Was ist When I Work?

When I Work ist jetzt für immer kostenlos und die einfachste Möglichkeit für Unternehmen, Personaleinsatzpläne zu erstellen und mit den auf Stundenbasis arbeitenden Mitarbeitern zu kommunizieren. Gib jedem einen Personaleinsatzplan und eine Stempeluhr in die Hand. Plane unterwegs mit kostenlosen Anwendungen für iPhone und Android. Spare Zeit und Geld mit einfachen Tools zur Mitarbeitereinsatzplanung.

When I Work hilft bei der Planung von über 500.000 Mitarbeitern auf der ganzen Welt. Tausende von Unternehmen melden sich jede Woche bei When I Work an. Preise starten bei 1,50 US-Dollar pro Monat und Nutzer.

Wer verwendet When I Work?

Von kleinen bis hin zu großen Unternehmen verwenden Managementteams in jeder Branche die kostenlose Software von When I Work (für bis zu 75 Mitarbeiter), um die Mitarbeitereinsatzplanung und die Kommunikation zu verbessern.

Wo kann When I Work bereitgestellt werden?

Cloud, SaaS, webbasiert, Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Über den Anbieter

  • When I Work
  • Ansässig in Minneapolis, USA
  • 2010 gegründet
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Australien, Deutschland, Irland, Kanada, Neuseeland und 5 weitere

Sprachen

Englisch

When I Work Kosten

Startpreis:

4,00 $/Monat
  • Ja, kostenloser Test verfügbar
  • Keine Gratisversion

When I Work bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von When I Work ist ab 4,00 $/Monat verfügbar.

Preismodelle Kostenlose Testversion

Über den Anbieter

  • When I Work
  • Ansässig in Minneapolis, USA
  • 2010 gegründet
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Australien, Deutschland, Irland, Kanada, Neuseeland und 5 weitere

Sprachen

Englisch

When I Work – Videos und Bilder

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Videos zu When I Work
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When I Work Funktionen

  • Abrechenbare & nicht abrechenbare Stunden
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Aktivitäts-/Newsfeeds
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Arbeitskostenrechner
  • Arzt-Management
  • Aufgabenmanagement
  • Auftragnehmer-Management
  • Ausfallzeit-Management
  • Automatische Zeiterfassung
  • Automatisierte Terminplanung
  • Bedarfsplanung
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • Budgetierung/Prognosen
  • Daten-Import / -Export
  • Echtzeit-Aktualisierungen
  • Echtzeit-Benachrichtigungen
  • Echtzeit-Planung
  • Einmalige Anmeldung
  • Erinnerungen
  • Eventplanung
  • Für Salons und Spas
  • Kalender-Synchronisierung
  • Kalenderverwaltung
  • Kontrolle des Genehmigungsprozesses
  • Krankheitsausfall-Nachverfolgung
  • Leistungskennzahlen
  • Lohn- und Gehaltslisten-Management
  • Mehrere Standorte
  • Mitarbeiter-Datenbank
  • Mitarbeitereinsatzplanung
  • Mitarbeitermanagement
  • Mitarbeiterprofile
  • Mobiler Zugriff
  • Multi-Channel-Kommunikation
  • Online-Buchung
  • Online-Stechkarte
  • Online-Zeiterfassung
  • Personalverwaltung
  • Ressourcenmanagement
  • Schichttausch
  • Self-Service Portal
  • Sichere Datenspeicherung
  • Suchen / filtern
  • Timesheet Management
  • Urlaubsverfolgung
  • Urlaubsverwaltung
  • Veranstaltungsmanagement
  • Verfügbarkeit-Management
  • Verkaufspunkt POS
  • Zeit & Anwesenheit
  • Zeit & Kosten Verfolgung
  • Zeitverfolgung
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen
  • Überstunden-Berechnung

Alternativen für When I Work

Nimm dir mehr Zeit für das, was du in deinem Tierpflegegeschäft liebst. Gingr spart Zeit und Geld und hilft dir, dein Geschäft aufzubauen.
MakeShift makes scheduling, time tracking and communicating with employees a pain free process… And, businesses love it!
Humanity ist eine cloudbasierte Plattform für die Mitarbeitereinsatzplanung, die die Erstellung von Zeitplänen um bis zu 80 Prozent beschleunigt.
Einfache und kostengünstige Software zur Mitarbeiterplanung, mit der du 80 % Verwaltungszeit und 5 % Kosten sparen kannst. Buche eine Demo oder teste es noch heute kostenlos. Erfahre mehr über Planday
Einfach zu benutzende webbasierte Anwendung zur Mitarbeiterplanung. Restaurantmanager erstellen, veröffentlichen und verwalten wöchentliche Zeitpläne online.
Mitarbeiter können online einen veröffentlichten Zeitplan überprüfen, ihre Einstellungen ändern und von Managern genehmigte Freizeit oder Schichtwechsel beantragen.
Mitarbeitereinsatzplanungs- und Zeiterfassungssoftware für Personal auf Stundenbasis. Erstelle Zeitpläne und verfolge die Zeit deines Personals.
Sichere deine Schicht, nimm Stunden dazu, teile Wochenpläne mit anderen und kommuniziere sicher mit deinem Team. Einfach, sicher, kostenlos.
Employee timekeeping and scheduling software that optimizes labor, reduces costs, and keeps managers informed with a central dashboard.

Bewertungen über When I Work

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,5
Benutzerfreundlichkeit
4,4
Kundenservice
4,4
Funktionen
4,3
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,4

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

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1
1%
Trish C.
Trish C.
Senior Receptionist and Lead Trainer in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Tierarzt, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Great software for teams of all sizes

5 vor 3 Jahren

Kommentare: I've been using this software for 5 years, first as an employee then as an employer. Ease of use for both parties is fantastic and it's well worth paying for to save the time. When I change places of business, if I have a choice, I will choose When I Work again and again.

Vorteile:

- Shift templates, makes scheduling a lot easier - The ability to copy and paste any shift, even faster than clicking and choosing - Simple to add and remove employees - App is fairly easy to use - Time clock is awesome, easy to use

Nachteile:

- Looking at the full staff schedule on a particular day can be tedious. - For those making schedules, it's so much easier to do on a computer - In order to have a printed schedule, it downloads the PDF which you then have to print. I wish this printed right off the website.

In Betracht gezogene Alternativen: Gingr

Gründe für den Wechsel zu When I Work: The hourly staff scheduling that comes with Gingr leaves a LOT to be desired and has a lot of catching up to do to even be basically useful.

Antwort von When I Work

vor 3 Jahren

Hi Trish, Thank you for taking the time to review When I Work, and your feedback is appreciated! We are always looking for ways to make improvements and appreciate users like you that provide feedback so we can enhance and improve When I Work! Best, Amanda

Krissy D.
General Manager in USA
Lebensmittelproduktion, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

When I work

5 vor 3 Wochen Neu

Kommentare: I loved the when i work app very much. I was able to look at my shifts as well as change and drop shifts, There is also the ability to chat with other employees about changing or swapping shifts.

Vorteile:

When I work is a great app as far as employee scheduling and shift changes. The app has sooo many great features available and it is very affordable.

Nachteile:

there were a few glitches with the software on ocassion when trying to pick up a dropped shift if you are already scheduled.

In Betracht gezogene Alternativen: ADP Workforce Now

Gründe für den Wechsel zu When I Work: I heard from other stores that have used the software as well as reading reviews online.

Antwort von When I Work

vor 2 Wochen

Hi Krissy, Thanks so much for taking the time to share this feedback with us! We're happy to know that you're enjoying the app and features available, like easily having access to view your schedule, and being able to drop and swap shifts! Our users are the reason we do what we do. Please let us know if any questions come up, we're always happy to help. Warmly, Chelo

Verifizierter Rezensent
Office Manager in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Bildungsmanagement, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Deceptive billing practices

2 vor 2 Jahren

Kommentare: The software is okay. The program usually does what it should when it is not glitching. After 3+ years of using this product, it came to my attention that we were being overcharged every month. When I contacted customer service, they were unwilling to offer any solution, rather than explaining their confusing billing style. Not even a credit of any sort. The software sells you "user spots" in increments of ten. For a smaller business, there is a big difference between 10 and 20. So, if you have 11 employees, you need to pay for 20. How does that make sense? Even when we had less than 10 employees, we were being charged for 20. Please explain to me how that is not stealing? Their whole system is very confusing. I will be moving on to a new system because I am not satisfied with the customer service I received.

Vorteile:

It does what it is supposed to - enables us to schedule employees, notify them of their shifts, sends us a text when someone did not clock in or out.

Nachteile:

Their billing practices are very deceptive and not user friendly. They sell you "user spots" in increments of 10. It is very confusing how to downgrade but very easy to upgrade. I urge every customer who uses this program to check their billing to see what they are being charged for. Customer service is not helpful and seems like they are not interested in providing good customer service.

Antwort von When I Work

vor 2 Jahren

Hello - Thanks for taking a moment to share some feedback with us. I'm glad to hear that the software was meeting your needs for your workplace. I'm sorry for any confusion around our billing processes. Billing is based on spots purchased, not necessarily spots in use. I can see how that may have been confusing, I'm sorry about that. User spots are offered in increments of 10. Allowing the option to select a quantity of 10 is a way to fit many different businesses needs. We've found that offering increments of 10 spots ensures plenty of room for growth before needing to make any billing changes again. I can see how having a lower increment may be helpful and really appreciate you taking the time to share this feedback. If you have any additional questions or would like to discuss this further, feel free to submit a ticket at https://help.wheniwork.com/submit-a-ticket/ Kindly, Adrianne

Verifizierter Rezensent
Customer Experience Manager in Kanada
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Essen & Trinken, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Kostenlose Testversion
Herkunft der Bewertung

Great software for smaller conpany

4 vor 2 Monaten

Kommentare: I would’ve chosen this app over its competition, if the cost was more competitive. It’s easy to use, it’s intuitive, they focus on their core product which is online scheduling.

Vorteile:

This is a very straight forward software that focuses on online scheduling. It’s very easy to use. It’s very responsive, and fast. IM feature is very good. Great for communication between staff.

Nachteile:

The cost is quite expensive, as it’s calculated based on number of active employee per month vs a flat fee, so the bigger the company, the more it costs. We have almost 150 employees in total, so it was not the best option for us to use.

In Betracht gezogene Alternativen: 7shifts und MakeShift

Warum When I Work gewählt wurde: Excel was too basic and I had staff tell me they “did not receive their scheudule” or fail to check their email.

Zuvor genutzte Software: Microsoft Excel

Gründe für den Wechsel zu When I Work: I end up going with 7shifts because it was an overall superior product, and has better value.

Antwort von When I Work

vor 2 Monaten

Hi there, Thank you for taking the time to leave this review and share your feedback with us. We're happy to hear that you were finding the app easy to use and navigate! We strive to provide the very best value through continued product enhancements and outstanding service. I'm sorry to hear that When I Work did not best meet your business needs. Should your needs change in the future, we'll be happy to help! Warmly, Chelo

Stephanie A.
Owner in USA
Tierarzt, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

When I Work Works for Us!

5 vor 2 Monaten Neu

Kommentare: Our schedules can (and have) change daily. For managers, having the schedule on-hand on any device has proven to be a huge time saver. Changes can be made immediately, in one spot and everyone on the team has access to the updated/most-current version of the schedule each day.

Vorteile:

The staff's ability to clock in and out on their mobile devices is a game changer, especially if they are off site when they realize they "forgot" to clock out. The ability to share a "real-time" schedule with a large team of people is also critical.

Nachteile:

On the admin/HR side it's a little complicated to read/compile the reports into usable data for processing payroll (it doesn't integrate with Quickbooks Desktop) but every thing else that helps the team out about this software is worth the small added labor to payroll processing.

Antwort von When I Work

vor 2 Monaten

Hi Stephanie, Thanks for taking the time to provide this thoughtful review. It's great to hear that the option to communicate real-time schedules is helpful to you. We appreciate your feedback regarding payroll reporting and what options would be most helpful to you.