Was ist XLDent?

XLDent practice and clinical management software provides an intuitive, robust, easy-to-use solution for dental practices. XLDent automates key business processes and ensures dental teams have the tools they need to manage the practice more profitably. XLDent charting features realistic restorative and periodontal charts, progress notes, medical history updates, and offers a truly paperless solution. XLDent software can be on-premise or cloud-based, and seamlessly supports multi-site practices.

Wer verwendet XLDent?

XLDent is focused on solutions that enhance the patient experience and streamline business operations with intuitive practice and clinical software and comprehensive business services.

Wo kann XLDent bereitgestellt werden?

Cloud, SaaS, webbasiert, Windows (Desktop), Windows (On-Premise)

Über den Anbieter

  • XLDent
  • 1971 gegründet
  • Telefon-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Vereinigte Staaten

Sprachen

Englisch

Über den Anbieter

  • XLDent
  • 1971 gegründet
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XLDent – Videos und Bilder

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XLDent Funktionen

  • Bestätigung / Erinnerungen
  • Bildgebung und Röntgenstrahlung
  • Diagramm-Erstellung
  • Kundenmanagement
  • Medizinische Abrechnung
  • Terminverwaltung
  • Verwaltung von Patientenakten
  • Zahnarztpraxis-Verwaltung

Alternativen für XLDent

Eine komplette Managementsoftwarelösung für Zahnarztpraxen, die Planung, Bildgebung, grafische Darstellung, Perio, Praxisanalyse und mehr umfasst.
Die Zahnarztsoftwaresuit von ADSTRA bietet vollständige Büroverwaltung, unter anderem Forderungsmanagement, Marketing, Bildgebung, Aktenverwaltung und Nachrichtenversand.
Electronic dental records system that provides charts, exams, and progress notes.
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AeronaClinic, von Aerona Software Ltd, ist eine einfach zu verwendende, cloudbasierte Praxis-Management-Lösung.
OrthoTrac is a powerful and user-friendly software that will help you get more out of your orthodontic practice.

Bewertungen über XLDent

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,2 (39)
Benutzerfreundlichkeit
4,1 (39)
Kundenservice
4,5 (39)
Funktionen
3,8 (39)
Preis-Leistungs-Verhältnis
3,8 (39)

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
41%
4
44%
3
13%
2
3%
Lynnette E.
Dentist in USA
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Easy to use software

5,0 vor 5 Monaten

Vorteile:

This software is easy to use, which means that it is easy to train new employees on it. I appreciate the videos that help to train the employees. The added features are great, and there always seems to be updates that improve quality even more. I have been very happy using this software.

Nachteile:

I would appreciate an area to indicate a patients preferred pronouns due to some discussions with colleagues where this has been an issue.

Wookwon P.
Dentist in USA
Gesundheit, Wellness & Fitness, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

It has been quite pleasant surprise since the beginning of my practice!

5,0 vor 5 Monaten

Vorteile:

Very intuitive and does check a lot of boxes for functionality and more.

Nachteile:

They advertised a new feature but so far it's been disappointment. Mango voice integration, global payment, etc. Not really as intuitive nor natural.

Antwort von XLDent

vor 5 Monaten

Thank you for your review! We're glad to hear XLDent is working well for your practice. We welcome any and all feedback on how we can improve the integrations and other services we offer.

Tami K.
OFFICE MANAGER in USA
Gesundheit, Wellness & Fitness, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

review of XL Dent

3,0 vor 5 Monaten

Kommentare: We have been on this for a very long time. It is easy to teach new employees, Longterm very happy with our choice for this program.

Vorteile:

Ease of use has to be my number one answer. Simplicity is always best.

Nachteile:

Not being to able to get back what was once there.... or even having to pay monthly for a program that shouldnt have a charge for

Antwort von XLDent

vor 2 Monaten

Thank you for the feedback! We appreciate it and welcome it so we can continue to make XLDent easy to use and work better for practices.

Pattee P.
Office Manager in USA
Fluggesellschaften/Luftfahrt, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

My life with XL Dent

4,0 vor 5 Monaten

Kommentare: On a day to day basis it works for us. I do wish the customer service department would be more open to customer service and helping me improving the features I'd like improved. I'm often, too often told no. It frustrates me greatly!
The hardware team is great and really responsive.

Vorteile:

I do like the way we can customize many features. I like the way the charts are laid out and most of the integration to other software.

Nachteile:

There are many features that could be improved. I have a list, I often try to share that list but don't feel like I get heard. I feel like sometimes they forget WE are their customer and should try to help us create what would work for us.

Timothy C.
Dentist/owner in USA
Gesundheit, Wellness & Fitness, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

XL Dent

4,0 vor 5 Monaten

Kommentare: Good customer support, and they seem to somewhat listen to suggestions

Vorteile:

Ease of use, and the customer support is good.

Nachteile:

Reviewing charts is not efficient, it takes too many clicks and too much sorting

Antwort von XLDent

vor 5 Monaten

We appreciate your feedback and are glad to hear XLDent software and support are working well for you. The sorting options in some areas of XLDent are designed to be 'set and forget' so the sort selections stay for the logged in user. However, we are always open to ideas on how to make the software easier and will take a look at the chart review process and how it can be improved. If you have any other suggestions we always welcome them!