CascadeGo

CascadeGo

von Cascade HR

Wer nutzt diese Software?

CascadeGo is the ideal HR solution for UK SMEs needing a cost effective HR solution for up to 200 employees.

Durchschnittliche Bewertung

11 Bewertungen
  • Gesamt 4.5/5
  • Benutzerfreundlichkeit 4.4/5
  • Kundenservice 4.1/5
  • Funktionen 4.2/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis 3.7/5

Produktinformationen

  • Kostenlose Version Nein
  • Gratis Testen Ja
  • Einsatz Cloud, SaaS, Web
  • Training Persönlich
    Webinare
  • Kundenbetreuung Support während der Geschäftszeiten

Angaben zum Hersteller

  • Cascade HR
  • http://www.cascadehr.co.uk
  • Gegründet 2004

Über CascadeGo

Part of IRIS Software Group, CascadeGo (formerly known as Octopus HR) helps UK SMEs to manage their workforce more efficiently. With CascadeGo you spend less of your time managing day-to-day HR admin and more of your time adding real value to your organisation. CascadeGo provides all of the functionality you'd expect from an award-winning, self-service HR system, and can be customised to the specific needs of your organisation.

CascadeGo Funktionen

  • Berichterstattung / Analyse
  • FMLA Nachverfolgung
  • Kalenderverwaltung
  • Mitarbeitereinsatzplanung
  • Self-Service Portal
  • Zeitverfolgung
  • Überstunden-Berechnung
  • 360-Grad-Feedback
  • Ausfallzeit-Management
  • Bewerber-Tracking
  • Einstellungen (Personalbeschaffung)
  • Entschädigungsmanagement
  • Leistungsmanagement
  • Lohn- und Gehaltslisten-Management
  • Mitarbeiter-Datenbank
  • Mitarbeiterprofile
  • Personalbeschaffungs-Management
  • Self-Service Portal
  • Verwaltung von Unterstützungsleistungen
  • Zeit- und Anwesenheitsmanagement
  • 360-Grad-Feedback
  • Anpassbare Vorlagen
  • Benutzerdefinierte Bewertungsskalen
  • Beurteilungen der Kompetenzen
  • Bewertungszyklen tracken
  • Entschädigungsmanagement
  • Gewichtete Leistungskennzahlen
  • Individuelle Entwicklungspläne
  • Kollegen-Bewertungen
  • Laufende Leistungsverfolgung
  • Selbsteinschätzungen
  • Self-Service Portal
  • Einstellungen (Personalbeschaffung)
  • Entschädigungsmanagement
  • Individuelle Entwicklungspläne
  • Kompetenzmanagement
  • Lebenszyklus-Management für Mitarbeiter
  • Leistungsmanagement
  • Nachfolgeplanung
  • Personalbeschaffungs-Management
  • Trainingsmanagement
  • Zielsetzung
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Erstattungs-Management
  • Kostenverfolgung
  • Projekt-Nachverfolgung
  • Zeiterfassung pro Kunde
  • Zeiterfassung pro Projekt
  • Zeitverfolgung

Die hilfreichsten Reviews für CascadeGo

User friendly with top notch support!

Bewertet am 29.4.2016
Leigh-ann M.
HR Officer
Telekommunikation
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
Quelle: SoftwareAdvice
5/5
Gesamt
5/5
Benutzerfreundlichkeit
4.5/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Vorteile: Being able to centralise everything in to one system is ideal for a company of our size. It gives us visibility of the details we need at all levels whilst also being user friendly for all users.

Nachteile: Not many things. The where clause stuff can be a bit fiddly but the team are always updating and improving things (where clause builder was released recently) and the support team are always quick to respond and help with issues. Even when there have been the odd tricky bits, they have always been resolved.
Exports on more of the analytical information could be "punchier" in graph styles, although admittedly I have not had to use these functions to their fullest so this may just be may limited experience.

Octopus HR / Cascade Go - SME professional services firm

Bewertet am 7.4.2017
Fiona M.
HR Manager
Buchhaltung, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Quelle des Nutzers 
Quelle: SoftwareAdvice
4/5
Gesamt
4/5
Benutzerfreundlichkeit
5/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
4/5
Kundenbetreuung
4/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Good cloud-based and self service software. Back end for HR Admin is a bit complicated with "where clauses" etc. to get to grips with but since they were acquired by the Cascade/Iris software group there is a larger support team to help with this.

Vorteile: The self service elements are excellent and are employees picked up using a self-serve HRIS well and without a lot of teething problems. The tracking of holidays, absences, the inbuilt total reward statement and uploading of documents is proving very useful - we no longer get loads of requests for paper appraisal forms each appraisal season. We also use the e-recruitment module which helps us with applicant tracking and vacancy management.

Nachteile: The training we got, to begin with, was not great as it was very in-depth but we were told not to take notes as it was all covered in user guides. This was not really the case so my advice would take lots of notes in your training! Since then the software support team has grown and we have found our needs better supported. We are still struggling to use payroll features for seamless payroll integration.

First Class Customer Service

Bewertet am 20.8.2016
Kelly B.
HR Administrator
Bankwesen, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
4/5
Benutzerfreundlichkeit
4/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
5/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Since using Octopus I have received the best customer experience ever. I must contact customer service on a daily basis asking questions and get a very quick response with brilliant guidance. All members of the team are exceptionally patient.

Vorteile: Visually its very simplistic and ease of use

Nachteile: It would be brilliant to have help guides which could aid members of staff around the system. Our company is encouraging managers to self service but I can only find help guides for the Administrators.

Antwort des Softwareanbieters

von Octopus an 22.8.2016

Thanks for your great feedback Kelly.

We're working on some user guide videos from an employee's point of view, they should be available soon, will let you know when they've launched.

Terrible Customer Service

Bewertet am 5.4.2019
Zeline M.
HR Assistant
Rechtsberatung, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Quelle des Nutzers 
Quelle: SoftwareAdvice
3/5
Gesamt
3/5
Benutzerfreundlichkeit
2/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
1/5
Kundenbetreuung
1/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: The front end user experience is great however the back end is too limiting and the customer service received from CascadeGo is dreadful!!

Vorteile: Easy to use front end for staff, visually appealing compared to other systems

Nachteile: Very basic, no workflow functionality and reporting facilities are basic - not how it was sold!

Excellent HR Software and First Class Support

Bewertet am 20.9.2015
Geoff B.
Consultant
Unternehmensberatung
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
Quelle: SoftwareAdvice
5/5
Gesamt
5/5
Benutzerfreundlichkeit
5/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
Kundenbetreuung
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Vorteile: HR Self Service functionality is excellent and very easy to use.

Nachteile: Octopus has met all our core requirements. I would recommend that you attend the training courses to gain maximum benefit from all the functionality on offer.

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