Wir helfen Unternehmen seit 17 Jahren,
bessere Software zu finden

Was ist Jobber?

Die Software von Jobber lässt dein kleines Unternehmen größer aussehen. Jobber hilft Tausenden von im Außendienst tätigen Unternehmen dabei, ihr Geschäft zu verbessern und auszubauen. Unabhängig davon, ob du im Büro oder im Außendienst bist, kannst du Angebote erstellen, planen und in Rechnung stellen. Zudem kannst du Routen optimieren, Teams verfolgen und entsenden, Kund*innen benachrichtigen und mit ihnen kommunizieren und automatisch mit deiner Buchhaltungssoftware synchronisieren – alles an einem Ort. Du wirst schneller bezahlt und fühlst dich professioneller als je zuvor. Darüber hinaus hilft dir der kostenlose dedizierte Support von Jobber bei jedem deiner Schritte.

Wer verwendet Jobber?

Jobber eignet sich perfekt für etablierte und wachsende Heimservice-Unternehmen, die sich eine bessere Organisation, mobilen Zugriff und effizientere Planungs- und Abrechnungsprozesse wünschen.

Jobber Software - 1
Jobber Software - 2
Jobber Software - 3
Jobber Software - 4
Jobber Software - 5

Du bist nicht sicher, ob Jobber das Richtige ist? Mit einer beliebten Alternative vergleichen

Jobber

Jobber

4,5 (793)
19,00 $
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
199
10
4,5 (793)
4,3 (793)
4,5 (793)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
225,00 $
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
118
4
4,3 (244)
4,2 (244)
4,3 (244)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Weitere gute Alternativen zu Jobber

Service Fusion
Am besten bewertete Funktionen
Arbeitsauftragsverwaltung
Kundendatenbank
Versandmanagement
WorkWave Service
Am besten bewertete Funktionen
Echtzeit-Daten
Routing
Terminplanung
Tradify
Am besten bewertete Funktionen
Echtzeit-Planung
Mobiler Zugriff
Terminplanung
ServiceTitan
Am besten bewertete Funktionen
Abrechnung & Rechnungsstellung
Echtzeit-Planung
Terminplanung
SkyBoss
Am besten bewertete Funktionen
Kundendienst-Historie
Mobiler Zugriff
Terminplanung
mHelpDesk
Am besten bewertete Funktionen
Kalenderverwaltung
Mitarbeitereinsatzplanung
Mobiler Zugriff
RazorSync
Am besten bewertete Funktionen
Echtzeit-Planung
Kundendatenbank
Terminplanung
Knowify
Am besten bewertete Funktionen
Abrechnung & Rechnungsstellung
Kostenverfolgung
Projekt-Nachverfolgung
QuickBooks Online Advanced
Am besten bewertete Funktionen
Anpassbare Berichte
Aufgabenmanagement
Kontenplan

Bewertungen über Jobber

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,5
Benutzerfreundlichkeit
4,5
Kundenservice
4,5
Funktionen
4,2
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,3

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
66%
4
24%
3
4%
2
2%
1
4%
Rufus
Rufus
Owner-operator
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Bau, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Should have switched sooner!

4,0 vor 3 Jahren
Untertitel auf Deutsch sind im Videoplayer verfügbar
David
David
Owner in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Schiffbau, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Jobber makes me not hate running a business

5,0 vor 2 Monaten Neu

Kommentare: Great. very happy and we make many decisions in how we operate based on how Jobber helps us accomplish where we want to go.

Vorteile:

From getting customers info at the request stage, creating quotes that collect deposits, seamless transition to work orders, to effortless collection on invoices Jobber makes running a business a lot easier then it normally is. Export to QBO saves us a ton of time with our Book Keeper.

Nachteile:

Not having inventory is a bummer. There is a huge focus on Marketing to customers which I'm sure is very important to most companies. Inventory, IMHO would be the cherry on top and would GREATLY simply my life and would significantly increase the value of Jobber (I would happily pay more for this option)

Antwort von Jobber Software

vor 4 Wochen

Hi David, Thank you for this review. We are delighted to hear Jobber makes running your business easier. So glad to hear you find the features seemless! We would love to hear more about what you would like to see from an inventory feature when convenient, please reach out to our Support team at 1-888-721-1115 option 1 or support@getjobber.com

Jay
President in USA
Bau, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Wilkins Wildlife Review

5,0 vor 2 Monaten

Kommentare: Before Jobber, the office administration side was extremely busy, balancing a separate calendar, sending separate attachments and invoices as to where we can integrate all of those things into one software platform being Jobber and minimizes time wasted it brings value to the hour, even to the minute

Vorteile:

Jobber is an all in one platform that allows you to properly schedule. Add your jobs you know invoice as prior to Jobber we used aJobber is an all in one platform that allows you to properly schedule. Add your jobs you know invoice as prior to Jobber. We used a standard invoice platform where we had to utilize the Google Calendar. And a lot of bouncing back-and-forth jobber eliminates the bouncing from a calendar to prepping an invoice to allowing more than one visit for a job for us. Jobber is a complete package that saves time on the administrative side and the technician side both!

Nachteile:

There’s not much that we don’t like about jobber, for our industry, which is Wildlife and animal control it is absolutely perfect as we are not at traditional pest control company needing all of the additional features that are software like Pest route field routes or Pest pack has and those software nine times out of 10 nickel and dime you to death.

Antwort von Jobber Software

vor 2 Monaten

Hi Jay, thank you for this wonderful review! We are so happy to hear there isn’t much you don’t like about Jobber. Thank you for letting us be your all-in-one platform from scheduling to invoicing! We are always happy to hear we are saving you and your staff time on administrative duties! Keep up the good work!

Vicky
Office Manager in USA
Bau, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Kostenlose Testversion
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Alot to offer

3,0 vor 2 Wochen Neu

Kommentare: It was ok, just not for the size of our company.

Vorteile:

It had the barcode scanner option which I really liked.

Nachteile:

It was more for a bigger company. There was alot of stuff to learn it was overwhelming, and the amount of email they send was hard to keep up with.

Chris
Managing Director in UK
Bau, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

An Integral Part of Our Business Operations

5,0 vor 2 Monaten

Kommentare: A very positive experience which has helped us elevate our business.

Vorteile:

Jobber has allowed us to stand out from the local competition, delivering a service beyond most customers expectations.

Nachteile:

The scheduling planner doesn't suit our need so we have to use another system for future planning of jobs.

Antwort von Jobber Software

letzten Monat

Hi Chris, Thank you so much for this wonderful review. It is great to hear Jobber has helped you differentiate your company from the competition! We would love to hear more about where the Scheduling feature is missing the mark for your company. When convenient, please submit the feedback to our Support team at 1-888-721-1115 option 1 or support@getjobber.com

Matt
Owner in USA
Unterhaltungselektronik, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Great for field tracking

5,0 vor 2 Monaten Neu

Kommentare: It’s great for what it does. But is only part of a tech stack not the only software you need

Vorteile:

The automated communication between company and customer is great! This alone makes it a great tool for a good customer experience. It’s also clear to the technicians what to install

Nachteile:

It’s only useful quoting and installing. I made the mistake thinking this is a CRM. We’ve lost thousands until we got a CRM that does customer follow up for those that receive a quote but don’t sign up.

Antwort von Jobber Software

vor 3 Wochen

Hi Matt, thank you for this delightful review. We are so happy to hear that automated communication has created a good customer experience! Our support team would love to hear more about where Jobber missed the mark with automation on the second part of the job. When convenient, please reach out to 1-888-721-1115 option 1 or support@getjobber.com