Wer nutzt diese Software?

Unternehmen bis hin zu Startups

Durchschnittliche Bewertung

732 Bewertungen
  • Gesamt 4.5 / 5
  • Benutzerfreundlichkeit 4.5 / 5
  • Kundenservice 4.5 / 5
  • Funktionen 4.5 / 5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis 4.5 / 5

Produktdetails

  • Startpreis 30,00 $/Monat
    Preisinformationen
  • Kostenlose Version Nein
  • Kostenlose Testversion Ja, Kostenlose Testversion
  • Einsatz Cloud, SaaS, Web
    Mobile - iOS Native
    Mobile - Android Native
  • Training Live Online
    Webinare
    Dokumentation
  • Kundenbetreuung Support während der Geschäftszeiten
    Online

Angaben zum Hersteller

  • EZOfficeInventory
  • http://www.ezofficeinventory.com
  • Gegründet 2011

Über EZOfficeInventory

Unsere führende Asset-Lifecycle-Management-Software ermöglicht es dir, POs zu erstellen, Services zu planen und Lieferanten mühelos zu verwalten. Einfaches Abschreibungs-Management und benutzerdefinierte Berichte, die dir helfen, gut informierte Geschäftsentscheidungen zu treffen. Nutze unsere mobile App für Barcodes / QR-Code-Scans und halte die Auflagen der Aufsichtsbehörden ein. Standort- und Wartungshistorien machen es zu einem Must-Have für das Management fixer Vermögensanlagen. Wir sind auch in Zendesk integriert. Teste uns mit einer kostenlosen 15-Tage-Testversion!

EZOfficeInventory Funktionen

  • Abschreibungsmanagement
  • Anlagenrechnung
  • Audit Trail
  • Barcode / RFID
  • Bestandsverfolgung
  • Dokumentenmanagement
  • Entsorgungswirtschaft
  • Vermögensanlagen-Lebenszyklus-Management
  • Abschreibungsmanagement
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Audit Trail
  • Barcode / RFID
  • Check-in / Check-out
  • Entsorgungswirtschaft
  • Reservierung-Management
  • Standortverfolgung
  • Angebote / Schätzungen
  • Bestandskontrolle
  • Job-Management
  • Kundendatenbank
  • Routing
  • Terminplanung
  • Versandmanagement
  • Vertragsmanagement
  • Vorbeugende Wartung
  • Wiederkehrende Termine
  • Work Order Creation
  • Barcode-Generierung
  • Barcode-Scanning
  • Benutzerdefinierte Etiketten
  • Erhalten von Etiketten
  • Etikettenvorlagen
  • Inventarverwaltung
  • RFID
  • Seriennummern-Nachverfolgung
  • Versandetiketten
  • Bauunternehmer
  • Bestellungen ändern
  • Budgetverfolgung/Auftragskostenrechnung
  • CRM
  • Gerätenachverfolgung
  • Gewerblich
  • Integration in die Buchhaltung
  • Mobiler Zugriff
  • Offline-Zugriff
  • RFI und Vorlagen
  • Schätzung
  • Subunternehmen-Management
  • Vertragsmanagement
  • Vorfall-Berichterstattung
  • Wohn-
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Berichterstattung / Analyse
  • Bestandsoptimierung
  • Bestückung
  • Einzelhandel-Lagerverwaltung
  • Fertigungsbestandsmanagement
  • Lagerhaus-Management
  • Lieferanten-Management
  • Mobiler Zugriff
  • Multichannel-Management
  • Nachbestellungen verwalten
  • Produktkennzeichnung
  • Prognose
  • Anlagegegenstand-Management
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Bestandskontrolle
  • Besuchermanagement
  • Für Schulen
  • Geräte-Management
  • Gewerbliche Immobilien
  • Inspektions-Management
  • Kreditplanung
  • Lieferanten-Management
  • Raumverwaltung
  • Störfallmanagement
  • Vorbeugende Wartung
  • Wohnimmobilien
  • Zimmer-Planung
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Inventarverwaltung
  • Kalibriermanagement
  • Kundendienst-Historie-Nachverfolgung
  • Mobiler Zugriff
  • Schlüssel & Schloss-Management
  • Techniker-Management
  • Vorbeugende Wartung
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Energiemanagement
  • Facility-Management
  • Garantie-Management
  • Geräte-Management
  • IT-Asset-Management
  • Instandhaltung Planungs- und -Steuerungssysteme (IPS)
  • Instandhaltungsmanagement
  • Inventarverwaltung
  • Planung präventiver Wartung
  • Software-Lizenzmanagement
  • Verwaltung von Einzelteilen
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Bestandskontrolle
  • Garantie-Nachverfolgung
  • Gerätenachverfolgung
  • Job-Management
  • Wartungsplanung
  • Abzeichen-Management
  • Aussteller- / Lieferanten-Management
  • Block-Management der Räumlichkeiten
  • Freiwilligen-Management
  • Gamification
  • Hochzeiten / Feiern
  • Kartenverkauf
  • Konferenzen/Tagungen
  • Promotion in sozialen Medien
  • Sponsoren-Management
  • Teilnehmer-Management
  • Umfragen & Feedback
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Auftragskostenrechnung
  • Geräte-Management
  • Gewerbliche Immobilien
  • Job-Management
  • Kundendatenbank
  • Routing
  • Terminplanung
  • Verfolgen von Vermögensanlagen
  • Versandmanagement
  • Wartungsplanung
  • Wohnimmobilien
  • Bedarfsmanagement
  • Beschaffungsmanagement
  • Compliance-Verfolgung
  • Instandhaltungsmanagement
  • Inventarverwaltung
  • Konfigurationsmanagement
  • Kostennachverfolgung
  • Lieferanten-Management
  • Vertrags-/Lizenz-Management
  • Wirtschaftsprüfung-Management
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Inventarverwaltung
  • Kalibriermanagement
  • Kundendienst-Historie-Nachverfolgung
  • Mobiler Zugriff
  • Prädiktive Wartung
  • Schlüssel & Schloss-Management
  • Techniker-Management
  • Terminplanung
  • Verfolgen von Vermögensanlagen
  • Vorbeugende Wartung
  • Artikelverwaltung
  • Auftragsmanagement
  • Beschaffungsmanagement
  • Kostennachverfolgung
  • Lieferanten-Management
  • Nachbestellungen verwalten
  • Prognose
  • SKU / UPC-Codes
  • Seriennummern-Nachverfolgung
  • Strichkodierung (Barcode)
  • Zuweisung
  • Barcode-Scanning
  • Einkauf
  • Lieferanten-Management
  • Nachbestellungen verwalten
  • Nutzung-Nachverfolgung
  • Supply-Management
  • Verwalten von Fälligkeiten
  • 3PL-Management
  • Auftragsmanagement
  • Barcode / RFID
  • Echtzeit-Synchronisierung
  • Einkauf
  • Inventarverwaltung
  • Mehrere Standorte
  • Prognose
  • Qualitätsmanagement
  • Retourenmanagement
  • Versand-Management
  • Wareneingangs- / Einlagerungsverwaltung
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Aufgabenliste
  • Einkauf
  • Erinnerungen
  • Inspektions-Management
  • Lieferanten-Management
  • Mobiler Zugriff
  • Prädiktive Wartung
  • Wartungsplanung
  • Zustandsüberwachung
  • Anlagegegenstand-Management
  • Auftragskostenrechnung
  • Auftragsmanagement
  • Kalibriermanagement
  • Verwaltung von Vorfällen und Rückgaben
  • Wartungsplanung
  • Werkzeug-Bestückung

Die hilfreichsten Reviews für EZOfficeInventory

Easiest Software I have used to track assets

Bewertet am 4.9.2019
James B.
Operations Coordinator
Bau, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
4 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: I am a massive advocate for this system. I inherited the software at my previous company and when I moved companies I made sure I introduced it we started off with 30 assets and are now looking to increase to over 2000. I'm sure there are more complex systems out there for the nicjhe asset tracking but as an everyday tracking software for small or large asset list I would choose this software over the others I trailled on the market.,

Vorteile: It user friendly customisations options are really key to the success of its use within our company. We are able to add and custom fields for certain product groups to make the software suit various items we have from equipment calibration dates with automatic reminders of expiry to job numbers consumables are used on and charged to. Four different departments use the software to track consumables, high value stock items, plant and test equipment, with the separate views we can all work simultaneously on the same account without affecting each others assets. For the price you cant go wrong if you are looking to track assets in an office, warehouse or construction site environment.

Nachteile: Took us a while to get the reporting function finalised so that we could get the required output but with some trial and error and a few customer service calls it now does what we need.

Powerful, configurable product that has more features than we need.

Bewertet am 19.9.2019
Steve F.
IT Specialist
Personalbeschaffung & -besetzung, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
4 / 5
Benutzerfreundlichkeit
3 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
2 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: * We now have an "Asset Tracking Database" that provides listings for Disaster Recovery.
* We can locate assets that have been Checked-out.
* Too involved in keeping an asset database for out 75 PCs.

Vorteile: * Data is stored offsite, in EZOfficeInvetory's "cloud" so it is readily available from anywhere which is a real requirement in the case of a disaster at the office.
* Create a report for insurance claim after loss.
* Tracks asset assignment to sites/individuals via a Checkout/Checkin model.
* Handles concurrent users and conflicts.
* Custom fields can be created to handle the need to store additional information.

Nachteile: * Had to create many Custom Fields for simple PC asset tracking.
* Within PC asset input, input template is not configurable to allow Custom Fields to be moved into more useful areas on the screen.
* On asset display screen, again, Custom Fields are not movable to provide a more useful display with least important information at the bottom.
* Layout of asset display screen is not configurable.
* Pricing model is based on number of users configured not the amount of data stored or the databases used.
* Not modular enough to accommodate stripped-down version that would allow us to just use Asset Tracking.
* All Functionality that we use, except offsite storage, could be provided by one Excel spreadsheet which would far easier to use and would cover all of the PROs listed above.

100 times better than we expected

Bewertet am 15.3.2017
Matthew F.
Systems Administrator
Grundschul- & Sekundarbildung, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: We researched an inventory system to migrate to a few years ago and we came across EZOfficeInventory. We determined it looked like the best option and it had one of the best prices. Not only have we thoroughly enjoyed everything about EZOfficeInventory since the migration, but since we have the highest tier subscription plan, we can request any new feature that we want them to integrate for us and we have done that several times already. Each time we request something new they always make it happen for us so we have been pleased with every request we have made. One of the coolest integrations that EZOfficeInventory has is that it integrates directly with Zendesk which is what we use already for our help desk ticketing system. I honestly don't know what we would do without EZOfficeInventory at this point. Even the support staff is friendly and quick to respond.

Vorteile: You can create any kind of custom reports you want. Sort items by groups and sub groups. It syncs with LDAP. The pricing is competitive. You can configure alerts and custom access rights. It uses QR codes and barcodes. Easy to import existing assets from csv files. I could go on, but my hands are getting tired from typing.

Nachteile: Having a hard time thinking of any cons, but one thing it could use is a few more "bulk edit" options other than bulk editing assets themselves. Like it would be nice if I could bulk edit a certain user field or something like that. I also wish I could bulk edit the document/image library to remove all the duplicates. This is an extremely minor con.

Exactly what we needed

Bewertet am 30.7.2019
Thomas W.
Lead Hardware/Software Specialist
Bildungsmanagement, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: We are coming from a custom inventory solution through FileMaker Pro. It was setup about 15 years ago and no one knows how to configure it anymore. We looked at several inventory management systems only to be driven off by the cost or lack of features. EZOfficeInventory quoted us with the best price BY FAR, and had just as many features as their competitors. It only took me a week to groom our database and get it uploaded and ready to audit. That was just me working solo while doing my daily tasks.

Vorteile: It's feature rich, and easy to configure. I've had very little difficulty converting our very dated inventory database over to EZOfficeInventory.

Nachteile: It would be really convenient if we were able to upload more than 1000 assets at a time. Other than that, I have no complaints so far.

Very easy to use and understand. Great user interface. Editing is a breeze!

Bewertet am 11.5.2018
Marvin B.
Merchandise Manager
51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
4 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
4 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: This software is taking me from several huge spreadsheets and no photos to a streamlined, searchable, history tracking, photo attached inventory system. No longer do I have to track multiple files and spreadsheets. It is all in one place.

Vorteile: It is FAST and very simple to use. I can change records so easily if I need to correct or edit anything. Adding custom fields is great for unique data. Searching is with the ability to search multiple terms at once. Filtering allows me to further 'drill down'. The three different types of items make it simple to separate company owned, client owned and disposable inventory. Adding photos and other documents is also very easy. Managing photos is fairly simple, but see 'cons' below. User permission has a very deep control mechanism allowing viewability to be finely tuned and managed as needed. The cart feature is awesome for checking out multiple items at once. You can then check in the same cart for fast returns. Searching with the mobile app via text, or scanning QR codes is blazing fast. Zero time is wasted waiting on EZO. Any lag is all on me. I use this software to track items in a photo studio, the things that belong to our clients that we are photographing. As such, we must isolate those items so that there is no client crossover. This works great!

Nachteile: As of this writing (5/2018) the view is not 'responsive' to your screen size. It is also not possible to manually resize column widths. Some views allow you to hide the right sidebar while others do not. This is promised to be an updated feature coming in 7/2018. When interacting with individual records after a search, it is not possible to return to the search results. The search must be repeated. There is no feature to create shelf barcode or QR code labels. Must use external software, but you can easily link those, one by one.

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