Optima Hospice

Optima Hospice

von Optima Healthcare Solutions

Wer verwendet Optima Hospice?

Kleine bis mittelgroße Hospize mit durchschnittlich 200 Patienten pro Tag, die nach einer hospizspezifischen Lösung für bessere Workflow-Effizienz und durchgesetzter Compliance suchen.

Was ist Optima Hospice?

Optima Hospice wurde von Grund auf für Hospize entwickelt. Es handelt sich um eine vollständige, cloudbasierte EMR- und Fakturierungslösung, die optimierte hospizspezifische Prozesse, die Verwaltung der Patientenaufnahme und Überweisung sowie Terminplanung, Dokumentation, klinische Überwachung, Berichterstattung und Abrechnung bietet. Mit integrierter Workflow-Effizienz wie automatischer IDG-Vorbereitung, sofortigem Zugriff auf wichtige Patienteninformationen und Compliance-gesteuerten Warnmeldungen können sich Ärzte auf das konzentrieren, was am wichtigsten ist, nämlich die Betreuung ihrer Patienten.

Optima Hospice – Details

Optima Healthcare Solutions

http://www.hospicesoft.com/

Gegründet 1992

Optima Hospice – Kostenübersicht

Optima Hospice bietet keine Gratisversion und keine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Optima Hospice ist ab 500,00 $/Monat verfügbar.

Startpreis

500,00 $/Monat

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Nein

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Training

Persönlich

Live Online

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

Support während der Geschäftszeiten

Optima Hospice Funktionen

Hospizsoftware
Beurteilung-Management
EMR / EHR (elektronische / medizinische Gesundheitsberichte)
Freiwilligen-Management
Medikamenten-Nachverfolgung
Patienten-Aufnahme
Pflegeplanung
Reklamationsabwicklung
Terminplanung
Trauerfallmanagement
Ärzteportal

Optima Hospice – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 29 Nutzerbewertungen

Gesamt
4,3/5
Benutzerfreundlichkeit
4,4/5
Kundenservice
4,6/5
Funktionen
4,1/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,7/5
Verifizierter Rezensent
Hospice Social Worker, Hospice Operations Manager
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 15.8.2018

"Optima HospiceSoft program review"

Vorteile: I feel the Software is user friendly. I particularly appreciate the quick Feedback option where you can send an email with questions. Optima staff respond most often on the same day with a phone call. They are always willing to go the extra mile to make sure our questions are answered and understood. I appreciate they take the time to work with us on a one to one basis if necessary to solve any issues or concerns we may have.

Nachteile: At times I wish it could be more simplified. There seems to be repetitive layers that can be cumbersome to get through.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 15.8.2018
Kristen W.
Administrator
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: SoftwareAdvice
  • Bewertet am 7.11.2016

"Excellent software"

Kommentare: If you are looking for a user-friendly hospice software, developed by people who understand hospice process and requirements, look no further. Hospicesoft is an excellent program that helps the whole team work together to better fulfill the needs of the patient, eliminating the need for charts full of paper documents,

Vorteile: The software tracks the many pieces required by multidisciplinary patient care. Excellent dashboards keep administration apprised of what pieces are due, and make finding what you need simple and straight-forward. Finding any piece of the complex patient care puzzle is a breeze. The chart is laid out like any paper chart, and demographics, patient information, every disicipline form, every lab, etc... are all right at your fingertips, only a click or two away. Because it is web-based, there are no requirements for in-house servers, and the information is available from anywhere you have cell or internet access. It can be viewed, or documented, by phone, tablet or computer. There are no specific equipment requirements. Information can be printed, faxed or emailed from within the system (fax requires a very small fee monthly using a service such as RingCentral) to facilities, providers, pharmacies, etc.... Orders for treatments, medications, etc. are easy to update, print, or review. The patient's care plan is a "living" careplan, and revised from within the discipline notes during each visit as the patient's needs changes.

Nachteile: No interface with a pharmacy benefit manager at this time, so all medications, orders, changes, etc... do have to be entered separately into the pharmacy program. Because the careplan is revised from within the discipline notes, and defaults in from the previous notes all charting has to be done sequentially. For patients with frequent visits, this is sometimes an issue.

  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: SoftwareAdvice
  • Bewertet am 7.11.2016
Kevin K.
IT Director
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    3,5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    3/5
  • Kundenbetreuung
    4,5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    3,5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    7/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: SoftwareAdvice
  • Bewertet am 7.9.2016

"A descent hospice software"

Vorteile: I like how this product has very good notes for some of the disciplines like nursing. It is also pretty simple to grasp and also has many good features such as pre-population of notes that helps us see how the patients are changing over time. The process of adding notes is also simple.

Nachteile: I did find that for compliance to certain Joint Commission and Chap standards, I had to do some manual changes to the documentation that hospicesoft offers. I have certain clauses that I always add to notes and features that surveyors have asked me about. Surveyors have also pointed out how convoluted the IDT documentation can be. While it certainly has all the information, it can be quite difficult to find each piece of information.

  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: SoftwareAdvice
  • Bewertet am 7.9.2016
Valerie R.
Billing Specialist/Authorization Specialist
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: SoftwareAdvice
  • Bewertet am 24.2.2017

"Review from a Billing Specialist using HospiceSoft "

Kommentare: HospiceSoft is one of the easiest software's to use on the market specifically for Hospice Facilities. I have found that the billing is super easy and very self-explanatory as well as posting payments. Our Nurses love the "ease" of the paperwork as well and how HospiceSoft makes it so convenient for them to complete their paperwork and also in a timely manner. The dashboard I find very useful because once you customize it to your liking, it is there for you to point and click.... I really don't have any negative feedback.. Customer service is always on standby and readily available to answer any questions that we have.

Vorteile: Billing; Posting; Ease of Nursing Documentation; Dashboard; Customer Service

Nachteile: no Cons

  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: SoftwareAdvice
  • Bewertet am 24.2.2017
Jessica R.
QAPI Coordinator
Medizinische Praxis, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    1/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    8/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: SoftwareAdvice
  • Bewertet am 25.4.2019

"User Friendly"

Vorteile: This software is very easy to work with from any device. It makes documenting for all of the clinicians easy while saving time.

Nachteile: I do not like this software since the most recent update that was done in April of 2019. Our company has had a hard time getting issues resolved in a timely manner. It seems as if this update was done prior to figuring out the quirks.

  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: SoftwareAdvice
  • Bewertet am 25.4.2019