Was ist BrightEdge?

Hilft dir, die Ressourcen zu rechtfertigen, die du benötigst, um die SEO-Initiativen zu implementieren, die für dein Unternehmen am wichtigsten sind.

Wer verwendet BrightEdge?

Nicht vom Anbieter bereitgestellt

Wo kann BrightEdge bereitgestellt werden?

Cloud, SaaS, webbasiert

Über den Anbieter

  • BrightEdge Technologies
  • Telefon-Support

Erhältlich in diesen Ländern

Australien, Kanada, Vereinigte Staaten, Vereinigtes Königreich

Sprachen

Englisch

BrightEdge Kosten

Startpreis:

Nicht vom Anbieter bereitgestellt
  • Ja, kostenloser Test verfügbar
  • Keine Gratisversion

BrightEdge bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von BrightEdge ist ab N/A verfügbar.

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BrightEdge Funktionen

  • API
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Berichterstattung und Statistik
  • Content-Management
  • Dashboard
  • Datenvisualisierung
  • Drittanbieter-Integration
  • Etikettierung
  • Keyword Monitoring
  • Keyword-Recherche Tools
  • Leistungskennzahlen
  • SEO-Management
  • Stichwort-Nachverfolgung
  • Suchen / filtern

Alternativen für BrightEdge

Eine umfassende Kundenerfahrungsplattform, um durch Bewertungen gefunden zu werden, via Textnachrichten ausgewählt zu werden und das beste Unternehmen zu sein.
Cloud-based platform for SEO and online marketing professionals Erfahre mehr über SE Ranking
Software, die Unternehmen bei der Verwaltung von und Reaktion auf Bewertungen, bei der Verbesserung von Bewertungen und Platzierungen sowie beim Ermitteln wichtiger Kundenerkenntnisse unterstützt.
Deine einzige vertrauenswürdige Quelle für öffentliche Fakten über dein Unternehmen.
FullStory hilft Unternehmen, das digitale Erlebnis auf Websites und in Anwendungen zu verstehen, zu messen und zu verbessern.
Marketing Miner is an SEO tool for data-driven marketers. User-friendly interface and bulk data analysis features to save your time.
SAS Customer Intelligence uses analytically driven contextual personalization to help marketers elevate the customer experience.
Hootsuite hilft Ihnen dabei, Ihre Marke aufzubauen, Beziehungen zu Kunden zu stärken und echte Geschäftsergebnisse mit sozialen Medien zu erzielen.
monday.com ist ein Cloud-Work-Betriebssystem, mit dem Teams ihre Projekte und tägliche Arbeit durchführen, egal ob sie im Büro, zu Hause oder unterwegs sind. Erfahre mehr über monday.com
Sprout Social bietet Social-Media-Engagement-, Publishing-, Analyse-, Listening- und Berichterstattungslösungen für führende Agenturen und Marken.
Lerne Salesforce Marketing Cloud kennen, die führende Marketinglösung, um Kundenbindung zu verbessern.
Autopilot ist einfache und visuelle Marketing-Automatisierungs-Software.
Social-Media-Marketing-Plattform für die besonderen Anforderungen von B2B. Verteile Inhalte in großem Maßstab und messe den ROI von sozialen Medien.

Bewertungen über BrightEdge

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,2
Benutzerfreundlichkeit
3,5
Kundenservice
4,0
Funktionen
4,1
Preis-Leistungs-Verhältnis
3,3

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
44%
4
41%
3
10%
2
3%
1
3%
Verifizierter Rezensent
Director of SEO in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Marketing & Werbung, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Not just an SEO tool but a business tool

5 vor 4 Jahren

Vorteile:

With BrightEdge, I have been able to prove not only SEO value to clients but use the software to help make decisions that answers questions like "Should we move into this new product market?" or "What is my market share?"

Nachteile:

At times the software can take quite some time to load and if you're a multitasker or like getting things done quickly this can be a challenge.

Verifizierter Rezensent
Director of IT and Digital Marketing in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Einzelhandel, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Overpriced compared to its competitors

4 vor 8 Monaten

Kommentare: I think BrightEdge is best suited for large companies with large SEO teams and big budgets.

Vorteile:

The main pro of BrightEdge over something like SEMrush is the ability to assign keywords to specific landing pages, and then track ranking of those specific pages. Additionally, they assign you a "success manager" who meets with you regularly to get the most out of the tool. Our success manager was great.

Nachteile:

It's too expensive. At least 3x what we are paying for an alternative solution that we like better. The account managers do not honor your decisions, and will try to go above you if you want to leave. The [SENSITIVE CONTENT] even sent an email to my boss's boss, trying to argue that the marketing team is making a poor decision. The tool itself can be overwhelming and requires too much work to make the high cost worthwhile. The fact that they need to assign you a success partner to make sure you are using it, says a lot.

Gaurav G.
E-commerce Web Analytics & SEO Specialist III in USA
Einzelhandel, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Holistic SEO Analytics Tool

3 vor 2 Jahren

Kommentare: My overall experience with BrightEgde tool has been great when it comes to usability of its interface and the search analytics it provides once the integration with Adobe Analytics tool is successfully implemented. I was able to get quick insights into factors or search signals which are impacting our e-commerce website's organic rankings on Google.com and Bing.com. Based on those insights, I was able to suggest content and internal linking changes to improve product relevant traffic and conversions which lifted the ROI of site.

Vorteile:

Using BrightEdge tool, I was able to analyze organic search campaigns holistically. I was able to compare organic search rankings of the landing pages my copy team optimized the content of to themselves over a period of time as well as to competitor sites' landing pages. Additionally, I was using the tool to understand which keywords have high search volume and potential to convert to drive higher sales. By optimizing landing page organic content and keywords for search engines, I was able to improve roi of e-commerce.

Nachteile:

BrightEdge tool depends on integration with analytics tools such as Adobe or Google to maximize its potential. Unless appropriate connections between those tools are made, BrightEdge won't be able to show the impact of higher organic rankings for specific search keywords on a website's traffic to landing pages and the revenue being generated from it. Additionally, api from Google search console and Adwords are needed to compare how organic search results are trending versus paid search campaigns performance.

Ian K.
Ian K.
Digital Marketing Strategist in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Marketing & Werbung, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Average Enterprise SEO Tool

4 vor 2 Jahren

Kommentare: I thought the experience with Brightedge was okay. Not great, not horrible, but not worth the money that was being allocated in the contract.

Vorteile:

There are two favorite features of Brightedge. The first is Brightedge content, which allows you to do keyword research and then write an optimized post from inside Brightedge. Not only will this content then live on your website, but you can also add custom calls to action for lead gen. This is a really helpful solution if you are using an enterprise CMS that isn't user friendly for regularly publishing content. The other feature that I really like is the in-depth reporting on keyword performance and the ability to see all of your SEO metrics in one view.

Nachteile:

The actual product is average. The cons here definitely lay in the costs and customer support. For what you are charged per year, it is quite a hefty amount, and I'm confident that I could have achieved the same ROI on organic traffic from a cheaper tool. The second con is customer support. They have some wonderful account managers, and then there are some that miss the mark. The sub-par account managers have a hard time grasping bigger picture marketing and project management. While this isn't everyone, it is a gamble.

Jill J.
Marketing Operations Specialist in USA
Verpackung und Container, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Great software; High price

5 vor 5 Monaten

Kommentare: The customer service was top notch. The software was fantastic, but the price point was extremely high - especially when we are able to get many of the some features at a much lower price.

Vorteile:

I really loved the ease of use, the reporting functionality, the website optimization recommendations, etc.

Nachteile:

For our industry there was little competitive research, keyword suggestions, etc.