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Was ist KWHotel?

KWHotel ist eine Hotelverwaltungssoftware für kleine und mittlere Anbieter von Unterkünften.
Es ist in drei verschiedenen Versionen erhältlich und enthält eine Reihe nützlicher Funktionen, darunter:

– vollständig interaktiver Kalender
– Kundenstamm, Logbuch, Statistiken und Berichte
– ein fortgeschrittenes Modul zur Verwaltung von Zimmern und Preisen
– die Online-Buchungsmaschine und die mobile App für Android
– direkte Synchronisierung mit Booking.com
– Synchronisation mit den Channel-Managern
– professionelle technische Unterstützung

Wer verwendet KWHotel?

KWHotel ist geeignet für Hotels, Hostels, Frühstückspensionen, Villen und andere kleine bis mittelgroße Anbieter von Unterkünften.

KWHotel Software - 1
KWHotel Software - 2
KWHotel Software - 3
KWHotel Software - 4
KWHotel Software - 5

Du bist nicht sicher, ob KWHotel das Richtige ist? Mit einer beliebten Alternative vergleichen

KWHotel

KWHotel

4,3 (28)
8,00 €
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
33
Keine Integrationen gefunden
4,3 (28)
4,2 (28)
4,4 (28)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
Keine Preise gefunden
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
142
7
4,2 (418)
4,3 (418)
4,5 (418)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Weitere gute Alternativen zu KWHotel

RMS Cloud
Am besten bewertete Funktionen
Kundenbetreuung
Raten-Management
Reservierung-Management
ResNexus
Am besten bewertete Funktionen
Online-Buchung
Reservierung-Management
Zahlungsabwicklung
Beds24
Am besten bewertete Funktionen
Bestandskontrolle
Kalenderverwaltung
Reservierung-Management
Newbook
Am besten bewertete Funktionen
Kundenmanagement
Online-Anmeldung
Reservierung-Management
Resly
Am besten bewertete Funktionen
Online-Buchung
Reservierung-Management
Treuhand-Buchhaltung
WebRezPro
Am besten bewertete Funktionen
Front Desk Management
Online-Buchung
Reservierung-Management
Bookinglayer
Am besten bewertete Funktionen
Online-Buchung
Onlineformulare
Zahlungsabwicklung
GraceSoft Easy InnKeeping
Am besten bewertete Funktionen
Online-Buchung
Raten-Management
Reservierung-Management
mycloud PMS
Am besten bewertete Funktionen
Front Desk Management
Raten-Management
Reservierung-Management

Bewertungen über KWHotel

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,3
Benutzerfreundlichkeit
4,3
Kundenservice
4,4
Funktionen
4,2
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,2

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
61%
4
21%
2
11%
1
7%
Michael
Hotelier in Deutschland
Gastgewerbe, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung
Quelle: SoftwareAdvice

Katastrope, nie wieder

2,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Ich Kämpfe seit zwei Jahren und schreibe berichte über Fehler in der Software mit der Bitte um Behebung (ich betreibe quasi kostenlose Fehlersuche und bin Tippgeber für die Entwicklung) da ist aber seitens der Programmierer kein Interesse das Programm zu verbessern... Es ist völlig egal
Das ist eine Blamage!!

Vorteile:

Am Anfang war es der gunstige Preis, bei dem man über viele Fehler hinwegsehen konnte, dieser hat sich aber erheblich erhöht.

Nachteile:

Ständig hängt sich die Software auf, Ist sehr langsam, nicht innovativ, hässliches Design, dauernde Fehlermeldungen der Schnittstelle. Kundensupport ist unterirdisch schlecht. Nur Telefonieren, ohne Technisches Verständnis oder Erfahrung in der Hottelerie.

Diane
Diane
Südafrika
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung
Quelle: GetApp

User Friendly

5,0 vor 7 Jahren

Vorteile:

Everything about KWHotel is easy to understand and operate and best of all - you can send any questions via email and they will respond within a few hours with easy to follow steps. Any beginner or professional can operate the program. My husband and I own a Resort and I was thrown into the deep end when it came to booking out our accommodation. I downloaded the free trial and was so impressed with the features, I bought a package. I am a self-taught user and I absolutely love KWHotel. Again, if you get stuck- Just ask and you will get a reply with easy to understand solutions. Teamviewer also a blessing for emergencies!!!

Alona
Operations Director in Griechenland
Gastgewerbe, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

The best Hotel management software out there!

5,0 vor 3 Jahren

Kommentare: Seven stars!!!

Vorteile:

I am the manager/owner of two hospitality companies. In the past, I have worked in large hotel chains with the most expensive Hospitality programs and when I created my own companies, I needed all the features of a good program, without the prohibiting cost most brought with them... Then I found KWHotel in 2016...! I started with the free option to see if it suited my needs and then quickly moved on to the Pro version. The interface is easy to navigate, the calendar view is all-inclusive, the program's features include everything a hotel/villa management/apartment rental company may need (web access, mobile App, OTA sync, channel manager etc) and more, all with very easy navigation and setting up process! The support center (which is probably the most important aspect of a software program) is the best I have come across in ANY sector, with immediate response, well-informed personnel and the INVALUABLE feeling that if something goes wrong, then it will be set right in no time at all! I HIGHLY recommend KWHotel for anyone who needs to keep informed of their reservations, guest data, prices, statistics, invoicing and general management of their hospitality company with one "click". We at Messinian Luxury and Messinian Nest would be lost without it!

Nachteile:

Nothing! Everything works for us and we keep finding features that help us more and more with our reseervations management and villa operations.

Antwort von Kajware

vor 3 Jahren

Alona, thank you so much for your kind words! That soft breeze of positive energy is always truly rewarding! You can expect much more from our Team in the upcoming years - we're planning lots of exciting solutions for hoteliers around the world :) Have a great day! Mariusz Luzar KWHotel Team

Regina
Owner in USA
Gastgewerbe, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung
Quelle: SoftwareAdvice

Buyer beware

2,0 vor 5 Jahren

Vorteile:

Once it's all set up and nothing goes wrong, it's easy to use. I like the option to use their free version before deciding to buy.

Nachteile:

Setup is a nightmare and customer support is horrible. They have very little online help and what they do have is constantly changing because they are still in the process of changing their program. Twice their server has gone down on a Friday. I had no way of viewing my calendar or running my motel until the following Tuesday because they don't work weekends and they are on Poland time and I am on USA time! As you know, loosing all of your reservations is an absolute nightmare! Especially for several days over the weekend. Also, they sold me the mobile app knowing it didn't work. Then, the next year, the added the mobile app fee on my subscription again. I am not very tech savvy and I know nothing about HTTP so, Initially I gladly paid an extra fee to have their online reservation system set up on my website. This took a few months. Last October, they changed their server and now nothing seems to work. And, to top it off, they made me pay their extra fee a second time to get the online reservation set up on my website again. And after a few months, I had to get belligerent just to get them to do it. Now, it's been 6 months and it still doesn't work! Every time I open the program on my computer I cringe in fear that something will go wrong and I'll have to deal with the one email a day conversation or the 3am phone call trying to get whatever it is fixed.

Christina
Christina
hotel manager in Griechenland
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Gastgewerbe, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung
Quelle: GetApp

crazy expensive product

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: they forced me to stop our co operation in a very unpolite way, it not normat to raise yr price to old customer 300%

Vorteile:

good customer service and many oprions to choose from

Nachteile:

i use it for more than 5 years and from 2022 everything has changed. they charge for everything i mean everything , they want 5e/month to keep yr access to your database , when you dont have an active licence, tho one i have payed for! for 2023 the prices are 300% higher, unbelievable