Kickserv

Kickserv

von Kickserv

Wer nutzt diese Software?

Serviceunternehmen, die papierbasierte Prozesse eliminieren, mehr Leads konvertieren und nachverfolgen und Chancen besser abschließen, die Jobplanung in den Griff bekommen und die Rechnungsstellung und Erfassung von Bargeld vereinfachen möchten.

Durchschnittliche Bewertung

291 Bewertungen
  • Gesamt 4.3/5
  • Benutzerfreundlichkeit 4.3/5
  • Kundenservice 4.3/5
  • Funktionen 4.1/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis 4.3/5

Produktinformationen

  • Startpreis 59,00 $/Monat
  • Kostenlose Version Ja
  • Gratis Testen Ja
  • Einsatz Cloud, SaaS, Web
    Mobile - iOS Native
    Mobile - Android Native
  • Training Live Online
    Webinare
    Dokumentation
  • Kundenbetreuung Support während der Geschäftszeiten
    Online

Angaben zum Hersteller

  • Kickserv
  • http://www.kickserv.com/
  • Gegründet 2006

Über Kickserv

Von Serviceprofis erstellt und genutzt. Die nutzerfreundliche und günstige Software für lokale Serviceunternehmen mit einem bis 25 Mitarbeiter*innen.
Vollständige Jobverwaltung: Planung, Leadmanagement, Schätzungen, Ausführen kompletter Aufträge aus dem Außendienst, Rechnungen, Zahlungen und mehr. Vollständig in QuickBooks integriert. Die Lösung ist außerdem eine der bewährten Plattformen zur Vereinfachung und Verwaltung deines Servicegeschäfts.
Seit über 20 Jahren von Tausenden von Dienstleistungsunternehmen als vertrauenswürdig eingestuft.

Kickserv Funktionen

  • Angebote / Schätzungen
  • Arbeitsauftragserstellung
  • Bestandskontrolle
  • Job-Management
  • Kundendatenbank
  • Routing
  • Terminplanung
  • Versandmanagement
  • Vertragsmanagement
  • Vorbeugende Wartung
  • Wiederkehrende Termine
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Angebote / Schätzungen
  • Fotos in Berichten
  • Für Baumpfleger bei Versorgungsunternehmen
  • Inspektions-Management
  • Job-Planung
  • Vegetationskartierung
  • Wiederkehrende Termine
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Aufnahmeformulare
  • Barcodes/Etiketten
  • CRM
  • Inventarverwaltung
  • Reparatur-Tickets
  • Verkaufspunkt POS
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Angebote / Schätzungen
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Für gewerbliche und/oder industrielle Elektroinstallateure
  • Kundenmanagement
  • Mobiler Zugriff
  • Terminplanung
  • Vertragsmanagement
  • Zeitverfolgung
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Angebote / Schätzungen
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Elektronische Unterschrift
  • Inventarverwaltung
  • Kontakt-Datenbank
  • Kundendienst-Historie-Nachverfolgung
  • Mobiler Zugriff
  • Online Stempeluhr
  • Routing
  • Terminplanung
  • Versenden
  • Vertragsmanagement
  • Zahlungseinzug im Außendienst
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Angebote / Schätzungen
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Job-Management
  • Kundendatenbank
  • Landschaftsdesign
  • Lohn- und Gehaltslisten-Management
  • Routing
  • Terminplanung
  • Versandmanagement
  • Vertragsmanagement
  • Zeitverfolgung
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Angebote / Schätzungen
  • Geräte-Management
  • Kundenmanagement
  • Mitarbeitermanagement
  • Mobiler Zugriff
  • Routing
  • Terminplanung & Termine
  • Versandmanagement
  • Vertragsmanagement
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Angebote / Schätzungen
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Elektronische Unterschrift
  • Inventarverwaltung
  • Mobile Zahlungen
  • Versandmanagement
  • Zahlungsabwicklung
  • Zeitverfolgung
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Angebote / Schätzungen
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Auftragskostenrechnung
  • Dokumenten-Abbildung
  • Inventarverwaltung
  • Kundenmanagement
  • Leadmanagement
  • Terminplanung
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Angebote / Schätzungen
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Job-Management
  • Kundendatenbank
  • Kundendienst-Historie-Nachverfolgung
  • Mobiler Zugriff
  • Routing
  • Terminplanung
  • Versandmanagement
  • Wiederkehrende Termine
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Gebot-Management
  • Inventarverwaltung
  • Kundenmanagement
  • Lohn- und Gehaltslisten-Management
  • Mitarbeitereinsatzplanung
  • Mobiler Zugriff
  • Qualitätskontrolle
  • Umfragen & Feedback
  • Zeitverfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Automatisierte Terminplanung
  • Echtzeit-Planung
  • Gruppen-Terminplanung
  • Klassenterminplanung
  • Kreditplanung
  • Mehrere Standorte
  • Mitarbeitereinsatzplanung
  • Ressourcen-Planung
  • Terminplanung
  • Zimmerbuchungsverwaltung
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Angebote / Schätzungen
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Chemikalien-Management
  • Kundenmanagement
  • Mobiler Zugriff
  • Routing
  • Terminplanung
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Angebote / Schätzungen
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Bestandskontrolle
  • Job-Management
  • Kundendatenbank
  • Kundendienst-Historie-Nachverfolgung
  • Mobiler Zugriff
  • Routing
  • Techniker-Management
  • Terminplanung
  • Versand
  • Wartungsplanung
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Angebote / Schätzungen
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Inventarverwaltung
  • Job-Management
  • Kundendatenbank
  • Kundendienst-Historie-Nachverfolgung
  • Mobile App
  • Routing
  • Techniker-Management
  • Terminplanung
  • Versandmanagement
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Angebote / Schätzungen
  • Bestandskontrolle
  • Flottenmanagement
  • Immobilien-Layout
  • Kundendienst-Historie
  • Mobiler Zugriff
  • Pestizidengebrauch-Nachverfolgung
  • Schädlings-Aktivitäten-Nachverfolgung
  • Terminplanung
  • Versandmanagement
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Auftragskostenrechnung
  • Garantie-Nachverfolgung
  • Gerätenachverfolgung
  • Inventarverwaltung
  • Kundenmanagement
  • Terminplanung
  • Versandmanagement
  • Vertragsmanagement
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Gerätenachverfolgung
  • Kundenmanagement
  • Mobiler Zugriff
  • Online-Buchung
  • Terminplanung
  • Versandmanagement
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Bestandskontrolle
  • Call-Center-Management
  • Job-Management
  • Job-Nachverfolgung
  • Kundendatenbank
  • Kundendienst-Historie-Nachverfolgung
  • Mobiler Zugriff
  • Routing
  • Self-Service Portal
  • Techniker-Management
  • Terminplanung
  • Vertragsmanagement
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Angebote / Schätzungen
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Flottenmanagement
  • Inland-Umzüge
  • Internationale Umzüge
  • Job-Management
  • Kundenmanagement
  • LTL / geteilte Wagenladung
  • Leadmanagement
  • Lokale Umzüge
  • Militär- / GSA-Umzüge
  • Mitarbeitermanagement
  • Reklamationsabwicklung
  • Speicherverwaltung
  • Versandmanagement

Die hilfreichsten Reviews für Kickserv

Get your DISPTACH house in order

Bewertet am 1.3.2019
Cyndi F.
Office Manager
Bau, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
4/5
Benutzerfreundlichkeit
4/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
4/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: We have been with Kick Serv through a lot of growing pains. As a "non techy" person, I was very frustrated in the beginning but now have become a believer that THIS IS a great program for our growing business. I am looking forward to see which upgrades are coming for 2019. (Allow techs to search for specific job numbers in the field, colors change as job phases are uploaded with new people assigned to same job, adding the use of our standard quote forms, time sheet management)

Vorteile: Able to track all incoming calls with a glance at calendar screen. See every tech (color coded) daily, weekly and monthly. Track days off, vacations, in a glance, with customer on the phone!

Nachteile: Still no way to automatically change color coding as each phase of a project is completed and we need to add different tradesmen to the job. We have to "open" each job BEFORE we schedule a tech to see if he/she is already assigned to an ongoing job.

Antwort des Softwareanbieters

von Kickserv an 12.3.2019

Hello Cyndi,
Many thanks for the abundance of positive feedback. And as always the suggestions to make our product better and more user friendly is what we thrive on here.

To quickly gather what jobs a technician or tradesman is on go directly to our Jobs index page and use the "assign to" filter.

Ping me back from within the app if you'd like to discuss this idea further. We are here to help.

Great product

Bewertet am 16.12.2019
Beverly F.
Office Manager
Bau, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5/5
Benutzerfreundlichkeit
5/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
5/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: The biggest benefit is efficient use of my time. Being able to schedule multiple technicians and amend the calendar as things change is huge. Our guys have iPads and can access the program anywhere so we're all looking at the same data. It makes us more profitable by not having to take time for them to call in or for the office to call them and wait for them to be able to stop and call back.

Vorteile: Easy to learn. I'm an older user and not tech proficient. It was very easy. It syncs with QuickBooks which makes my work more efficient. I create invoices in Kickserv and the information is seamlessly transferred. We have color coded our techs so I can easily tell where they are. The map and directions feature makes it easy for our techs on the road to see where the jobs are.

Nachteile: The only thing I haven't liked is that I can't edit contacts in Kickserv any longer. I have to edit addresses and phone numbers in QuickBooks and I find that the information doesn't sync back, so I end up having incorrect information on clients in Kickserv.

Antwort des Softwareanbieters

von Kickserv an 17.12.2019

Hi Beverly,

SUPER review! Thank you for your time and thoughts. Please know that we really do appreciate your company doing business with us for over 5 years! Plus, I emailed you the directions you need to make your contact edits in Kickserv. This way once you sync your contacts to QuickBooks they will override any changes made in QuickBooks.

Kickserv Review

Bewertet am 12.7.2019
Scott N.
President
Industrieautomation, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
5/5
Benutzerfreundlichkeit
3/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
3/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Kickserv allows us to go semi paperless and cuts out time from dispatch to accounting.

Vorteile: The ability to store everything together.

Nachteile: It did not integrate with QuickBooks Online as we had hoped. It integrates with it, but not everything transfers.

KICKSERV IS GREAT

Bewertet am 10.10.2019
Kayley S.
CUSTOMER SERVICE
Bau, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
4/5
Benutzerfreundlichkeit
4/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
3/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Easy to use, easy to learn, simple, intuitive (for me).

Vorteile: I miss using Kickserv for all of our companies. We switched to another customer service software, but we still have Kickserv for one of the companies. For what I do, their customer notifications and ease of use are great. From a financial standpoint, the owner of this company didn't find it robust enough. However, our new software was a NIGHTMARE when it came to tax codes, because in Washington state, each city has a different tax code, rather than one state tax code. More than a year later, our new system is still horrible for integrating taxes. Kickserv has it down to a science.

Nachteile: I don't have any complaints. For what I do, it was perfect.

Antwort des Softwareanbieters

von Kickserv an 6.11.2019

Thank you so much for your kind words, Kayley. We really appreciate you taking the time out to share your experience with us.

Kickserv is a great app that I have used for my Piano Service Company.

Bewertet am 24.6.2017
Scott R.
Owner
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
2/5
Gesamt
1/5
Benutzerfreundlichkeit
3/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
5/5
Preis-Leistungs-Verhältnis

Vorteile: All inclusive connectivity of all the data needed to run my (Piano Service) business. I consider myself a fairly expert user of kickserv, using it from its early inception, then called ' Service Sidekick'. I am totally on board to help bring it to its fullest potential, so dont take the cons section too hard...I use the system every day, all through the day, and my entire operation depends on this most awesome application.

Nachteile: Software is gradually degrading. Latest update published makes KS sluggish, screen freezes constantly during scrolling. Reports have been altered to the point of useless.
Quadruple redundant data entry, creating and closing an event, then a job.
No auto fill on repeated fields.
Phone numbers require dashes be entered. Format the field for straight 10 digit entry.
Area code, city, and state are almost always the same in my service area. Why dont these fields hold and auto fill the last data entered? Internet standard these days is that the state is a 'state' field, only accepting 2 CAP characters in verified state identifiers.
No notification if email is successful, and no notice when messages fail. This has caught me with my pants down with customers...( yes customers, not contacts) emailing time sensitive invoices and opportunitys.... guys, they are ESTIMATES, Not opportunitys!!
Stripe send a payment received email notification...Awesome.
The text is the problem. First words of auto generated notification says Congratulations!.
Congratulations? We are small businesses....we take money, every day, all day. It is inapropriate, and smacks of a Condesending viewpoint.
Miss labled fields: My customers are my 'customers' , not my 'contacts'. New address verify is great on service address, Why does it not verify billing address? Getting paid is a very important aspect of small business. Makes no sense.

Antwort des Softwareanbieters

von Kickserv an 17.7.2017

Hello Scott,
We agree that April and May were not good months for Kickserv. We are so very sorry. We did correct the couple of issues that were inherited from the massive migration of hundreds of original customers from our legacy platform. We regret not anticipating those issues prior.
I would like to clarify some points you made:
1. We do not require dashes in phone numbers fields.
2. We do indicate if an email has failed in your Dashboard > email activity page.
3. Opportunities is a way to make our program more applicable to more people. When you do send out the template it does say estimate. We can help you with how it looks if you need something custom. Let me know.
4. Regarding your comment about the billing address, typically we are not verifying the address so much as we are just indicating on the map where that service address located for routing purposes and driving instructions.

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