MuniBilling

MuniBilling

von Crestline Software

Wer verwendet MuniBilling?

Städte und Privatunternehmen, die eine wiederkehrende Nutzung, einen Pauschalpreis und eine Pauschalgebühr abrechnen.

Was ist MuniBilling?

Die cloudbasierte Software, ein umfassendes Betriebskostenabrechnungs- und CIS-Toolkit, wird täglich von über 200 Gemeinden und Unternehmen in 3 Ländern eingesetzt. MuniBilling kann für die Abrechnung jeder Art von Service oder Gebühr verwendet werden, ermöglicht unbegrenzte Preise und Stufen und bietet Integrationen mit automatisierten Zählerablesesystemen, Buchhaltungspaketen, GIS-Software und vielem mehr. Ein MuniBilling-Abonnement bietet Zugriff auf Hunderte von Funktionen und Workflows, regelmäßige Verbesserungen und unbegrenzte Kundenbetreuung.

MuniBilling – Details

Crestline Software

http://www.munibilling.com/

Gegründet 2012

MuniBilling – Preisübersicht

MuniBilling bietet keine Gratisversion und keine kostenlose Testversion. Weitere Preisinformationen für MuniBilling findest du unten.

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Nein

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Training

Persönlich

Live Online

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

Support während der Geschäftszeiten

Online

MuniBilling Funktionen

Betriebskostenabrechnung Software
ACH Zahlungsabwicklung
Abrechnung & Rechnungsstellung
Arbeitsauftragsverwaltung
Einziehen / ausziehen
Elektrizität
Erdgas
Inkasso-Management
Kabel
Kontoverwaltung
Kundenmanagement
Müll
Nicht gemessene Abrechnung
Nutzungs-basierte Abrechnung
Online-Zahlungsabwicklung
Raten-Management
Service-Anrufmanagement
Strafe-/ Obergrenzen-Verarbeitung
Wasser
Zählermanagement
Abrechnung & Rechnungsstellung
Absatzplanung
Arbeitsauftragsverwaltung
Elektrizität
Erdgas
Fabrik-Management
Kabel
Kundenmanagement
Müll
Personalmanagement
Service-Anrufmanagement
Wasser

MuniBilling – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 43 Nutzerbewertungen

Gesamt
4.7/5
Benutzerfreundlichkeit
4.7/5
Kundenservice
4.9/5
Funktionen
4.4/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4.8/5
Pauline B.
Administrative Assistant
Hausmeisterservice, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    8/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 19.2.2019

"Stall billing"

Kommentare: We started with the support staff who worked with us to program MuniBilling to our needs and then acted as our account manager for some time. When he moved on, the other one took over and didn't miss a beat. I have always been very, very happy with the service and appreciate all the help that we have received. I look forward to working with him more as we continue.

Vorteile: We have a very specific and unusual need for billing. We operate a thoroughbred training facility and we rent by both stall and barn. There is a wide variety of billing accounts that come into play throughout the month. When we needed a desperate upgrade from a previously customized program to something else that would work for our needs, MuniBilling provided us with the ability to customize and create something that carried the same elements as what we used previously.

Nachteile: Because we were trying to keep it as similar as possible to a previous program, there are several parts that require individual processes to complete. While this is not difficult, it does create more opportunity for human error to mess with the system and no way to fix other than an adjustment. I wish it had a better editing option.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 19.2.2019
Danielle J.
Manager
Versorgungsunternehmen, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    Nicht bewertet
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 4.2.2020

"First Class Service"

Vorteile: The customer service during the switch was absolutely fantastic. We were able to get in touch with support many different ways whenever we needed it. The program is so intuitive and the features just make sense. It almost feels like it was customized just for us!

Nachteile: The transition took a lot of very detailed data gathering and review, but this is to be expected when making a switch of this magnitude. However, they staff at Munibilling were so helpful and patient. Any hiccups were fixed willingly and in a very timely manner. I really have nothing negative to say.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 4.2.2020
Kevin G.
Administrator
Staatsverwaltung, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 3.3.2020

"Village of Genoa"

Kommentare: Outstanding

Vorteile: Easy navigation. Easier look up for reports. Better and faster support.

Nachteile: Some missing reports from last software but Muni staff has been very cooperative in adapting the program to meet our needs.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 3.3.2020
Larry S.
Owner
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    2/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    1/5
  • Kundenbetreuung
    1/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    3/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    Nicht bewertet
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 15.2.2018

"On a downhill spiral! I'd like to withdraw my previous 5 star review from 2013. "

Vorteile: I left an outstanding review of this product in 2013 after having used it for 1 year, however.
The product remains a very inexpensive solution to billing. Daily usage and routine tasks remain easy to operate.
Integration with the online payment processor which MuniBilling requires us to use is trouble free, however.
For the most part, the system works without a need for customer support, however

Nachteile: Now for the howevers.Control of MuniBilling has apparently been sold to investors who seem to have no direct knowledge of billing software or of utility systems in general. Where we once could contact the owner/developer on his cell phone, we currently have no knowledge of who is commanding the ship, or whether we will even receive a response to a customer support ticket. Originally, the developer was making almost weekly improvements to the system, adding this or that. We could even ask for customization if desired. Now, afte r 6 year's of use, the company has apparently grown to the point that everything is just shoved down our throats. I requested that a 3 word phrase on our bills be changed to the same 2 word phrase which had previously been used , and was told that it wasn't possible. 2 days ago we received an email telling us that MuniBilling's payment provider was discontinuing all utility's ability to accept integrated phone / field-entered credit card payments for security compliance reasons. This change was going to take place in less than 2 weeks and we were warned that we should get the word out to our customers quickly for a easy transition. When I called the payment provider, the rep knew nothing about any such change. They are setting us up a new card processing account, separate from MuniBilling's account. The surprises and removal of necessary features by an ever-changing management team, over the past year, continue an undesirable trend.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 15.2.2018
Christine J.
Village Clerk/Collector
Versorgungsunternehmen, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 22.8.2019

"MuniBilling and The Village"

Kommentare: This keeps all the billing complete in one place, very user friendly, and organized. Customer support is amazing and very easy to work with. Big Plus!

Vorteile: The access to customer service as needed - such a great group of people!

Nachteile: Billing component updates. This seems to be the most tedious but nessary task.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 22.8.2019