Quanum EHR

Quanum EHR

von Quest Diagnostics

Wer verwendet Quanum EHR?

Small and medium-sized Practices. 1-50 Physicians, Affordable Care Organizations (ACOs)

Was ist Quanum EHR?

Keep your practice on solid ground with a cloud-based EHR. Experience a robust solution that offers dynamic access to key patient information anytime, anywhere. Quest Diagnostics Quanum EHR offers a comprehensive, fully-mobile and secure EHR that helps keep medical practices efficient and profitable.

Quanum EHR – Details

Quest Diagnostics

http://www.questdiagnostics.com/

Gegründet 1991

Quanum EHR – Preisübersicht

Quanum EHR bietet eine Gratisversion, aber keine kostenlose Testversion. Weitere Preisinformationen für Quanum EHR findest du unten.

Kostenlose Version

Ja

Gratis Testen

Nein

Einsatz

Installiert - Mac

Cloud, SaaS, Web

Installiert - Windows

Mobile - iOS Native

Mobile - Android Native

Training

Persönlich

Live Online

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

24/7 (Live Vertreter)

Support während der Geschäftszeiten

Online

Quanum EHR Funktionen

Arzt-Abrechnungssoftware
Angebote / Schätzungen
Anpassbares Dashboard
Code- & Gebühreneintrag
Compliance-Verfolgung
Mahnwesen-Management
Rechnungshistorie
Schadensabwicklung
Schadensprüfung
Überprüfung des Versicherungsschutzes
Überweisungsbescheid
Übungs-Management
Compliance-Verfolgung
Diagramm-Erstellung
Elektronische Rezepte
Handschrifterkennung
ONC-ATCB zertifiziert
Self-Service Portal
Sinnvolle Nutzung zertifiziert
Sprach-Erkennung
Terminplanung

Quanum EHR – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 34 Nutzerbewertungen

Gesamt
3.4/5
Benutzerfreundlichkeit
3.5/5
Kundenservice
3.1/5
Funktionen
3.3/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
2.9/5

Excellent for all Specialties!

Bewertet am 8.6.2017
Laurie O.
Practice Manager
Medizinische Praxis, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5/5
Benutzerfreundlichkeit
5/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
4/5
Kundenbetreuung
5/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: I spend my day on this product and am very Happy with the way things are going!

Vorteile: I found Care 360 makes reporting much easier due, to the way their ability to run reports is a fast process and does not take up more of my time. I have instant reports and not having to wait is an asset to our Practice. I also hear from several of my team members that they find 360 user friendly, especially when they are using other emr's from other Practices. That makes my job much easier.

Nachteile: I am waiting for their IT dept to start helping me with Risk Stratification for CPC Plus. I really can't think of anything else that they need to improve at this time.

nice layout of EMR, and you can customize

Bewertet am 10.1.2018
Melody L.
Billing Manager
Gesundheit, Wellness & Fitness, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
4/5
Benutzerfreundlichkeit
4/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
4/5
Kundenbetreuung
4/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: integration with a practice management system.

Vorteile: easy enough to use, lots of choices for filling out history, capable of carrying information over. Allows copying of encounters forward. screens are easy on the eyes.

Nachteile: Labs do not give CPT codes, only their order code. Very difficult for staff to know what to mark on superbill. Superbill (billing template) can be quite lengthy, would be nice to have more column space. Difficult to figure out how to make encounter templates. No shortcuts for saving standard items. i.e. - plan for cold is the same or nearly the same for each patient; a macro would be great to make this easier to get in. We copy & paste instead of typing. Have yet to figure out how to create standard panels (provider orders a set of labs every time) and not having to check off each individual lab test on the billing template to flow over to the practice management. Would be nice when labs are ordered if they would automatically populate into the billing template.

WE HAVE BEEN USING CARE360 SINCE 2012. WE ARE VERY HAPPY WITH IT. WE ARE IMPRESSED BY THE COMPANY.

Bewertet am 2.5.2017
Carol R.
MANAGER
Medizinische Praxis, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5/5
Benutzerfreundlichkeit
5/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
5/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: WE ARE COMPLIANT WITH MEDICARE REGULATIONS.

Vorteile: I ESPECIALLY LIKE THE DASHBOARD FEATURE. IT ALLOWS ME TO MONITOR WHAT IS GOING ON WITH THE PRACTICE AND TO BE ABLE TO QUICKLY GO TO SPECIFIC AREAS. WHEN WE HAVE AUDITORS COME IN TO PRINT RECORDS, THEY CATCH ON WITH JUST A BRIEF EXPLANATION FROM ME. IT IS VERY USER FRIENDLY.

Nachteile: THE PATIENT PORTAL. THEY ARE SUPPOSED TO RELEASE AN UPGRADE TO MAKE IT EASIER FOR THE PATIENTS TO ACCESS. 50% OF OUR PATIENTS ARE ELDERLY & THEY HAVE DIFFICULTY.

Physician

Bewertet am 19.3.2019
Catherine K.
Physician
Medizinische Praxis, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
3/5
Gesamt
3/5
Benutzerfreundlichkeit
3/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
2/5
Kundenbetreuung
3/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: When this program goes down... It goes down... you are sh... out of luck. All you get is a little red bar at the top that says "we are experiencing an unplanned technical issue that is affecting some of our customers. Our team is working hard to resolve as quickly as possible. " REALLY? Is it affecting just some of the customers? and can it really take the whole entire day? and how am I supposed to see patients?

Vorteile: Easy to start out if you know nothing about EMR's. You can do this basic program without much help which is a good thing because you basically get no help.

Nachteile: Absolutely no support. The company wanted me to pay to have someone "fly out from who knows where" and put that person up for the night and pay them to teach us the software. REALLY??

Server losing connections recently

Bewertet am 24.11.2019
Stephen Z.
Physician
Medizinische Praxis, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
3/5
Gesamt
3/5
Benutzerfreundlichkeit
3/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
Kundenbetreuung
2/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Generally not bad. How can you customize it so that it will remember features of the patient physical exam,and thus carry them over to the next visit? Thank you.

Vorteile: Easy to use. Generally works well. I wish that Dragon could be interfaced,however.

Nachteile: Often can’t find pharmacies. Recently the server is losing connections a lot. We are stuck on the ‘spinning wheel of death’.