ShipCompliant

ShipCompliant

von Sovos Compliance

Wer verwendet ShipCompliant?

Wineries of all sizes (direct to consumer shipping and three-tier), breweries, distilleries, importers, distributors, retailers.

Was ist ShipCompliant?

Sovos ShipCompliant has been the leader in automated alcohol beverage compliance tools for more than 15 years, providing a full suite of cloud-based solutions to wineries, breweries, distilleries, importers, distributors and retailers to ensure they meet all federal and state regulations for direct-to-consumer and three-tier distribution. Sovos ShipCompliants solutions reduce risk, lessen the burden of compliance, accelerate bringing products to market, and enable revenue growth.

ShipCompliant – Details

Sovos Compliance

https://sovos.com/

Gegründet 2000

ShipCompliant – Kostenübersicht

ShipCompliant bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion.

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Ja

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Training

Live Online

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

Online

ShipCompliant Funktionen

Brausoftware
Abrechnung & Rechnungsstellung
Absatzplanung
Auftragsmanagement
Fass-Management (Wein)
Inventarverwaltung
Produktion-Nachverfolgung
Qualitätskontrolle
Rezept-Management
Vertriebsmanagement
Archivierung & Aufbewahrung
Compliance-Verfolgung
Einhaltung von Umweltvorschriften
FDA-Compliance
HIPAA konform
ISO-Compliance
OSHA-Compliance
Prozess-/Workflow-Automatisierung
Risikomanagement
Sardanes-Oxley-Compliance
Störfallmanagement
Testen von Steuerelementen
Umfragen & Feedback
Versionskontrolle
Wirtschaftsprüfung-Management
Anpassbares Dashboard
Berichtsexport
Datenquellen-Verbinder
Drag-and-Drop
Drill-Down
Finanzberichterstattung
Geplante / automatisierte Berichte
Marketing-Berichte
OLAP
Prognose
Verkaufsberichte
Abrechnung & Rechnungsstellung
Auftragsmanagement
Fass-Management
Inventarverwaltung
Keller-Management
Produktion-Nachverfolgung
Verkaufspunkt POS
Weingut-Management
Weinklub-Management

ShipCompliant – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 18 Nutzerbewertungen

Gesamt
4,6/5
Benutzerfreundlichkeit
4,2/5
Kundenservice
4,4/5
Funktionen
4,3/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,4/5
Natalie B.
Director of Operations
Wein und Spirituosen, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 15.10.2019

"Very easy to use!"

Vorteile: I've been using Ship Compliant for over 10 years and love its overall ease of use. This system makes my life less stressful and I have no complaints!

Nachteile: I have no complaints and have never had an issue with Ship Compliant that wasn't resolved immediately. The staff and customer service team has always been professional and very accommodating.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 15.10.2019
Mollie S.
Tax & Compliance Manager
Wein und Spirituosen, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    3/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 21.10.2019

"Life Saver"

Kommentare: Capacity limits of staffing, freeing up our staff of administrative work of e-filing so that they can be more analytical. We would never be able to keep up with all of our registrations without something like this product to serve as our guide. We utilize the sales by state report very frequently to keep an eye on economic nexus.

Vorteile: This is a one stop shop that can do it all for the wine industry. Saves our team hours of work each month. Great analytics and amazing customer service.

Nachteile: Home landing page isn't easy to navigate, slow for map to generate.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 21.10.2019
Susan T.
Owner
Wein und Spirituosen, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    3/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    2/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    4/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    7/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 22.10.2019

"Could Be More User Friendly"

Kommentare: I'm trying to avoid spending my time on state reporting. However, I need to manually add lots of tracking numbers, ship dates, watch to make sure my licenses are up to date, not really sure about state label demands and if ship compliant is working here.

Vorteile: Automatic reporting - I like that SC can figure out the individual cities, counties, etc.

Nachteile: Excessive input from customer, no ease of use. Better than a couple years ago, but confusing overall.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 22.10.2019
Kelly T.
Senior Business Manager
Essen & Trinken, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    3/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    8/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 15.10.2019

"Great product for alcohol compliance."

Kommentare: Overall great product and would recommend for compliance teams, specifically in the alcohol industry.

Vorteile: Great platform to track active permits and renewals. Streamlines state brand registrations very effectively. LabelVision is very helpful. Like the by state summary of what is required as that is helpful.

Nachteile: Some of the customer service responses have been just okay. Used to offer updates on state regs and feedback to make something more efficient seem to go nowhere. Multiple/partial county selections for wholesalers throw issues/flags that become white noise for all other email notifications. Billing updates have been not smoothly transitioned.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 15.10.2019
Patricia S.
Client Services Director
Wein und Spirituosen, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    3/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 29.10.2019

"Pretty good software"

Vorteile: Very transparent, efficient, simple and basic.

Nachteile: making edits/changes to ship dates, addresses, shipping method, etc is time consuming and slow. options either include opening individually and slowly making changes (system is slow) or downloading spreadsheets and reuploading, which is equally time consuming. It would be great if you could search multiple order numbers, select multiple orders, and make mass changes.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 29.10.2019