MeetingSphere

MeetingSphere

von MeetingSphere

Wer verwendet MeetingSphere?

Unternehmen und Regierungsbehörden, die sich auf Workshops und gemeinsame Besprechungen verlassen und diese online nutzen möchten, ohne die Qualität der Ergebnisse zu beeinträchtigen. Oft wird dieser Schritt vom PMO geleitet.

Was ist MeetingSphere?

MeetingSphere ist eine Online-Workshop-Lösung. Sie ermöglicht Vermittlern, Geschäftsanalysten und Projektmanagern, in der Hälfte der Zeit doppelt so viel zu erledigen, und das online mit einem besseren Ergebnis.
Zu den Tools gehören Brainstorm, Bewertung, Diskussion, Präsentation und Action-Tracker. Die Tools kombinieren perfekte Interaktivität mit (optionaler) Anonymität. Menschen können sprechen, wenn sie etwas zu sagen haben. Anonymität überwindet soziale Hindernisse für die Offenlegung. Unbegrenzte Teilnehmer. Vermittler benötigen ein persönliches Abonnement.

MeetingSphere – Details

MeetingSphere

http://www.meetingsphere.com/

Gegründet 2012

MeetingSphere – Preisübersicht

MeetingSphere ist verfügbar ab 49,00 $/Monat. MeetingSphere bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Weitere Preisinformationen für MeetingSphere findest du unten.

Startpreis

49,00 $/Monat

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Ja

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Training

Persönlich

Live Online

Dokumentation

Kundenbetreuung

Support während der Geschäftszeiten

Online

MeetingSphere Funktionen

Collaboration Tools
Aufgabenmanagement
Bearbeiten in Echtzeit
Brainstorming
Content-Management
Diskussionsforum
Dokumentenmanagement
Kalenderverwaltung
Kontaktmanagement
Projektmanagement
Versionskontrolle
Videokonferenzen
Agenda verwalten
Ausschusssitzungen
Gesetzgebungs-Meetings
Interne Sitzungen
Materialwirtschaft
Protokoll-Management
Reisemanagement
Tagungsraum-Buchung
Teilnehmer-Management
Terminplanung
To-do-Listen Verfolgung
Tools für Vorgänge nach abgeschlossenen Meetings
Tools zum Vorbereiten von Meetings
Verwalten von Einladungen
Vorstandssitzungen
Wahl-Management

MeetingSphere – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 13 Nutzerbewertungen

Gesamt
4.5/5
Benutzerfreundlichkeit
3.8/5
Kundenservice
4.5/5
Funktionen
4.5/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4.8/5

Full-function tool for facilitators

Bewertet am 4.8.2018
Verifizierter Rezensent
Learning Consultant
Informationstechnologie & -dienste, 10.001+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
3/5
Benutzerfreundlichkeit
5/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
Kundenbetreuung
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Vorteile: MSp is a full-function tool for any process facilitator. It is very powerful for building and manipulating lists of data. Ideas can be easily generated, organized, categorized and prioritized. A must-have for facilitating focus groups, action-planning sessions, requirements analysis, strategic planning workshops, etc. A key feature is that all input is anonymous ... participants can enter their ideas with confidence.

Nachteile: There is quite a learning curve to this tool. Some education / tips-and-hints are needed.

MeetingSphere Unlocks the Power of People - It's truely demoCreative!

Bewertet am 14.9.2016
Pierre W.
CEO/Chief Experience Officer
Unternehmensberatung, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
3/5
Benutzerfreundlichkeit
5/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
5/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: I have been using MeetingSphere from the beginning and also used the predesessor SmartSpeed, so in total 7-8 years. Before this I used ThinkTank from GroupSystems which I abandoned for abvious reasons. MeetingSphere has allowed me to deliver work processes to a fraction of the time and cost compared to traditional consulting. In 2013 I was awarded "Security Consultant of the Year" by the Swedish security industry due to my efficient way of working. Today I cannot see myself to use traditional tools anymore. Sitting in a risk assessment workshop using MS Excel is so inefficient and old fashion. Extreamly costly compared to the "collaborative" way that I use thanks to MeetingSphere. For me MeetingSphere is the tool that allow me to support clients transformation of their core processes. ... I could go on for ever here ... it's a game-changer!

Vorteile: I don't have to train any participants before they take part in sessions. The GUI is so intuitive.
The other thing is the ability to participate anonymously, which then totally removes political and hierarchical influence on group contributions.

Nachteile: I would like to have the administration GUI in Swedish. There are so many people in public sector who sees the benefits of this tool but they hesitate since the system texts are in either English or German. The instructions that I write for participants I write but the system-generated texts and the texts in the GUI has to be able to localize to other languages than English and German.

An essential tool for group work, team collaboration and decision-making

Bewertet am 14.9.2016
Richard O.
Learning Consultant
Informationstechnologie & -dienste, 10.001+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
4/5
Benutzerfreundlichkeit
5/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
5/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Our team uses MeetingSphere on a regular basis (both virtual and face-to-face) with our clients for requirements gathering, tactical and long-range planning, Design Thinking and Agile project activities, organizational culture analysis, creative problem-solving ... just about any activity that requires group work, team consensus and collaborative decision-making. This is an essential tool for virtual work with our global teams. The speed at which we can progress through team-based activities -- and produce high quality results -- provides great value-add to our clients. In my entire professional career of many, many years, I have not worked with a company that provides better customer service than the MeetingSphere team. Their support is stellar and clearly demonstrates their commitment to their clients' success.

Vorteile: Versatile software -- can be customized for most any group work activity
Customer support - stellar

Nachteile: Learning curve - takes some time to learn the advanced features

MeetingSphere Review

Bewertet am 10.12.2018
Verifizierter Rezensent
Associate
Unternehmensberatung, 5.001-10.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
4/5
Benutzerfreundlichkeit
3/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
3/5
Kundenbetreuung
4/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Vorteile: I liked the graphical user interface and also the reporting tool and how easy you can view comments.

Nachteile: It definitely needs to have a video conference option.

A real workhorse tool

Bewertet am 12.9.2016
Krys M.
Managing Partner
Unternehmensberatung
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5/5
Benutzerfreundlichkeit
5/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
5/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: I used MeetingSphere to crowdsource information about topics, ideation for problem solving, Innovation tools, and summary reports on a regular basis to move project teams toward their deadlines. Except for an initial kickoff that might be an on-site event, most of the work is done by dispersed employees in different time zones. We would keep the MSp work site open for asynchronous work.
As a facilitator, I love not having to make sense of participants' writing an post-its and flipcharts. Their entries can be clarified and used in the report. The speedy data crunching of ranking, voting, categorizing entries into themes, and other necessary actions were such a relief to the usual laborious work I had to do in the past. I especially like having participants work asynchronously writing comments on other participants' entries - virtual dialogue.
I'm a big fan!

Vorteile: Speedy data crunching and summary reports.

Nachteile: I wish a conference call feature was part of the software.