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Was ist Totango?

Totango ist eine Kundenerfolgsplattform, die wiederkehrenden Umsatzunternehmen dabei hilft, die Komplexität des Kundenerfolgs zu vereinfachen, indem sie die Datenpunkte der Kundendaten verbindet, Veränderungen im Kundenverhalten aktiv überwacht und proaktive Engagements fördert. Führende Unternehmen nutzen Totango, um Abwanderungen zu reduzieren, vorhersehbare Umsätze zu steigern und den Kundennutzen im Laufe der Zeit zu maximieren.

Wer verwendet Totango?

Große Unternehmen mit wiederkehrenden Einnahmen, die ihre komplexen Kundenvorgänge vereinfachen, die Vorhersehbarkeit von Einnahmen durch bestehende Kunden erzielen oder die Abwanderungsrate für hochwertige Konten reduzieren müssen.

Totango Software - 1
Totango Software - 2
Totango Software - 3
Totango Software - 4
Totango Software - 5

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Totango

Totango

3,9 (26)
Keine Preise gefunden
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
30
12
3,8 (26)
3,8 (26)
3,9 (26)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
20,00 $
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
85
103
4,4 (158)
4,3 (158)
4,6 (158)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Weitere gute Alternativen zu Totango

HubSpot Service Hub
Am besten bewertete Funktionen
Echtzeit-Chat für Kunden
Supportticket-Management
Ticket-Management
SmartKarrot
Am besten bewertete Funktionen
Aktivitäts-Verfolgung
Gesundheitswerte
Kundenmanagement
Gainsight CS
Am besten bewertete Funktionen
Berichterstattung / Analyse
Gesundheitswerte
Kundenmanagement
ChurnZero
Am besten bewertete Funktionen
Aufgabenmanagement
Kundenbindung
Kundensegmentierung
Vitally
Am besten bewertete Funktionen
Gesundheitswerte
Kundensegmentierung
Überwachung
Zendesk Suite
Am besten bewertete Funktionen
Echtzeit-Chat für Kunden
Supportticket-Management
Ticket-Management
Preferred Patron Loyalty
Am besten bewertete Funktionen
Bonus-Verwaltung
Transaktionshistorie
Treueprogramm
Bitrix24
Am besten bewertete Funktionen
Kundendatenbank
Kundendatenbank
Marketing-Automatisierung
EngageBay CRM
Am besten bewertete Funktionen
E-Mail-Management
Kundendatenbank
Lead-Pflege

Bewertungen über Totango

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
3,9
Benutzerfreundlichkeit
3,8
Kundenservice
3,9
Funktionen
3,7
Preis-Leistungs-Verhältnis
3,8

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
23%
4
58%
3
12%
2
4%
1
4%
Justin
Justin
Sr. Channel Marketing Manager in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Gastgewerbe, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Grade the health of your customers

5,0 vor 6 Jahren

Kommentare: This tool really helps give visibility into customer health, in ways that may be otherwise untrackable. Its open API integrates directly into our software product, so getting data is relatively close to real time.

Vorteile:

Totango help grade the health of your software product users. We use Totango to determine which users are return users, how often they use our product, and for how long. We can then campaign to users based on usability. It also has a marketing component built in.

Nachteile:

Sometimes it takes a little digging to find the information you're looking for. It integrates to marketing automation platforms, but you need to use a third party software like Zapier to integrate.

Monika
Customer Success Manager in Polen
Medizinische Geräte, 201–500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Cheap and good CS platform

4,0 vor 2 Jahren

Kommentare: We were implementing Totango for quite some time. We have a lot of customized metrics and we required integration with BigQuery. We just started using it recently. I see a lot of good sides and useful features but I also see some missing unfortunately. However, it's a good value for money so far.

Vorteile:

The biggest pro is definitely a price. For little money we get a lot of functionalities and useful features i.e. inapp NPS, successplays, possibility to integrate with a lot of tools etc. I'm sure it's a great platform to start with to make your daily CS work easier. Also, their support is super responsive and helpful. So far I had no issues. They were also very helpful with the onboarding and implementation.

Nachteile:

I've already noticed that there are some funcionalities missing. I'm not sure if other platform have it but for example it's not possible to export some reports/dashboards with widgets, or to send reports monthly.

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Computer-Software, 201–500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Worst saas tool ever. Let alone for customer success.

1,0 vor 2 Jahren

Vorteile:

Nothing. Basic customer success features are okay.

Nachteile:

Getting data into totango and synchronising data with other softwares is ridiculously difficult, painful and useless. Even with tools like zapier. If you use any other software for sales/marketing/finance - do not use or waste time in implementing totango.

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Medizinische Geräte, 201–500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

A bit clunky to use

4,0 vor 2 Jahren

Kommentare: The integration with the tool took a long time (almost a year) and required a lot of workarounds. I think it still hasn't won me over fully, and I struggle to come back to it every day to log each touchpoint.

Vorteile:

Totango is flexible in the context of integration with already existing solutions, ie. Hubspot - we transfer customer data two-ways between HS and Totango.It allows to set up of custom Health score, custom alerts and has a broad range of functionalities that can help with customer engagement and activities overall.

Nachteile:

It is still a bit clunky in context of UI - some functionalities are hidden, buttons are not intuitively placed, timeline of interactions is not so easy to navigate and you can't pin information or notes like in Hubspot. The "touchpoint" is a bit tricky because one miss-click can make it so that the internal note will be sent to the people tagged in it! You also can't save a touchpoint card if you opened up a task in it, and didn't save the task first...Also the hierarchy between Company and Product is not intuitive and causes some problems during the integration.

Teresa
Head of Digital Engagement and Strategy in USA
Informationstechnologie & -dienste, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Digitally Engagement at Scale

4,0 vor 6 Monaten

Vorteile:

I like how we are able to get the 360 view of a customer health, spot early indicators of churn, as well as create and deploy campaigns to nurture and engage our customers post sales in a scalable and efficient manner.

Nachteile:

I wish there were more detailed campaign reporting, A/B testing of campaigns, additional features in the drag and drop templates for campaigns, along with monitors / alerts for when a campaign isn't triggering as it should. This is helpful especially when you are sending mass emails to a large audience.