Aquilon

Aquilon

von Aquilon Software

Wer verwendet Aquilon?

Kleine und mittlere Unternehmen, die nach einer praktischen und funktionsreichen, vollständig integrierten Lösung suchen, die Buchhaltung, Vertrieb, Lieferkette und Fertigung unterstützt.

Was ist Aquilon?

Die integrierte Business-Software (ERP) von Aquilon eignet sich für Unternehmen mit 5 bis 100 Mitarbeitenden. Sie bietet Kontrolle und Transparenz in einer erschwinglichen, umfassenden und nutzerfreundlichen Anwendung. Aquilon ist flexibel und schnell und kümmert sich um alle deine Anforderungen an Vertrieb, CRM, Finanzen und Lieferkette. Leistungsfähige Datenanalysetools, Berichte und Echtzeit-Abfragen verwalten dein wachsendes Geschäft effizient. Dank der schnellen Implementierungstools können Nutzer schnell loslegen und die Anlaufkosten reduzieren.

Aquilon – Details

Aquilon Software

http://aquilonsoftware.com

Gegründet 2006

Aquilon – Preisübersicht

Aquilon ist verfügbar ab 1.000,00 $/einmalig. Aquilon bietet keine Gratisversion und keine kostenlose Testversion. Weitere Preisinformationen für Aquilon findest du unten.

Startpreis

1.000,00 $/einmalig

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Nein

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Installiert - Windows

Training

Persönlich

Live Online

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

Support während der Geschäftszeiten

Online

Aquilon Funktionen

ERP Systeme
Auftragsmanagement
Berichterstattung / Analyse
Bestell-Management
CRM
Finanzmanagement
Inventarverwaltung
Lagerhaus-Management
Personalmanagement
Projektmanagement
Supply-Chain-Management
Unternehmens-Vermögensmanagement
Vertriebsmanagement
Angebote / Schätzungen
Berichterstattung / Analyse
Bestell-Management
ERP
Instandhaltungsmanagement
Integration in die Buchhaltung
MES
Materialbedarfsplanung MRP
Qualitätsmanagement
Sicherheitsmanagement
Versand-Management
Auftragsmanagement
Barcode / RFID
Einkauf
Import / Export-Management
Inventarverwaltung
Lagerhaus-Management
Retourenmanagement
Verkaufsprognose
Versand-Management

Aquilon – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 34 Nutzerbewertungen

Gesamt
4.6/5
Benutzerfreundlichkeit
4.5/5
Kundenservice
4.8/5
Funktionen
4.7/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4.8/5
Randall B.
President
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    Nicht bewertet
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 8.1.2018

"Long time client"

Vorteile: very reliable and stable powerful tools great sales analysis and easy to integrate with other programs.
Training new recruits is easy and efficient
The contact manager is very helpful

Nachteile: The quoting module needs to be more friendly. Would like quotes to reflect inventory promised as well as keep track of all quotes sent to individual customers

Antwort des Softwareanbieters

von Aquilon Software an 9.1.2018

The latest upgrade to the software will take care of the information for the quoting system as it now has user defined fields in the quote module. This upgrade has been released and the client is due to get the upgrade shortly

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 8.1.2018
Lucie P.
Administrator
Lebensmittelproduktion, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 22.11.2018

"Comprehensive software that tracks everything you need for your business at a good price!"

Kommentare: We started using Aquilon about 6 months ago and we have still not utilized all its features (partly due to a lack of time). However, we are happy we made the switch to Aquilon: it has not disappointed us and we keep discovering its great potential in our (slow) learning process.

Vorteile: What we like the most about Aquilon is that it pretty much does it all (accounting, invoicing, inventory, CMR, purchasing, manufacturing module and analysis). No need to synchronize data between different programs and applications (huge time saver and minimize data errors). All the different modules work seamlessly. Another great advantage is that the software is cloud based and can be accessed from anywhere at any time with a simple internet connection.
The role-base access control feature of Aquilon is also a key characteristic in order to have more control over what the employees can or cannot do as we grow bigger.
The staff at Aquilon is very responsive and they have always gotten back to our questions or solved our issues within the same day.
Being based in Vancouver, BC ourselves, the fact that Aquilon is from Vancouver is a big advantage to keep training fees low. Knowing the person you work with in person is always an added bonus.
Lastly and most importantly, Aquilon is priced very competitively for an all-in-one software.

Nachteile: The biggest challenge we have is to get used to how the software works. Many things are not easily undone/cancelled. It makes the software robust but in the beginning that makes it quite intimidating to use. As a small business, we did not have the money to follow a comprehensive training and felt a bit lost and insecure at first. However, the more we use it, the more we understand and the easier it becomes. Just take it one module at a time!

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 22.11.2018
Tom D.
PRESIDENT
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    Nicht bewertet
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    Nicht bewertet
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 10.5.2013

"REVIEW"

Kommentare: THIS IS A VERY GOOD STABLE PRODUCT THAT SHOULD MEET ANY SMALL TO MID SIZE BUSINESS NEED IN A COST EFFECTIVE AND FUNCTIONAL MANNER FOR MANY YEARS. CONSISTENT UPDATES ARE IMPROVING THIS PRODUCT. INVENTORY MANAGEMENT, SALES ORDER ENTRY AND QUICK CHECK WRITING ARE MUCH BETTER THAN QUICKBOOKS OR SIMILAR PRODUCTS. THE STABILITY, INVENTORY MANAGEMENT, A/R AND A/P FUNCTIONS MAKE IT A VERY FUNCTIONAL PRODUCT FOR ANY BUSINESS. AS A WEARER OF MANY HATS, I CAN USE THIS PRODUCT ON THE FLY TO ACQUIRE SALES INFORMATION OR FINANCIAL DATA THAT HELP ME MAKE QUICK DECISIONS TO IMPROVE PROFITABILITY AND GROW MY BUSINESS. I HIGHLY RECOMMEND THIS PRODUCT FOR ANY BUSINESS THAT NEEDS A COST COMPETITIVE PRODUCT WITH GREAT STABILITY, EASE OF USE AND IS SCALABLE FOR GROWTH.

Vorteile: VERY STABLE WITH NO "CRASHING." REGULAR UPDATES MAKE THE SYSTEM MORE ROBUST. REVIEWS AND QUERIES ARE SIMPLE STRAIGHTFORWARD AND INCLUDE MOST NECESSARY INFORMATION. ABILITY TO EXPORT DIRECTLY TO EXCEL MAKES CODE CHANGES AND PRODUCT UPDATES VERY EASY. SHORTCUT KEYS ARE VERY USEFUL IN SPEEDING UP DATA ENTRY AND PROCESSING. SECURITY PROTOCOLS LIMIT ACCESS FOR FUNCTION SPECIFIC EMPLOYEES.

Nachteile: PRE-PRINTED FORMS MUST BE USED FOR PICKING TICKETS INVOICES ETC...COULD USE .PDF OR SOME OTHER FORM CAPTURE. SOME MODULE QUERIES ARE UNAVAILABLE OR LIMITED IN SCOPE THOUGH I HEAR THEY ARE ON THE WAY.

Antwort des Softwareanbieters

von Aquilon Software an 10.5.2013

Tom's comments are spot on. We are continually improving the product and will be releasing our new printing system within the next 3 months that will allow users to set up their own or use standard laser forms for all outgoing documentation.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 10.5.2013
Jessie D.
Controller
Logistik & Lieferkette
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    3/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    2.5/5
  • Kundenbetreuung
    3.5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    7/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: SoftwareAdvice
  • Bewertet am 20.5.2015

"Review"

Vorteile: Easy of use and responsive/knowledgable staff members

Nachteile: Period based system did not work well for our company

  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: SoftwareAdvice
  • Bewertet am 20.5.2015
Thomas C.
COO
Landwirtschaft
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    4.5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    4.5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: SoftwareAdvice
  • Bewertet am 19.5.2015

"Great software for the price - highly recommend "

Vorteile: Its a fully featured software system at a very good price. The vendor is very helpful and willing. It does everything we need for our business and has many features we hope to use in the future as we grow.

Nachteile: Because the software has been around for a while the vendor has not yet re-developed all of the software into their new interface. At first this was a problem but they are making good progress and when its complete its going to be a fabulous product. But I guess that's why its priced the way it is for now.

  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: SoftwareAdvice
  • Bewertet am 19.5.2015