Wer verwendet Planyo?

Alle Unternehmen, die online buchen, wie Hotels, Therapeuten, Ausrüstungsverleih (Boote, Autos), Parkplätze, Ferienimmobilien, jegliche Dienstleistungen / Termine, Veranstaltungstickets, Konferenzräume, Tennisplätze

Was ist Planyo?

Das Buchungssystem wird unter anderem von Ferienimmobilien, Mietwagen, Hotels, Fahrschulen, Yachtcharter, Ärzten und Therapeuten, Konferenzräumen, Tennisplätzen, Parkplätzen, Eventtickets und vielem mehr genutzt. Du kannst sogar viele Websites in einer Metasite gruppieren. Die ersten 30 Tage sind immer kostenlos und unverbindlich. Kein anderes System bietet so viele Integrationen wie planyo (Website Builder, Accounting, MailChimp, Google Kalender und viele mehr). Es werden kostenlose iPhone und Android Apps angeboten.

Planyo – Details

Xtreeme

http://www.xtreeme.com

Gegründet 1997

Planyo – Preisübersicht

Planyo ist verfügbar ab 23,00 $/Monat. Planyo bietet eine Gratisversion und eine kostenlose Testversion. Weitere Preisinformationen für Planyo findest du unten.

Startpreis

23,00 $/Monat

Kostenlose Version

Ja

Gratis Testen

Ja

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Training

Dokumentation

Kundenbetreuung

Support während der Geschäftszeiten

Online

Planyo Funktionen

Reservierungssoftware
Angebotsmanagement
Anmerkungen zur Reservierung
CRM
Drittpartei-Buchung
Gruppenreservierungen
Kundenbetreuung
Raten-Management
Reservierung von Akitivtäten
Zimmerbuchungsverwaltung

Planyo – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 24 Nutzerbewertungen

Gesamt
4.6/5
Benutzerfreundlichkeit
4/5
Kundenservice
4.5/5
Funktionen
4.3/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4.6/5
Codrut N.
Owner
Schreiben & Editieren, Selbstständig
Verwendete die Software für: Kostenlose Testversion
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    Nicht bewertet
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    5/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 4.12.2019

"Affordable booking and channel manager with dynamic pricing"

Kommentare: Using Planyo for a few days was quite enjoyable, although I ended up trying a few more similar products for my family member who asked about such a product. In the end, he got in touch with a local software startup to get a custom — at least that's what those behind the company said — solution built from the ground up.

Vorteile: I sometimes try products for customers and relatives, and taking Planyo for a spin was one of those cases. I really enjoyed the power of the notification system and the chanel management plugins that are great for avoiding double-bookings. Planyo allows to have a single merchant account per resource for credit-card payment processing. The modularity of the whole system also allows for very flexible pricing.

Nachteile: I didn't find the reporting engine to be that powerful as the notification system that I mentioned in the Pros section. For beginners, the standard user interface can seem like an advanced equation that's impossible to crack.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 4.12.2019
Greg D.
Owner
Gastgewerbe, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    7/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 13.7.2017

"An extremely powerful software suite with endless integration and customization potential."

Kommentare: A highly customizable booking engine and channel manager with resource-specfic credit-card merchant account processing.
Seamless and professional automated customer notifications.
Powerful and dynamic pricing.

Vorteile: The notification system is extremely powerful, and the numerous plugins for channel managing provide peace of mind over double-bookings.
A unique feature is the possibility of having one merchant account per resource for credit-card processing.
The system is reasonably priced and modular.

Nachteile: Reporting engine is lacklustre. The standard user interface is overly complicated. Although the pricing engine is powerful, there's no way of easily displaying prices without manually entering start/end dates/times.
Integration according to our specfic needs was complex and required a third-party.
A couple of unanounced system changes were made with a business impact.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 13.7.2017
Erik S.
Founder
Verbraucherdienste, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    4/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 19.2.2019

"A powerful rental software that nearly can handle everything"

Kommentare: The experience is solid, good. We did not find better rental software fitting our needs.

Vorteile: Planyo has so many features, that every crazy idea we had could be done with few clicks in Planyo.

Nachteile: The pros are the cons: The complexity of the possibilities by Planyo gives you chances to "do a few clicks" here and there. You might end to not understand every detail the software offers you. So you really have to go deeply into it and try to understand the complexity behind Planyo. Some support pages are not updated at the same moment as the software has been.
We run into some hidden limitations (number of resources). Those limitations should be published open according to our opinion.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 19.2.2019
Ben H.
web content/marketing manager
Sportartikel, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    3/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    2/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    3/5
  • Kundenbetreuung
    2/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    4/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 14.7.2017

"its okay, bummer there is a 9hr time difference "

Vorteile: it works for the most part and bummer.

Nachteile: not user-friendly... I've put in 3 support tickets in the last week per the same topic and haven't hear back

Antwort des Softwareanbieters

von Xtreeme an 14.7.2017

Hi Ben,

All your tickets have been answered, please check your spam box as most likely our replies end up marked as spam. Thanks.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 14.7.2017
Irene M.
Director
Freizeit, Reisen & Tourismus, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 14.7.2017

"Flexible booking system"

Kommentare: Real-time management of my products and services. Direct online bookings.

Vorteile: Great flexibility in pricing and setting up booking criterias using the pricing manager module. Our business is fairly unique to our location so we can't just use an off the shelf system. Easy to link to a website. Very clear calendar view. Very responsive customer service/technical support team.

Nachteile: To make the most of the system, you need to be quite technical and computer savvy so it's taken a lot of research and trial and error to get the pricing correct however there are options to hire a third party expert to set this up.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 14.7.2017