Wer nutzt diese Software?

Kleine bis mittelgroße Fachhändler. Multi-Store-und / oder Multi-Channel-Einzelhändler Einzelhändler mit Quickbooks Online oder Magento E-Commerce-Händler mit Service / Reparatur-Abteilungen

Durchschnittliche Bewertung

23 Bewertungen
  • Gesamt 4.6 / 5
  • Benutzerfreundlichkeit 4.6 / 5
  • Kundenservice 4.4 / 5
  • Funktionen 4.3 / 5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis 4.5 / 5

Produktdetails

  • Startpreis 50,00 $/Monat
    Preisinformationen
  • Kostenlose Version Nein
  • Kostenlose Testversion Ja, Kostenlose Testversion
  • Einsatz Cloud, SaaS, Web
  • Training Live Online
    Dokumentation
  • Kundenbetreuung Support während der Geschäftszeiten
    Online

Angaben zum Hersteller

  • MicroBiz
  • http://www.microbiz.com
  • Gegründet 1985

Über MicroBiz

Cloud EPOS und Einzelhandel Automatisierungssoftware für unabhängige Einzelhändler. Ermöglicht Einzelhändler Verkäufe auf iPads, PCs und Macs, verwaltet mehrere Standorte, veröffentlicht Finanzwerte in Quickbooks und integriert nahtlos in einer E-Commerce-Plattform. Umfasst Funktionen wie Echtzeit-Inventar, Store-Transfers, automatisierter Einkauf / Wareneingang, Auftrags- / Liefermanagement und Customer Relationship Management - was Stunden an Management-Zeit jeden Monat sparen kann. Kann auch eine Reparatur oder Service-Abteilung unterstützen ..

MicroBiz Funktionen

  • Barcode-Scanning
  • E-Commerce-Integration
  • Elektronische Unterschrift
  • Geschenkkarten-Management
  • Kassensysteme für Einzelhandel
  • Kundenkonto-Profile
  • Mehrere Standorte
  • Provisionsmanagement
  • Rabattmanagement
  • Restaurant-POS
  • Retourenmanagement
  • Treueprogramm

Alternative Produkte

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Die hilfreichsten Reviews für MicroBiz

Great POS inventory Software for retailers

Bewertet am 22.1.2015
Brandon T.
Einzelhandel
Quelle des Nutzers 
Quelle: SoftwareAdvice
5/5
Gesamt
4.5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
4.5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
3.5 / 5
Kundenbetreuung
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Vorteile: The POS features of MicroBiz are pretty simple to use. It does everything we need in terms of discounts, pricing, layaways, and payments. There is a separate view to manage inventory and the store. We have two locations, so we like the ability to do store transfers and look up items at the other location on the fly. It also connects with our e-commerce, site so inventory is adjusted almost instantly for store and online sales. If we enter a new product in MicroBiz, it can automatically create the product on our website, so we do not to do double entry. There is also an order management module, which we use to take phone sales. I liked how it can run on both PCs and iPads, although we have not used the iPad version yet.

Nachteile: The integration between MicroBiz and Magento is a bit tricky to install, although their support team pretty much did it all. We had it work around some Magento plug-in conflicts. Also, there could be better help documentation. There are some quirks with the e-commerce integration, but for the price, there are a lot of great features that we only saw in much more expensive competitors.

Great POS inventory Software for retailers

Bewertet am 22.1.2015
Brandon T.
Einzelhandel
Quelle des Nutzers 
Quelle: SoftwareAdvice
5/5
Gesamt
4.5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
4.5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
3.5 / 5
Kundenbetreuung
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Vorteile: The POS features of MicroBiz are pretty simple to use. It does everything we need in terms of discounts, pricing, layaways, and payments. There is a separate view to manage inventory and the store. We have two locations, so we like the ability to do store transfers and look up items at the other location on the fly. It also connects with our e-commerce, site so inventory is adjusted almost instantly for store and online sales. If we enter a new product in MicroBiz, it can automatically create the product on our website, so we do not to do double entry. There is also an order management module, which we use to take phone sales. I liked how it can run on both PCs and iPads, although we have not used the iPad version yet.

Nachteile: The integration between MicroBiz and Magento is a bit tricky to install, although their support team pretty much did it all. We had it work around some Magento plug-in conflicts. Also, there could be better help documentation. There are some quirks with the e-commerce integration, but for the price, there are a lot of great features that we only saw in much more expensive competitors.

Loving MicroBiz Dispite some Imperfections

Bewertet am 9.8.2017
Mike P.
Manager
Einzelhandel, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Quelle des Nutzers 
Quelle: SoftwareAdvice
4/5
Gesamt
4 / 5
Benutzerfreundlichkeit
4 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
4 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Not perfect, but the price, support and ease of use overrides any small imperfections

Vorteile: Easy to use - particularly front end. Lots of features. Good design that saves time. Strong inventory management and management controls

Nachteile: Can be glitch. Some screens, such as the summary grids, require scrolling - which is a hassle. Lacks internal free loyalty program. Every few months there are periods of sluggish performance.

Time Saving POS

Bewertet am 28.9.2016
Brandon T.
Assistant Manager
Einzelhandel, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
4 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Been using this for a while now months. Working great. I like how MicroBiz adds new features A couple months ago they added the ability to use filters to create marketing lists for email campaigns. The new QuickBooks integration is very cool. We can now just press a button and send all our daily financial info to Quickbooks. This saves a bunch of time and hassle

Vorteile: good features. well supported

Nachteile: would like to see them add their own loyalty solution. The lack of an employee time clock is perplexing

Easy & afffordable

Bewertet am 16.10.2018
Belinda L.
Manager
Baumaterial, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
Quelle: SoftwareAdvice
3/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
3 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
4 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: We have been using Micorbiz for over 25 years. It is not really made to cater to a hardware stores but we managed to make it work. Unfortunately, we will be changing soon. We need a POS system that can do more.

Vorteile: Very easy to use. The software is affordable and the technical support fees are fair. Customer service is quick to respond. It really is good for a small business of 1-10 people.

Nachteile: You have to download your own updates and no one tells you the updates are available. The software claims to do a lot but many of the function do not work properly. We don't need those functions so have just managed to overlook them. Not many credit card processors work well with their system.

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