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Was ist iSell?

iSell ist das Flaggschiffprodukt von Traveltek, mit dem Reisebüros und Reiseveranstalter ihr gesamtes Reiseportfolio unter Verwendung einer sicheren webbasierten Lösung erstellen, verkaufen und verwalten können. Mit iSell steht Reisebüros ein zentrales Produkt für die Suche nach Anbietern sowie für Buchungen zur Verfügung. Die einheitliche Benutzeroberfläche ermöglicht es Unternehmen, Verträge im eigenen Bestand sowie Anfragen und Buchungen von Kunden zu verwalten und aufzurufen. Die Lösung ist automatisiert und voll integriert, sodass manuelle Dateneingaben der Vergangenheit angehören.

Wer verwendet iSell?

Reisebüros, Reiseveranstalter und Großhändler

Du bist nicht sicher, ob iSell das Richtige ist? Mit einer beliebten Alternative vergleichen

iSell

iSell

3,9 (23)
800,00 $
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
60
Keine Integrationen gefunden
4,1 (23)
3,8 (23)
4,0 (23)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
75,00 €
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
49
4
4,3 (39)
4,4 (39)
4,9 (39)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Weitere gute Alternativen zu iSell

Ezus
Am besten bewertete Funktionen
Für Reisebüros
Reservierung-Management
Statusverfolgung
Signature
Am besten bewertete Funktionen
Online-Buchung
Reservierungs-Management
Zahlungsabwicklung
TravelWorks
Am besten bewertete Funktionen
Für Reisebüros
Reservierung-Management
Zentrales Reservierungssystem
wbe.travel
Am besten bewertete Funktionen
Für dieses Produkt wurden noch keine Funktionen durch Nutzer bewertet.
TourSys Cloud
Am besten bewertete Funktionen
Angebote / Schätzungen
Preismanagement
Verzichtsmanagement
AmTrav
Am besten bewertete Funktionen
Angebote / Schätzungen
Berichterstattung / Analyse
Online-Buchung
Travellect
Am besten bewertete Funktionen
Für Reisebüros
Reservierung von Akitivtäten
Reservierung-Management
BizAway
Am besten bewertete Funktionen
Integration in die Buchhaltung
Online-Buchung
Zahlungsabwicklung
WeTravel
Am besten bewertete Funktionen
Elektronische Zahlungen
Online-Zahlungen
Zahlungsabwicklung

Bewertungen über iSell

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
3,9
Benutzerfreundlichkeit
4,1
Kundenservice
4,0
Funktionen
3,7
Preis-Leistungs-Verhältnis
3,8

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
17%
4
61%
3
17%
2
4%
Farid
Farid
National Marketing Manager in Australien
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Großhandel, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

As a Tour Operator, iSell/ iBos are our crucial technology partner

4,0 vor 2 Jahren

Kommentare: We have used iSell for over 6 years, and it has proven to be the ideal travel software solution for our business and now powers the entire booking journey from quote to booking, CRM, documentation and mid-office finance.

Vorteile:

Having Australian based Account Managers who understand our business needs, was one of the primary reasons we chose Traveltek and we now use most of the modules in their software suite. Once set up iSell is a very reliable and efficient tool that allows us to process large volumes of bookings with complex itineraries. The upcoming Product Roadmap looks very promising and makes us confident that Traveltek will be able to deliver our technology needs for many years to come.

Nachteile:

It’s not a quick install and go. To make the best use of the system and utilise all the available features requires time and staff resources. API connectivity with Hotel Channel Managers is limited, however it does offer a large selection of connectivity options with Bedbanks and Consolidators.

Kelly
Reservations Supervisor in Neuseeland
Freizeit, Reisen & Tourismus, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Francis Travel Marketing

4,0 vor 3 Jahren

Vorteile:

Product is fairly straight forward and easy to manage/use. I like the live API links with some of the cruise lines that we deal with.

Nachteile:

Wish the reporting was a bit more stock standard. We deal in different currency's which threw the team off when they were first sorting the product for us. This can be a pain and time consuming when working out the different ROE's etc when payments are made I still don't think we use this system to it's full capacity.

Katina
General Manager in Australien
Großhandel, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

It is not the easiest of systems to work around.

3,0 vor 2 Jahren

Kommentare: The support from the APAC team has been great, however, we launched during covid and we are struggling to get the system where we want it to be. This is partly our issue as no time to dedicate to load it correctly, however, I don't believe at the initial roll out we were given the 100% support we needed to get it right . Loading hotel rates & specials is time consuming and repetitive and should be much simpler than it is, given the claims that the system is advanced. There is no functionality to generate emails to suppliers from the system. We were also promised 100% API link to our key supplier in Canada, this is still pending 2 years later.

Vorteile:

The API links that we can use are good.

Nachteile:

Difficult to load rates and specials for hotels. TT is geared to cruising. Our company is unique , in that we specialise in tailored made itineraries and not your standard holiday packages

Barbara
Sales & Marketing Manager in Chile
Freizeit, Reisen & Tourismus, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Very useful sales software

4,0 vor 3 Jahren

Kommentare: It was a long way to learn but finally a good experience and happy with the product. Today, we look forward to improvements.

Vorteile:

Being connected by API to cruise companies allows a faster and smoother sales process. It also saves customer information, quotes, and reservations that allow you to do business management. Excellent financial controls that we can manage commissions per branch and the supplier configuration.

Nachteile:

The learning process was not fast. Today we are unable to modify a booking made online. Some reports do not save all database fields. The date of payment or final payment cannot be given by the cruise line API the user has to configure it manually.

Ian
Lead Project Manager in UK
Freizeit, Reisen & Tourismus, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

5 years in - and still no other solution to match

4,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Generally a good experience. 5years in with no foreseeable plans to move out business to different solutions.

Vorteile:

here at Fred Olsen Travel - we launched with iSell (& iBos) some 5 years ago. Whilst it was initially a bumpy journey, 5 years later - we still use both modules for over 80 of the business. The platform is intuitive, and allows for logical holiday bookings across multiple elements whilst retaining a competitive licensing structure.

Nachteile:

Bespoke development work has previously highlighted misunderstandings and issues along the way, but Traveltek have more recently changed processes and seem to be handling this aspect much more efficiently.

Bogdana Ioana
Training & Support NL in Rumänien
Freizeit, Reisen & Tourismus, 201–500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

overall a good and involved partner

4,0 vor 3 Jahren

Kommentare: We manage now to process cruise bookings via API/XML. It completes our overall product

Vorteile:

The soft is not hard to use for online bookings. As for integration is good that we know that all the bookings made via API/XML can be found on one place.

Nachteile:

We integrated the soft for cruises. It was not an easy process as each cruise company has its own rules. It was a time consuming process. More the integration with our existing business process needed from our part a very laborious extra work - for instance for the cancelation penalties and also price/comision policy.

RobertPieter
CEO in Niederlande
Freizeit, Reisen & Tourismus, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Isell review

3,0 vor 3 Jahren

Vorteile:

A lot of features, but it takes time to set it up to the client.

Nachteile:

Missing a lot of API's. When there is a problem, takes time to tackle.

Fanny
general manager in Chile
Telekommunikation, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Mundocruceros´experience

4,0 vor 2 Jahren

Vorteile:

the tool helps us to answer quickly and in less time

Nachteile:

yes, there are some aspects to be consider: 1.-Statistics are not exacts as some items are duplicates and the margen of error is too big. 2.- There are some documents that have to be done from zero, without having the option to updte it

Anna Renata
Operations Coordinator in Brasilien
Maritime Wirtschaft, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Discover Cruises Review

4,0 vor 2 Jahren

Vorteile:

The practicality to make quotes, make reservations and send these documents to customers.

Nachteile:

Sometimes it takes a long time to load and be able to connect availability with the supplier. We have to keep logging in and out, leaving and coming back from the page when we have to quote several cabin categories in the same inquiry.

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Freizeit, Reisen & Tourismus, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

ISell Review (Cruise)

4,0 vor 6 Jahren

Kommentare: The best platform for selling bespoke dynamic cruise packages in the market.

Vorteile:

Api connectivity with a wide range of cruise companies provides maximum reach and best choice for the customer.

Nachteile:

There is a lack of comprehensive documentation for user training, particularly as you move further fropm the core product, but this is due to the bespoke nature of product development.

Stephen
Senior Travel Systems Analyst in UK
Freizeit, Reisen & Tourismus, 1.001–5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Search/Book & Administration

4,0 vor 2 Jahren

Vorteile:

Good for searching multiple suppliers across multiple components. Good booking management functions & flexible documentation options.

Nachteile:

Limited CRM and permission settings are complex and at times unclear.

Steven
Director in UK
Freizeit, Reisen & Tourismus, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Review

5,0 vor 3 Jahren

Kommentare: Excellent

Vorteile:

It's very easy to use. The customer relation management is useful.

Nachteile:

A listing of the percentage profit would be useful

Shawn
Director in Australien
Einzelhandel, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

iSell Review

4,0 vor 2 Jahren

Kommentare: I'm happy with the overall experience of iSell. The help desk and development can we slow. However the finished product is of good quality.

Vorteile:

A great product to sell cruises to your clients. The software allows clients to interface with cruise lines inventory. The product is easy to use.

Nachteile:

The software can we confusing at times, especially if there is a lot of cruise fares. There is not a lot of customization available.

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Freizeit, Reisen & Tourismus, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

my experience

4,0 vor 6 Jahren

Vorteile:

easy to use, very friendly with the user

Nachteile:

now that your are increasing your market i Latin America, you may think in a spanish version

Carolina
Operation Director in Brasilien
Maritime Wirtschaft, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Good product but day to day things dissapoint us

2,0 vor 6 Jahren

Kommentare: We still havent received basic reports, from time to time erros that had already been solve start to show again, support is not efficient nor very trusty, small adjustments ALWAYS have a high cost. The product certainly is good, there´s a high cost involved, but the day to day things frustates us.

Vorteile:

Automation to create a quote/ booking and send documents

Nachteile:

Burocracy to make small changes and even erros corrections take forever you cant trust what support tells us, bc sometimes you find out that the answer they gave you was incorrect

Antwort von Traveltek

vor 6 Jahren

Hello, Many thanks for taking the time to leave a review. We have taken on board your feedback and are disappointed to hear that you are having support issues. Our Client Services team is looking into this now and will reach out to you to resolve these concerns. Kind regards, Traveltek Team

Gavin
Director in UK
Fluggesellschaften/Luftfahrt, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Alright as a basic tool.

3,0 vor 3 Jahren

Kommentare: We use it to search hotel suppliers quickly for price matching.

Vorteile:

It's fairly quick and it's simple to use.

Nachteile:

It offers very basic functionality so you can't do most things on it.

Steve
Managing Director in UK
Freizeit, Reisen & Tourismus, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

I-Sell

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Excellent

Vorteile:

Ease Of Use - Good Customer Relations Management

Nachteile:

Contact & Customer Name sometimes carries over from previous file

Lília
Product & Content B2C in Portugal
Vorstandsbüro, 1.001–5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

B2C XML integration Agencia Abreu in Portugal

4,0 vor 2 Jahren

Kommentare: It's good!

Vorteile:

It's very easy work with the plataform, and the costummer support is fantastic. Thank you so much

Nachteile:

The menu isn't so obviously to find the actions that I need.

Derrick
Product Assistant in Australien
Freizeit, Reisen & Tourismus, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Traveltek Review

4,0 vor 6 Jahren

Kommentare: Traveltek allow us to offer live availability and pricing in a fast changing environment. However when things go wrong this is where they fall down, taking an age to fix things, with some staff members not knowing how the their own systems work.

Vorteile:

Live availability and pricing, easy to set up mark up and discounts, create your own web pages and packages etc....

Nachteile:

Slow to fix issues, support replies aren't quick enough, not enough support for the Australia region, all departments should be open for all regions the Traveltek product is sold too.

Clare
Head of Operations in UK
Fluggesellschaften/Luftfahrt, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

iSell

3,0 vor 3 Jahren

Vorteile:

User Friendly Easy to configure users, suppliers, etc

Nachteile:

Limitation of Suppliers available, particularly package holiday providers.

Samantha
Selling Systems Technical Support Supervisor in UK
Freizeit, Reisen & Tourismus, 1.001–5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Traveltek 5*

5,0 vor 6 Jahren

Kommentare: Selling holidays all on one place.

Vorteile:

Easy to use. Majority of suppliers under one system.

Nachteile:

Sometime system issues can cause issues but this is not very often.

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Staatsverwaltung, Selbstständig
Verwendete die Software für: Kostenlose Testversion
Herkunft der Bewertung

Outstanding backend system!

5,0 vor 6 Jahren

Vorteile:

I think the design, integration and single backend system is fantastic. Meets all of my needs.

Nachteile:

No complaints whatsoever. This is an outstanding piece of software for operating tours and bookings.

Divya
Trade Sales Manager in UK
Fluggesellschaften/Luftfahrt, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

A very easy to use software that allows live data to be feed into the system to customise end sale

4,0 vor 8 Jahren

Vorteile:

This product allows live data to be feed through the system and booked. it is easy to use and visibly easy to interpret from the sales and backoffice

Nachteile:

users have to be very vigilant in how data is inputting as figures may seem correct however the looking from an accounts side the irregularities may cause financial problems