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Was ist Sprout Social?

Sprout Social bietet leistungsfähige soziale Kundenservice-Lösungen für führende Agenturen und Marken wie Hyatt, Ogilvy, Leo Burnett, Evernote und Microsoft. Mit Sprout können Marken Social Monitoring, Zuhören, Kundenservice, Engagement und vieles mehr vereinfachen. Sprout unterstützt Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn und Google+ und kann mit Bitly, Google Analytics, Zendesk, Feedly und UserVoice integriert werden. Teste es selbst, starte eine kostenlose Testversion oder fordere eine Demo an.

Wer verwendet Sprout Social?

Sprout hilft Agenturen und Unternehmen – großen wie kleinen – durch effektive Tools für das Engagement, die Veröffentlichung, das Zuhören und die Analyse wirklichen geschäftlichen Nutzen aus sozialen Medien zu ziehen.

Sprout Social Software - 1
Sprout Social Software - 2
Sprout Social Software - 3
Sprout Social Software - 4
Sprout Social Software - 5

Du bist nicht sicher, ob Sprout Social das Richtige ist? Mit einer beliebten Alternative vergleichen Mehr Details anzeigen

Sprout Social

Sprout Social

4,4 (596)
249,00 $
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
79
31
4,4 (596)
3,9 (596)
4,3 (596)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
25,00 €
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
194
22
4,0 (18.788)
4,0 (18.788)
4,1 (18.788)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Weitere gute Alternativen zu Sprout Social Mehr Details anzeigen

Salesforce Sales Cloud
Am besten bewertete Funktionen
Mehr Details anzeigen CRM
Kundendatenbank
Kundenmanagement
HubSpot Marketing Hub
Am besten bewertete Funktionen
E-Mail Marketing
Email-Kampagnen-Management
Mehr Details anzeigen Marketing-Automatisierung
Meltwater
Am besten bewertete Funktionen
Berichterstattung / Analyse
Mehr Details anzeigen Content-Management
Nachterminierung
Khoros Marketing
Am besten bewertete Funktionen
Nachterminierung
Social Listening
Mehr Details anzeigen Verwaltung mehrerer Konten
Ryver
Am besten bewertete Funktionen
Aufgabenmanagement
Mehr Details anzeigen Echtzeit-Chat
Werkzeuge zur Zusammenarbeit
Emplifi Social Marketing Cloud
Am besten bewertete Funktionen
Dashboard
Kampagnenanalysen
Mehr Details anzeigen Verwaltung mehrerer Konten
Publitas
Am besten bewertete Funktionen
Content-Management
Mehr Details anzeigen Katalogerstellung
Layout und Design
Facebook Creator Studio
Am besten bewertete Funktionen
Dokumentenmanagement
Mehr Details anzeigen Optionen zur Inhaltsveröffentlichung
Werkzeuge zur Zusammenarbeit
Metricool
Am besten bewertete Funktionen
Berichterstattung / Analyse
Mehr Details anzeigen Nachterminierung
Verwaltung mehrerer Konten

Bewertungen über Sprout Social

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,4
Benutzerfreundlichkeit
4,4
Kundenservice
4,3
Funktionen
4,2
Preis-Leistungs-Verhältnis
3,9

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
53%
4
36%
3
8%
2
1%
1
2%
Eli
CEO
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Marketing & Werbung, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung Mehr Details anzeigen

Great piece of software, bad customer support.

4,0 vor 3 Jahren
Untertitel auf Deutsch sind im Videoplayer verfügbar
Terry
Terry
Digital Strategy Marketing Manager in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Einzelhandel, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung Mehr Details anzeigen

Excellent platform for scheduling posts on social media.

4,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Sprout Social has effectively facilitated the optimization of our publication workflows and the efficient management of follower engagements across many social media platforms, owing to its comprehensive array of features and tools.

Vorteile:

I appreciate that the publication process varies depending on the platform, allowing me to better gauge whether or not an image is the wrong size or whether or not I am releasing at the best time of day. It's also great that I don't have to do any extra work to get the reports I pull ready to give to my team members. The Smart Inbox is fantastic since it saves me the trouble of signing into different services just to respond to comments and messages.

Nachteile:

One thing i don't like about Sprout is that I have to create posts twice if I want them to look different on different platforms. I wish there was a dedicated space on the create screen where I could rework the text specifically for Twitter, condensing it while leaving the rest of the message intact.

Moran
Mobile Marketing Lead in Israel
Verbraucherdienste, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung Mehr Details anzeigen

It provides perfect management of posts and interactions, creates detailed analytics

5,0 vor 3 Monaten

Vorteile:

I love that Sprout Social allows us to keep track of our social media pages’ performance. It’s great that Sprout Social simplifies managing all our accounts from the same page, as we can easily allocate space to collect all interactions from a specific page under its own section. Scheduling posts is very easy, as is rescheduling or canceling posts.

Nachteile:

In the case of individual subscriptions, logging into the same account from multiple devices becomes difficult, and may require a new verification or password change.

Antwort von Sprout Social

vor 2 Monaten

Thank you for your review! We're so glad to hear that Sprout helps you manage all your posts and interactions, and it's great that you've been able to simplify your workflows as well. I understand that logging into the same account can be frustrating, and I will pass your concerns along to our team!

Bill
CEO in Australien
Automotive, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung Mehr Details anzeigen

In Betracht gezogene Alternativen:

Expensive, Poor Usability, Questionable ROI, and Terrible Customer Service

1,0 vor 6 Monaten

Kommentare: Unfortunately, we ended up regretting our decision to use Sprout Social. It's very expensive. It has poor usability. Advertised features are often behind paywalls. It delivered questionable ROI (our team often preferred working natively in Meta Business Suite). What really put the nail in the coffin for us was the poor customer service. We missed our automatic annual renewal date by a few weeks, and despite wanting to cancel, they insisted we'd have to pay for the full year, whether we used their software or not. To us, that says everything about the company. If you need to trap people into your product, it must not be that good. Buyer beware. There seem to be superior alternatives, that cost less, and are more customer friendly.

Vorteile:

It has an extensive list of features and integration with all the major social media platforms.

Nachteile:

It's very expensive, has poor usability, hides advertised features behind paywalls, delivers questionable ROI, and provides terrible customer service.

Victoria
Victoria
Corporate Communications Coordinator in Deutschland
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Verlagswesen, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung Mehr Details anzeigen

My experience in the social media with Sprout Social.

5,0 letztes Jahr

Kommentare: Sprout Social is the best social media management tool for the benefits of the users. I have experienced benefits after benefits.

Vorteile:

It is valuable to use social media to grow our experiences and skills. I have extracted the best ideas for my career from social media through Sprout Social. Where customer engagement is needed, Sprout Social is the best platform to discuss most this matters. It is generally easy to use. Very affordable with a month of free trial for all.

Nachteile:

This software is amazing. It is easy to understand and implement to. Nothing challenging.

Claudio
Digital Marketer in USA
Telekommunikation, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung Mehr Details anzeigen

Social media marketing made easy.

4,0 vor 3 Monaten

Kommentare: The software has enabled us to schedule post in advance across all social media channels hustle free.

Vorteile:

Software efficacy in streamlining content publishing and availability of robust features that enhace strategic decisions making.

Nachteile:

The product is very reliable compared to other social media marketing tools. No glitches experienced.

Antwort von Sprout Social

vor 2 Monaten

We appreciate your review! It's great to hear that your experience has been seamless and that you've been able to streamline your content publishing.