Wer verwendet Oneserve?

Our highly flexible software is suitable for organisations with 10 or more operatives. Typically we support organisations in Social Housing, Local Government, Utilities and Telecommunications

Was ist Oneserve?

Empower your entire team to constantly improve business efficiencies and maintain superior customer satisfaction with our Field Service Management software.

Oneserve provides you with all the tools needed to seamlessly unite your office team with their field-based colleagues. Intelligently schedule jobs, record job progress, reorder parts and monitor performance, all in one system.

Designed to help you always achieve better, Oneserve is simple to configure and intuitive to use

Oneserve – Details

Oneserve

http://www.oneserve.co.uk

Gegründet 2010

Oneserve – Kostenübersicht

Oneserve bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion.

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Ja

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Mobile - iOS Native

Mobile - Android Native

Training

Persönlich

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

Support während der Geschäftszeiten

Online

Oneserve Funktionen

Equipment Maintenance Software
Arbeitsauftragsverwaltung
Bestandskontrolle
Garantie-Nachverfolgung
Gerätenachverfolgung
Job-Management
Wartungsplanung
Abrechnung & Rechnungsstellung
Angebote / Schätzungen
Arbeitsauftragsverwaltung
Elektronische Unterschrift
Inventarverwaltung
Kontakt-Datenbank
Kundendienst-Historie-Nachverfolgung
Mobiler Zugriff
Online-Zeiterfassung
Routing
Terminplanung
Versandmanagement
Vertragsmanagement
Zahlungseinzug im Außendienst
Abrechnung & Rechnungsstellung
Arbeitsauftragsverwaltung
Berichterstattung / Analyse
Gewerbliche Immobilien
Inspektions-Management
Inventarverwaltung
Kundendienst-Historie-Nachverfolgung
Mobiler Zugriff
Prädiktive Wartung
Techniker-Management
Verfolgen von Vermögensanlagen
Vorbeugende Wartung
Wartungsplanung
Wohnimmobilien
Abrechnung & Rechnungsstellung
Arbeitsauftragsverwaltung
Inventarverwaltung
Kalibriermanagement
Kundendienst-Historie-Nachverfolgung
Mobiler Zugriff
Prädiktive Wartung
Schlüssel & Schloss-Management
Techniker-Management
Terminplanung
Verfolgen von Vermögensanlagen
Vorbeugende Wartung
Auftragnehmer-Management
Bedarfsplanung
Budgetierung/Prognosen
Fähigkeiten-Nachverfolgung
Lebenszyklus-Management für Mitarbeiter
Leistungskennzahlen
Mitarbeitereinsatzplanung
Personalbeschaffungs-Management
Variable Mitarbeiter
Zeit- und Anwesenheitsmanagement

Oneserve – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 6 Nutzerbewertungen

Gesamt
4,5/5
Benutzerfreundlichkeit
4,7/5
Kundenservice
4,2/5
Funktionen
3,5/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,5/5
Verifizierter Rezensent
Contracts Manager
Hausmeisterservice, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    3/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    8/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 5.3.2018

"Very professional management system. "

Vorteile: Onserve was one of the best investments PPVS made. Our turnaround in quotations has increased significantly and modernised the companies management structure.

Nachteile: The only thing I would flag is when buying the software we initially was told we would have access to a client portal, however when we come to implement this early part of this year we have been quoted a charge for this so we are making do for now but something we definitely want to invest into.

Antwort des Softwareanbieters

von Oneserve an 26.10.2018

Hello,

Thank you very much for your review of Oneserve and sharing your experience with others here on Capterra. To hear that we modernised the companies management structure, you have seen an increase in quotations and we were one of the best investments to you is exactly what we aim to help our client partners achieve!

I understand you are now using the client portal so we hope this is working well for you now too.

Thank You again for your review!

Kind Regards,
The Oneserve Team

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 5.3.2018
Adrian P.
Director
Bau, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    4/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 15.3.2018

"VG! Does what it says on the tin."

Vorteile: Ease of use and easy to implement. We were using it within 1 day. I like the expandability which future proofs the solution within the organisation.

Nachteile: Nothing really I suppose. If I was pushed the only gripe would be the cost of the interface to Xero, our finance solution.

Antwort des Softwareanbieters

von Oneserve an 26.10.2018

Hello Adrian,

Thank you very much for your review of Oneserve. It is great to hear that our software is easy to use and its expandability will mean we fit with your businesses future needs. Both are so important to us.

Kind Regards,
The Oneserve Team

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 15.3.2018
Alex W.
IT Systems Analyst
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    Nicht bewertet
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    Nicht bewertet
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 21.8.2015

"Good operational product which is easy for all to use"

Kommentare: Oneserve is an easy product to learn and use which means staff at all levels are able to learn the basics very quickly. It is versatile and can be adapted to the individual business needs, and at different levels in the business. It is a very good operational tool.
The Standard reporting suite is lacking but information can be obtained through exports from searches or add on reporting package but this comes at additional cost.
The helpdesk are very good and queries answered quickly, however, change requests can sometimes take a while to be implemented.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 21.8.2015
Liam H.
Busniess Development Director
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    Nicht bewertet
  • Kundenbetreuung
    2/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    Nicht bewertet
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 20.8.2015

"Intuative and clear. "

Kommentare: It is not a CRM so has limitations with jobs which a speculative. Report are clunky. It is difficult to have overview of individual clients for which we deliver differing work streams, making monthly meetings difficult as the information extraction from OneServe is problematic. As we have a number of clients we would much prefer loading jobs under a client then work stream for that client rather than simply on a work stream this would traceability and capturing performance data for client rather than work streams.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 20.8.2015
David M.
Finance Systems Team Leader
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    Nicht bewertet
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    Nicht bewertet
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 10.8.2015

"Oneserve Scheduling and Appointment System for In House Repairs Team"

Kommentare: A really good product which has helped to improve efficiencies with regards appointing and scheduling of responsive works for the in house repairs team. Simple to use and easy to configure and build on. We are currently working with Oneserve to expand the system in support of other activities currently undertaken by the repairs operatives.
Customer Service is first class, with pro-active account management team working to ensure that we receive the best service possible.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 10.8.2015