Was ist Totango?

Totango ist eine Kundenerfolgsplattform, die wiederkehrenden Umsatzunternehmen dabei hilft, die Komplexität des Kundenerfolgs zu vereinfachen, indem sie die Datenpunkte der Kundendaten verbindet, Veränderungen im Kundenverhalten aktiv überwacht und proaktive Engagements fördert. Führende Unternehmen nutzen Totango, um Abwanderungen zu reduzieren, vorhersehbare Umsätze zu steigern und den Kundennutzen im Laufe der Zeit zu maximieren.

Wer verwendet Totango?

Große Unternehmen mit wiederkehrenden Einnahmen, die ihre komplexen Kundenvorgänge vereinfachen, die Vorhersehbarkeit von Einnahmen durch bestehende Kunden erzielen oder die Abwanderungsrate für hochwertige Konten reduzieren müssen.

Wo kann Totango bereitgestellt werden?

Cloud, SaaS, webbasiert, iPhone (mobil), iPad (mobil)

Über den Anbieter

  • Totango
  • Ansässig in Redwood City, USA
  • 2011 gegründet
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Australien, China, Deutschland, Indien, Japan und 3 weitere

Sprachen

Englisch

Über den Anbieter

  • Totango
  • Ansässig in Redwood City, USA
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Totango – Videos und Bilder

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Totango

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45,00 $/Monat
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Totango Funktionen

  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Befragungs-/Umfragemanagement
  • Berichterstattung / Analyse
  • Customer Journey Mapping
  • Dashboard
  • Datenvisualisierung
  • Einstellungen (Personalbeschaffung)
  • Ertragsmanagement
  • Feedback-Management
  • Gesundheitswerte
  • Kampagnenmanagement
  • Kommunikationsmanagement
  • Konto-Benachrichtigungen
  • Kontoverwaltung
  • Konversion-Tracking
  • Kundenbindung
  • Kundensegmentierung
  • Leadmanagement
  • Multichannel-Datenerfassung
  • Negatives Feedback Management
  • Nutzungsverfolgung/-analyse
  • Produktdatenmanagement
  • Sentiment-Analyse
  • Vorlagen-Management
  • Überwachung der Beschwerden

Alternativen für Totango

Salesmachine überwacht die Gesundheit und Aktivität, Deiner Kunden, so dass Du Dich auf den richtigen Kunden zur richtigen Zeit konzentrieren kannst.
More than just a CDP, NGDATA focuses on engagement-based outcomes that provide their clients with the best results.
Führe dein eigenes Kundenloyalitätsprogramm mit deiner Marke durch. Belohne Einkäufe und Besuche, erhöhe die Kundenbindung und fördere dein Unternehmenswachstum.
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Starred ist ein umsetzbares und kundenfreundliches Feedback-Tool, das Kundenzufriedenheit mit 360 Grad und kontinuierlichem Feedback verbessert.
CustomerGauge enables B2B companies to collect customer feedback & monitor behavioral trends to retain accounts and increase revenue.
Upzelo hilft Abonnementunternehmen dabei, die Kundenabwanderung zu reduzieren und die Kundenbindung mithilfe von Echtzeitdaten, maßgeschneiderten Angeboten und Feedback zu erhöhen. Erfahre mehr über Upzelo
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Digitales Treueprogramm für Unternehmen mit Marken-App. Automatisiertes Marketing, Discount-Engine, Tombola-Modul, integriert, Support.

Bewertungen über Totango

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,0
Benutzerfreundlichkeit
3,9
Kundenservice
4,1
Funktionen
3,9
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,0

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
27%
4
55%
3
14%
1
5%
Justin
Justin
Sr. Channel Marketing Manager in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Gastgewerbe, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Grade the health of your customers

5,0 vor 4 Jahren

Kommentare: This tool really helps give visibility into customer health, in ways that may be otherwise untrackable. Its open API integrates directly into our software product, so getting data is relatively close to real time.

Vorteile:

Totango help grade the health of your software product users. We use Totango to determine which users are return users, how often they use our product, and for how long. We can then campaign to users based on usability. It also has a marketing component built in.

Nachteile:

Sometimes it takes a little digging to find the information you're looking for. It integrates to marketing automation platforms, but you need to use a third party software like Zapier to integrate.

Monika
Customer Success Manager in Polen
Medizinische Geräte, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Cheap and good CS platform

4,0 vor 3 Wochen Neu

Kommentare: We were implementing Totango for quite some time. We have a lot of customized metrics and we required integration with BigQuery. We just started using it recently. I see a lot of good sides and useful features but I also see some missing unfortunately. However, it's a good value for money so far.

Vorteile:

The biggest pro is definitely a price. For little money we get a lot of functionalities and useful features i.e. inapp NPS, successplays, possibility to integrate with a lot of tools etc. I'm sure it's a great platform to start with to make your daily CS work easier. Also, their support is super responsive and helpful. So far I had no issues. They were also very helpful with the onboarding and implementation.

Nachteile:

I've already noticed that there are some funcionalities missing. I'm not sure if other platform have it but for example it's not possible to export some reports/dashboards with widgets, or to send reports monthly.

Verifizierter Rezensent
Lead Customer Success Manager in Polen
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Computer-Software, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Good value for money

3,0 vor 2 Wochen Neu

Vorteile:

The implementation took long time but overall has almost all functionalities our team needed

Nachteile:

It is a very comprehensive tool and the materials and explanations, as well as the feature request process could be better

Verifizierter Rezensent
Web Developer in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Gastgewerbe, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Totango could be better. It could also be worse.

4,0 vor 3 Jahren

Kommentare: I've been responsible for its use for a few years, and am not thrilled with this software. We use it to track for our account managers, and even they are frustrated by this.

Vorteile:

I like Totango's ability to segment users based upon their health. I like the qucik automation and tracking of user actions. I like the hierarchy that is allowed for customers, though I wish this was more extensive.

Nachteile:

I don't like that they can only have two levels of hierarchy short of extensive workarounds. I don't like that there are many fields which can't be rolled down, for some strange reason. Their focus on their slack integration instead of resolving basic feature requests is problematic. I haven't had the best experience with their support.

Verifizierter Rezensent
Customer Success in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Informationstechnologie & -dienste, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Much better Reporting that's saved me time

5,0 vor 3 Jahren

Kommentare: Totango has helped me stay on top of poor health accounts that need more attention. It's also helped me forecast what accounts I think are renewing, cancelling, upgrading or downgrading. I like being able to see what accounts have been reached out to by support or sales too that way there's no overlap when I reach out.

Vorteile:

Easy reporting/able to make segments on almost everything I need to track. Love the health score because it helps me know where my attention should be for accounts in poor health.

Nachteile:

There's been a couple times where Totango has done some updates that our team did not like such as the new Tasks not showing all the Icons, rather it's in a drop down.