Wer nutzt diese Software?

Service-Desk-Profis, die ein vollständig integriertes System benötigen, das leicht angepasst werden kann und ihren spezifischen Workflows entspricht. Perfekt für Unternehmen, die mehr als 1.500 Endnutzer unterstützen.

Durchschnittliche Bewertung

147 Bewertungen
  • Gesamt 4.4/5
  • Benutzerfreundlichkeit 4.3/5
  • Kundenservice 4.3/5
  • Funktionen 4.4/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis 4.4/5

Produktinformationen

  • Startpreis 150,00 $/Monat
    Preisinformationen
  • Kostenlose Version Ja
  • Gratis Testen Nein
  • Einsatz Cloud, SaaS, Web
    Installiert - Windows
    Mobile - iOS Native
    Mobile - Android Native
  • Training Persönlich
    Live Online
    Webinare
    Dokumentation
  • Kundenbetreuung 24/7 (Live Vertreter)
    Support während der Geschäftszeiten
    Online

Angaben zum Hersteller

  • Cherwell Software
  • https://www.cherwell.com
  • Gegründet 2004

Über Cherwell Software

Cherwell Service Management ist eine leistungsstarke IT-Service-Management-Lösung (ITSM), die IT-Organisationen die erforderliche Flexibilität für eine schnelle Konfiguration und Anpassung bei minimalem Aufwand und über reibungslose Upgrades zu einem Bruchteil der Kosten und der Komplexität veralteter Lösungen bietet. Eine codelose Architektur bedeutet, dass du neue Funktionen hinzufügen kannst, ohne eine einzige Codezeile zu ändern und dich problemlos in Anwendungen von Drittanbietern integrieren und Aktualisierungen durchführen kannst, ohne Angst davor zu haben, das zu zerstören, was du gebaut hast.

Cherwell Software Funktionen

  • Bedarfsmanagement
  • Beschaffungsmanagement
  • Compliance-Verfolgung
  • Instandhaltungsmanagement
  • Inventarverwaltung
  • Konfigurationsmanagement
  • Kostennachverfolgung
  • Lieferanten-Management
  • Vertrags-/Lizenz-Management
  • Wirtschaftsprüfung-Management
  • Konfigurationsmanagement
  • Problem-Management
  • Projektmanagement
  • Self-Service Portal
  • Störfallmanagement
  • Verfolgen von Vermögensanlagen
  • Verfügbarkeit-Management
  • Versions- und Bereitstellungsmanagement
  • Vertrags-/Lizenz-Management
  • Veränderungsmanagement
  • Anforderungsmanagement
  • Aufgabenmanagement
  • Budgetmanagement
  • Dashboard
  • Kollaboration
  • Meilensteinverfolgung
  • Portfoliomanagement
  • Problemmanagement
  • Projektplanung
  • Ressourcenmanagement
  • Statusverfolgung
  • Zeit & Kosten Verfolgung

Die hilfreichsten Reviews für Cherwell Software

I used Cherwell as a client is enjoyed it

Bewertet am 24.7.2018
Denise W.
Technical Publications Support Specialist / PetroWiki Manager
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5/5
Benutzerfreundlichkeit
5/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
Kundenbetreuung
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Vorteile: Cherwell is easy to use and set up. Creating multiple threads for multiple projects is a plus. Its easy with adding or removing participants to the threads.

Nachteile: Cherwell has no real cons in its software or platform. I have had no issues that I can report. Its just a great software and I enjoy using it.

High level of accurateness and flexibility

Bewertet am 14.3.2019
Cliff T.
Java Software Engineer
Verbraucherdienste, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
5/5
Benutzerfreundlichkeit
5/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
4/5
Kundenbetreuung
4/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Cherwell Software offers one ITSM product which is aimed at companies with medium and high level of maturity. If you are interested in integrating a flexible and adjustable solution in your organization, then Cherwell Service Management is exactly what you require.

Vorteile: The company has expanded its ITOM capabilities and supports a wide range of third-party integrations and extensions. For instance, the example of such a platform can be Exchange Mergeable Application. In a few words, this application gives various opportunities for third-party developers to host their applications. In general, the vendor pleases us with the new program’s opportunities and abilities rolling out pretty frequently. We have given our preference to Cherwell Service Management because of its great visualization capabilities, user-friendliness of the program’s interface, powerful reporting, etc. With its help, our team has automatized numerous processes and tasks. The platform pleases with its accurate dashboards and incredible search abilities.

Nachteile: The company has a tendency to reassign account people. Maybe, the reason for that is the high speed of their self-development, who knows. But still, it may cause little difficulties. Where we see problems with Cherwell Service Management is that this program requires a lot of computer memory to run correctly. In addition, the program will be a real pain without a strong infrastructure from your side. What’s more, this solution does not have any web version.

CRM Software used for Helpdesk

Bewertet am 19.12.2019
Niru N.
client support analyst
Automotive, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
3/5
Benutzerfreundlichkeit
4/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
Kundenbetreuung
3/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Overall, cherwell has allowed our team to collaborate on many levels across the organization. We can create,track, monitor and assign problematic cases that come to our helpdesk from clients so we can best assist them and find a resolution.

Vorteile: I like how cherwell provides a database of all our incidents created from agents at the helpdesk. This allows us to collaborate and best assist our client with issues that arise. Cherwell service management allows admins to customize dashboards and ticket templates to best cater to the orgainzations needs.

Nachteile: Fairly easy to use interface, its straight forward however sometimes we experience issues with slowness of lagging. The software becomes sluggish at times when the servers get over loaded so the users experience increased load times between screens.

Cherwell

Bewertet am 1.10.2019
Catherine S.
Director, ITAC
Hochschulbildung, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
Quelle: SoftwareAdvice
5/5
Gesamt
5/5
Benutzerfreundlichkeit
5/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
3/5
Kundenbetreuung
4/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Vorteile: Flexibility and customization - if you have the time, you can build it.

Nachteile: ADA, mobile and browser apps (thick client for PC only)

Standard functionality but horrible UX

Bewertet am 31.1.2019
Verifizierter Rezensent
Business Systems Specialist
Hochschulbildung, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Quelle des Nutzers 
2/5
Gesamt
1/5
Benutzerfreundlichkeit
3/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
Kundenbetreuung
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: We use Cherwell as a ticketing system for the help desk as well as change management system. The user interface is challenging, to say the least. There are frames within frames that have to be scrolled through separately to see all of the information. The text box containing the user's message is so small, it show the tiniest portion of the message. To expand it, you have to pop open a new window, which automatically inactivates the main window so you have to trick the system in order to see multiple tickets at once.
The emailing functionality is clunky - the initial email you send to a customer uses one link but replies after that need to use a different "email" button that is oddly hard to find. When a customer sends a reply, the ticket displays in a different color, but that is the only notification. So if they send multiple messages, you wouldn't know unless you fully open the ticket and that is cumbersome.
There's an inactivity timeout that may not apply to everyone, but it's a hassle. The system times out after an hour of inactivity but it isn't consistent - sometimes it will run for days with no activity and not sign me out and other times it's at 60 minutes on the dot. Also sometimes when I'm logged out automatically, it doesn't actually log me out so when I try to log back in, I'm locked out.
Overall, with the current UX, it would have to be the cheapest option available for me to recommend it to anyone.

Vorteile: Help desk tickets are tracked
Released changes are tracked

Nachteile: User experience
Look and feel of the software
Search functionality
Notification process
Inactivity timeout

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