Salesforce CPQ

Wer verwendet Salesforce CPQ?

Salesforce-CPQ-Kunden reichen von kleinen Unternehmen bis hin zu Großunternehmen, darunter Hightech, Fertigung, HLS und mehr.

Was ist Salesforce CPQ?

Salesforce CPQ bietet automatisierte Verkaufsangebote, die fünf- bis zehnmal schneller und einfacher bereitzustellen sind als bei herkömmlichen CPQ-Anwendungen. Dank sofort einsatzfähiger Funktionen wie Guided Selling sowie Pricing und Discount Schedules sparen deine Vertriebsmitarbeiter Zeit und können gleichzeitig präzise, markenspezifische Angebote schneller abgeben – ganz ohne Salesforce zu verlassen. Optimiere den Prozess, der den Vertrieb bis hin zur Umsatzrealisierung betrifft, an einem einzigen Ort.

Salesforce CPQ – Details

Salesforce

https://www.salesforce.com/products/quote-to-cash/overview/

Gegründet 2006

Videos zu Salesforce CPQ
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Salesforce CPQ – Preisübersicht

Salesforce CPQ bietet keine Gratisversion und keine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Salesforce CPQ ist ab 75,00 $/month verfügbar.


Startpreis

75,00 $/month

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Nein

Salesforce CPQ – Bereitstellung und Support

Kundenbetreuung

  • Support während der Geschäftszeiten
  • Online

Einsatz

  • Cloud, SaaS, Web
  • Mobile - iOS Native
  • Mobile - Android Native

Training

  • Persönlich
  • Live Online
  • Dokumentation

Salesforce CPQ Funktionen

  • Automatisierte Angebotserstellung
  • Katalogmanagement
  • Kontaktmanagement
  • Kundenportal
  • Kundenspezifisches Branding
  • Preismanagement
  • Produktkonfigurator
  • Rabattmanagement

Siehe die vollständige Angebotserstellung Software Liste

  • Dokumentenmanagement
  • Elektronische Unterschrift
  • Inhalt-Bibliothek
  • Kollaboration
  • Kontaktmanagement
  • Pipeline-Management
  • Prüfpfad
  • RFP-Management
  • Versionskontrolle
  • Vorlagen
  • Wissensbasis-Management
  • Workflow-Management

Siehe die vollständige Angebotsmanagement Software Liste

  • Anforderungsmanagement
  • Antwort auf Angebotsanfragen
  • Aufgabenmanagement
  • Content-Management
  • Daten-Import / -Export
  • Fortschrittsverfolgung
  • Fälligkeits-Tracking
  • Gebot-Management
  • Kollaboration
  • Lieferanten-Management
  • RFP-Erstellung
  • Vorlagen
  • Wissensbibliothek

Siehe die vollständige Ausschreibungsprogramme Liste

  • 2D-Zeichnung
  • 3D-Modellierung
  • Angebote
  • Elektronischer Handel
  • Erneuerungs-Management
  • Geführter Verkauf
  • Genehmigungs-Workflow
  • Preis- und Kostenkalkulationen
  • Produktkonfigurator
  • Self-Service Portal

Siehe die vollständige CPQ Software (Configure Price Quote) Liste

  • 2D-Zeichnung
  • 3D-Modellierung
  • CRM-Integration
  • Digitales 3D-Asset-Management
  • E-Commerce-Integration
  • ERP-Integration
  • Preis- und Kostenkalkulationen
  • Produktvisualisierungen in Echtzeit
  • Regelbasierte Konfiguration
  • Zur Kundennutzung
  • Zur internen Nutzung

Siehe die vollständige Produktkonfigurator Software Liste

Salesforce CPQ Alternativen

Mehr Alternativen zu Salesforce CPQ

Salesforce CPQ – Nutzerbewertungen

Alle Bewertungen lesen

Gesamtbewertung

4,3/5

Durchschnittliche Bewertung

Benutzerfreundlichkeit 3,9
Kundenservice 4
Funktionen 4,2
Preis-Leistungs-Verhältnis 3,8

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Eine Bewertung schreiben
Andre L.
Customer and Marketing Consultant
Computer-Software, 5.001-10.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
  • Gesamtbewertung
    5 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5 /5
  • Kundenbetreuung
    5 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 3.5.2019

"Accurate and Professional Sales Quotes"

Vorteile: Integrates well with the suite of Salesforce products that are already on the market. I have both implemented and have been an end user purchasing through the CPQ tool and both experiences have been worthy of praise.

Nachteile: On the implementation end like any other product it has to be done right the first time to avoid costly mistakes and missed deadlines. It's a hot in demand product but not many consultancies no how to do it right. Make your best decision to pick the right team to implement and help adopt this as a useful tool

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 3.5.2019
Matthew Y.
Field Engineer
Medizinische Geräte, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    4 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5 /5
  • Kundenbetreuung
    3 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    7/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Quelle: SoftwareAdvice
  • Bewertet am 18.6.2020

"Huge feature set with multi-level deployment options - takes some getting use too"

Kommentare: Large scale tracking of employee, customer and device information to include maintenance and tasking necessities. Generates an integrated DB option that allows for global tracking, management and metric options with a broad reporting feature.

Vorteile: The broad scope capabilities of Salesforce allow for a multi-departmental integration and deployment functionality with multi-scope database options. Integration with third-party systems is phenomenal, and the allowance of homegrown development is almost limitless when designing to the needs of your organization. Speed of deployment and development is only mitigated by internal knowledge but a large knowledge base and user set globally assist in speed of change.

Nachteile: Despite the large scale integration options with salesforce there can be a slowed user capability due to functional UI. This can of course be customized to meet the needs of your internal customers, but still requires considerable training to the tools available. Ensuring internal department integration and assistance will speed an organization to use.

  • Herkunft der Bewertung 
  • Quelle: SoftwareAdvice
  • Bewertet am 18.6.2020
Lonnie B.
Executive Director
Pharmazeutika, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    2 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    1 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4 /5
  • Kundenbetreuung
    2 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    2 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    1/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 18.8.2017

"Executive Director"

Kommentare: Ultimately we received no benefit

Vorteile: Lots of customization options and flexibility. Native to the SalesForce environment. Pricing on a per user basis.

Nachteile: We spent over 9 months planning and working with a Systems Integration Partner (SIP) recommended by SalesForce. The project involved an Executive sponsor, various team members from different departments, a Project Leader, and our SalesForce Admin. We carefully planned the design of the system and each step of the way worked closely with the SIP but we couldn't get it to work. To many options, rules, settings, etc. We were promised that it wouldn't be hard. WRONG!!!!
WE WASTED VALUABLE STAFF RESOURCES FOR NOTHING! We advised SalesForce of this and they still won't let us out of our 3 year contract even after paying for 1 year of development that netting bupkis. This Software is lots of promises with no ROI.

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 18.8.2017
Verifizierter Rezensent
COO
Biotechnologie, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    5 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    1 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5 /5
  • Kundenbetreuung
    2 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    2 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    3/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 5.2.2019

"Not as easy to integrate as it is made out to be"

Kommentare: I need to put this disclaimer in front of what I'm about to write, because it will sound critical. I left the company using CPQ about seven months after we started to integrate it into our SalesForce platform. So, it may have ended up being a success. At the time I left, it was not a success. Not a failure either. Maybe the payback was still coming. It was sold to us as being a quick, seamless integration that would be easy to get up and running and customized to our business model. It was not that. It is a potentially elegant solution that we wanted to use so we could scale up our selling process and hopefully reduce the sales cycle. There was no evidence that it succeeded in doing that for us.

Vorteile: I love the concept of starting the quoting process and having that all captured in the CRM database. Also, that it looks and feels like SalesForce so the sales people are not scared off by it immediately.

Nachteile: The spin-up was very difficult. It did not work as seamlessly as advertised. Ultimately, it required us to rely on a consulting agency that did not show the same level of quality and customer service that one would expect if dealing directly with SalseForce. It turned out to be much more costly than expected to implement this "plug-in."

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 5.2.2019
Shahid S.
Business Developer- Sales Ops
Informationstechnologie & -dienste, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    4 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5 /5
  • Kundenbetreuung
    4 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    8/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Quelle: GetApp
  • Bewertet am 20.8.2019

"Incredible quoting tool cover all our exception cases."

Kommentare: Our product array is huge and our discounts system is complicated, we needed a tool which can handle most of our exception cases. CPQ can leverage most of our requirement.

Vorteile: It is very easy and user friendly, even if you're new you can grasp easily. We have so many different SKUs, pricing from different product families, various discounts etc all are been taken and we are happy. Multiyear quoting, contracted pricing and others are very simple using CPQ

Nachteile: Contracted pricing isn't flowing from partner to customer account.
Incremental quote for Multi year deals should be made available with CPQ rather with CPQ plus.

  • Herkunft der Bewertung 
  • Quelle: GetApp
  • Bewertet am 20.8.2019