Was ist FieldAware?

Die Cloud-basierte, auf Mobilgeräte ausgelegte Software wurde von Grund auf entwickelt und bietet eine einfache Bedienung mit vollständiger Flexibilität. Mit FieldAware wirst du deine Kundschaft begeistern, die Produktivität deines Teams steigern und deiner Konkurrenz immer einen Schritt voraus sein. Dein Unternehmen verdient das leistungsfähigste und nutzerfreundlichste verfügbare System für das Außendienstmanagement, inklusive Verwaltung von Arbeitsaufträgen, Jobplanung, Asset-Management und mehr.

Wer verwendet FieldAware?

FieldAware eignet sich perfekt für Unternehmen aller Größen und Branchen mit Mitarbeitenden im Außendienst. Jedes Unternehmen, das Mitarbeitende im Außendienst beschäftigt und Kunden aus der Ferne betreut, kann von der Lösung profitieren.

Wo kann FieldAware bereitgestellt werden?

Cloud, SaaS, webbasiert, Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Über den Anbieter

  • FieldAware
  • Ansässig in Plano, USA
  • 2009 gegründet
  • Telefon-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Australien, Vereinigte Staaten, Vereinigtes Königreich

Sprachen

Deutsch, Englisch, Französisch, Irisch

Über den Anbieter

  • FieldAware
  • Ansässig in Plano, USA
  • 2009 gegründet
  • Telefon-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Australien, Vereinigte Staaten, Vereinigtes Königreich

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Deutsch, Englisch, Französisch, Irisch

FieldAware – Videos und Bilder

FieldAware Software - 1
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Videos zu FieldAware
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FieldAware

70,00 $/Monat
Kostenlose Version
Gratis Testen
69,95 $/Monat
Kostenlose Version
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Nicht verfügbar
Kostenlose Version
Gratis Testen
35,00 $/Monat
Kostenlose Version
Gratis Testen

FieldAware Funktionen

  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Angebote / Schätzungen
  • Anpassbare Felder
  • Arbeitsauftragserstellung
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Aufgabenmanagement
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bestell-Management
  • CRM
  • Compliance Management
  • Daten-Import / -Export
  • Datensynchronisation
  • Datenvisualisierung
  • Dokumentenmanagement
  • Drittanbieter-Integration
  • Elektronische Unterschrift
  • Formularverwaltung
  • Für HLK-Unternehmen
  • Geräte-Management
  • IT-Asset-Management
  • Instandhaltungsmanagement
  • Integration in die Buchhaltung
  • Inventarverwaltung
  • Job-Management
  • Kalenderverwaltung
  • Kontakt-Datenbank
  • Kundendatenbank
  • Kundendienst-Historie
  • Kundenhistorie
  • Kundenmanagement
  • Mehrere Standorte
  • Mobile App
  • Mobiler Zugriff
  • Online-Buchung
  • Online-Zeiterfassung
  • Projekt-Nachverfolgung
  • Ressourcenmanagement
  • Routing
  • Schätzung
  • Self-Service Portal
  • Service-Katalog
  • Standortverfolgung
  • Techniker-Management
  • Terminplanung
  • Terminverwaltung
  • Ticket-Management
  • Timesheet Management
  • Versandmanagement
  • Vertrags-/Lizenz-Management
  • Verwaltung von Patientenakten
  • Vorbeugende Wartung
  • Workflow-Management
  • Zahlungseinzug im Außendienst

Alternativen für FieldAware

Commusoft ist eine All-in-one-Servicesoftware für Klempner, HLK, Elektrik und sonstige Wartungsunternehmen ab drei Mitarbeitern.
Vereinfachte und vollständige Lösung für deine Kostenvoranschläge und Aufträge, Versand, Inventar, Verkaufsstelle, Buchhaltung und Echtzeitverfolgung.
Baue dein Außendienstgeschäft auf und gewinne die Kontrolle über dein Unternehmen mit einer einfachen und vollständigen Plattform, die dein gesamtes Team gerne nutzen wird.
Smart work management, from complex projects to simple jobs . Plan, Schedule and Complete work using a smooth user interface and apps.
AroFlo wurde von Branchenprofis entwickelt und ist eine vertrauenswürdige Außendienstsoftware. Es automatisiert Unternehmen und erleichtert den Arbeitsalltag.
Smart, flexible paperless forms, Job Scheduling, CRM and Smart Automation all included in one powerful but super simple to use solution
INControl is a configurable platform solution focusing on a digital document and operational process management.
Web und mobile CMMS-Lösung (Computerized Maintenance Management System) für Anbietern von Immobilieninstandhaltung
Die schnellste, einfachste und preiswerteste Service-Management-Software, mit der du vom ersten Kundenkontakt bis zur Bezahlung alles automatisieren kannst.
Die nächste Generation eines PSA-Tools. Komplettes professionelles Services Automation-Paket für Software- und Service-Unternehmen.
Cloudbasiertes CMMS, das Arbeitsaufträge und Gebäudemanagement optimiert. Erstelle Projekte, weise Arbeitsaufträge zu und verwalte Anlagen.
Für HLK-Unternehmen für Wohn- und Gewerbeimmobilien, die Sanitär- und Elektroindustrie, die ihren Umsatz steigern und Geschäftsabläufe optimieren möchten.
eBASE bietet Bildungseinrichtungen, Kommunen und Unternehmen eine robuste und einfach zu bedienende Software-Suit für Anlagenmanagement.

Bewertungen über FieldAware

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
3,3
Benutzerfreundlichkeit
3,5
Kundenservice
3,2
Funktionen
3,1
Preis-Leistungs-Verhältnis
2,7

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
34%
4
23%
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6%
2
10%
1
27%
Davina F.
Davina F.
Executive Administration in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Bau, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

FieldAware makes it easy to manage field crews

5 vor 3 Jahren

Kommentare: Overall we now easily dispatch field techs, export/import time sheets into our time payroll system, and can locate associates for a more efficient mid-day dispatch.

Vorteile:

FieldAware is visually easy to read, quick to dispatch and the setup and implementation is quick.

Nachteile:

I least like that a team can't see their dispatch and only the Team Lead can see the dispatch. Also, the Team Lead must clock an entire team in. Sometimes team members arrive at different times, and in order for the team to know where they're going they must talk with Team Leads rather than look at their IT equipment.

Traver F.
Marketing Specialist in USA
Bau, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

A solid field service customer management software

4 vor 2 Jahren

Kommentare: Not a whole lot to share that I didn't above. We have processes to help us keep track of marketing expenses and income, though it's not built into the software itself. We've made it work. From a day-to-day basis I have no complaints about the software. Things work as they should, and it's easy to figure out what you need to do on your own, so there's no constantly calling support like with some other software we use in the office.

Vorteile:

It's pretty easy to navigate. Jobs are in a nice big list. We've got years and years worth of customers. I've gone through the list many times over organizing and categorizing our customers after I joined our company a year ago. It's easy to sort through the customers with the search feature, and the itemizer allows our techs to better organize our parts cost. The scheduler itself is really handy and a great way to keep an eye on who is where.

Nachteile:

FieldAware has a lot of features we use, but it's also missing a lot of really crucial features other softwares like Service Titan have. Right now there's no automatic text messaging when a tech is on the way or to send a review link. If you choose to sign in via the app, you cannot use the desktop. Or so I'm told, haven't tried that personally. If a technician is assigned as the secondary tech, and not the lead, jobs don't show on their app, so we have to text the assistant techs to tell them where to go. It's a solid software for it's capabilities, but it's missing a lot of features that we really could use.

Verifizierter Rezensent
Closeout Specialist & HR Administrator in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Telekommunikation, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Not For Everyone - But They'll Swear It Is

3 vor 4 Jahren

Kommentare: We did not benefit from it.

Vorteile:

I loved the sales pitch. That's where my interest ended. We ended up paying into the triple-zeros for our "trial" period, which is fine, if it would have delivered as promised. They were very friendly, and they do a great job on presentation. I'm sure that their software would work nicely for a company who didn't have customers with guidelines on how they want their deliverables or for a company who was just using it for dispatch or internal purposes.

Nachteile:

Everything we tried to explain about our company ended up with their sales department telling us how WE could change to fit the software, not how we could use the software to make our lives easier. We wasted countless hours of payroll time and company resources to find out that there's absolutely no reason a company in our industry would use this software. But even as we canceled and stopped taking their calls, they swore up and down that if we would just give them a chance (that we more than generously did), they'd make it work for us. After spending all the time and money, we still get sales calls from their team, who act unaware that we were ever customers, and who will tell us about the amazing trial offer. They're pretty unaware for having the word "Aware" in the title of their application. They thought we should recruit our customers to accept their style of deliverable, regardless that we have contracts that stipulate how our deliverables are presented. Bottom line is that this software will only work if you are using it with internal customers who are all ready to adopt their way of thinking. You can't get them to understand that there are contracts with big companies who want things done a specific way because the Field Aware team thinks that their customer is always wrong. It's expensive and doesn't work for our industry.

Verifizierter Rezensent
Field Service Engineer in UK
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Informationstechnologie & -dienste, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Great after recent improvements

4 vor 3 Jahren

Kommentare: At first I was disapointed, as said above after the recent updates it has now turned into a fantastoc product which is great, easy and smooth to use daily!

Vorteile:

I use this software on a daily basis for my job. After the recent set of updates it has improved it hugely. Now is a lot less clunky to use and now does background syncs so jobs and be completed and you can browse your next jobs, before you had to wait for the completed job to sync on a sync screen. It lays out clearly what lies ahead for the day or the week. Also great little features like calling the customer though the app and the passthrough to google maps feature.

Nachteile:

Fieldaware seemed to have ironed out all my cons about the app. Keep up the good work guys!

Lance E.
Lance E.
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Restaurants
Verwendete die Software für: Nicht angeboten
Herkunft der Bewertung
Quelle: GetApp

FieldAware Product, Services, and Applications

5 vor 8 Jahren

Kommentare: We have been in business for over 39 years; before Field Aware, our techs and service agents utilized paper work orders and emails to forward pictures and parts requests.We averaged +300 "paper work orders a week!" In June, 2013, we research numerous companies that offer electronic "paperless" work orders, asset/parts management, invoicing,
job site history, pictures attached to each job, etc. Field Aware was absolutely the best choice among all the companies we spoke to- and the best R.O.I. than any others!

Vorteile:

Excellent Technical Support Immediate Followup ( since Sept. 2013, the average return call from Field Aware Support was 15 minutes!-) Program Dept. Outstanding- will help create the system specific to our business Continuous Upgrading the system

Nachteile:

If parts are requested,and the task is marked, should be able to send email to office- otherwise we have to have someone review all the pending jobs.Make a mistake a "delete" a a job, it is forever lost in the clouds! Business Works compatible>