Wer nutzt diese Software?

Ein Einzelhandelsmanagementsystem für die Bekleidungs-, Schuh-, Sportwaren- sowie die Rasen- und Gartenindustrie.

Durchschnittliche Bewertung

104 Bewertungen
  • Gesamt 3.7/5
  • Benutzerfreundlichkeit 3.7/5
  • Kundenservice 3.5/5
  • Funktionen 3.7/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis 3.5/5

Produktinformationen

  • Kostenlose Version Nein
  • Gratis Testen Nein
  • Einsatz Cloud, SaaS, Web
    Installiert - Windows

Angaben zum Hersteller

  • NCR
  • http://www.ncr.com
  • Gegründet 1884

Über NCR Counterpoint

NCR Counterpoint umfasst eine robuste Verkaufsstelle (POS), Bestandsverwaltungssoftware, integrierte Kundenloyalität, automatisierte Beschaffung und konfigurierbare Berichterstattungsfunktionen. Erweitere dein Geschäft durch integrierte E-Mail-Marketing-, mobile POS- und E-Commerce-Optionen, um deiner Kundschaft ein nahtloses Einkaufserlebnis zu bieten. NCR Counterpoint ist eine skalierbare Lösung, die an unterschiedliche Betriebsgrößen, Layouts und Formate angepasst werden kann.

NCR Counterpoint Funktionen

Der Softwareanbieter hat diese Information nicht vervollständigt.
  • Barcode-Scanning
  • E-Commerce-Integration
  • Elektronische Unterschrift
  • Geschenkkarten-Management
  • Kassensysteme für Einzelhandel
  • Kundenkonto-Profile
  • Mehrere Standorte
  • Provisionsmanagement
  • Rabattmanagement
  • Restaurant-POS
  • Retourenmanagement
  • Treueprogramm
  • Auftragsmanagement
  • Berichterstattung / Analyse
  • Bestell-Management
  • CRM
  • E-Mail Marketing
  • Elektronischer Handel
  • Mehrere Standorte
  • Mitarbeitermanagement
  • Provisionsmanagement
  • Retourenmanagement
  • Treueprogramm
  • Versand
  • Waren-Management

Die hilfreichsten Reviews für NCR Counterpoint

Bewertet am 8.10.2018
Tim S.
CEO & Owner
Computer-Software, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
Quelle: GetApp
5/5
Gesamt
4/5
Benutzerfreundlichkeit
5/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
5/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

A Review On NCR Counterpoint

Bewertet am 21.4.2016
Lars C.
Corporate Salesperson
Einzelhandel, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Quelle des Nutzers 
Quelle: GetApp
4/5
Gesamt
4/5
Benutzerfreundlichkeit
Eigenschaften & Funktionalitäten
3/5
Kundenbetreuung
4/5
Preis-Leistungs-Verhältnis

Kommentare: We have been using NCR Counterpoint at our computer retail store for years now, and despite some of the flaws, it has been an invaluable tool for our daily operations. It's not too complicated to learn how to use this, if you devote some time to learn the different features & procedures necessary for functionality. It is mostly reliable and stable, barring a few instances where it can seem unstable or glitchy. Didn't have a chance to use customer service, so I can't really comment on that. Our internal IT takes care of all the issues, and they seem to be able to be resolved fine, so I can only give 3 stars.

Vorteile: NCR Counterpoint is able to keep track of past retail sales tickets and invoices, as well as allowing to reprint past receipts/invoices through various search filters. NCR Counterpoint also allows us do a quick refund after return on the customer's same card swiped, as long as it is on the same day. NCR Counterpoint has a way to quickly view the available inventory stock for a particular item across all of our registered store locations.

Nachteile: Sometimes NCR Counterpoint will crash when minimized or hidden, and you would immediately lose the ticket that you are working on, making it unable to be recovered at all. NCR Counterpoint also closes the Ticket Query/Entry window automatically after making and order or quote, it would be better if it stayed open so you can quickly jump to the next ticket without having to retype your password all the time.

Server based and super customizable.

Bewertet am 25.6.2018
Michael M.
operations manager
13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
5/5
Benutzerfreundlichkeit
5/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
3/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: One of the most complete Pos systems I've ever used. It is a true Point of sale, not cloud based. everything can be housed internally

Vorteile: When We used counterpoint it was an amazing program, you could build and customize every aspect of the experience. any report could be built and implemented relatively quickly. items were easy to create, you could time in/out all of your logistical data was there as well. customer service was great as well, very fast and friendly service. software was included as well, it was truely an all in one service.

Nachteile: This can be a very expensive system to use and is server based. If your server is not well maintained then you will have issues, if you don't have the capital to invest in the hardware then this is not for you either.

Strong on retail weak on purchasing and other areas.

Bewertet am 13.11.2018
Gerald A.
Company Owner
Einzelhandel, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
3/5
Gesamt
3/5
Benutzerfreundlichkeit
3/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
3/5
Kundenbetreuung
3/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: As a software they have some work to do.

Vorteile: I have been using CP for years now. Not a bad software but NCR will not address the issue in purchasing for restocking a non selling location such as a warehouse, you will have to do that manually, very poor. It is also weak on automation and managing bins on locations. To develop these area you will have to pay to customize an already expensive software. Reporting is also not the best since this software is quite old now and it seems that NCR has stopped doing much developments.

Nachteile: Purchasing for non selling locations and bin location management. Also reporting.

Great product that handles multiple functions

Bewertet am 8.3.2018
Maria W.
Recruiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
3/5
Benutzerfreundlichkeit
3/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
2/5
Kundenbetreuung
3/5
Preis-Leistungs-Verhältnis

Vorteile: NCR has multiple functionalities, from POS, scanning, touch screen, cash capabilities, time punches.

Nachteile: When one function is down it causes the dominos effect and affects the other functions as well. Customer service is no help you'll find your self with three phone calls three different reference numbers and the issue still not fixed

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