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Was ist Esker?

Esker bietet eine globale Cloud-Plattform zur Automatisierung von Dokumentenprozessen und unterstützt Finanz- und Kundendienstabteilungen bei der digitalen Transformation in den Bereichen Order-to-Cash (O2C) und Procure-to-Pay (P2P). Die Lösungen von Esker werden weltweit eingesetzt und beinhalten Technologien wie künstliche Intelligenz (KI), um die Produktivität und die Transparenz im Unternehmen zu erhöhen. Zugleich wird damit die Zusammenarbeit von Kunden, Lieferanten und Mitarbeitern gestärkt.

Wer verwendet Esker?

Branchen: Chemie, Bildung, Elektronik, Finanzdienstleister, Lebensmittel und Getränke, Gesundheitswesen, Industrieanlagen, Biowissenschaften, Produktion, Dienstleistungen, Technologie, Versorgungsunternehmen, Großhandel

Esker Software - 1
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Esker

Esker

4,6 (34)
1,00 €
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
97
6
4,5 (34)
4,5 (34)
4,7 (34)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
Keine Preise gefunden
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
372
14
3,9 (806)
4,0 (806)
3,7 (806)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Weitere gute Alternativen zu Esker

Odoo
Am besten bewertete Funktionen
Alarmfunktion / Benachrichtigungen
Arbeitsauftragserstellung
Kontrolle des Genehmigungsprozesses
Oracle Taleo Cloud
Am besten bewertete Funktionen
Kandidatenprofile
Kandidatenverfolgung
Leistungsmanagement
Informatica MDM & 360
Am besten bewertete Funktionen
Für dieses Produkt wurden noch keine Funktionen durch Nutzer bewertet.
NetSuite
Am besten bewertete Funktionen
Duplizierte Zahlungswarnung
Kontenplan
Scheckausstellung
Sage Intacct
Am besten bewertete Funktionen
Datenextraktion
Duplizierte Zahlungswarnung
Echtzeit-Daten
Priority Software
Am besten bewertete Funktionen
Inventarverwaltung
Kontaktmanagement
Lagerhaus-Management
QuickBooks Desktop Enterprise
Am besten bewertete Funktionen
Buchhaltung
Einkommen & Bilanz
Finanzberichterstattung
Acumatica Cloud ERP
Am besten bewertete Funktionen
Auftragsmanagement
Forderungen
Hauptbuch
QT9 ERP
Am besten bewertete Funktionen
Inventarverwaltung
Rechnungserstellung
Verkaufspunkt POS

Bewertungen über Esker

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,6
Benutzerfreundlichkeit
4,5
Kundenservice
4,7
Funktionen
4,5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,5

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
65%
4
29%
3
6%
Chad
Chad
Director, Customer Support in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Baumaterial, 501–1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Esker Sales Order Processing has enabled us to reach big goals

5,0 vor 5 Jahren

Kommentare: Esker allowed us to move from 64% of orders submitted electronically to 77%. The most impressive part to me is the implementation process and relationships you build with the team. Esker is special because they care about our organization and are always wanting feedback and willing to help us use the tool as effectively as possible.

Vorteile:

Very easy to use and many features out of the box. The reporting and dashboard are great to create transparency of your current status and gives employees a way to see how they are doing. Lastly, Esker is always adding value to the product. They have 3-4 significant improvements in their release each year.

Nachteile:

We had to implement in the disconnected mode because of internal issues. This creates problems with not being able to make real-time calls to SAP. You also need to be mindful of how your employees are using the software and allow the AI and machine learning to do it's job.

Nathan
Analyst, Information Systems in USA
Konsumgüter, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Great OCR SOP Option

5,0 vor 5 Jahren

Kommentare: Our hardware was aging and we needed to implement a loss reduction strategy. By moving to the cloud we have nearly cut our MOB costs in half.

Vorteile:

reporting down to the individual field level helps gauge cost to serve

Nachteile:

Needed lots of customization to fit our equally heavily customized ERP. Not really esker’s fault but something to keep in mind if your ERP is not out of the box.

Lapio
Sales Manager in USA
Telekommunikation, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Order Management Easy With Esker

5,0 vor 3 Wochen Neu

Vorteile:

When it comes document management and risk management, Esker offers all we need.

Nachteile:

Having used this for long, I haven't had any issues with Esker

Nancy
Sr. MIS Specialist in USA
Automotive, 5.001–10.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Difficult Implementation Sketchy Documentation

3,0 vor 5 Jahren

Kommentare: If it works, it will be nice for our no brainer accounts - utilities, leases, services, etc., but some of the trickier stuff may prove to be more work than our AP folks have in mind.

Vorteile:

EskerAP appears to have a great deal of functionality, particularly with 3-way match and setting up autopay. The entire suite most likely gels quite well together. The Esker implementation team are helpful and well organized and keep us on task.

Nachteile:

The mapping documentation is horrific at best. The FFD documents rarely list or match required elements, which are in other "sample" worksheets sheets that contain CSV fields that are incredibly difficult to read and parse. If we use the sample sheets, we receive missing element errors, use the FFD and receive more/different missing element errors. Use all fields from both documents and receive errors that we are sending fields that do not exist. Incredibly frustrating! The technology is somewhat outdated. They do not accept direct XML or JSON formatted files, so all data must be converted to CSV, which requires heavy manipulation to strip commas, etc.. Then jobs and programs must be written to extract, insert a CSV string for the header fields, convert the extracted data to CSV , move to a queue and send all files once per hour. Tables such as Vendor data, GL Accounts, Tax Rates, Payment Terms, etc., should not need refreshed 10-12 times per day. There is also no option to set exchange rates by vendor. In our case one division orders and pays foreign vendors in their currency, and our other division orders in foreign currency, but pays in USD.

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Outsourcing/Offshoring, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Order Entry

5,0 vor 5 Jahren

Kommentare: It is a very functional and necessary tool, we placed the orders in a timely manner.
We satisfied our customer expectations.
As an employee, i think its very appropiate for us, since that tool gave us the power of success in our order entry experience.

Vorteile:

What i’d like the most is the way i used to get out the orders from the queue in an easier way, the tools are very appropiate, you can take the time that you want to processed an order properly. It is a very functional tool that we can get used to, in order to help out our customers and get the order processed in the time they are requesting.

Nachteile:

Sometimes it has some technical problems or it was on maintenance and we delayed our daily work.