Was ist JobNimbus?

JobNimbus ist eine ausgezeichnete Wahl für Dachdecker- und Umbaubetriebe, Sanierungsunternehmen und viele mehr. Die Software spart dir Zeit und Geld mit Tools für Auftrags-, Kontakt- und Aufgabenmanagement in einer einfach zu bedienenden Oberfläche. Mit JobNimbus kannst du deine Vertriebs- und Auftrags-Pipelines mühelos nachverfolgen. Erstelle Schätzungen und Rechnungen, nimm Fotos auf, weise Arbeitsaufträge zu, erstelle und teile Dokumente, plane Aufgaben, verwende gemeinsam genutzte Kalender, sende Materialbestellungen, verfolge Zahlungen und vieles mehr. Erstelle leistungsstarke Live-Berichte, um alles zu sehen. Web, iOS, Android.

Wer verwendet JobNimbus?

Dachdecker- und Umbaubetriebe, die nach einer einfachen CRM- und Projektmanagementlösung suchen, um Kontakte, Aufgaben, Aufträge, Dokumente und Finanzinformationen zu verwalten. Wenn Software dich verwirrt, teste JobNimbus.

Wo kann JobNimbus bereitgestellt werden?

Cloud, SaaS, webbasiert, Mac (Desktop), Windows (Desktop), Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Über den Anbieter

  • JobNimbus
  • Ansässig in American Fork, USA
  • 2011 gegründet
  • Telefon-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Kanada, Vereinigte Staaten

Sprachen

Englisch

Über den Anbieter

  • JobNimbus
  • Ansässig in American Fork, USA
  • 2011 gegründet
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JobNimbus – Videos und Bilder

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JobNimbus

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99,00 $/Monat
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Nicht verfügbar
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JobNimbus Funktionen

  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Angebote / Schätzungen
  • Angebotserstellung
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Vorlagen
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Audit Trail
  • Aufgabenmanagement
  • Aufgabenplanung
  • Auftragnehmer-Management
  • Auftragsänderungsmanagement
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bestell-Management
  • Buchhaltung
  • Budgetmanagement
  • Budgetverfolgung / Auftragskostenrechnung
  • CRM
  • Dokumentenmanagement
  • Dokumentenspeicher
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Mail Marketing
  • E-Mail-Management
  • Echtzeit-Aktualisierungen
  • Filesharing
  • Fotoerfassung
  • Für die AEC-Branche
  • Für iPad-Geräte
  • Gebot-Management
  • Genehmigungsmanagement
  • Historische Datenbank
  • Inspektions-Management
  • Integration in die Buchhaltung
  • Job-Management
  • Job-Planung
  • Kalender-/Erinnerungssystem
  • Kalenderverwaltung
  • Kommentare / Notizen
  • Kontakt-Datenbank
  • Kontaktmanagement
  • Kosten-Datenbank
  • Kostenschätzung
  • Kundendatenbank
  • Kundenmanagement
  • Kundennachverfolgung
  • Kundenportal
  • Leadmanagement
  • Mobile App
  • Mobiler Zugriff
  • Projekt-Nachverfolgung
  • Projektbuchhaltung
  • Projektmanagement
  • Sales-Pipeline-Management
  • Schätzung
  • Statusverfolgung
  • Terminplanung
  • Timesheet Management
  • Verfolgung der Kosten bis zur Fertigstellung
  • Vertrags-/Lizenz-Management
  • Vertriebszulassung
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Wohngebäude
  • Workflow-Management
  • Zeit & Kosten Verfolgung
  • Zeitverfolgung

Alternativen für JobNimbus

Einfach. Leistungsstark. Mobil. Schätzungs- und Auftragsmanagement, Versand, Rechnungsstellung, elektronische und mobile Zahlungen. Ab 99 $/Monat ohne Nutzergebühren
Baue dein Außendienstgeschäft auf und gewinne die Kontrolle über dein Unternehmen mit einer einfachen und vollständigen Plattform, die dein gesamtes Team gerne nutzen wird.
Cloudbasiertes Auftragnehmer-CRM, das es Hausdienstleistern ermöglicht, Leads, Vertrieb, Marketing, Personalwesen und Projekte zu verwalten.
Die Software, die Mobiltelefone, Tablets und Computer synchronisiert, ermöglicht es Sanitärunternehmen, Personal, Aufzeichnungen sowie Kund*innen effizient zu verwalten.
Eine voll funktionsfähige Ad-hoc-Reporting-Software, die es nicht technischen Nutzern ermöglicht, auf einfache Weise und fallweise Berichte und Dashboards bereitzustellen. Erfahre mehr über DBxtra
Contractors Cloud ist eine webbasierte CRM- und Baumanagementlösung für das vertriebsorientierte Generalunternehmen.
Verwalte deine Services und deinen Geschäftsplan, verfolge Jobs in Echtzeit, erstelle Rechnungen und Angebote und erhalte Zahlungen und Statistiken.
Nexus ist nicht Cloud-basiert, kein Internet erforderlich.
Mobile Software für die Durchführung von entfernten, unbegrenzten Dachmessungen und -schätzungen über Satelliten-, Luftbild-, Drohnen- und Blueprint-Bilder.
All-in-one-Außendienstmanagement-App mit umfassenden Funktionen zum Ausführen und Erweitern von Vorgängen jeder Größe. Fakturierung, Zahlungen und mehr!
ScopeAssist is an onsite scoping tool that guides you through the inspection process and automates roof measurements.
Lerne Salesforce Marketing Cloud kennen, die führende Marketinglösung, um Kundenbindung zu verbessern. Erfahre mehr über Salesforce Marketing Cloud

Bewertungen über JobNimbus

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,6
Benutzerfreundlichkeit
4,6
Kundenservice
4,5
Funktionen
4,4
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,6

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

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Stephen  olawale J.
Stephen olawale J.
ARCHITECT in Nigeria
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Bau, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

JOB TASK SCHEDULING,CLIENTS MANAGEMENT AND JOB TRACKING MADE EASY

5 vor 3 Jahren

Kommentare: life has being easy, the tension we get from tenant/client, that we should to their respond to their services failures has reduced, and get response from our team quickly.

Vorteile:

My firm have being got a job to manage residential facilities and building services maintenance for clients and developers, we had a lot of job and calls from clients for over a year, with out a software, finally when we got a recommendation, we started with a trial version, the application was easy to learn through the help of videos, and the customer care response,tracking our jobs, technicians and client information and emergency needs on a mobile application software was a break through for my firm.

Nachteile:

Learning how to use the software with just videos was difficult, it would have being easier, if the customers care line can be available to respond at every instant,training the technicians and advising our client to subscribe to this application was not easy, but they now enjoyed its, they get their problems solve on just with the application on their mobile devices.

Antwort von JobNimbus

vor 3 Jahren

Thanks, Stephen! We're working on improving our app education and onboarding, so new features should be easier for you to learn and get going. We appreciate your feedback!

Ryan S.
Owner in USA
Bau, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Sharp Construction Thinks JobNimbus is Amazing

5 vor 2 Jahren

Kommentare: We have been bringing on additional salesman and being able to track the leads that we distribute has allowed us to see who is weak and where. We have also used JobNimbus to increase the amount of reviews that are coming in (93 5 Stars and counting). It has allowed us to measure lead success or failure, which has whet the taste buds to have more understanding and to discover deeper ways to measure our success in other ways. It makes you realize what could be if..... When you have questions that a product like JobNimbus answers, it makes you realize that with a little extra effort, you can explode your business. We are thrilled to have found JobNimbus.

Vorteile:

We did not come from another CRM to this platform. This was our first experience and the choice to team up with JobNimbus has been exactly what we were hoping and looking for to help manage and grow our business. The automation features are, by far, what we have enjoyed the most. Adding automation has helped us seal up the cracks that occur when taking a customer thru the construction process. Nimbosa, as we affectionately call it for no apparent reason, has been a major factor in leveling up our company with regards to communication and customer management.

Nachteile:

This requires thought, which, I think, means that we would have to search to find a problem. We are anxiously anticipating the roll out of the tracking and measurement graphs that were dropped at the Orlando convention. So I guess, the fact that those are not fully rolled out yet would be one of the things that could be a negative.

Antwort von JobNimbus

vor 2 Jahren

Thank you so much, Ryan! We're so glad we found you guys, too, and are excited to build more powerful features into your workflow. You guys rock! Affectionately yours, Nimbosa

Obada A.
Site Civil Engineer in Jordanien
Bau, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

it is equipped with everything I'll need to manage Our works

5 letzten Monat Neu

Kommentare: When it comes to monitoring the development of our clients' projects, we rely on JobNimbus. With Jobnimbus, we've had better and more productive communication among our team members. In order to keep our company afloat in any situation, it has given us the ability to operate remotely.

Vorteile:

Using JobNimbus is a snap, and you'll be up and running in no time thanks to its flexibility and ease of customization. What I particularly like about JobNimbus is how simple it is to add tasks and contacts and how flexible the calendar is. You can see exactly what's going on with customers, and the timetable makes it easy to keep appointments and responsibilities on time.

Nachteile:

My main concerns are that I would want to see greater customization options in some areas, as well as upgrades to the mobile app so that we can do more processes with it.

Verifizierter Rezensent
Tech & Development in Mexiko
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Bau, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Great concept for construction companies - Massive room for improvement

3 vor 3 Jahren

Kommentare: JobNimbus was built specifically for construction companies and offers an end-to-end solution, from Lead Acquisition to Invoicing. It's extremely difficult to tweak and configure more "generalist" CRM's and Project Management apps to fit the construction industry workflows and specific steps, so there definitely is value in this software. Although it is far from perfect, it offers an almost ready-made solution for construction and roofing companies, allowing for a fairly quick onboarding.
The starting idea is great, but it is definitely perfectible. The biggest flaw with JoNimbus is the fact that it has different workflows for Contacts (homeowners and people in general), and for Jobs (actual work being performed). While it sounds great, once you dig a little deeper, you realize that the pre-defined statuses for Contacts and Jobs are the same! This, instead of creating clarity and differentiating both aspects of a job, leads to massive confusions with low-tech employees: if a Sales Rep saves a contract under a Contact instead of a job, the person looking for that contract under Job will not find it unless they look under Contact. It might be hard to understand if you have never used JobNimbus, but the bottom line is it creates (many) mix-ups.
Additionally, the mobile apps are so bad our people have stopped using them and are opening the desktop version on their mobile devices. All in all, we are better off with JN than without, but needs a lot of improvement.

Vorteile:

- Designed specifically for Construction and Roofing companies - End-to-end solution, from Lead Acquisition to Invoicing (not advanced financials though, it won't replace your accounting software) - Highly customizable (although not as much as we'd like or need) - reasonably priced when compared to alternatives, no setup fees - Great customer support

Nachteile:

- Confusing workflows (more on that below) - Not the easiest program for people who are not tech-savvy, steep learning curve - TERRIBLE mobile apps (IOS & Android). It's so bad our field guys have resorted to opening the desktop version on their browsers - Custom template building somehow limited: no math formulas allowed, inserting tables and making them fit the page is a pain - The main dashboard and the constant notifications and task reminders are overwhelming instead of being useful

Amanda L.
Insurance Claims Manager in USA
Bau, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

JobNimbus is a great program but

4 vor 4 Monaten

Kommentare: JobNimbus was GREAT! Just a little too pricey compared to another program that has everything they have.

Vorteile:

JobNimbus had everything we were looking for in a CRM for our company to keep track of all of our customers and set tasks in each of their files so no one was forgotten. We liked especially how you can assign multiple employees to a single task in the file.

Nachteile:

JobNimbus ended up being too much money for what was offered so we did end up implementing a different CRM for our company to use but we still maintain 1 log in so we don't lose all of our prior customer's information/project notes.