Wir helfen Unternehmen in Deutschland
seit 15 Jahren bei der Softwareauswahl

Was ist When I Work?

When I Work ist jetzt für immer kostenlos und die einfachste Möglichkeit für Unternehmen, Personaleinsatzpläne zu erstellen und mit den auf Stundenbasis arbeitenden Mitarbeitern zu kommunizieren. Gib jedem einen Personaleinsatzplan und eine Stempeluhr in die Hand. Plane unterwegs mit kostenlosen Anwendungen für iPhone und Android. Spare Zeit und Geld mit einfachen Tools zur Mitarbeitereinsatzplanung.

When I Work hilft bei der Planung von über 500.000 Mitarbeitern auf der ganzen Welt. Tausende von Unternehmen melden sich jede Woche bei When I Work an. Preise starten bei 1,50 US-Dollar pro Monat und Nutzer.

Wer verwendet When I Work?

Von kleinen bis hin zu großen Unternehmen verwenden Managementteams in jeder Branche die kostenlose Software von When I Work (für bis zu 75 Mitarbeiter), um die Mitarbeitereinsatzplanung und die Kommunikation zu verbessern.

When I Work Software - 1
When I Work Software - 2
When I Work Software - 3
When I Work Software - 4
When I Work Software - 5

Du bist nicht sicher, ob When I Work das Richtige ist? Mit einer beliebten Alternative vergleichen

When I Work

When I Work

4,5 (1.057)
2,50 $
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
110
17
4,4 (1.057)
4,4 (1.057)
4,4 (1.057)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
Keine Preise gefunden
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
88
6
4,3 (6.367)
4,2 (6.367)
4,2 (6.367)

Weitere gute Alternativen zu When I Work

ADP Workforce Now
Am besten bewertete Funktionen
Lohn- und Gehaltslisten-Management
W-2 Vorbereitung
Überweisung
Google Workspace
Am besten bewertete Funktionen
Dokumentenspeicher
Filesharing
Kalenderverwaltung
WhenToWork
Am besten bewertete Funktionen
Mitarbeitereinsatzplanung
Mobiler Zugriff
Terminplanverteilung
Humanity
Am besten bewertete Funktionen
Mitarbeiter-Datenbank
Mitarbeitereinsatzplanung
Zeit & Anwesenheit
Homecare Homebase
Am besten bewertete Funktionen
Abrechnung & Rechnungsstellung
Berichterstattung und Statistik
HIPAA konform
EZFacility
Am besten bewertete Funktionen
Mitglieder-Datenbank
Mitgliedschaftsverlängerung
Zahlungsabwicklung
Google Meet
Am besten bewertete Funktionen
Bildschirm teilen
Mobiler Zugriff
Videokonferenzen
UKG Ready
Am besten bewertete Funktionen
Lohn- und Gehaltslisten-Management
Online-Zeiterfassung
Überweisung
Shyft
Am besten bewertete Funktionen
Mitarbeitereinsatzplanung
Schichttausch
Terminplanverteilung

Bewertungen über When I Work

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,5
Benutzerfreundlichkeit
4,4
Kundenservice
4,4
Funktionen
4,3
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,4

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
62%
4
28%
3
7%
2
2%
1
1%
Sarah
Executive Director
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Museen & Institutionen, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Its saved me a lot of time

4,0 vor 3 Jahren
Untertitel auf Deutsch sind im Videoplayer verfügbar
Melissa
Melissa
BDC Operations Manager in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Automotive, 501–1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

When I Work Makes My Scheduling Easy!

5,0 vor 3 Wochen Neu

Kommentare: I was first introduced to When I Work when I started working here as a call-center agent five years ago. I've since moved up, and have been using it to schedule my team members for about four years. I find it incredibly easy to use, and I love the tiny details like colors and notations that can be customized down to the employee level.

Vorteile:

I love the color variations, the employee preferred availability, and the ability to go back or forth in time to view schedules.

Nachteile:

I honestly can't think of any. I love this product.

Antwort von When I Work

vor 2 Wochen

Hello Melissa, Thank you for providing such kind words. We love hearing from our supporters.

Leo
Operating Partner in USA
Restaurants, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Solid scheduling platform

4,0 vor 6 Monaten

Vorteile:

The platform was easy to use in general and the employee app was handy.

Nachteile:

Wasn't the best solution for a restaurant. Wanted to be able to schedule without defined end times so that staff didn't get the idea they could leave exactly at that time. Some other platforms allow for this (such as scheduling to "business decline" or "close"). But it works well for businesses with fixed schedules.Dealt with some lagging on the backend when scheduling via a pc.

Antwort von When I Work

vor 5 Monaten

Hi there Leo, Sarah here from the Care Team at When I Work. Thank you for taking the time to review the When I Work app and platform and we appreciate your here. I can see how it would be useful for your team as well as others to have the ability to schedule until "close", "business needs", or something of the like! We appreciate valuable suggestions like this as we consider enhancements and future updates to the product. Please don't hesitate to reach out to our Care Team by visiting https://help.wheniwork.com/submit-a-ticket/ with any additional questions or if we can assist with anything else. Thank you! Best, Sarah

Justin
Justin
Owner in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Kunst & Handwerk, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung
Quelle: GetApp

Restrictive, Burdensome Software

3,0 vor 2 Monaten

Vorteile:

we purchased an existing business using this software so we kept it but i would not have chosen this software on my own because you can find better features for the same price with less restrictions.

Nachteile:

I was forced to source a competitor due to WhenIwork pricing. I found and switched to Homebase mostly because they offered payroll which wheniwork does not. The main reason i'm dissapointed with the software is that if you pay for the next month on the 3rd of the month and cancel on the 4th, you lose access immediately AND they provide no refunds. I can understand no refunds but if you subscribe to a software and your monthly billing is the 3rd of the month...you maintain that software until the 2nd of the following month. For that reason, i will make sure to take a few minutes of my day and spread the news to others looking for a scheduling app.

Antwort von When I Work

vor 2 Monaten

Hi Justin, Shab here from When I Work. Thank you for taking the time to provide us with your feedback about When I Work today. We are always looking for ways to improve, and customer suggestions and feedback play a big role in that. Our Customer Care team would be happy to hear more about your experience with When I Work, or provide you with any assistance that you may need if you can submit a ticket at https://help.wheniwork.com/submit-a-ticket/. Thank you again for taking the time out of your day to provide us with your valuable feedback. Warmly, Shab

Silvia
Founder in USA
Computer- & Netzwerksicherheit, Selbstständig
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

User and Mobile-friendly Scheduling at a Glance

5,0 vor 3 Monaten

Kommentare: My overall experience has been great. Customer service is always generally available or responds in a timely manner.

Vorteile:

It's the ease of use. You don't have to be particularly tech-savvy to understand the ins and outs of this app.

Nachteile:

The schedule time input might be a little tricky sometimes.

Antwort von When I Work

vor 3 Monaten

Hi Silvia, Lexie here with the Customer Care team at When I Work, thank you for sharing this feedback on your experience with When I Work! Should your Users ever run into any trouble accessing their account, my team is always available to help troubleshoot. Employees are more than welcome to submit a ticket here -https://help.wheniwork.com/submit-a-ticket/ We appreciate valuable feedback like this as we consider improvements to our product and are always happy to be open to suggestions!    To keep informed of any future updates, When I Work does provide updates on product releases through the link below! https://help.wheniwork.com/article-categories/product-updates/   If you have further feedback or other suggestions, please do not hesitate to reach back out!    Warmly,  Lexie

Gregory
Owner in USA
Einzelhandel, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

When I Work

4,0 vor 6 Monaten

Kommentare: Good bad simple to use

Vorteile:

Notifies employees of upcoming schedule, published schedules.

Nachteile:

Unable to approve time cards if you schedule a manager that is not required to clock in and out

Antwort von When I Work

vor 6 Monaten

Hi Gregory, Thanks for taking the time to share this feedback with us. It's great to hear that When I Work is helping to make your teams' and your work lives easier. It may be helpful to note that a timesheet can only be approved if there are existing time entries. If there are persistent issues with approving user timesheets, please reach out at https://help.wheniwork.com/submit-a-ticket/ so we can further assist. Thanks again for your time! Kindly, Chelo