MuniBilling

Wer verwendet MuniBilling?

Städte und Privatunternehmen, die eine wiederkehrende Nutzung, einen Pauschalpreis und eine Pauschalgebühr abrechnen.

Was ist MuniBilling?

Die cloudbasierte Software, ein umfassendes Betriebskostenabrechnungs- und CIS-Toolkit, wird täglich von über 200 Gemeinden und Unternehmen in 3 Ländern eingesetzt. MuniBilling kann für die Abrechnung jeder Art von Service oder Gebühr verwendet werden, ermöglicht unbegrenzte Preise und Stufen und bietet Integrationen mit automatisierten Zählerablesesystemen, Buchhaltungspaketen, GIS-Software und vielem mehr. Ein MuniBilling-Abonnement bietet Zugriff auf Hunderte von Funktionen und Workflows, regelmäßige Verbesserungen und unbegrenzte Kundenbetreuung.

MuniBilling – Details

Crestline Software

http://www.munibilling.com/

Gegründet 2012

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MuniBilling – Preisübersicht

MuniBilling bietet keine Gratisversion und keine kostenlose Testversion.


Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Nein

MuniBilling – Bereitstellung und Support

Kundenbetreuung

  • Support während der Geschäftszeiten
  • Online

Einsatz

  • Cloud, SaaS, Web

Training

  • Persönlich
  • Live Online
  • Webinare
  • Dokumentation

MuniBilling Funktionen

  • ACH Zahlungsabwicklung
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Einziehen / ausziehen
  • Elektrizität
  • Erdgas
  • Inkasso-Management
  • Kabel
  • Kontoverwaltung
  • Kundenmanagement
  • Müll
  • Nicht gemessene Abrechnung
  • Nutzungs-basierte Abrechnung
  • Online-Zahlungsabwicklung
  • Raten-Management
  • Service-Anrufmanagement
  • Strafe-/ Obergrenzen-Verarbeitung
  • Wasser
  • Zählermanagement

Siehe die vollständige Betriebskostenabrechnung Software Liste

  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Absatzplanung
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Elektrizität
  • Erdgas
  • Fabrik-Management
  • Kabel
  • Kundenmanagement
  • Müll
  • Personalmanagement
  • Service-Anrufmanagement
  • Wasser

Siehe die vollständige Versorgungstechnik & TGA Software Liste

MuniBilling Alternativen

Mehr Alternativen zu MuniBilling

MuniBilling – Nutzerbewertungen

Alle Bewertungen lesen

Gesamtbewertung

4,7/5

Durchschnittliche Bewertung

Benutzerfreundlichkeit 4,6
Kundenservice 4,9
Funktionen 4,4
Preis-Leistungs-Verhältnis 4,8

Software bewerten

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Danielle J.
Manager
Versorgungsunternehmen, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
  • Gesamtbewertung
    5 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5 /5
  • Kundenbetreuung
    Nicht bewertet
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 4.2.2020

"First Class Service"

Vorteile: The customer service during the switch was absolutely fantastic. We were able to get in touch with support many different ways whenever we needed it. The program is so intuitive and the features just make sense. It almost feels like it was customized just for us!

Nachteile: The transition took a lot of very detailed data gathering and review, but this is to be expected when making a switch of this magnitude. However, they staff at Munibilling were so helpful and patient. Any hiccups were fixed willingly and in a very timely manner. I really have nothing negative to say.

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 4.2.2020
Jeffrey W.
Commissioner
Versorgungsunternehmen, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
  • Gesamtbewertung
    4 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4 /5
  • Kundenbetreuung
    5 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 10.7.2020

"Third transition in two years"

Kommentare: Our community was half way through conversion to AMI by Fathom when they shut down. We cobbled things together while seeking a new billing platform, and switched to MuniBilling immediately following the end of a quarterly billing cycle. That gave MuniBilling less than 3 months to complete and test the transition. Fathom left us with a lot of messed up accounts that we were unable to untangle, and it was costing us a lot of missed revenue. While we still had a few small issues when we printed bills through MuniBilling, the vast majority of the garbage had been magically corrected.

Vorteile: Unlike our previous platforms which used modified financial architecture, MuniBilling was constructed from the ground up as a utility billing platform. It is much easier to use and intuitive. We have just completed our first bill run so we still have a lot to learn but our team can operate the platform successfully without days in training sessions or 4" binders filled with processes and screen shots.

Nachteile: We miss a couple of features from our last platform, particularly the ability to see the meter settings within the account read history. But MuniBilling is always seeking feedback on how to improve the system and their engineering team is looking at modifications to incorporate in future updates. This is not a "take it or leave it" relationship.

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 10.7.2020
Mark D.
Utilities
Versorgungsunternehmen, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    5 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5 /5
  • Kundenbetreuung
    5 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 23.10.2020

"One Year Update"

Kommentare: The system integrates with AMR/AMI and Sensus very well.
We manage Electric, Water/Sewer and NGas systems all through metered use and Solid Waste through fixed charges and MuniBilling performs beautifully.
The best thing about the system is the people the take care of the customers. Systems mean nothing without strong people behind them. The front line person and their ability and attitude reflect on the entire organization and the team at MuniBilling is first class.

Vorteile: Powerful
Adaptable
User Friendly

Nachteile: None.

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 23.10.2020
Larry S.
Owner
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    2 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    1 /5
  • Kundenbetreuung
    1 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    3 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    Nicht bewertet
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 15.2.2018

"On a downhill spiral! I'd like to withdraw my previous 5 star review from 2013."

Vorteile: I left an outstanding review of this product in 2013 after having used it for 1 year, however.
The product remains a very inexpensive solution to billing. Daily usage and routine tasks remain easy to operate.
Integration with the online payment processor which MuniBilling requires us to use is trouble free, however.
For the most part, the system works without a need for customer support, however

Nachteile: Now for the howevers.Control of MuniBilling has apparently been sold to investors who seem to have no direct knowledge of billing software or of utility systems in general. Where we once could contact the owner/developer on his cell phone, we currently have no knowledge of who is commanding the ship, or whether we will even receive a response to a customer support ticket. Originally, the developer was making almost weekly improvements to the system, adding this or that. We could even ask for customization if desired. Now, afte r 6 year's of use, the company has apparently grown to the point that everything is just shoved down our throats. I requested that a 3 word phrase on our bills be changed to the same 2 word phrase which had previously been used , and was told that it wasn't possible. 2 days ago we received an email telling us that MuniBilling's payment provider was discontinuing all utility's ability to accept integrated phone / field-entered credit card payments for security compliance reasons. This change was going to take place in less than 2 weeks and we were warned that we should get the word out to our customers quickly for a easy transition. When I called the payment provider, the rep knew nothing about any such change. They are setting us up a new card processing account, separate from MuniBilling's account. The surprises and removal of necessary features by an ever-changing management team, over the past year, continue an undesirable trend.

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 15.2.2018
Victoria H.
Office Manager
Versorgungsunternehmen, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
  • Gesamtbewertung
    5 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5 /5
  • Kundenbetreuung
    5 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 3.8.2020

"Excellent Program!"

Kommentare: Overall the program is excellent! The conversion team was always helpful even when I had a special request. I would definitely recommend this program to others.

Vorteile: The overall program is user friendly and easy to navigate.

Nachteile: It would be great if I was able to move through each account once by one instead of having to go back to the search screen and input another account number. Also, a more detailed user manual would be helpful.

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 3.8.2020