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Was ist Lime CRM?

Lime CRM ist ein visuelles und benutzerfreundliches CRM für Unternehmen ab 10 Benutzern, das den Arbeitsalltag der Marketing-, Vertriebs- und Support-Teams vereinfacht. Lime CRM vereint Kunden, Verkaufschancen und Kampagnen in einem einzigen Programm. So können Sie alle Kundendaten nicht nur verwalten und verfolgen, sondern auch sinnvoll nutzen.

Mit intelligenten Add-Ons und Integrationen zu Ihren anderen IT-Systemen wird doppelte Arbeit vermieden. Somit können Sie sich auf das konzentrieren, was wichtig ist: außergewöhnliche Kundenerlebnisse zu bieten.

Wer verwendet Lime CRM?

Mittlere und große Unternehmen in den Branchen Versorgungswirtschaft, Immobilien, Großhandel und B2B-Vertrieb, Beratung, Baugewerbe, Mitgliederservice und Maschinenindustrie.

Wo kann Lime CRM bereitgestellt werden?

Cloudbasiert
On-Premise (vor Ort)

Über den Anbieter

  • Lime Technologies
  • 1990 gegründet

Support für Lime CRM

  • Telefon-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Deutschland, Dänemark, Finnland, Niederlande, Norwegen und 1 weitere

Sprachen

Deutsch, Dänisch, Englisch, Finnisch, Niederländisch und 2 weitere

Lime CRM Kosten

Startpreis:

59,00 €/Monat
  • Ja, kostenloser Test verfügbar
  • Keine Gratisversion

Lime CRM bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Lime CRM ist ab 59,00 €/Monat verfügbar.

Preismodelle Kostenlose Testversion

Über den Anbieter

  • Lime Technologies
  • 1990 gegründet

Support für Lime CRM

  • Telefon-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Deutschland, Dänemark, Finnland, Niederlande, Norwegen und 1 weitere

Sprachen

Deutsch, Dänisch, Englisch, Finnisch, Niederländisch und 2 weitere

Lime CRM – Videos und Bilder

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Videos zu Lime CRM
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Lime CRM Funktionen

  • Aktivitäts-Dashboard
  • Angebote / Schätzungen
  • Anpassbare Felder
  • Aufgabenmanagement
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • CRM
  • Daten-Import / -Export
  • Dokumentenmanagement
  • Dokumentenspeicher
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Mail Marketing
  • E-Mail-Management
  • E-Mail-Vorlagen
  • Kalender-/Erinnerungssystem
  • Kalenderverwaltung
  • Kampagnenmanagement
  • Kontakt-Datenbank
  • Kontaktmanagement
  • Kundendatenbank
  • Kundennachverfolgung
  • Lead-Distribution
  • Lead-Generierung
  • Lead-Qualifizierung
  • Leadmanagement
  • Leistungsmanagement
  • Marketing-Automatisierung
  • Mobiler Zugriff
  • Multi-Channel-Kommunikation
  • Pipeline-Management
  • Projektmanagement
  • Sales-Pipeline-Management
  • Segmentierung
  • Social-Media-Integration
  • Suchen / filtern
  • Terminplanung
  • Verfolgung von Interaktionen
  • Verkaufsberichte
  • Verkaufsprognose
  • Vertrags-/Lizenz-Management
  • Vertriebszulassung
  • Wissensbasis-Management
  • Workflow-Management
  • Zielseiten / Web-Formulare
  • Zugriffsquellen-Verfolgung

Alternativen für Lime CRM

Verwalte mobile Mitarbeiter mit der Synchroteam Field-Service-Management-Software (FSM). Erstelle deine kostenlose Testversion in weniger als einer Minute. Live-Support. Erfahre mehr über Synchroteam
Die einzige Wahl für eine umfassende Verkaufsförderung.
Gehen Sie neue Wege im Vertrieb – mit der weltweit führenden CRM-Lösung. Verwalten Sie jede Phase Ihrer Kundenbeziehun. Erfahre mehr über Salesforce Sales Cloud
HubSpot CRM ist die 100% kostenlose, flexible und intuitive CRM, die dein Verkaufsteam lieben wird. Erfahre mehr über HubSpot CRM
Integrierte Business-Management-Lösung, die Finanz-, Kundenbeziehungs- und Lieferkettenprozesse automatisiert.
Lime Go ist ein Vertriebstool, mit dem Nutzer Verkaufsprozesse strukturiert verwalten können, um mithilfe von Unternehmensinformationen mehr Geschäfte abzuschließen. Erfahre mehr über Lime Go
HubSpot ist ein eingehendes Internet-Marketing-System, das Unternehmen hilft, die online gehen und mehr Leads generieren wollen. Erfahre mehr über HubSpot Marketing Hub
Zoho CRM bietet Unternehmen eine komplette Lösung für das Kundenbeziehung-Lebenszyklus-Management Erfahre mehr über Zoho CRM
Vereinfacht die tägliche Arbeit mit Ihren Kunden. Benutzerfreundlichste CRM-Software auf dem Markt. Erfahre mehr über SuperOffice GmbH

Bewertungen über Lime CRM

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,3
Benutzerfreundlichkeit
4,3
Kundenservice
4,6
Funktionen
4,1
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,1

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
33%
4
62%
3
5%
Thomas
Thomas
Head of Media and IT, CDO in Norwegen
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Sport, 201–500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Great system with both CRM and FRM capasity within the same system

4,0 vor 4 Jahren

Kommentare: We use this system for the Leagues - Eliteserien and OBOS-ligaen as well as all clubs within these leagues.
It is a great tool for aggregation all fan activites and touchpoints as well as making the marketing departements more professional.

Vorteile:

The search function Ability to add tickets through integrations Easy to customize

Nachteile:

Not all functions from the desktop version is in the webversion yet. Still have to use the desktop client in order to do some stuff.

In Betracht gezogene Alternativen: Dynamics 365, und Salesforce Sales Cloud

Zuvor genutzte Software: Dynamics 365, und Salesforce Sales Cloud

Gründe für den Wechsel zu Lime CRM: Cost, functionality and the fact that they had a lot of already plugins towards the sports segment

Antwort von Lime Technologies

vor 3 Jahren

Thank you for taking the time to review Lime CRM! If you are missing any functionalities in the web client, don't hesitate to reach out to us to see if we can add them for you. All the best, your friends at Lime

AnnaLena
Advisor in Schweden
Non-Profit-Organisation Management, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Lime CRM for managing development projects in different countries

4,0 letztes Jahr

Kommentare: We can get reports of our data in more or less any format we want, at the same time as we have a user friendly system for our staff to work with.

Vorteile:

Lime offered to build a portal for our member organisations, making it possible for us to cooperate and share information on multiple levels. We were in need of quite a lot of customization. The team at Lime was great to work with. They helped us sort out what is really important, and to break free from old habits in our old system.

Nachteile:

As a non-profit organisation we have limited funds to keep developing the system. Lime did a really good job building a solution for us, but of course there are things we would like to keep developing.

Jim
Technical manager in Schweden
Maritime Wirtschaft, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

my review

3,0 letztes Jahr

Kommentare: We have now control on our products and customers

Vorteile:

easy to have control on our products and on what customers the products are connected to

Nachteile:

should be more ad on´s included in standard

In Betracht gezogene Alternativen:

Gründe für den Wechsel zu Lime CRM: little cheaper for us and fits us well

Camilla
COO in Schweden
Computer-Software, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Flexible and easy to adjust to our changing needs

5,0 letztes Jahr

Kommentare: Control of our customers through all processes, from lead to on- and off boarding and managing the customer throughout the whole process. We manage tickets and document all communication with customers in one place, in Lime.

Vorteile:

Easy to filter and search. Flexible and easy to adjust to our ever changing needs. We don´t have to build our processes around the system, instead we build the system around our processes.

Nachteile:

The reporting tool is hard to use and the new import function is not as good as the old one. It is hard to understand and not as flexible as the older version.

Jenny
Distriktsansvarig in Schweden
Darstellende Künste, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Jennys review

5,0 letztes Jahr

Kommentare: Easy to update our customers business and history etc. Easy to access while on the goNice staff at the support. (Although we have changed customer client three times in a year)Things to improve:Easier and more customerfriendly updating of for example Info tilesUpdates about latest updates are not communicated to the clients in the best way.

Vorteile:

Ease of use while on the go salesThe "To do list"

Nachteile:

That it has three different softwares for me as an admin to update at : Admin, LISA and Client is too much and LISA doesn't work on my new computor with latest Windows.

Jan
CEO in Schweden
Medizinische Geräte, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Review from Key2Compliance

4,0 letztes Jahr

Kommentare: We can in a more professional way cooperate in the sales and marketing team. We can in a way better way follow leads and work with resources. Our communication is way more professional than before.

Vorteile:

The graphic design, the easiness of use and the service level from the Lime team. For us Lime has meant a lot both in contract management but most importantly we can in a very good way expand our sales and marketing team.

Nachteile:

I would like to see better connections between Lime CRM and Bisnode or similar systems to import information more easily.

Christofer
Sales and Market Support in Schweden
Erneuerbare Energien & Umwelt, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

CRM Sales

4,0 letztes Jahr

Kommentare: CRM Lime gave us the platform to gather and connect customer information, future prospects, follow-ups and the sales pipe we needed. A good overall experience.

Vorteile:

Most important is a base for customer information, sales and follow-ups and the connection between them. The best impact is the to-do list as a reminder for follow-ups. Integration with gmail was a must and was solved by great support. The flexibility to add and change fields is of great use.

Nachteile:

The administration tool could be easier to use. Not always logical and it needs practicing by the user. The integration with gmail had its challenges, solved by great Lime Support. The business structure and peoples different permissions how to use and what to see in CRM Lime had its limits.

Gunnar
Key Account Manager in Schweden
Elektrische/elektronische Fertigung, 201–500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Lime review - feedback

4,0 letztes Jahr

Kommentare: Have used it for sveveral years and find it good for my daily work

Vorteile:

Really like the todos,,.

Nachteile:

Sometimes updates are release which not always seems to have been tested thorouglly

Benjami
CEO in Finnland
Baumaterial, Selbstständig
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Experiences

5,0 letztes Jahr

Kommentare: We are very happy for Lime

Vorteile:

The only way to keep customer database in control. Easy to follow leads

Nachteile:

Reports, we dont use at all. Maybe in the future

Anders
E-commerce & Online Manager in Schweden
Transport/Güterfrachtverkehr/Schienenverkehr, 201–500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Lime CRM is great

5,0 letztes Jahr

Kommentare: Good experience, easy to use and powerful.

Vorteile:

It is simple to use and very powerful filtering and view setup. Batch editing is easy and fast to do. When needed, export and import is easy.

Nachteile:

The admin interface LISA must be replaced with a in app solution. Can not connect e-mail direct to companies insted of persons.

Karin
Project and service coordinator in Schweden
Medizinische Geräte, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Easy to use

4,0 letztes Jahr

Kommentare: Wery clear how to use and easy to search

Vorteile:

Easy to use, very clear how to navigate and search

Nachteile:

Logging in can be a problem for some users as well as problems after updates

Miikka
Head of sales in Finnland
Tiefbau, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

CRM user

5,0 letztes Jahr

Vorteile:

Offers, meeting minutes, contactswe use also report tools to see our performance

Nachteile:

easy to use and stable. Reports are good

Anna
Head of Marketing in Schweden
Elektrische/elektronische Fertigung, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Lime in daily work

4,0 letztes Jahr

Vorteile:

Finding contact information, setting individual headlines, event management

Nachteile:

Nothing at the moment. Implementing bigger LIME at themoment and now also reachable online.

Dan
Sales manager in Schweden
Elektrische/elektronische Fertigung, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Easy, understandable and userfriendly

4,0 letztes Jahr

Kommentare: Easy to use and manage. It helps us to maintain cointrol and follow ups on projects/quotations.

Vorteile:

Easy to search and filter what you are looking for. Also that you can change yur own views

Nachteile:

1.The design is something to work with regarding the desktop version.2. its not at good thing that CRM limits the number of persons/companies in the overview

Daniel
Developer in Schweden
Computer-Software, 501–1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Customizable Lime CRM

4,0 letztes Jahr

Vorteile:

What I like most as a developer is that Lime CRM can be adapted to the business. That it is possible to integrate Lime CRM with other systems such as financial systems. It is also very good that there are APIs that we can use against our self-built systems.

Nachteile:

Although it is good that there are APIs and that Lime CRM is customizable, I miss more modern ways to build and customize the system. Everything from customizing fields to building templates.Also missing some functions via the APIs.

Eric
Lösningsarkitekt in Schweden
Versorgungsunternehmen, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Lime review from an IT-professionals perspective

4,0 letztes Jahr

Vorteile:

The fact that you can more or less design and customize your own CRM solution towards your organizations solutions, automations, tables, cards and such.

Nachteile:

The fact that there is lots of dependencies on Microsoft Windows, such as the backend editor Lisa, which is Silverlight based and the fact that the desktop client only works on Windows. Although they are now rolling out new web-based interfaces.

Carl Johan
Senior Sales Manager in Schweden
Verteidigung & Raumfahrt, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Shifted to Lime 15 months ago, very satisfied !

4,0 letztes Jahr

Vorteile:

Easy of use and and easy of adoption to our businessmodel

Nachteile:

We use the webclient this summer, we have seen issues with Lime to load

Djani
Distriktschef in Schweden
Großhandel, 201–500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

overall an easy and great crm system to manage

4,0 letztes Jahr

Vorteile:

most of all i like the simplicity, search function

Nachteile:

sometime the search function has trouble dividing

David
Sales consultant in Schweden
Computer-Software, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Good software

4,0 letztes Jahr

Kommentare: ceeping track of leads and everything that ivolves the customer

Vorteile:

Desktop program is easy to use, i get a good picturae of all my open sales leads

Nachteile:

The emals sent to me when customers are signing orders, would be great if the mail can write the customer details in the text in the mail

Jerry
KAM/Bakery & Confectionary/Test baker in Schweden
Essen & Trinken, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Works as it should!

4,0 letztes Jahr

Vorteile:

Easy to use, and have those things that we need.

Nachteile:

You should make some app, it would be better!

Esko
Quality and Development Manager in Finnland
Maschinenbau oder Wirtschaftsingenieurwesen, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Customer feedback and claims

4,0 letztes Jahr

Vorteile:

Easy to use, gather emails per case and create statistics.

Nachteile:

It is difficult to say what would be least likeable. All the fetures i need is on Lime.

Taina
Sales Coordinator in Finnland
Elektrische/elektronische Fertigung, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Leads

4,0 letztes Jahr

Kommentare: It is easy to find out what kind of leads are going on with different sales persons.

Vorteile:

All leads can be found in one place. Lime is easy to use.

Nachteile:

After Software updates there can be some problems to login in Lime.

Carl
Operations Manager in Schweden
Großhandel, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Honest review

4,0 letztes Jahr

Vorteile:

Ease of use. Time to implement. Customer service

Nachteile:

Integrations with ERP and other applications

In Betracht gezogene Alternativen: , Salesforce Sales Cloud und HubSpot CRM

Gründe für den Wechsel zu Lime CRM: Salesrepresentative and ease of use

abtin
Service Manager in Schweden
Maschinenbau oder Wirtschaftsingenieurwesen, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

BST South AB

4,0 letztes Jahr

Vorteile:

The amount of features available makes it extremly diverse. We rarely experience that there are any limitations to what we want to do.

Nachteile:

The implementation to our existing systems was OK but we feel like more could be done to integrate it better. Today there is no link to our everyday systems which makes it problematic since we must fill out the details atleast twice.

tobias
Project in Schweden
Marketing & Werbung, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Project

3,0 letztes Jahr

Kommentare: It is very good, the cloud.

Vorteile:

the view and support from you is very good.

Nachteile:

We don´t have so much GB is we want, is very expensive.