Wer verwendet Kickserv?

Serviceunternehmen, die papierbasierte Prozesse eliminieren, mehr Leads konvertieren und nachverfolgen und Chancen besser abschließen, die Jobplanung in den Griff bekommen und die Rechnungsstellung und Erfassung von Bargeld vereinfachen möchten.

Was ist Kickserv?

Von Serviceprofis erstellt und genutzt. Die nutzerfreundliche und günstige Software für lokale Serviceunternehmen mit einem bis 25 Mitarbeiter*innen.
Vollständige Jobverwaltung: Planung, Leadmanagement, Schätzungen, Ausführen kompletter Aufträge aus dem Außendienst, Rechnungen, Zahlungen und mehr. Vollständig in QuickBooks integriert. Die Lösung ist außerdem eine der bewährten Plattformen zur Vereinfachung und Verwaltung deines Servicegeschäfts.
Seit über 20 Jahren von Tausenden von Dienstleistungsunternehmen als vertrauenswürdig eingestuft.

Kickserv – Details

Kickserv

http://www.kickserv.com/

Gegründet 2006

Kickserv – Kostenübersicht

Kickserv bietet eine Gratisversion und eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Kickserv ist ab 59,00 $/Monat verfügbar.

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Startpreis

59,00 $/Monat

Kostenlose Version

Ja

Gratis Testen

Ja

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Mobile - iOS Native

Mobile - Android Native

Training

Live Online

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

Support während der Geschäftszeiten

Online

Kickserv Funktionen

Auftragsmanagement Software
Angebote / Schätzungen
Arbeitsauftragserstellung
Bestandskontrolle
Job-Management
Kundendatenbank
Routing
Terminplanung
Versandmanagement
Vertragsmanagement
Vorbeugende Wartung
Wiederkehrende Termine
Abrechnung & Rechnungsstellung
Angebote / Schätzungen
Fotos in Berichten
Für Baumpfleger bei Versorgungsunternehmen
Inspektions-Management
Job-Planung
Vegetationskartierung
Wiederkehrende Termine
Abrechnung & Rechnungsstellung
Aufnahmeformulare
Barcodes/Etiketten
CRM
Inventarverwaltung
Reparatur-Tickets
Verkaufspunkt POS
Abrechnung & Rechnungsstellung
Angebote / Schätzungen
Arbeitsauftragsverwaltung
Für gewerbliche und/oder industrielle Elektroinstallateure
Kundenmanagement
Mobiler Zugriff
Terminplanung
Vertragsmanagement
Zeitverfolgung
Abrechnung & Rechnungsstellung
Angebote / Schätzungen
Arbeitsauftragsverwaltung
Elektronische Unterschrift
Inventarverwaltung
Kontakt-Datenbank
Kundendienst-Historie-Nachverfolgung
Mobiler Zugriff
Online-Zeiterfassung
Routing
Terminplanung
Versandmanagement
Vertragsmanagement
Zahlungseinzug im Außendienst
Abrechnung & Rechnungsstellung
Angebote / Schätzungen
Arbeitsauftragsverwaltung
Job-Management
Kundendatenbank
Landschaftsdesign
Lohn- und Gehaltslisten-Management
Routing
Terminplanung
Versandmanagement
Vertragsmanagement
Zeitverfolgung
Abrechnung & Rechnungsstellung
Angebote / Schätzungen
Geräte-Management
Kundenmanagement
Mitarbeitermanagement
Mobiler Zugriff
Routing
Terminplanung
Versandmanagement
Vertragsmanagement
Abrechnung & Rechnungsstellung
Angebote / Schätzungen
Arbeitsauftragsverwaltung
Elektronische Unterschrift
Inventarverwaltung
Mobile Zahlungen
Versandmanagement
Zahlungsabwicklung
Zeitverfolgung
Abrechnung & Rechnungsstellung
Angebote / Schätzungen
Arbeitsauftragsverwaltung
Auftragskostenrechnung
Dokumenten-Abbildung
Inventarverwaltung
Kundenmanagement
Leadmanagement
Terminplanung
Abrechnung & Rechnungsstellung
Angebote / Schätzungen
Arbeitsauftragsverwaltung
Job-Management
Kundendatenbank
Kundendienst-Historie-Nachverfolgung
Mobiler Zugriff
Routing
Terminplanung
Versandmanagement
Wiederkehrende Termine
Abrechnung & Rechnungsstellung
Arbeitsauftragsverwaltung
Gebot-Management
Inventarverwaltung
Kundenmanagement
Lohn- und Gehaltslisten-Management
Mitarbeitereinsatzplanung
Mobiler Zugriff
Qualitätskontrolle
Umfragen & Feedback
Zeitverfolgung
Alarmfunktion / Benachrichtigungen
Automatisierte Terminplanung
Echtzeit-Planung
Gruppen-Terminplanung
Klassenterminplanung
Kreditplanung
Mehrere Standorte
Mitarbeitereinsatzplanung
Ressourcen-Planung
Terminplanung
Zimmerbuchungsverwaltung
Abrechnung & Rechnungsstellung
Angebote / Schätzungen
Arbeitsauftragsverwaltung
Chemikalienmanagement
Kundenmanagement
Mobiler Zugriff
Routing
Terminplanung
Abrechnung & Rechnungsstellung
Angebote / Schätzungen
Arbeitsauftragsverwaltung
Bestandskontrolle
Job-Management
Kundendatenbank
Kundendienst-Historie-Nachverfolgung
Mobiler Zugriff
Routing
Techniker-Management
Terminplanung
Versandmanagement
Wartungsplanung
Abrechnung & Rechnungsstellung
Angebote / Schätzungen
Arbeitsauftragsverwaltung
Inventarverwaltung
Job-Management
Kundendatenbank
Kundendienst-Historie-Nachverfolgung
Mobile App
Routing
Techniker-Management
Terminplanung
Versandmanagement
Abrechnung & Rechnungsstellung
Angebote / Schätzungen
Flottenmanagement
Immobilien-Layout
Kundendienst-Historie
Mobiler Zugriff
Pestizidengebrauch-Nachverfolgung
Routing
Schädlings-Aktivitäten-Nachverfolgung
Terminplanung
Versandmanagement
Abrechnung & Rechnungsstellung
Auftragskostenrechnung
Garantie-Nachverfolgung
Gerätenachverfolgung
Inventarverwaltung
Kundenmanagement
Terminplanung
Versandmanagement
Vertragsmanagement
Abrechnung & Rechnungsstellung
Arbeitsauftragsverwaltung
Gerätenachverfolgung
Kundenmanagement
Mobiler Zugriff
Online-Buchung
Terminplanung
Versandmanagement
Abrechnung & Rechnungsstellung
Arbeitsauftragsverwaltung
Bestandskontrolle
Job-Management
Kundendatenbank
Kundendienst-Historie-Nachverfolgung
Mobiler Zugriff
Routing
Self-Service Portal
Techniker-Management
Vertragsmanagement
Abrechnung & Rechnungsstellung
Angebote / Schätzungen
Arbeitsauftragsverwaltung
Flottenmanagement
Inland-Umzüge
Internationale Umzüge
Job-Management
Kundenmanagement
LTL / geteilte Wagenladung
Leadmanagement
Lokale Umzüge
Militär- / GSA-Umzüge
Mitarbeitermanagement
Reklamationsabwicklung
Speicherverwaltung
Versandmanagement

Kickserv – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 291 Nutzerbewertungen

Gesamt
4,3/5
Benutzerfreundlichkeit
4,3/5
Kundenservice
4,3/5
Funktionen
4,1/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,3/5
Cyndi F.
Office Manager
Bau, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 1.3.2019

"Get your DISPTACH house in order"

Kommentare: We have been with Kick Serv through a lot of growing pains. As a "non techy" person, I was very frustrated in the beginning but now have become a believer that THIS IS a great program for our growing business. I am looking forward to see which upgrades are coming for 2019. (Allow techs to search for specific job numbers in the field, colors change as job phases are uploaded with new people assigned to same job, adding the use of our standard quote forms, time sheet management)

Vorteile: Able to track all incoming calls with a glance at calendar screen. See every tech (color coded) daily, weekly and monthly. Track days off, vacations, in a glance, with customer on the phone!

Nachteile: Still no way to automatically change color coding as each phase of a project is completed and we need to add different tradesmen to the job. We have to "open" each job BEFORE we schedule a tech to see if he/she is already assigned to an ongoing job.

Antwort des Softwareanbieters

von Kickserv an 12.3.2019

Hello Cyndi,
Many thanks for the abundance of positive feedback. And as always the suggestions to make our product better and more user friendly is what we thrive on here.

To quickly gather what jobs a technician or tradesman is on go directly to our Jobs index page and use the "assign to" filter.

Ping me back from within the app if you'd like to discuss this idea further. We are here to help.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 1.3.2019
Verifizierter Rezensent
President/Owner
Umweltdienstleistungen, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 10.6.2020

"Best Service-Based Business Asset!!"

Kommentare: My service-based business is using kickserv both in office and out in the field. It's dispatching feature is perfect when I am scheduling carpet cleaning jobs geographically to lessen drive times. I'm also able to pull reports of which customers we served this time last year so that I can re-connect and try to get them scheduled again. The phone APP is perfect for my teams. They are able to see all of the information they need on jobs scheduled for them during the week. Overall, A++

Vorteile: This software is VERY EASY TO USE AND LEARN. My company has been using this system (and the SUPPORTING iPHONE APP) for over 8 years. Since our start, we have ALWAYS seen improvements being made behind the scenes like REPORTING FUNCTIONS, ADDITIONAL DATA FIELDS, MAPS, DISPATCHING AND QB SYNCS.

Nachteile: There aren't any prominent cons to kickserv. If I could improve one thing it would be MAKING THE ABILITY TO PULL CUSTOM REPORTS EASIER. Other than that, the reports that are pre-populated give me the information I need when I need it.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 10.6.2020
Scott R.
Owner
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    2/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    1/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    3/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    Nicht bewertet
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 24.6.2017

"Kickserv is a great app that I have used for my Piano Service Company."

Vorteile: All inclusive connectivity of all the data needed to run my (Piano Service) business. I consider myself a fairly expert user of kickserv, using it from its early inception, then called ' Service Sidekick'. I am totally on board to help bring it to its fullest potential, so dont take the cons section too hard...I use the system every day, all through the day, and my entire operation depends on this most awesome application.

Nachteile: Software is gradually degrading. Latest update published makes KS sluggish, screen freezes constantly during scrolling. Reports have been altered to the point of useless.
Quadruple redundant data entry, creating and closing an event, then a job.
No auto fill on repeated fields.
Phone numbers require dashes be entered. Format the field for straight 10 digit entry.
Area code, city, and state are almost always the same in my service area. Why dont these fields hold and auto fill the last data entered? Internet standard these days is that the state is a 'state' field, only accepting 2 CAP characters in verified state identifiers.
No notification if email is successful, and no notice when messages fail. This has caught me with my pants down with customers...( yes customers, not contacts) emailing time sensitive invoices and opportunitys.... guys, they are ESTIMATES, Not opportunitys!!
Stripe send a payment received email notification...Awesome.
The text is the problem. First words of auto generated notification says Congratulations!.
Congratulations? We are small businesses....we take money, every day, all day. It is inapropriate, and smacks of a Condesending viewpoint.
Miss labled fields: My customers are my 'customers' , not my 'contacts'. New address verify is great on service address, Why does it not verify billing address? Getting paid is a very important aspect of small business. Makes no sense.

Antwort des Softwareanbieters

von Kickserv an 17.7.2017

Hello Scott,
We agree that April and May were not good months for Kickserv. We are so very sorry. We did correct the couple of issues that were inherited from the massive migration of hundreds of original customers from our legacy platform. We regret not anticipating those issues prior.
I would like to clarify some points you made:
1. We do not require dashes in phone numbers fields.
2. We do indicate if an email has failed in your Dashboard > email activity page.
3. Opportunities is a way to make our program more applicable to more people. When you do send out the template it does say estimate. We can help you with how it looks if you need something custom. Let me know.
4. Regarding your comment about the billing address, typically we are not verifying the address so much as we are just indicating on the map where that service address located for routing purposes and driving instructions.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 24.6.2017
Scott N.
President
Industrieautomation, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    3/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    3/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    8/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 12.7.2019

"Kickserv Review"

Kommentare: Kickserv allows us to go semi paperless and cuts out time from dispatch to accounting.

Vorteile: The ability to store everything together.

Nachteile: It did not integrate with QuickBooks Online as we had hoped. It integrates with it, but not everything transfers.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 12.7.2019
Amir J.
Director of Sales and Marketing
Verbraucherdienste, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 24.6.2019

"Best CRM Platform!!"

Kommentare: -Easy way to download and calculate jobs for accounting.
-Great way to have clear access for everyone in the company to the CRM via the app. The detailed and yet simple organizational process with Kickserv has added tremendous value to us.

Vorteile: -Organization of data and customer list
-Convenient way to calculate weekly, monthly jobs sold.
-

Nachteile: -Sometimes it does not load properly
-Would be great what time notes are added to NOTES section for each tab

Antwort des Softwareanbieters

von Kickserv an 26.6.2019

Hello Amir,
Thank you for your feedback and EXCELLENT scoring. We have been doing field service work for well over 30 years now. Plus, thank you for your feature request since I was able to submit it within our Product Board.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 24.6.2019