Wir helfen Unternehmen seit 18 Jahren,
bessere Software zu finden

Was ist Jobber?

Die Software von Jobber lässt dein kleines Unternehmen größer aussehen. Jobber hilft Tausenden von im Außendienst tätigen Unternehmen dabei, ihr Geschäft zu verbessern und auszubauen. Unabhängig davon, ob du im Büro oder im Außendienst bist, kannst du Angebote erstellen, planen und in Rechnung stellen. Zudem kannst du Routen optimieren, Teams verfolgen und entsenden, Kund*innen benachrichtigen und mit ihnen kommunizieren und automatisch mit deiner Buchhaltungssoftware synchronisieren – alles an einem Ort. Du wirst schneller bezahlt und fühlst dich professioneller als je zuvor. Darüber hinaus hilft dir der kostenlose dedizierte Support von Jobber bei jedem deiner Schritte.

Wer verwendet Jobber?

Jobber eignet sich perfekt für etablierte und wachsende Heimservice-Unternehmen, die sich eine bessere Organisation, mobilen Zugriff und effizientere Planungs- und Abrechnungsprozesse wünschen.

Jobber Software - 1
Jobber Software - 2
Jobber Software - 3
Jobber Software - 4

Du bist nicht sicher, ob Jobber das Richtige ist? Mit einer beliebten Alternative vergleichen

Jobber

Jobber

4,5 (1.049)
29,00 $
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
228
35
4,6 (1.049)
4,4 (1.049)
4,6 (1.049)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
25,00 €
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
194
22
4,0 (18.779)
4,0 (18.779)
4,1 (18.779)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Weitere gute Alternativen zu Jobber

Salesforce Sales Cloud
Am besten bewertete Funktionen
CRM
Kundendatenbank
Kundenmanagement
WorkWave Service
Am besten bewertete Funktionen
Abrechnung & Rechnungsstellung
Routing
Terminplanung
SkyBoss
Am besten bewertete Funktionen
Abrechnung & Rechnungsstellung
Kundendienst-Historie
Mobiler Zugriff
RazorSync
Am besten bewertete Funktionen
Echtzeit-Planung
Kundendatenbank
Terminplanung
ServiceTitan
Am besten bewertete Funktionen
Abrechnung & Rechnungsstellung
Kundendatenbank
Terminplanung
mHelpDesk
Am besten bewertete Funktionen
Kalenderverwaltung
Kontaktmanagement
Mobiler Zugriff
Google Workspace
Am besten bewertete Funktionen
Dokumentenspeicher
Filesharing
Kalenderverwaltung
Service Autopilot
Am besten bewertete Funktionen
Abrechnung & Rechnungsstellung
Routing
Terminplanung
Aspire
Am besten bewertete Funktionen
Abrechnung & Rechnungsstellung
Angebote / Schätzungen
Job-Management

Bewertungen über Jobber

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,5
Benutzerfreundlichkeit
4,6
Kundenservice
4,6
Funktionen
4,3
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,4

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
70%
4
22%
3
4%
2
2%
1
3%
Rufus
Rufus
Owner-operator
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Bau, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Should have switched sooner!

4,0 vor 4 Jahren
Untertitel auf Deutsch sind im Videoplayer verfügbar
David
David
Owner in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Schiffbau, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Jobber makes me not hate running a business

5,0 vor 8 Monaten

Kommentare: Great. very happy and we make many decisions in how we operate based on how Jobber helps us accomplish where we want to go.

Vorteile:

From getting customers info at the request stage, creating quotes that collect deposits, seamless transition to work orders, to effortless collection on invoices Jobber makes running a business a lot easier then it normally is. Export to QBO saves us a ton of time with our Book Keeper.

Nachteile:

Not having inventory is a bummer. There is a huge focus on Marketing to customers which I'm sure is very important to most companies. Inventory, IMHO would be the cherry on top and would GREATLY simply my life and would significantly increase the value of Jobber (I would happily pay more for this option)

Antwort von Jobber Software

vor 7 Monaten

Hi David, Thank you for this review. We are delighted to hear Jobber makes running your business easier. So glad to hear you find the features seemless! We would love to hear more about what you would like to see from an inventory feature when convenient, please reach out to our Support team at 1-888-721-1115 option 1 or support@getjobber.com

Daniel
president in USA
Einzelhandel, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

info@nwpest.biz

5,0 vor 4 Wochen Neu

Kommentare: Jobber has been amazing to use and has transformed my business

Vorteile:

jobber has given me so much time back. I went from filling out 700 pieces of paper every month and having to keep them on file taking up so much space having everything right there in my hand at all times and now my filing cabinets are gone, and I have reclaimed a massive space in the office

Nachteile:

The app is not easy to create quotes with, and the online service can be a little spotty with multiple screen refresh is involved that make you start completely over

Megan
Owner in Kanada
Verbraucherdienste, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Good stepping stone software for home service businesses

3,0 vor 2 Monaten

Kommentare: Their support is relatively fast to get help or an answer. I was quite disappointed though that a Canadian company doesn't charge in Canadian dollars for its Canadian clients. That was something I was excited about when I switched to them but realized the rep for my demo misinformed me. Jobber was a good stepping stone for us, but ultimately switching to an industry-specific platform was a much better option for us in th belong run.

Vorteile:

I do like that it is very user-friendly and easy to learn for all users

Nachteile:

Lack of reporting available for managers/owners to look at and analyze data

Antwort von Jobber Software

letzten Monat

Hi Megan, thank you for this review! We are happy to hear Jobber was user-friendly, easy to learn, and our Support Team was effective. We are sorry for any confusion around the currency we bill in. Our Support Team would be happy to take a closer look at how we can ensure your company is getting the most value from the subscription. Please reach out to our Support team at 1-888-721-1115, option 1 or support@getjobber.com

Thomas
Owner in USA
Verbraucherdienste, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Software that changed my life

5,0 vor 4 Monaten

Kommentare: Easy to understand along with great customer support as needed when getting started or while training my next best employee. I love the options that allow my use of Jobber to grow as my company grows…adding just the features that we need and not paying for what we don’t use.

Vorteile:

Ease of operation and how it allows a small business to operate just as professionally as the larger businesses. Jobber is also regularly updating and improving to be even more relevant and practical.

Nachteile:

Nothing really. It’s been excellent from the very beginning.

Antwort von Jobber Software

vor 3 Monaten

Hi Thomas, thank you for this 10/10 review. We love to hear that Jobber helps a small business show up as professionally as a big company! We look forward to growing your home service business and can't wait to see you continue to succeed!

Patrick
Owner in USA
Bau, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Jobber Keeps Us On Track

5,0 letzten Monat Neu

Kommentare: We've been using Jobber since March 2020 and it's been a great asset to the company from office admin, call center, field techs and management.

Vorteile:

Very easy to use and navigate both on the computer and the phones/tablets in the field.

Nachteile:

The auto-sync between Jobber and Quickbooks Online doesn't always work, so we have to manually update systems to make sure it's up to date. Also, Jobber doesn't allow to add a % to the quotes/invoices for customers using a credit card, which many other software offers.

Antwort von Jobber Software

gestern

Hi Patrick, thank you for this wonderful review. Thank you for being a loyal Jobber customer! We are delighted to hear Jobber helps you stay on top of all the moving pieces of a business. We would love to dig into why Quickbooks Online might not be syncing reliably and how surcharging would improve your experience of Jobber. Please reach out to our Support team at 1-888-721-1115 option 1 or support@getjobber.com when convenient.