Wer verwendet RFP360?

RFP360 wurde entwickelt, um Nutzer*innen auf beiden Seiten des Angebotsprozesses zu ermöglichen, das technologische Know-how mit dem Verständnis der einzigartigen Ansätze und Komplexitäten zu kombinieren, die Ausschreibungen, Auskunftsersuchen und Due-Diligence-Fragebögen erfordern.

Was ist RFP360?

RFP360 ist ein weltweit führender Anbieter einer Saas-basierten Plattform, die es Beschaffungsteams und Lieferant*innen ermöglicht, Ausschreibungen (RFP), Auskunftsersuchen (RIF), Offerten, Due-Diligence-Fragebögen (DDQ) und Sicherheitsfragebögen herauszugeben und zu beantworten.

RFP360-Kund*innen profitieren von einfacher Kollaboration, zentralem Wissensmanagement und funktionsreichen Lösungen, die mit fortschrittlicher künstlicher Intelligenz (KI) verbessert werden, um die Bewertungen von und Antworten auf Ausschreibungen zu unterstützen.

RFP360 – Details

RFP360

https://rfp360.com

Gegründet 2012

RFP360 – Preisübersicht

RFP360 bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Weitere Preisinformationen für RFP360 findest du unten.

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Ja

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Training

Persönlich

Live Online

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

24/7 (Live Vertreter)

Support während der Geschäftszeiten

Online

RFP360 Funktionen

Angebotsmanagement Software
Audit Trail
Dokumentenmanagement
Elektronische Unterschrift
Inhalt-Bibliothek
Kollaboration
Kontaktmanagement
Pipeline-Management
RFP-Management
Versionskontrolle
Vorlagen
Wissensbasis-Management
Workflow-Management
Anforderungsmanagement
Antwort auf Angebotsanfragen
Aufgabenmanagement
Content-Management
Daten-Import / -Export
Fortschrittsverfolgung
Fälligkeits-Tracking
Gebot-Management
Kollaboration
Lieferanten-Management
RFP-Erstellung
Vorlagen
Wissensbibliothek
Auktions-Management
Ausgabenmanagement
Budgetmanagement
Globales Beschaffungsmanagement
Kollaboration
Lieferanten-Management
Lieferanten-Risikomanagement
Lieferanten-Web-Portal
Lieferantenqualifizierung
Rfx-Management
Vorlagen-Management
Anlagegegenstand-Management
Ausgabenmanagement
Bedarfsmanagement
Beschaffungsmanagement
Bestell-Management
Inventarverwaltung
Katalogmanagement
Lieferanten-Management
Rechnungsverarbeitung
Vertragsmanagement
Wareneingangs- / Einlagerungsverwaltung

RFP360 – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 145 Nutzerbewertungen

Gesamt
4.4/5
Benutzerfreundlichkeit
4.3/5
Kundenservice
4.6/5
Funktionen
4.3/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4.5/5
Bob G.
President
13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    Nicht bewertet
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    Nicht bewertet
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 27.10.2017

"Good once I got the hang of using it."

Vorteile: No need to print a few copies and fed ex. It was easy to track the progress of the RFP and my proofer could easily see what we had completed in each section.

Nachteile: Did not always let me save a draft so I had to do questions more than once. If I did not have an internet connection I could not work on the RFP. It would be nice to be able to download the questions so they could be answered off line.

Antwort des Softwareanbieters

von UPG Solutions an 30.10.2017

Hi Bob!

Thank you so much for your feedback. We're so glad you found it easy to track progress. You¿re absolutely right, at this time, since we¿re a web-based platform, users do have to be connected in order to work in the system. There is no option to work off-line. As far as being able to export the RFP/Proposal, you absolutely can with the Export button option in the upper right hand corner, however, if changes are made outside the system you won¿t be able to see all the metadata we capture on each and every response. When edits or new info is entered in the system, we capture all changes, versions, made by whom and when. This can be quite helpful when working with larger teams and lots of users.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 27.10.2017
Kevin Y.
Proposal Analyst
Finanzdienstleistungen, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    3/5
  • Kundenbetreuung
    Nicht bewertet
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    5/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 13.6.2019

"Generally easy to use RFP database"

Vorteile: Ability to attach documents at the point they are referenced.

Nachteile: Lack of functionality to retain formatting of responses in standard freeform response fields, but especially in fields preceded Y/N or other questions that start with a response selected from dropdown.

Antwort des Softwareanbieters

von RFP360 an 17.6.2019

Kevin, we appreciate you taking the time to review our solution and are glad you found it easy to use.

Within our system, RFP issuers are empowered to decide the types of answers they will accept (drop-downs, text, configurations, etc.) and dictate how replies can be formatted.

Thank you again for your review!

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 13.6.2019
Colin M.
VP, Sales
Versicherung, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    Nicht bewertet
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    8/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 13.3.2020

"Quick Review Note"

Kommentare: I think building software like this is extremely difficult, so honestly, I thought it was a pretty great experience. I hope more organizations begin to use it. I also liked that the issuer of the RFP could load everything directly into RFP360, and since we already had it on our side for all of our RFP's when the last RFP request came in, everything seamlessly aligned and we could go right in and start answering questions.

Vorteile: I thought that the Knowledge Base option worked really well and helped reduce time spent on my last two RFP's.

Nachteile: I had instances where I would assign a question to a colleague, they would answer, and then the system would revert me back to the person who was supposed to answer all while deleting the answers and information my colleagues had previously entered. I had to have them send me manual Excel files for me to enter because the system kept reverting back to me. Also, the importing functionality has been a bit confusing but will likely get easier with more use.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 13.3.2020
Luke C.
First Vice President
Finanzdienstleistungen, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 9.12.2019

"Financial Advisor Review"

Vorteile: Easy to use. Very intuitive for first time user

Nachteile: I wish you could paste graphs into the responses

Antwort des Softwareanbieters

von RFP360 an 13.1.2020

Thank you for your review, Luke. We are glad you found our platform easy to use. For future response, you can upload graphs as an image in the text editor.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 9.12.2019
Mary D.
Managing Attorney (Va Office)
Anwaltskanzlei, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
  • Gesamtbewertung
    3/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    3/5
  • Kundenbetreuung
    Nicht bewertet
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    7/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 17.8.2018

"Takes some getting used to, but I will get used to it"

Kommentare: Meh. I expect it will get better over time. Its great to It does NOT need more "bells and whistles" -- please K.I.S.S.(Keep it simple,stupid) ! Too much more will ruin a potentially good thing. It needs to be easier to set up users, and easier to export the final submitted copy -- I can't rename or set the folder to save into, and everything exports with the exact same name. Ugh.

Vorteile: I mostly loved that I didn't have to put together a paper response and FedEx it the day before the due date, so it saved me money and time. I also liked the Dashboard feature letting me know what section was in which phase of work, especially when I thought I was done and ready to submit, but it made me go back and "finalize" two parts.

Nachteile: Very difficult to get set up to use it at the beginning; My coworkers never managed to get in to review the proposal online. This program is minimally intuitive. In several places, RFP365 required file uploads that were not required by the question. I had to get around this by copying my text answer and then opening Word, pasting to a new Word file, saving as a PDF, and uploading the PDF file. Saving the unnecessary document file then cleared out the Comments (aka "response") field, so luckily <ctrl><V> let me fill it again without retyping.

Antwort des Softwareanbieters

von UPG Solutions an 23.8.2018

Mary, while we're glad you enjoyed saving time and money, along with gaining efficiencies with our solution, we're sorry you didn't have a more positive experience. We're sorry you struggled with the setup and user interface. In the future, if you have any questions on how to use RFP365, please know that we'd love to help and are available online or via phone at 844.737.0365.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 17.8.2018