Was ist Service Autopilot?

Erziele echtes Geschäftswachstum mit einer führenden Gesamtlösungssoftware für die Dienstleistungsbranche. Service Autopilot wurde speziell für Unternehmen im Bereich Rasenpflege, Landschaftsbau, Wohnhaus- und kommerzielle Reinigung, Schneeräumung, Schädlingsbekämpfung und praktisch für jede Art von Außendienst entwickelt. Diese All-in-one-Plattform automatisiert zeitaufwändige Büroaufgaben, damit du dich auf schnelleres Wachstum konzentrieren kannst. Verkaufe mehr Arbeitszeit, optimiere deine Zeitpläne, werde schnell bezahlt und baue dein Traumgeschäft auf – mit Service Autopilot.

Wer verwendet Service Autopilot?

Unternehmen für Rasenpflege, Landschaftspflege, Schneeräumung, Baumpflege, Bewässerung und Schädlingsbekämpfung. Die Lösung betreut auch gewerbliche und Wohnhausreinigungsunternehmen, Sicherheitsdienste, Poolreinigungsfirmen und mehr.

Wo kann Service Autopilot bereitgestellt werden?

Cloud, SaaS, webbasiert, Mac (Desktop), Windows (Desktop), Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Über den Anbieter

  • Xplor Technologies
  • Ansässig in La Madeleine, Frankreich
  • 2009 gegründet
  • Telefon-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Kanada, Vereinigte Staaten

Sprachen

Englisch, Spanisch

Über den Anbieter

  • Xplor Technologies
  • Ansässig in La Madeleine, Frankreich
  • 2009 gegründet
  • Telefon-Support
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Service Autopilot – Videos und Bilder

Service Autopilot Software - 1
Service Autopilot Software - 2
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Service Autopilot

47,00 $/Monat
Kostenlose Version
Gratis Testen
35,00 $/Monat
Kostenlose Version
Gratis Testen
197,00 $/Monat
Kostenlose Version
Gratis Testen
Nicht verfügbar
Kostenlose Version
Gratis Testen

Service Autopilot Funktionen

  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Angebote / Schätzungen
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Berichterstattung / Analyse
  • Echtzeit-Aktualisierungen
  • Elektronische Unterschrift
  • Flottenmanagement
  • Für die Gartenpflege
  • GPS
  • Geräte-Management
  • Integration in die Buchhaltung
  • Inventarverwaltung
  • Job-Management
  • Kontakt-Datenbank
  • Kundendatenbank
  • Kundendienst-Historie
  • Kundenhistorie
  • Kundenmanagement
  • Lohn- und Gehaltslisten-Management
  • Mobiler Zugriff
  • Online-Zeiterfassung
  • Routenoptimierung
  • Routing
  • Techniker-Management
  • Terminplanung
  • Versandmanagement
  • Vertrags-/Lizenz-Management
  • Wiederkehrende Termine
  • Zahlungseinzug im Außendienst
  • Zeitverfolgung

Alternativen für Service Autopilot

Verwalte mobile Mitarbeiter mit der Synchroteam Field-Service-Management-Software (FSM). Erstelle deine kostenlose Testversion in weniger als einer Minute. Live-Support. Erfahre mehr über Synchroteam
Einfach. Leistungsstark. Mobil. Schätzungs- und Auftragsmanagement, Versand, Rechnungsstellung, elektronische und mobile Zahlungen. Ab 99 $/Monat ohne Nutzergebühren
simPRO ist eine leistungsstarke Softwarelösung für das Außendienstmanagement, mit der Handwerksfirmen den Betrieb rationalisieren und den Gewinn steigern können.
Vonigo eignet sich hervorragend für Außendienstunternehmen, die Abläufe rationalisieren und den Umsatz steigern möchten.
WorkWave Service ist eine Cloud-basierte, mobile und einfach zu bedienende End-to-End-Softwarelösung für den Außendienst.
Smart, flexible paperless forms, Job Scheduling, CRM and Smart Automation all included in one powerful but super simple to use solution
Skalierende Außendienst-Plattform in der Cloud für die Cloud entwickelt, die auf allen mobilen Geräten für den Einsatz im Außendienst leicht funktioniert.
The only field service management software that pays for itself.
Web und mobile CMMS-Lösung (Computerized Maintenance Management System) für Anbietern von Immobilieninstandhaltung
Die schnellste, einfachste und preiswerteste Service-Management-Software, mit der du vom ersten Kundenkontakt bis zur Bezahlung alles automatisieren kannst.
AroFlo wurde von Branchenprofis entwickelt und ist eine vertrauenswürdige Außendienstsoftware. Es automatisiert Unternehmen und erleichtert den Arbeitsalltag.
Für HLK-Unternehmen für Wohn- und Gewerbeimmobilien, die Sanitär- und Elektroindustrie, die ihren Umsatz steigern und Geschäftsabläufe optimieren möchten.
Verwalte deine Services und deinen Geschäftsplan, verfolge Jobs in Echtzeit, erstelle Rechnungen und Angebote und erhalte Zahlungen und Statistiken.

Bewertungen über Service Autopilot

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,2
Benutzerfreundlichkeit
3,9
Kundenservice
4,3
Funktionen
4,1
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,1

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
64%
4
16%
3
7%
2
7%
1
7%
Lindsey A.
Lindsey A.
Project Manager in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Immobilien, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Exceptional Software for any Business

5 vor 3 Jahren

Kommentare: It's saved us time in setting up our routes, estimates, jobs, remembering recurring jobs, basically any issues you are having with your business you will likely find a remedy with Service Autopilot.

Vorteile:

This software has an entire arsenal of capabilities of the software compared to the cost. Its a small investment for a product that saves time and money in a ton of ways. We started with a program exclusively for lawncare which we were using to do all kinds of service work and it wasn't cutting it for us.

Nachteile:

it takes an investment of your time in the beginning to figure out exactly what is going to work for you in terms of the features. If you don't use the support that SA offers it can be overwhelming. But take the time to invest in learning the software and it will work out in the end.

Kim G.
President in USA
Gesundheit, Wellness & Fitness, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

SA Autopilot client for years

4 letztes Jahr

Kommentare: It was great the first 1 1/2 years, then the customer service issues hit and made us less excited about the software. The pricing change was the last straw for me. We still use the software for a small portion of our business but honestly just waiting for a better option to come our way.

Vorteile:

The features of the system and integration with other software

Nachteile:

The customer service made me feel like our account wasn't a priority. They also removed with tiered pricing without notice. When I inquired why our pricing was higher, I was told about the tiered pricing and because it only affected a few clients, they intentionally didn't notify us about the change.

Kate J.
CEO in USA
Verbraucherdienste, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Quite a Learning Curve, but an All-in-one Solution?

4 vor 3 Wochen Neu

Kommentare: Service Autopilot (SA) is the hub of the entire business as it contains all lead, client, and employee information.  All the business’ services are scheduled and dispatched through Service Autopilot.  The technicians use the SA app to receive their jobs notes and punch in and out of their jobs.  Cleaning estimates and invoices are distributed through SA.  We use the reporting feature to pay Sales Tax and keep our eye on Key Performance Indicators.  SA is our Customer Relationship Management tool used for email marketing and chat messaging.  We also use automations in Service Autopilot to send reminders before cleanings, after-job quality surveys, and client onboarding emails.

Vorteile:

Service Autopilot is the hub of the entire business as it contains all lead, client, and employee information.  The automations are a huge step up for productivity and ease of systems.

Nachteile:

Service Autopilot is not easy to use or set up. It is less intimidating if you are the kind of person that likes to jump into a new software and just poke around. There are so many aspects that even once you know the basics, there is always something to tweak in the workflow. Unfortunately, after SA was purchased by Clearent (a credit card merchant) a couple of years ago, the customer service and general functioning has gone downhill. There are often slow days (everything slow to load) while working in the software that make it unusable for a period of time. They also have a closed API and so don't integrate with other programs. There is a version 3 in the works for a couple of years now (always beta, not complete), but it seems less intuitive and worse laid out than version 2.

Raemah L.
Office Manager in USA
Verbraucherdienste, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung
Quelle: SoftwareAdvice

Going Down Hill

3 letzten Monat Neu

Kommentare: Customer service used to be good, they answered the phone! Now they want on line chat and don't answer the phone; you have to leave a message. A few times, my call wasn't returned. Or, they call back after hours even if you let them know you are in a different time zone.
They say they will look into issues (bugs) but I never see anything change.
I don't like being told to watch a video to learn how to do something.
I'm getting very discouraged and am thinking about moving to another software

Vorteile:

We keep track of up to 1,000 clients a year. I like the dispatch board for keeping track of clients.

Nachteile:

- Dispatch board was recently cut to a 90 search feature, we need at least a year to help keep track of all our jobs - SLOW response time! The system has slowed to a crawl; very frustrating - Reporting is difficult to use - Templates are limited - Font sizes do not match the number chosen (14 pt is not a 14 pt or a font size is not even available) - Tickets were added, don't know what they are but they get created when we didn't want one - History list on client page was changed and is now way too long - Have to go to another tab to find out if an email was received, it used to be on the client page I could to on and on about all the features they have changed over the years that have actually made it more cumbersome to use. I have thought about leaving for some time, not sure how it would be to get all my information to another vendor

Kirk S.
Owner in USA
Hausmeisterservice, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Life Long Heavy User of Service Autopilot

5 vor 2 Monaten Neu

Kommentare: Superb. We have looked at other software alternatives and nothing can touch SA in terms of comprehensive capabilities, flexibility and automations. The price is outstanding for all of the funcionality.

Vorteile:

We completely run the business using Service Autopilot. Without it I would have to hire at least two more office staff and shudder at the thought of all the mistakes that we would potentially make since SA does a lot of our work automatically.

Nachteile:

I really wish I could build custom reports easily.