LPT:One

LPT:One

von EnvisionWare

Wer verwendet LPT:One?

Print automation solution that enables businesses of all sizes to manage printing costs using payment modules while facilitating mobile printing.

Was ist LPT:One?

On-premise & cloud-based solution for libraries that helps automate & control processes for releasing prints across windows & macOS.

LPT:One – Details

EnvisionWare

http://www.envisionware.com

LPT:One – Kostenübersicht

LPT:One bietet keine Gratisversion und keine kostenlose Testversion.

Preisinformationen

Contact Envisionware for pricing details.

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Nein

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Installiert - Windows

Training

Dokumentation

Kundenbetreuung

Support während der Geschäftszeiten

LPT:One Funktionen

Bibliothekssoftware
Akquisitionsverwaltung
Barcode / RFID
Frist-Management
Gebührenerhebung
Inventarverwaltung
Juristische Bibliotheken
Kirchenbibliotheken
OPAC
Private Bibliotheken
Schulbibliotheken
Self-Check-in/-Check-out
Serien-Management
Vorratsregale verwalten
Zirkulationsmanagement
Öffentliche Bibliotheken

LPT:One – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 8 Nutzerbewertungen

Gesamt
3,9/5
Benutzerfreundlichkeit
3,6/5
Kundenservice
3,2/5
Funktionen
3,6/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
3,8/5
Eli A.
Systems Technician
Bibliotheken, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    3/5
  • Kundenbetreuung
    4/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    7/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 29.8.2019

"Solid & Dependable"

Kommentare: LPT:One saves our staff time and effort by automating a lot of the print release functionality when a member of the public prints from our public access computers.

Vorteile: It has been dependable & stable for years now.
Its simple to use once setup and our patrons generally have no trouble navigating it.

Nachteile: The interface for both staff and the public is dated and feels (even if it doesn't actually function) clunky

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 29.8.2019
Amy M.
Director
Bibliotheken, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 19.2.2020

"A Library Life Saver"

Kommentare: We have a limited number of computer stations and not a huge staff. Having a system that keeps track of when a patron is using a station/for how long is wonderful. People aren't likely to argue with a computerized system, the program keeps track of their time, counts it down even and allows for extensions. All of this combined cuts down greatly on the amount of time that staff has to dedicate to this which frees us up to do more customer services duties.

Vorteile: Envisionware LPT: One saves hours of labor time for our small staff. Being able to manage the usage time of our patrons and public computers through this system not only saves on man hour's but also the headache of being the person to tell someone that their time is up.

Nachteile: We've experienced not real issues with the software other than a few small glitches that came about when we added more stations and experienced a building move. The Evnvisionware staff helped walk us through this though and everything was remedied.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 19.2.2020
Robert W.
President
Computer- & Netzwerksicherheit, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    3/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    3/5
  • Kundenbetreuung
    1/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    0/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 8.8.2018

"Customer Service Nightmare"

Kommentare: We have been a client for many years. Apparently they no longer value quality customer service. I am never asked what I think of the customer service I am provided. I gave them a month notice of a planned migration. Was provided inadequate instructions. Waited on hold for hours to be told I needed to pay for support although we have an annual maintenance contract. Contracted that additional support and am waiting days for delivery of the paid support. Can't even get it scheduled. No complaints with the software, customer service was good in the past.

Vorteile: Program functions as advertised once installed.

Nachteile: Install difficult, changes and additions require difficult install. Charge for support in addition to annual maintenance contract.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 8.8.2018
Hope C.
Director
Bibliotheken, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 26.12.2017

"The software enables us to organize public printing and time on computers in the library. "

Kommentare: The ability to choose which job to print and how long patrons stay on their computers so others can take their turn.

Vorteile: LPT One works with our other management software without any problems. The software is very easy to set up and use. The features enable us to have patrons sign in on the public computers and is linked with our patron system to check for fines and expired cards.

Nachteile: Initial linking between my ILS and this software was a little complicated and time consuming, but customer service was very helpful.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 26.12.2017
Rosemary M.
Librarian
Bibliotheken, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    Nicht bewertet
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 10.9.2019

"Easy Access and Little Troubleshooting"

Kommentare: It frees up staff time to not have to be constantly printing items for people, or helping them with the printer, but that first step to access the print jobs is the most common question that we need to address.

Vorteile: It works consistently. I know that when patrons experience issues using the machines it is very likely to be user error, and not an error with the software.

Nachteile: The first step of the printing interface is not easily understood by patrons and it takes some time to respond after pressing "Release"

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 10.9.2019