Wer verwendet EZOfficeInventory?

Unternehmen bis hin zu Startups

Was ist EZOfficeInventory?

Die führende Asset-Lifecycle-Management-Software ermöglicht dir, POs zu erstellen, Services zu planen und mühelos Lieferanten zu verwalten. Einfache Abschreibungsverwaltung und benutzerdefinierte Berichte helfen dir dabei, fundierte Geschäftsentscheidungen zu treffen. Verwende diese mobile App für RFID-, Barcode- und QR-Code-Scans, um die Compliance in Bezug auf Aufsichtsbehörden einzuhalten. Standort- und Wartungshistorien machen dies zu einem Must-have für die Verwaltung von Sachanlagen. Die Software lässt sich auch in Zendesk und Jira integrieren. Probiere es kostenlos aus.

EZOfficeInventory – Details

EZOfficeInventory

http://www.ezofficeinventory.com

Gegründet 2011

EZOfficeInventory – Kostenübersicht

EZOfficeInventory bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von EZOfficeInventory ist ab 35,00 $/Monat verfügbar.

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Startpreis

35,00 $/Monat
Preisinformationen

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Mobile - iOS Native

Mobile - Android Native

Training

Live Online

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

Support während der Geschäftszeiten

Online

EZOfficeInventory Funktionen

Anlagegüterverwaltungssystem
Abschreibungsmanagement
Anlagenrechnung
Audit Trail
Barcode / RFID
Bestandsverfolgung
Dokumentenmanagement
Entsorgungswirtschaft
Vermögensanlagen-Lebenszyklus-Management
Abschreibungsmanagement
Aktivitäts-Verfolgung
Audit Trail
Barcode / RFID
Check-in/Check-out
Entsorgungswirtschaft
Reservierung-Management
Standortverfolgung
Angebote / Schätzungen
Arbeitsauftragserstellung
Bestandskontrolle
Job-Management
Kundendatenbank
Routing
Terminplanung
Versandmanagement
Vertragsmanagement
Vorbeugende Wartung
Wiederkehrende Termine
Barcode / RFID
Barcode-Generierung
Barcode-Scanning
Benutzerdefinierte Etiketten
Erhalten von Etiketten
Etikettenvorlagen
Inventarverwaltung
Seriennummern-Nachverfolgung
Versandetiketten
Bauunternehmer
Bestellungen ändern
Budgetverfolgung/Auftragskostenrechnung
CRM
Gerätenachverfolgung
Gewerblich
Integration in die Buchhaltung
Mobiler Zugriff
Offline-Zugriff
RFI und Vorlagen
Schätzung
Subunternehmen-Management
Vertragsmanagement
Vorfall-Berichterstattung
Wohn-
Alarmfunktion / Benachrichtigungen
Berichterstattung / Analyse
Bestandsoptimierung
Bestückung
Einzelhandel-Lagerverwaltung
Fertigungsbestandsmanagement
Lagerhaus-Management
Lieferanten-Management
Mobiler Zugriff
Multichannel-Management
Nachbestellungen verwalten
Produktkennzeichnung
Prognose
Anlagegegenstand-Management
Arbeitsauftragsverwaltung
Bestandskontrolle
Besuchermanagement
Für Schulen
Geräte-Management
Gewerbliche Immobilien
Inspektions-Management
Kreditplanung
Lieferanten-Management
Raumverwaltung
Störfallmanagement
Vorbeugende Wartung
Wohnimmobilien
Zimmer-Planung
Abrechnung & Rechnungsstellung
Inventarverwaltung
Kalibriermanagement
Kundendienst-Historie-Nachverfolgung
Mobiler Zugriff
Schlüssel & Schloss-Management
Techniker-Management
Vorbeugende Wartung
Arbeitsauftragsverwaltung
Energiemanagement
Facility-Management
Garantie-Management
Geräte-Management
IT-Asset-Management
Instandhaltung Planungs- und -Steuerungssysteme (IPS)
Instandhaltungsmanagement
Inventarverwaltung
Planung präventiver Wartung
Software-Lizenzmanagement
Verwaltung von Einzelteilen
Arbeitsauftragsverwaltung
Bestandskontrolle
Garantie-Nachverfolgung
Gerätenachverfolgung
Job-Management
Wartungsplanung
Abrechnung & Rechnungsstellung
Arbeitsauftragsverwaltung
Berichterstattung / Analyse
Gewerbliche Immobilien
Inspektions-Management
Inventarverwaltung
Kundendienst-Historie-Nachverfolgung
Mobiler Zugriff
Prädiktive Wartung
Techniker-Management
Verfolgen von Vermögensanlagen
Vorbeugende Wartung
Wartungsplanung
Wohnimmobilien
Bedarfsmanagement
Beschaffungsmanagement
Compliance-Verfolgung
Instandhaltungsmanagement
Inventarverwaltung
Konfigurationsmanagement
Kostennachverfolgung
Lieferanten-Management
Vertrags-/Lizenz-Management
Wirtschaftsprüfung-Management
Konfigurationsmanagement
Problem-Management
Projektmanagement
Self-Service Portal
Störfallmanagement
Verfolgen von Vermögensanlagen
Verfügbarkeit-Management
Versions- und Bereitstellungsmanagement
Vertrags-/Lizenz-Management
Veränderungsmanagement
Abrechnung & Rechnungsstellung
Arbeitsauftragsverwaltung
Inventarverwaltung
Kalibriermanagement
Kundendienst-Historie-Nachverfolgung
Mobiler Zugriff
Prädiktive Wartung
Schlüssel & Schloss-Management
Techniker-Management
Terminplanung
Verfolgen von Vermögensanlagen
Vorbeugende Wartung
Artikelverwaltung
Barcode / RFID
Bestandsoptimierung
Bestandsverfolgung
Check-in/Check-out
Kostennachverfolgung
Lieferanten-Management
Nachbestellungen verwalten
Prognose
SKU-/UPC-Codes
Seriennummern-Nachverfolgung
Barcode-Scanning
Einkauf
Lieferanten-Management
Nachbestellungen verwalten
Nutzung-Nachverfolgung
Supply-Management
Verwalten von Fälligkeiten
3PL-Management
Auftragsmanagement
Barcode / RFID
Echtzeit-Synchronisierung
Einkauf
Inventarverwaltung
Mehrere Standorte
Prognose
Qualitätsmanagement
Retourenmanagement
Versand-Management
Wareneingangs- / Einlagerungsverwaltung
Kopierschutz
Lizenz-Nachverfolgung
Lizenzübertragung
Produktaktivierung
Test-Lizenz
Verwaltung von Knoten(punkten)
Arbeitsauftragsverwaltung
Aufgabenliste
Einkauf
Erinnerungen
Inspektions-Management
Lieferanten-Management
Mobiler Zugriff
Prädiktive Wartung
Wartungsplanung
Zustandsüberwachung
Bibliothek von Vermögenswerten
Kalibriermanagement
Verfolgen von Vermögensanlagen
Wartungsplanung

EZOfficeInventory – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 962 Nutzerbewertungen

Gesamt
4,6/5
Benutzerfreundlichkeit
4,5/5
Kundenservice
4,6/5
Funktionen
4,5/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,6/5
Marvin B.
Merchandise Manager
51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 11.5.2018

"Very easy to use and understand. Great user interface. Editing is a breeze!"

Kommentare: This software is taking me from several huge spreadsheets and no photos to a streamlined, searchable, history tracking, photo attached inventory system. No longer do I have to track multiple files and spreadsheets. It is all in one place.

Vorteile: It is FAST and very simple to use. I can change records so easily if I need to correct or edit anything. Adding custom fields is great for unique data. Searching is with the ability to search multiple terms at once. Filtering allows me to further 'drill down'. The three different types of items make it simple to separate company owned, client owned and disposable inventory. Adding photos and other documents is also very easy. Managing photos is fairly simple, but see 'cons' below. User permission has a very deep control mechanism allowing viewability to be finely tuned and managed as needed. The cart feature is awesome for checking out multiple items at once. You can then check in the same cart for fast returns. Searching with the mobile app via text, or scanning QR codes is blazing fast. Zero time is wasted waiting on EZO. Any lag is all on me. I use this software to track items in a photo studio, the things that belong to our clients that we are photographing. As such, we must isolate those items so that there is no client crossover. This works great!

Nachteile: As of this writing (5/2018) the view is not 'responsive' to your screen size. It is also not possible to manually resize column widths. Some views allow you to hide the right sidebar while others do not. This is promised to be an updated feature coming in 7/2018. When interacting with individual records after a search, it is not possible to return to the search results. The search must be repeated. There is no feature to create shelf barcode or QR code labels. Must use external software, but you can easily link those, one by one.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 11.5.2018
Jacob T.
Electronics Specialist
Umweltdienstleistungen, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    3/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    7/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 1.7.2020

"Robust and simple for retail and ticketing, not so simple navigation."

Kommentare: I prefer EZoffice to other inventory tracking applications I've used in the past for its ease of use on the web and mobile, but the user interface needs some work.

Vorteile: I like how every service and item can be linked with timeline of events and actions.

Nachteile: Rearranging the preferred information can be tedious. I am not aware of certain features unless I specifically search them out.

Antwort des Softwareanbieters

von EZOfficeInventory an 21.7.2020

Hi Jacob, Thanks for reaching out to us. What kind of information are you looking to rearrange? It would help us better if you let us know your use case and we can help you out accordingly. We also have the search bar on the top of the page and you can use it for quick search. Further more with every module we have a help section to facilitate our clients in a better way. Feel free to email us at support@ezofficeinventory.com and we will be happy to assist you.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 1.7.2020
Ashlee S.
Technology Services Specialist
Bürgerliche & soziale Einrichtungen, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    3/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    3/5
  • Kundenbetreuung
    Nicht bewertet
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    5/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 15.7.2020

"As a new user who has never used similar software, I have many criticisms"

Vorteile: It is very helpful to be able to look up an asset by serial number, asset id, comments, etc.

Nachteile: I find it difficult to process multiple assets at once. For example, when printing tags if the batch is not easily filtered it is difficult to get everything on one download. If I want to print various tags that have nothing in common to filter by then I will have to print each one individually. It has created a situation where a missed asset number will just be abandoned and left in the retired state indefinitely. The function of check in and out has also been abandoned by my company due to the limits on members that can be added as well as the difficulty of keeping up with who should be added or deleted. It has made more sense to note in the comments who has checked out an asset because its far easier to implement and manage. Another note, we have assets that are IT related and non-IT related. It would be very helpful to be able to separate these into groups that may be associated with the admin account related to each department.

Antwort des Softwareanbieters

von EZOfficeInventory an 4.8.2020

Hello Ashlee. Thank you for taking out the time to provide us detailed feedback. You can easily divide your IT and non IT assets on the basis of different groups and locations - the custom roles feature allows you to limit users to only their assigned groups which will in turn restrict non IT members from viewing your IT assets. There are multiple ways to pick assets from different pages but we would like to know more details as to how you are currently using it. We are currently evaluating checkouts against multiple people and we'd love to get your insights on it. We would like you to drop us an email at support@ezofficeinventory.com and your assigned solutions consultant will set up a call with you to configure your account in a way that you don't have to face these troubles again.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 15.7.2020
Joel A.
Equipment Circulation Student Manager
Bildungsmanagement, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    8/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 21.5.2020

"My Take on EZOfficeInventory for Colleges"

Kommentare: I was the staff member who implemented and set up this system for our college and I work on the team that uses this software everyday. We have about 200 assets in our system and over 5000 users. We use this system to manage reservations and loans of tech hardware such as speaker systems and cameras. Overall the system has worked well for our needs but I can tell that is is not optimized for this use case. We love the customer support and the flexibility of this software.

Vorteile: For our use case the most valuable feature is definitely the ability to pull user information from our existing LDAP system so we never have to worry about creating user profiles or authentication. We also love the "carts" module which saves us time when checking out multiple assets to the same student/staff member.

Nachteile: It is frustrating that carts is not set up as part of the core of the software and is instead an add-on. This means certain features like sending alerts based on cart actions or seeing cart reservations along side single item reservations. I feel this is likely due to the fact that this system is designed for companies to manage their assets among staff, but we are implementing it as a service/customer lending system sort of like a library for tech hardware.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 21.5.2020
Jonald G.
System Administrator
Informationstechnologie & -dienste, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    8/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 1.7.2020

"EZOfficeInventory = EZSetup = BreEZy Experience"

Vorteile: The setup was super easy. And one of the big reasons that we picked EZOfficeInventory is the ability to check in and out devices. Oh, and the depreciation value too, when terminating employees want to purchase their current laptop, we can give them the real-time depreciated value of their device.

Nachteile: It was the GUI, but then it isn't a con anymore since the update.

Antwort des Softwareanbieters

von EZOfficeInventory an 21.7.2020

Hi Jonald, Thank you for being a great customer. We are always happy to assist our customers so if there's anything you would like to discuss or share your feedback then do not hesitate to drop us an email at the following address: support@ezofficeinventory.com

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 1.7.2020