Wir helfen Unternehmen in Deutschland
seit 15 Jahren bei der Softwareauswahl

Was ist Manager?

Manager ist eine 100 % kostenlose Buchhaltungssoftware mit vollem Funktionsumfang für kleine Unternehmen. Manager ist in mehr als 70 Sprachen verfügbar und wird ständig aktualisiert und verbessert. Manager wird dein kleines Unternehmen auf die nächste Stufe bringen. Einfach zu bedienen mit vollständigen Anleitungen und einem großes Community-Forum für andere Manager-Nutzer, die dir weiterhelfen können. Unbegrenzt kostenlos auf Windows, Mac und Linux + eine bezahlte Cloud-/Server-Version mit Datenübertragung zwischen allen Versionen. Lade eine kostenlose Demo herunter und probiere die Software selbst aus.

Wer verwendet Manager?

Die kostenlose Buchhaltungssoftware von Manager ist bei kleinen Unternehmen auf der ganzen Welt beliebt, die sie in über 70 Sprachen in allen Branchen und Phasen des Geschäftswachstums nutzen.

Manager Software - 1
Manager Software - 2
Manager Software - 3
Manager Software - 4
Manager Software - 5

Du bist nicht sicher, ob Manager das Richtige ist? Mit einer beliebten Alternative vergleichen

Manager

Manager

4,8 (73)
Keine Preise gefunden
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
21
Keine Integrationen gefunden
4,8 (73)
4,8 (73)
4,6 (73)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
Keine Preise gefunden
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
376
14
4,0 (785)
4,0 (785)
3,7 (785)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Weitere gute Alternativen zu Manager

Odoo
Am besten bewertete Funktionen
Arbeitsauftragserstellung
Kontrolle des Genehmigungsprozesses
Statusverfolgung
Bitrix24
Am besten bewertete Funktionen
Kundendatenbank
Marketing-Automatisierung
Online-Buchung
QuickBooks Online Advanced
Am besten bewertete Funktionen
Buchhaltung
Gewinn-und Verlustrechnung
Rechnungshistorie
PayPal Invoicing
Am besten bewertete Funktionen
Online-Abrechnung
Rechnungserstellung
Zahlungsabwicklung
TallyPrime
Am besten bewertete Funktionen
Abrechnung & Rechnungsstellung
Finanzberichterstattung
Hauptbuch
QuickBooks Desktop Enterprise
Am besten bewertete Funktionen
Buchhaltung
Einkommen & Bilanz
Finanzberichterstattung
MYOB Business
Am besten bewertete Funktionen
Abrechnung & Rechnungsstellung
Hauptbuch
Kontenabgleich
Xero
Am besten bewertete Funktionen
Buchhaltung
Gewinn-und Verlustrechnung
Rechnungserstellung
Microsoft Excel
Am besten bewertete Funktionen
Daten-Import / -Export
Offline-Zugriff
Werkzeuge zur Zusammenarbeit

Bewertungen über Manager

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,8
Benutzerfreundlichkeit
4,8
Kundenservice
4,6
Funktionen
4,6
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,8

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
85%
4
14%
3
1%
Chris
Chris
Practice Director, Architecture in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Computer-Software, Selbstständig
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Great alternative to the big guys

5,0 vor 5 Jahren

Kommentare: Manager saved me from going crazy using one of the big, cloud-based accounting packages. I get much more flexibility, better performance and better support, all while paying NOTHING so far. I would strongly encourage any SMB to take a look at Manager for their accounting needs.

Vorteile:

What's not to love about FREE accounting software?? Yes, that's right...the basic desktop version is free, forever. Now, that means you don't get fancy cloud backups (but you can save your files on OneDrive, DropBox, Google Drive and such) nor do you get multiple user concurrent access. For those, you need to pay. But that's it! No other limitations. All features available to free users. Manager's strength is in the flexibility of setting up the chart of accounts. Unlike other similar software, there are virtually no restrictions on how you set up your accounts. The user interface is spartan, but easy to use. There are many modules which can be turned on or off to meet your needs. This helps keep your accounts and your software experience uncluttered. You can set up multiple business if desired, and each can be configured with unique sets of features as needed. Lastly, the authors update this program ALL THE TIME, like several times a month new features are added and bugs squashed. When using desktop or server versions, you can choose if and when to upgrade....the cloud version updates automatically.

Nachteile:

The importing of transactions from banks is very fragile. You basically must decide to either enter ALL your transactions by hand, or NONE of them. If you try to enter most transactions and then import your bank file to catch any you missed, you are very likely to end up duplicating transactions. No Bueno! Reporting is quite limited and the custom reports feature is quite mysterious and not thoroughly documented.

Ebrahim
Owner in Bahrain
Buchhaltung, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

The best value for price I have ever got

5,0 vor 3 Jahren

Kommentare: Never been happier to spend USD 39 a month, ever.

Vorteile:

It's ease of use and it's strong core personality. There are no fancy gimmicks to draw attention to useless dashboards but the core functionality is among the strongest I have ever seen. The fault tolerance of this service is amazing, you can mess thing as much as you want, and any competent accountant could make quick work of fixing it. The custom reports, templates and easy API (which has no complete documentation as of now, but many are using it -- that's how easy it is) gives you the ability to integrate it and automate things that are not originally include.

Nachteile:

Everything has some down sides, or I might just be nitpicking here. There is no way to lock your reference numbers. The billable expenses and manufacturing still need some work.

Roger
Owner in Neuseeland
Verwendete die Software für: Nicht angeboten
Herkunft der Bewertung

Manager Accounting Free Software

3,0 vor 9 Jahren

Kommentare: Easy to use and intuitive. Much simpler than others I've tried. Has the odd glitch but Lubos is onto it and willing to implement suggestions.
give it a try.

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Tiefbau, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Best small business accounting software with the most features and free

5,0 vor 3 Jahren

Kommentare: I have been very happy with Manager. As a small consulting business with a more complicated accounting setup than most small businesses, the small business accounting software do not do what I need. Not so with Manager. It does everything I need including multiple currencies, configuration for multiple counties, and unlimited number of different business accounts. The features are rich and customizable which makes setting up just how I need and want simple and effective. Plus, Manager is actively updated.

Vorteile:

This software is feature rich, customizable at all levels, yet simple and intuitive to use. The help files are the best I've seen for any software of any type and also has the best explanations of basic accounting concepts that I've read including AccountingCoach.com. The chart of accounts is the most useful and easy to design of any software I evaluated.

Nachteile:

The GUI is a little dated looking. No automatic connection to banks (but that is not very important to me).

Norman
Member in Kanada
Immobilien, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Great tool, depending on your needs

5,0 vor 4 Jahren

Kommentare: Excellent. Happy enough that i'm taking some time to write a review

Vorteile:

Proper accounting software, with debits and credits. Keeps getting better. Good reporting tools and export. Easy to use once you have the basic. No cost for desktop version.

Nachteile:

Web version seems a bit expensive. Proper accounting functionality is not what everyone wants, especially in small business.(meaning debits and credits)