Was ist ResNexus?

Online-Buchungs- und Gästemanagementsystem, das Funktionen zur Nachverfolgung von Reservierungsquellen, zu Gruppenreservierungen sowie einen Kalender mit Erinnerungen und mehr bietet. Die Professional Edition umfasst Ertragsmanagement-, Verkaufsstellen- und E-Mail-Marketingfunktionen.

Wer verwendet ResNexus?

Frühstückspensionen Campingplätze Ferienvermietung Hütten und Sommerhäuser Wohnmobile und Campingplätze Hotels und Motels Lagerverleih

ResNexus – Details

ResNexus

Gegründet 2005

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ResNexus – Details

ResNexus

Gegründet 2005

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Startpreis

3,00 $/Monat
Nicht verfügbar
17,00 $/Monat
30,00 $/Monat

Kostenlose Version

Kostenlose Version Nein
Kostenlose Version Ja
Kostenlose Version Nein
Kostenlose Version Nein

Gratis Testen

Gratis Testen Ja
Gratis Testen Nein
Gratis Testen Ja
Gratis Testen Ja

ResNexus – Bereitstellung und Support

Kundenbetreuung

  • E-Mail/Helpdesk
  • FAQ/Forum
  • Wissensdatenbank
  • Telefon-Support
  • 24/7 Live-Support
  • Chat

Einsatz

  • Cloud, SaaS, webbasiert
  • Mac (Desktop)
  • Windows (Desktop)
  • Android (mobil)
  • iPhone (mobil)
  • iPad (mobil)

Training

  • Persönlich
  • Live Online
  • Webinare
  • Dokumentation
  • Videos

ResNexus Funktionen

  • API
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Abrechnungssatz-Management
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Angebotsmanagement
  • Anpassbare Vorlagen
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bewertungen
  • Buchhaltung
  • Daten-Import / -Export
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Mail Marketing
  • Echtzeit-Daten
  • Elektronische Zahlungen
  • Ertragsmanagement
  • Genehmigungsmanagement
  • Geografische Karten
  • Gäste-Check-in/Check-out
  • Gästekommunikation
  • Historische Berichte
  • Inventarverwaltung
  • Kalenderverwaltung
  • Kanalmanagement
  • Kontaktmanagement
  • Kreditkartenbearbeitung
  • Kundendatenbank
  • Kundenhistorie
  • Kundenkonten
  • Kundenspezifisches Branding
  • Mehrere Standorte
  • Mitarbeitermanagement
  • Online-Buchung
  • Online-Reservierungen
  • Rabattmanagement
  • Raten-Management
  • Rechnungsmanagement
  • Reservierung-Management
  • Reservierungs-Management
  • Reservierungsmanagement für Campingplätze
  • Site Maps
  • Transaktionshistorie
  • Utility-Abrechnung
  • Verfügbarkeit-Management
  • Verfügbarkeitsanzeige
  • Verkaufspunkt POS
  • Vermietungs-Management
  • Vorlagen-Management
  • Webseitenintegration
  • Zimmerbuchung

Siehe die vollständige Campingplatz Software Liste

  • API
  • Abrechnungssatz-Management
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Vorlagen
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Aufgabenmanagement
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bewertungen
  • Buchhaltung
  • Daten-Import / -Export
  • Datensynchronisation
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Mail-Management
  • E-Mail-Vorlagen
  • Echtzeit-Benachrichtigungen
  • Eigentümer-Aussagen
  • Elektronische Zahlungen
  • Erinnerungen
  • Für die Ferienvermietung
  • Gasterlebnis-Management
  • Gästekommunikation
  • Haushaltungsmanagement
  • Inventarverwaltung
  • Kalenderverwaltung
  • Kanalmanagement
  • Kontaktmanagement
  • Kreditkartenbearbeitung
  • Kreditkartenmanagement
  • Kundendatenbank
  • Leadmanagement
  • Lieferanten-Management
  • Marketing-Automatisierung
  • Mehrere Währungen
  • Multichannel-Management
  • Online-Buchung
  • Preis- / Margen-Management
  • Provisionsmanagement
  • Rabattmanagement
  • Rechnungsmanagement
  • Reservierung-Management
  • Reservierungs-Management
  • Verfügbarkeit-Management
  • Vorlagen-Management
  • Webseitenintegration
  • Website-Management
  • WordPress-Integration
  • Zahlungsabwicklung
  • Zimmerbuchung

Siehe die vollständige Fewo Software (Ferienwohnungsverwaltung) Liste

  • API
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Abrechnungssatz-Management
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Angebotsmanagement
  • Anpassbare Vorlagen
  • Benutzer-Management
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • CRM
  • Catering-Management
  • Daten-Import / -Export
  • Datensynchronisation
  • Drittanbieter-Integration
  • Einzelne Immobilie
  • Elektronische Zahlungen
  • Ertragsmanagement
  • Front Desk Management
  • Für die Ferienvermietung
  • GDS-/OTA-Integration
  • Gasterlebnis-Management
  • Haushaltungsmanagement
  • Instandhaltungsmanagement
  • Integrierte Buchführung
  • Inventarverwaltung
  • Kalenderverwaltung
  • Kanalmanagement
  • Kreditkartenbearbeitung
  • Kundendatenbank
  • Marketing-Automatisierung
  • Mehrere Immobilien
  • Mehrere Standorte
  • Mehrere Währungen
  • Mitarbeitermanagement
  • Multichannel-Management
  • Online-Buchung
  • Preis- / Margen-Management
  • Rabattmanagement
  • Raten-Management
  • Rechnungsmanagement
  • Reservierung-Management
  • Reservierungs-Management
  • Review Management
  • Spa-/Aktivitätsmanagement
  • Treueprogramm
  • Verfügbarkeit-Management
  • Verkaufspunkt POS
  • Verlängerter Aufenthalt
  • Wartungsplanung
  • Zimmerbuchung

Siehe die vollständige Hotelsoftware Liste

  • API
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Angebotsmanagement
  • Anmerkungen zur Reservierung
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Vorlagen
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bewertungen
  • CRM
  • Drittanbieter-Integration
  • Drittpartei-Buchung
  • E-Mail-Vorlagen
  • Echtzeit-Aktualisierungen
  • Elektronische Zahlungen
  • Erinnerungen
  • Eventplanung
  • Gruppenreservierungen
  • Inventarverwaltung
  • Kalender-/Erinnerungssystem
  • Kalender-Synchronisierung
  • Kalenderverwaltung
  • Kanalmanagement
  • Kreditkartenbearbeitung
  • Kundenbetreuung
  • Kundendatenbank
  • Kundenhistorie
  • Kundenspezifisches Branding
  • Mehrere Standorte
  • Mehrsprachig
  • Mitarbeitermanagement
  • Mobiler Zugriff
  • Online-Buchung
  • Preis- / Margen-Management
  • Rabattmanagement
  • Raten-Management
  • Rechnungsmanagement
  • Reservierung von Akitivtäten
  • Reservierung-Management
  • Reservierungs-Management
  • SMS-Nachrichtenversand
  • Social-Media-Integration
  • Terminverwaltung
  • Verfügbarkeit-Management
  • Webseitenintegration
  • Zahlungsabwicklung
  • Zimmerbuchung
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen

Siehe die vollständige Reservierungssoftware Liste

  • API
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Abrechnungssatz-Management
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Angebote / Schätzungen
  • Angebotsmanagement
  • Auftragsmanagement
  • Benutzer-Management
  • Berichterstattung / Analyse
  • Bestandskontrolle
  • Bestandsverfolgung
  • Buchhaltung
  • Budgetierung/Prognosen
  • Cash-Flow-Management
  • Datensynchronisation
  • Diagramm-Erstellung
  • Drag-and-Drop
  • Dynamische Preise
  • Echtzeit-Aktualisierungen
  • Einkauf & Empfang
  • Elektronische Zahlungen
  • Empfehlungen
  • Ertragsmanagement
  • Ertragsmanagement
  • Finanzanalyse
  • Finanzmanagement
  • Für Fluggesellschaften
  • Für das Gastgewerbe
  • HIPAA konform
  • Inventarverwaltung
  • Leistungskennzahlen
  • Mehrere Währungen
  • Multichannel-Management
  • Preis- / Margen-Management
  • Preisoptimierung
  • Prognose
  • Rabattmanagement
  • Rechnungsmanagement
  • Reklamationsabwicklung
  • Reservierung-Management
  • Reservierungs-Management
  • Self-Service Portal
  • Statusverfolgung
  • Umsatzrealisierung
  • Verkaufsberichte
  • Verkaufspunkt POS
  • Visuelle Analytik
  • Vorlagen-Management
  • Wettbewerbsanalyse
  • Zimmerbuchung

Siehe die vollständige Revenue Management Systeme Liste

  • API
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Angebotsmanagement
  • Anpassbare Felder
  • Anpassbare Formulare
  • Anpassbare Vorlagen
  • Auftragsmanagement
  • Automatisches Aktualisieren
  • Bearbeiten in Echtzeit
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • Besucher-Nachverfolgung
  • CRM
  • Chat / Messaging
  • Content-Management
  • Daten-Import / -Export
  • Design-Management
  • Drag-and-Drop
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Commerce-Management
  • E-Mail Marketing
  • Echtzeit-Aktualisierungen
  • Echtzeit-Analytik
  • Einkaufswagen
  • Elektronische Zahlungen
  • Formularverwaltung
  • Inhalt-Bibliothek
  • Inventarverwaltung
  • Kundenspezifisches Branding
  • Medienbibliothek
  • Mehrsprachig
  • Newsletter-Management
  • Online-Buchungstools
  • Online-Shop-Designer
  • SEO-Management
  • SSL-Sicherheit
  • Social-Media-Integration
  • Umfragenerstellung
  • Vorgefertigte Vorlagen
  • Vorlagen-Management
  • WYSIWYG-Editor
  • Web-Formulare
  • Webseitenintegration
  • Website-Analytik
  • Website-Management
  • Widgets
  • Zielseiten / Web-Formulare
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen

Siehe die vollständige Web Design Software Liste

ResNexus Alternativen

Mehr Alternativen zu ResNexus

ResNexus – Erfahrungen

Alle 293 Nutzerbewertungen lesen

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,7
Benutzerfreundlichkeit
4,6
Kundenservice
4,7
Funktionen
4,6
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,5

Nutzerbewertungen nach Bewertung

5
240
4
39
3
8
2
2
1
4

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001
Billie M.
Billie M.
Operations Manager
Gastgewerbe, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
  • Benutzerfreundlichkeit
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
  • Kundenbetreuung
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 23.11.2020

"ResNexus the best all around for campgrounds"

Kommentare: Our experience has been wonderful. If there are any issues, which is rare, they always take care of you. We had a website designed by them and they did a fabulous job. It is very easy to go in and add or change things ourselves. The online bookings are huge for us as well as the connections to AirBnB they offer. The reports they have allow us to gather information to assist our business and growth.

Vorteile: ResNexus provides all you need for the operations of your campground. Online bookings, point of sale system, websites, and the reports are amazing for management. They are constantly updating and adding new features. Their support team is the best and are always helpful and prompt.

Nachteile: Some features need to be added to adhere to new standards with COVID-19, but they are actively working on it and always take feedback and suggestions for improvement.

Antwort des Softwareanbieters

von ResNexus an 24.11.2020

Billie,

Thanks for taking the time to give us a review. We're glad you like your website!

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 23.11.2020
Tammy B.
President
Gastgewerbe, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
  • Benutzerfreundlichkeit
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
  • Kundenbetreuung
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 24.11.2020

"My First Year with ResNexus in Review"

Kommentare: Overall my experience with ResNexus has been nothing less then amazing. As many companies, with Covid-19 being rampant, there was a ton of turn over at ResNexus however the die hard employees that stayed and fought the merry fight have been 100% supportive and answer my calls and emails in a very timely way.

Vorteile: When I first bought my motel, and began searching for a software program that was user friendly but could give me all the reports I needed to build a solid financial snap shop (previous [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] tossed all records) I interviewed and checked out several programs. ResNexus was by far the most user friendly and also had the additional feature of a point of sale program for me to use for the new gift shop I was adding to the motel. And they also were willing to design a beautiful website that would go hand in hand with my reservation system. It was a no brainer!

Nachteile: Their have only been two things at this point that I have had an issue with...The first being the ability to download information from my reservation system to my Quickbooks program. Most businesses do the online Quickbooks program, and I unfortunately had bought the downloadable 2020 Professional Business version (old school) and this Quickbooks version would not allow the ResNexus reservation system to download. It as very frustrating, but luckily ResNexus has an amazing team of Support members, and one young lady spent the better part of three days researching till she figured out how we could make the download work. I still struggle with downloading a reservation now and then that includes a discount or refund. It has a bit of a hiccup, but I have learned to do a General Journal entry to correct them.

Antwort des Softwareanbieters

von ResNexus an 25.11.2020

Tammy,

Thanks for your feedback! We appreciate you choosing ResNexus.

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 24.11.2020
Sarah O.
Owner
Gastgewerbe, Selbstständig
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
  • Benutzerfreundlichkeit
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
  • Kundenbetreuung
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 27.9.2021

"Very Good System"

Vorteile: The ease in moving reservations, keeping track of the status of rooms, tax reports and income. The customer support is great and particularly enjoy working with [SENSITIVE CONTENT] since he understands and is not judgmental about this older person who is totally adverse to computer stuff.. He has been a lifesaver. I manage my property all by myself so I appreciate all the help I can get.

Nachteile: There really is not anything specific that I don't like. If I was more into computers I would understand and make much better use of all that Resnexus has to offer. I basically have only scratched the surface. Luckily, I only have a very small inn so not too detrimental. Computers are like math to me....I freeze up at the mere mention. If I would spend the time to study the tutorials I would be much better off and the support team would also be happier!!!!

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 27.9.2021
Rhitt F.
owner
Gastgewerbe, Selbstständig
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
  • Gesamtbewertung
  • Benutzerfreundlichkeit
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
  • Kundenbetreuung
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    6/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Quelle: SoftwareAdvice
  • Bewertet am 24.7.2017

"Good with some bad"

Kommentare: Overall its a great system- Its all you need to run all/most aspects of your business. I.E. your reservation page and your website are linked, links to a solid credit card merchant, reservation software is fairly intuitive. However, you will drive yourself to the point of insanity trying to make changes, and other things that aren't straight forward. I.E. a one night reservation.- That being said, customer service is always there to help. I feel that the price, is not too expensive for only having to pay one company that can do so many things for your business. My only suggestion to them is to update the reservation system, making it more user friendly or idiot proof. I've only been using it for a few months. Maybe I'll get it down by the end of the year! !!!.

Vorteile: I like the look of the "grid" , making a reservation is fairly simple, ability to prepare taxes, and the link to the credit card system. Finally, the reservation page that links to your website that they create for you is the best part for me. Customer service is awesome, you always talk to live person. Very responsive. They will help the best they can in a timely manner.

Nachteile: If you have to change to a reservation, such as, add another night, or try to do a weekly rate, move to a different room, charge a monthly rate.
Its nearly impossible. If you're trying to do an ongoing monthly rental- its difficult. You might as well shoot yourself now. It takes like 5 steps and doesn't work.
The support team will eventually fix it, but you look like an idiot when you're trying to do this in front of a customer or on the phone.
I'm not a computer programmer, but you would think you could click 7 days on the grid, hit "reservation" and it would populate a "weekly" rate. Not by hitting
"accommodations", "remove" -(removing their original one, so if you f-up, hit "back", you try and find their original reservation, woops! its gone. You have to "remove" their original one in order to "add or change anything". So once your "remove" then you have to hit "rentals" then "weekly", then "search"- (for some crazy reason you have to "search" even though you know its available by looking at the "grid"- then when you hit "search" most the time it won't find the accommodation you're trying to book for them. So basically its a cluster. Giving discounts can also be a mess- there are different options but can be confusing.

Antwort des Softwareanbieters

von Nathan an 29.11.2018

Thank you for taking the time to write this review and for the feedback. We're apologize that you experienced issues with trying to change a reservation after it was made. Thank you for your kind comments about our customer support. We have made many improvement since your initial comment.

For the situation in which your business was looking to change the dates or room we recommend using the drag and drop feature on the reservation grid. To change the reservation simple click and drag the reservation to a new location on the grid.

With weekly and monthly rates, ResNexus does offer a way to select which rate you would like to use for a reservation on the grid when you are making the reservation. Your business has the flexibility to decide which rate plan you would like to pay when you are creating the reservation.

When your guests book online, the ResNexus online booking engine automatically changes the rate plan for your units based on how many days they select.

When adding a night to a reservation you can click on the reservation and then click the Rooms/Nights tab and click add. Then select which date, number of nights and which room you would like to add to the reservation.

If we are you are still finding that you are having a bad experience using these features in the system please contact us at 385-218-2637 and we would be happy to provide you with assistance and listen to your feedback to help improve our system.

Thank you for using ResNexus and helping us improve.

  • Herkunft der Bewertung 
  • Quelle: SoftwareAdvice
  • Bewertet am 24.7.2017
Oscar P.
Oscar P.
Captioner
Gastgewerbe, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
  • Benutzerfreundlichkeit
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
  • Kundenbetreuung
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 29.8.2021

"An easy way to manage your hotel"

Kommentare: It has been a Great software, I’ve been using this for over a year now and I can say that it has helped me a lot mainly because some of the features that the software includes I wasn’t able to do it before such as spa and other entertainment activities management, I will definitely recommend for those people who want to improve their services and their company.

Vorteile: I like that is a software that is easy to use, it helps you to have more control on different areas whether is your company or your hotel, for me many years I’ve been managing on the classic way but with this software things are just getting even more easy to do, I can let this software to do functions that not many people can do because and that’s what I like about the software.

Nachteile: It has some features that I didn’t like mainly because these are just features that you can do by yourself and it can also be done if you combine with other Arias, like housekeeping manage, so it will be better to let some of the features out and add a feature that allows me to promote my services so more people know about it.

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 29.8.2021