SAP Customer Data Cloud

Was ist SAP Customer Data Cloud?

Mit Gigyas Technologie steigern Unternehmen Registrierungen und identifizieren Kunden über mehrere Geräte hinweg, konsolidieren Daten in umfangreiche Kundenprofile und bieten besseren Service, bessere Produkte und mehr Erfahrung durch die Integration von Daten in Marketing- und Serviceanwendungen.

Wer verwendet SAP Customer Data Cloud?

Nicht vom Anbieter bereitgestellt

Wo kann SAP Customer Data Cloud bereitgestellt werden?

Cloud, SaaS, webbasiert

Über den Anbieter

  • SAP
  • 1999 gegründet
  • Telefon-Support
  • 24/7 Live-Support

Erhältlich in diesen Ländern

Afghanistan, Albanien, Algerien, Amerikanisch-Samoa, Amerikanische Jungferninseln und 224 weitere

Sprachen

Deutsch, Dänisch, Englisch, Französisch, Griechisch und 14 weitere

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SAP Customer Data Cloud Funktionen

  • AB-Tests
  • API
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Anpassbare Vorlagen
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • CRM
  • Customer Journey Mapping
  • Dashboard
  • Datensicherheit
  • Datenvisualisierung
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Mail Marketing
  • E-Mail-Management
  • Echtzeit-Analytik
  • Echtzeit-Benachrichtigungen
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Einmalige Anmeldung
  • Empfehlungen
  • Engagement-Tracking
  • Kampagnen-Segmentation
  • Kampagnenmanagement
  • Kontakt-Datenbank
  • Kontaktmanagement
  • Kundenaktivitäts-Tracking
  • Kundenprofile
  • Kundensegmentierung
  • Kundenspezifisches Branding
  • Lead-Qualifizierung
  • Leadmanagement
  • Mehrfache Datenquellen
  • Multichannel-Datenerfassung
  • Multichannel-Marketing
  • Personalisierung
  • Sentiment-Analyse
  • Umfragen & Feedback
  • Verhaltens-Tracking
  • Verhaltensbezogene Analysen
  • Vorlagen-Management
  • Zielgruppen-Targeting

Alternativen für SAP Customer Data Cloud

Autopilot ist einfache und visuelle Marketing-Automatisierungs-Software.
Influitive – ehemals AdvocateHub – ist eine intelligente Community-Plattform, die B2B-Unternehmen dabei unterstützt, in großem Maßstab Kund*innen zu gewinnen, zu vermehren und zu binden.
Digitales Treueprogramm für Unternehmen mit Marken-App. Automatisiertes Marketing, Discount-Engine, Tombola-Modul, integriert, Support.
Hootsuite hilft Ihnen dabei, Ihre Marke aufzubauen, Beziehungen zu Kunden zu stärken und echte Geschäftsergebnisse mit sozialen Medien zu erzielen.
CrossEngage kombiniert eine Customer-Data- und eine Prediction-Plattform, um Ihre Kundenbasis zu wertvollen Beziehungen auszubauen.
Marketing Automation + AI to boost your sales by harnessing big data and hyper-personalizing the customer journey, in real time.
Lerne Salesforce Marketing Cloud kennen, die führende Marketinglösung, um Kundenbindung zu verbessern. Erfahre mehr über Salesforce Marketing Cloud
A Economical & Fully- Featured platform with CRM, ERP, HCM, Project Management and Helpdesk solution with built-in integrations.
Squeezely Customer Data Platform builds 360-degree profiles that transform customer journeys into personalized experiences.
Steigere deinen Umsatz und bringe deine Kunden mit Custobar näher.
Kundenengagement beginnt mit einem KI-gesteuerten personalisierten Einkaufserlebnis.
TapMango ist eine vollständig gebrandete Lösung für Kundenloyalität, Online-Bestellung und mobile Bestellung für Einzelhandelsunternehmen und Restaurants.
The Unified Customer Experience Management Platform

Bewertungen über SAP Customer Data Cloud

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,1
Benutzerfreundlichkeit
4,0
Kundenservice
3,3
Funktionen
4,5
Preis-Leistungs-Verhältnis
3,8

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
50%
4
25%
2
25%
Arvind kumar A.
Arvind kumar A.
Solutions Architect in UK
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Freizeit, Reisen & Tourismus, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

A great platform for customer data!

5 letztes Jahr

Kommentare: Overall, we are happy with the security and performance of Gigya's platform. The security of the customer data is our utmost priority and therefore it took us a few weeks longer than expected to take clearance from our security management teams to deploy the solution. We got the required support from Gigya in almost every implementation (except one particular instance which I have already mentioned that we had to pay for one day of their expensive professional services).

Vorteile:

Being the Solutions Architect on the project for integrating our commerce platform, SAP Hybris (now known as SAP Commerce), I had to study every important aspect of the integration. Gigya is an excellent platform for customer data and probably the biggest repository of customer data. The documentation for the integration with Gigya is rich and Gigya's technical support team provided us with the required support. There are multiple options (e.g. ScreenSet, Web SDK, Server Side SDK etc.) for integration and we took a hybrid approach i.e. we used the three of them: ScreenSet, Web SDK, and Server Side SDK.

Nachteile:

The biggest challenge that we faced was migrating the password. One of the promises from Gigya which made us choose Gigya to migrate the customer data to was that the customers would not be forced to change their password once their accounts were migrated to it. However, at the time of migration, it was not easy to do it. The support from the technical support team was not sufficient to resolve the issue. Ultimately, we had to pay for Gigya's expensive professional service for one day and it was resolved. Gigya should make their professional service free-of-cost. Also, the Gigya's professional service team should contribute to answering the questions posted by the developers on various Q/A sites e.g. Stack Overflow.

Verifizierter Rezensent
Consultant in Indien
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Informationstechnologie & -dienste, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung
Quelle: GetApp

Good Product

4 vor 3 Jahren

Vorteile:

1. It is easy to use 2. Provides the required access to the users and the administrators to have the overall view of the accounts associated with the application. 3. Most of the features are found built-it thus reducing customization.

Nachteile:

Reporting and support of the application

Maarten C.
Scrum Master in Belgien
Medienproduktion
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung
Quelle: SoftwareAdvice

A shit load of features but communication with support could improve

2,5 vor 6 Jahren

Vorteile:

Gigya offers their users an enormous amount of features to work with. You can either use their very easy to use screensets or, if you need a bit more of an advanced user-flow, build the screens yourself and user their libraries to easily do the necessary calls. Gigya assigns a team of professionals to help you get started and to resolve any specific needs as you walk passed the requirements of your business teams.

Nachteile:

When you're having a problem, either on Demo or Production it usually takes a lot of effort (emails, support tickets, calls, ...) to get it fixed. After complaining a few times we did get the promise of some improvements recently and so far it seems to get better. Another issue we had to deal with is the fact that their R&D team is NOT available on Friday and Saterday as most of them are located within Israel. If you take into account that for more complex issues, support needs the help of R&D to resolve these, you don't want any production problems on these days! :-S

Yazir P.
New Projects Manager in Panama
Einzelhandel, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung
Quelle: SoftwareAdvice

I didn`t know I need it until I started using it

5 vor 4 Jahren

Kommentare: Love it. Love at first sight. Seriously made our life easier.

Vorteile:

Connectors for almost everything make it easy to use As a SAAS, it always updated, powerful, accesible from anywhere

Nachteile:

Good at putting content out but not at taking it in Mail functionality very good but not on par with dedicated software