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Was ist Snow License Manager?

Snow License Manager wurde entwickelt, um die Risiken, Kosten und Komplexität, die mit Software-Assets und Lizenzen verbunden sind, zu reduzieren. Tausende von Unternehmen auf der ganzen Welt verlassen sich auf Snow License Manager, um zu hohe Ausgaben für Software-Ansprüche zu vermeiden, während sichergestellt wird, dass sie mit Lizenzregeln vollständig kompatibel sind.

Wer verwendet Snow License Manager?

Jede Organisation, die eine reife SAM-Lösung benötigt

Du bist nicht sicher, ob Snow License Manager das Richtige ist? Mit einer beliebten Alternative vergleichen

Snow License Manager

Snow License Manager

4,3 (9)
0,01 $
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
16
1
4,4 (9)
4,0 (9)
3,4 (9)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
6,00 €
einmalig
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
90
1
4,0 (1)
4,0 (1)
5,0 (1)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Weitere gute Alternativen zu Snow License Manager

Asset.Desk
Am besten bewertete Funktionen
Für dieses Produkt wurden noch keine Funktionen durch Nutzer bewertet.
AssetSonar
Am besten bewertete Funktionen
Bestandsverfolgung
Inventarverwaltung
Verfolgen von Vermögensanlagen
ManageEngine ServiceDesk Plus
Am besten bewertete Funktionen
Störfallmanagement
Supportticket-Management
Ticket-Management
ServiceNow
Am besten bewertete Funktionen
Störfallmanagement
Supportticket-Management
Ticket-Management
FlexNet Manager Suite
Am besten bewertete Funktionen
Für dieses Produkt wurden noch keine Funktionen durch Nutzer bewertet.
Alloy Navigator
Am besten bewertete Funktionen
Inventarverwaltung
Supportticket-Management
Ticket-Management
VIZOR License Manager
Am besten bewertete Funktionen
Für dieses Produkt wurden noch keine Funktionen durch Nutzer bewertet.
EZOfficeInventory
Am besten bewertete Funktionen
Bestandskontrolle
Bestandsverfolgung
Verfolgen von Vermögensanlagen
UpKeep
Am besten bewertete Funktionen
Arbeitsauftragsverwaltung
Bestandskontrolle
Kalenderverwaltung

Bewertungen über Snow License Manager

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,3
Benutzerfreundlichkeit
4,4
Kundenservice
3,4
Funktionen
4,0
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,0

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
44%
4
44%
3
11%
George
George
IT Compliance Manager in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Essen & Trinken
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Snow License Manager is revolution in software and hardware asset management

5,0 vor 6 Jahren

Kommentare: It is my main source of data for my software asset management program at a company of 18,000 employees.

Vorteile:

I like the ease with which software and hardware can be searched and viewed at a glance. Also, the reporting module is very powerful. Reports for everyone from the PC Tech team all the way to C-level are pre-configured and ready to be exported. In addition to that it can act as a contract management repository and an IT finance management (ITFM) tool , with a T.C.O. of every asset in your organization.

Nachteile:

Almost an overwhelming amount of data is gathered. There are so many screens and modules that it takes a while to learn and master. Also, implementation and entitlement gathering is time consuming.

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Metallabbau, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Manage and track license usage with ease!

4,0 vor 3 Jahren

Vorteile:

A well-developed software recognition database that shows and allows to manage products, not just a single components. The user interface is clear and intuitive. The program itself is easy to maintain and constantly developed with an active community.

Nachteile:

The asset management part could be more developed.

Maciej
Junior IT Specialist in Polen
Transport/Güterfrachtverkehr/Schienenverkehr, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Snow License Manager is good tool for software management

3,0 vor 4 Jahren

Kommentare: This is a good tool.

Vorteile:

I really like the dashboard feature, you can customize it.

Nachteile:

You can customize the dashboard, but incompliance is showed based on number of applications not installations.

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Transport/Güterfrachtverkehr/Schienenverkehr, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Good tool for Software Asset Management

4,0 vor 4 Jahren

Kommentare: The customer support - they don't reply or ask several times the same questions even though the answer is already included in the request. Except that it's worth checking.

Vorteile:

Helps to organize the licenses within the company.

Nachteile:

With on-premise solution you need to wait for Daily Update Job (DUJ) (somethimes more than 24hrs) in order to see the data in Snow License Manager (SLM).

Joshua
Infrastructure Services Manager in USA
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Tried to work with Snow Support for years - not helpful.

4,0 vor 6 Jahren

Vorteile:

The product does what it is suppose to do. It looks great and is a powerful tool for us. The cost was good when using a re-seller with purchase power.

Nachteile:

Support is the worst. The smallest questions take days, sometimes weeks to get anything back. Initial install was flawed and took several months for SNOW to acknowledge the setup was incorrect. We hosted our environment with another company and had no access to admin tools. This caused us to rely on SNOW for answers which took an enormous amount of time to solve. Our last issue took more then 2 weeks for even after follow up emails. On the final followup email for status weeks later, we stated that we are looking at other vendors and to cancel our ticket. Within 1 hour, they closed the ticket with the comment "Customer is going to another vendor". Weeks with no response, but an hour to close the ticket. Hosted service has limited admin tools.