SolarWinds Service Desk

SolarWinds Service Desk

von SolarWinds

Wer verwendet SolarWinds Service Desk?

Ideal für Unternehmen mit mehr als 100 Mitarbeitern, die ihre internen Help-Desk / Service-Desk-Prozesse und IT-Asset-Management in einer einheitlichen, Cloud-basierten ITSM-Lösung verwalten möchten.

Was ist SolarWinds Service Desk?

SAManage ist die am meisten und besten bewertete IT-Asset-Management-Lösung. Unsere Software eignet sich nicht nur für die kontinuierliche Bereitstellung von Metriken, Daten und Berichten (auch wenn wir all das tun!), sondern vereinfacht komplexe Aufgaben und automatisiert die grundlegenden Aufgaben. Verfolge einfach deine Hardware, Software, Verträge, Bestellungen, Lizenzen und Garantien an einem Ort. Spare wertvolle Zeit und liefere schnellere und intelligentere Dienste, so dass du nicht mehr von einer Brandstelle zur nächsten hetzt.

SolarWinds Service Desk – Details

SolarWinds

http://www.samanage.com

Gegründet 2007

SolarWinds Service Desk – Preisübersicht

SolarWinds Service Desk ist verfügbar ab 19,00 $/Monat. SolarWinds Service Desk bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Weitere Preisinformationen für SolarWinds Service Desk findest du unten.

Startpreis

19,00 $/Monat

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Ja

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Training

Persönlich

Live Online

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

24/7 (Live Vertreter)

Support während der Geschäftszeiten

Online

SolarWinds Service Desk Funktionen

Configuration Management Database (CMDB)
Auswirkungs-Mangement
Automatische Geräteerkennung
Beziehungs-Mapping
Datenvisualisierung
IT-Asset-Management
Konfigurationsmanagement
Leistungsüberwachung
Lizenzmanagement
Veränderungsmanagement
Automatisiertes Routing
Dokumentenspeicher
E-Mail-Integration
Echtzeit-Chat
IT-Asset-Management
Kundenspezifisches Branding
Management von Dienstgütevereinbarungen (SLA)
Multi-Channel-Kommunikation
Netzwerküberwachung
Self-Service Portal
Ticket-Management
Verfolgung von Interaktionen
Warnungen / Eskalation
Wissensbasis-Management
Bedarfsmanagement
Beschaffungsmanagement
Compliance-Verfolgung
Instandhaltungsmanagement
Inventarverwaltung
Konfigurationsmanagement
Kostennachverfolgung
Lieferanten-Management
Vertrags-/Lizenz-Management
Wirtschaftsprüfung-Management
Compliance Management
Inventarverwaltung
Kapazitätsmanagement
Korrektur-Management
Lizenzmanagement
Remote-Zugriff/-Kontrolle
Wartungsplanung
Zugriffskontrollen/Berechtigungen
Überprüfung von Vorfällen
IT-Asset-Management
Release-Management
Self-Service Portal
Service-Katalog
Serviceberichterstattung
Störfallmanagement
Ticket-Management
Vertragsmanagement
Wissensmanagement
Konfigurationsmanagement
Problem-Management
Projektmanagement
Self-Service Portal
Störfallmanagement
Verfolgen von Vermögensanlagen
Verfügbarkeit-Management
Versions- und Bereitstellungsmanagement
Vertrags-/Lizenz-Management
Veränderungsmanagement
Aufgabenmanagement
Aufgabenmanagement
Dashboard
Eskalationsmanagement
Problemplanung
Projektmanagement
Wiederkehrende Probleme
Wissensbasis-Management
Überprüfung von Vorfällen
Beschaffungsmanagement
Configuration Management Database (CMDB)
Fernbedienung
IT-Asset-Management
Mobiler Zugriff
SLA-Management
Self-Service Portal
Störfallmanagement
Veränderungsmanagement
Wissensdatenbank

SolarWinds Service Desk – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 497 Nutzerbewertungen

Gesamt
4.6/5
Benutzerfreundlichkeit
4.6/5
Kundenservice
4.7/5
Funktionen
4.4/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4.5/5
Patrick B.
IT Supervisor
Biotechnologie, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 30.8.2018

"Samanage is an easy to use solution that makes my life so much easier"

Kommentare: We are in the pharmaceutical industry and have implemented samanage over 2 years ago. The system is perfect and easy to use which enables users to understand the problem and submit tickets!

Vorteile: The ease of use. The system allows the natural flow of tickets into problems, problems into changes and the audit trail is perfect for our validation/qa friends. We love that the API is easy to intergrate and have pulled in our sharepoint system with the API to automate tasks like account creation/separation.

Nachteile: The system could uses a few tweaks but I think this is just growing pains. The Samanage team has been straightforward with what they are implementing and changes are being released consistently. Over the past two years of having the system, I can say the updates are wonderful and truly address issues. Not purely cosmetic.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 30.8.2018
Jay T.
Mgr. Application Development
Hochschulbildung, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 6.12.2019

"Tremendous product that drives efficiency, quality, and customer satisfaction"

Kommentare: I've had a great experience with SW SD. As a developer the ability to create workflows and use the API has made this tool indispensable. It is also extremely helpful when trying to track down a problem that may have occurred in the past or is similar to something we're currently dealing with.

Vorteile: I like the easy-to-use interface, the communication history that allows us to keep track of end user needs and concerns, and the API (personally that's my favorite).

Nachteile: I have very few complaints. I wish the list of "filters" wouldn't show the most commonly used at the top or would at least leave those items that are commonly used also further down in the list. I feel like I'm always searching for the items I want in the list because they're not in the same place if I recently used them! Outside of that I wish there was a ticket prioritization feature (or even project management-related features).

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 6.12.2019
Scott C.
Director of Technologyh
Bildungsmanagement, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    4/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: SoftwareAdvice
  • Bewertet am 24.2.2020

"Seven Hills School"

Vorteile: Ease of implementation, customizable features, syncing with G Suite so users could sign in with Google.

Nachteile: Some of the features are not quite intuitive, for example, the chat function appears to work without setup but it's I'll need to contact support as it is not working. Some of the customizations of the user portal are a bit hard to find from the admin side.

  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: SoftwareAdvice
  • Bewertet am 24.2.2020
Dillon K.
Service Delivery Project Manager
Umweltdienstleistungen, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    3/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 4.12.2019

"Huge Upgrade"

Kommentare: Overall experience with this product have been great so far. Our employees use this platform more than our last and they have also been able to find their own solutions more. I really love the support from the customer support a lot. The support is always right on top of any issues and I have experience very quick responses when I do need to contact them. A+ on customer support.

Vorteile: I like how easy the GUI is, editing the categories and assigning the ticket to a support tech is all very simple right from the first view. I also like how there is a quick view option where you can view the ticket without having to leave the screen.

Nachteile: We have an issue with Tasks. They cannot be changed once a service catalog item is ran which has made us have to create work around or create extra tickets in order for multiple people to work on one catalog item.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 4.12.2019
Verifizierter Rezensent
Service Desk Administrator
Lagerung, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    3/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    3/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    6/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 10.10.2018

"Good Out-Of-Box product for small, scalable team"

Kommentare: We were attempting to solve the issue of ticket management in the IT department. While it was a great out-of-the-box solution, it didn't offer the unique scalability we needed and the customer service wasn't helpful in growing the product with our needs. However, I still believe that, for a small shop, this product offers the best value for the price and is a great entry-level solution.

Vorteile: I like that, out-of-the-box, Samanage offers great core functionality with a stable product that ties neatly into a beautiful UI for the end users. The UI is where Samanage really knocks it out of the park though. It's modern, simplistic, "forum" layout is attractive and intuitive, and chat indicators on the tickets feels like your moving from a traditional email reply into a IM chat.

Nachteile: There's a lot to be desired when it comes to the fine details of the service. There are specific customization options for project management and ticket automation that aren't available that we wanted in our shop. When we reached out to our support member to discuss a possible addition/fix. They advised us to post our suggestion on their feedback board and if it received enough votes they would implement it. The same suggestion was found submitted over a year ago on the board (with over 300+ votes) yet no action was taken. I was hoping for a more, collaborative answer, instead of posting on a forum board in hopes that other members validate my need for them to implement it.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 10.10.2018