Salesforce CPQ & Billing

Was ist Salesforce CPQ & Billing?

Wer verwendet Salesforce CPQ & Billing?

Salesforce-CPQ-Kunden reichen von kleinen Unternehmen bis hin zu Großunternehmen, darunter Hightech, Fertigung, HLS und mehr.

Wo kann Salesforce CPQ & Billing bereitgestellt werden?

Cloud, SaaS, webbasiert, Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Über den Anbieter

  • Salesforce
  • Ansässig in San Francisco, USA
  • 2003 gegründet
  • Telefon-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Australien, Brasilien, China, Deutschland, Indien und 4 weitere

Sprachen

Chinesisch, Chinesisch (traditionell), Deutsch, Englisch, Französisch und 7 weitere

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  • Ansässig in San Francisco, USA
  • 2003 gegründet
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Chinesisch, Chinesisch (traditionell), Deutsch, Englisch, Französisch und 7 weitere

Salesforce CPQ & Billing – Videos und Bilder

Salesforce CPQ & Billing Software - 1
Salesforce CPQ & Billing Software - 2
Salesforce CPQ & Billing Software - 3
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Videos zu Salesforce CPQ & Billing
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75,00 $/Monat
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20,00 $/Monat
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29,99 $/Monat
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Salesforce CPQ & Billing Funktionen

  • 2D-Zeichnung
  • 3D-Imaging
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Angebote / Schätzungen
  • Angebotserstellung
  • Anpassbare Felder
  • Audit Trail
  • Aufgabenmanagement
  • Auftragsverfolgung
  • Automatisierte Angebotserstellung
  • Berichterstattung / Analyse
  • CRM
  • Daten-Import / -Export
  • Dokumentenmanagement
  • Drag-and-Drop
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Commerce-Management
  • Elektronische Unterschrift
  • Elektronische Zahlungen
  • Erinnerungen
  • Fortschrittsverfolgung
  • Fälligkeits-Tracking
  • Inhalt-Bibliothek
  • Katalogisierung / Kategorisierung
  • Kontaktmanagement
  • Kontrolle des Genehmigungsprozesses
  • Kundenspezifisches Branding
  • Lieferanten-Management
  • Mehrere Währungen
  • Preis- / Margen-Management
  • Preis- und Kostenkalkulationen
  • Preismanagement
  • Produktkonfigurator
  • Produktvisualisierungen in Echtzeit
  • RFP-Management
  • Rabattmanagement
  • Regelbasierte Konfiguration
  • Schätzung
  • Self-Service Portal
  • Versionskontrolle
  • Vertrags-/Lizenz-Management
  • Vorlagen
  • Vorlagen-Management
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Wiederkehrende- / Abonnement-Abrechnung
  • Wissensbasis-Management
  • Wissensbibliothek
  • Workflow-Management
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen

Alternativen für Salesforce CPQ & Billing

Eine einfach zu bedienende E-Commerce-Plattform, die anspruchsvolle B2B-Prozesse einschließlich CPQ, Auftragsmanagement und Ertragsmanagement verwaltet.
DealHub.io ist eine herausragende Umsatzsteigerungsplattform, die von den führenden CPQ-, CLM (Contract Lifecycle Management)- und digitalen DealRooms unterstützt wird.
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Bewertungen über Salesforce CPQ & Billing

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,2
Benutzerfreundlichkeit
3,8
Kundenservice
4,0
Funktionen
4,1
Preis-Leistungs-Verhältnis
3,8

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
48%
4
29%
3
21%
2
2%
Dain
Dain
Sales Development Representative in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Computer-Software, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Salesforce CPQ is Great!

5,0 letztes Jahr

Kommentare: My experience has been great - I am a frequent user of quotes and this system makes it easy and efficient for creating professional quotes.

Vorteile:

Salesforce CPQ allows me to easily go in and create quotes with different formats without allowing users to adjust things they shouldn't. You can add the quotes to things like simple quotes clients can sign to SOW's and more.

Nachteile:

I know it was quite difficult to implement for my team. It took a few months to have it completely built out.

Verifizierter Rezensent
Salesforce Administrator in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Verbraucherdienste, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung
Quelle: GetApp

Better for Simpler Pricing Modules

4,0 letztes Jahr

Kommentare: Overall its easy to maintain and allows for native SF features which makes it a great add on for customers already using Sales Cloud.

Vorteile:

Since this is obviously an SF platform- the ease of implementation is great as well as the fact that there is not a huge learning curve- it operates just as other SF objects.

Nachteile:

It can be very complicated to implement a pricing structure if you do not have a "simple" pricing module. We have tried 3 separate times (& used certified experts and contractors) to try and implement our pricing module and it did not work- I will say our pricing structure is much more complicated than it should be but its still been a huge issue.

Madhur
Salesforce Developer in Indien
Informationstechnologie & -dienste, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Its Awesome! Make your complex business process very user friendly

5,0 letzten Monat Neu

Kommentare: Its Awesome! Make your complex business process very user friendly

Vorteile:

Its Awesome! Make your complex business process very user friendly

Nachteile:

Need highly experts in CPQ for all development and deployment procedure

Verifizierter Rezensent
Enterprise Account Executive in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Computer-Software, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

CPQ requires a lot of clicks and is far from intuitive

3,0 letztes Jahr

Kommentare: It streamlines approvals somewhat, and makes for a more standardized quoting system, so I understand the business reasons for switching to it, but from an end user perspective, it has been a huge pain to use.

Vorteile:

The thing I like the most about CPQ is that it allows me to keep multiple quotes attached to one opportunity a lot easier. There are also some great ways to add multiple products and makes that aspect of quoting easier.

Nachteile:

CPQ was recently introduced at my org and it is so cumbersome to work through. It requires a lot of clicks and updating price/making price changes is very difficult. Creating a quote used to take me about 5 minutes and now it takes about 20 depending on the complexity. Maybe I'll get used to it and more familiarized, but it definitely isn't intuitive or efficient.

Verifizierter Rezensent
COO in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Biotechnologie, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Not as easy to integrate as it is made out to be

5,0 vor 4 Jahren

Kommentare: I need to put this disclaimer in front of what I'm about to write, because it will sound critical. I left the company using CPQ about seven months after we started to integrate it into our SalesForce platform. So, it may have ended up being a success. At the time I left, it was not a success. Not a failure either. Maybe the payback was still coming. It was sold to us as being a quick, seamless integration that would be easy to get up and running and customized to our business model. It was not that. It is a potentially elegant solution that we wanted to use so we could scale up our selling process and hopefully reduce the sales cycle. There was no evidence that it succeeded in doing that for us.

Vorteile:

I love the concept of starting the quoting process and having that all captured in the CRM database. Also, that it looks and feels like SalesForce so the sales people are not scared off by it immediately.

Nachteile:

The spin-up was very difficult. It did not work as seamlessly as advertised. Ultimately, it required us to rely on a consulting agency that did not show the same level of quality and customer service that one would expect if dealing directly with SalseForce. It turned out to be much more costly than expected to implement this "plug-in."