Wer nutzt diese Software?

Benutzer können mit wenigen Klicks auf Informationen zugreifen, diese freigeben und verarbeiten. Akzeptiert Papierinhalte, digitale Dateien, Videos, Bilder und E-Mail-Inhalte in einem sicheren, zentralisierten Repository.

Durchschnittliche Bewertung

35 Bewertungen
  • Gesamt 4.3 / 5
  • Benutzerfreundlichkeit 4.1 / 5
  • Kundenservice 4 / 5
  • Funktionen 4.1 / 5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis 4.1 / 5

Produktinformationen

  • Kostenlose Version Nein
  • Gratis Testen Ja
  • Einsatz Cloud, SaaS, Web
    Installiert - Windows
  • Training Persönlich
    Live Online
    Webinare
    Dokumentation
  • Kundenbetreuung Support während der Geschäftszeiten
    Online

Angaben zum Hersteller

  • Xerox
  • http://xerox.com
  • Gegründet 1948

Über DocuShare

Das Content-Management-System DocuShare von Xerox bietet die einfachste Möglichkeit, alle Papierdokumente und digitalen Dokumente zu verwalten.

DocuShare Funktionen

  • Anpassbare Vorlagen
  • Audioinhalte
  • Bildbearbeiter
  • Dokument-Indexierung
  • Elektronische Formulare
  • SEO-Management
  • Textbearbeitung
  • Versionskontrolle
  • Video-Inhalte
  • Volltextsuche
  • Website-Management
  • Archivierung & Aufbewahrung
  • Digitales Vermögens-Management
  • Dokumentenmanagement
  • Elektronische Unterschrift
  • Information Governance
  • Inhalts-Lifecycle-Management
  • Mobiler Zugriff
  • Suche
  • Versionskontrolle
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Workflow-Management

Die hilfreichsten Reviews für DocuShare

build your own file system and go paperless.

Bewertet am 23.2.2017
Melanie C.
Finanzdienstleistungen
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
3 / 5
Benutzerfreundlichkeit
4 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: We have used this system for the last 7 years and I still don't think we are using it to our full potential. This system lets you setup several main categories, sub sections and then we have our setup into years. I feel your own imagination is your limit with this system. I like the fact that once I scan or print into a pdf document. The information is in the system. I don't need to ever print it again. This system has paid for it self with the amount of money we have saved over the last 7 years on paper, toner, staplers, paper clips and binders. You can access the system by ip address and get into any of your documents; attach to an email or usb storage drive.

Vorteile: I like how easy it is to set this up for you own business.

Nachteile: their are so main options for labeling that it could easily become over whelming to the installation/ setup person.

Cost effective, powerful document management

Bewertet am 23.1.2018
Ben L.
Head of development
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
4 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
4 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Vorteile: DocuShare is a cost effective, yet powerful Document Management System (DMS) which allows large levels of customisation and a large level of scalability.
The user interface, although slightly dated, is functional, allowing a high level of ease of use for inexperienced users and power users.
The built in workflow is effective, although simple, and can be expanded with enterprise workflow options to allow for far more complex BI solutions.

Nachteile: Although DocuShare is highly customisable, professional help is best sought to get the most out of it.

Easiest document control software ever used!

Bewertet am 4.10.2016
Danielle B.
Bookkeeper
Buchhaltung, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: I've used this program for the past 5 years and have absolutely become in awe with it. It's the easiest and most self explanatory software I have ever used. Its easy to make corrections in misspellings as well as deleting or moving a document. It is very convenient for correcting mistakes made when indexing the document to the DocuShare server.

Vorteile: Convenient to make corrections when mistakes are found.
Easy to navigate.
Easy to follow and understand.
Easy to use without all the hassle.

Nachteile: The lag in speed when capacity is almost full.

Docushare, long term view

Bewertet am 15.11.2019
Edward N.
Sr. Director, Development
Maschinerie, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
3 / 5
Benutzerfreundlichkeit
3 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: It has been a reliable way to store and reference documents.

Vorteile: We have used it for almost 20 years now, starting in 2000. We keep many research and techinical documents in it. It has stood the test of time.

Nachteile: We are still using version 6, so it is old fashioned, but still works. The Windows file explorer integration is slow and not completely reliable. I do not use the windows file explorer integration any more and exclusively use the web browser interface.

Docushare

Bewertet am 12.11.2019
Paul M.
Director
Computer-Software, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
4 / 5
Benutzerfreundlichkeit
4 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
4 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Our experience has always been positive. They are responsive to our requests.

Vorteile: Docushare creates a well organized system for storing documents. It is very flexible and can be set up for many different uses.

Nachteile: One small complaint we have is with the search functionality. The search is very sophisticated but sometimes the results are too numerous and hard to sort through. We setup our collections representing the projects we work on and we use the same names from project to project for the sub-collections. So the search results say it is in the "Reports" collection but we have no idea for what project. If they provided a more complete path, we could easily process the search results.

Antwort des Softwareanbieters

von Xerox an 13.11.2019

Thank you for taking the time to write a review, Paul. We especially appreciate the feedback regarding the search functionality and will consider your path suggestion while planning for future releases.

Lies weitere Bewertungen