Was ist Bugzilla?

Verbesserung der Kundenzufriedenheit durch schnelle Problemlösung auf Deiner Website.

Wer verwendet Bugzilla?

Nicht vom Anbieter bereitgestellt

Wo kann Bugzilla bereitgestellt werden?

Cloud, SaaS, webbasiert, Mac (Desktop), Windows (Desktop)

Über den Anbieter

  • Bugzilla

Erhältlich in diesen Ländern

Vereinigte Staaten

Sprachen

Englisch

Über den Anbieter

  • Bugzilla

Erhältlich in diesen Ländern

Vereinigte Staaten

Sprachen

Englisch

Bugzilla – Videos und Bilder

%{screenshots_count} weiteren anzeigen

Kosten ähnlicher Produkte wie Bugzilla vergleichen

Bugzilla

N/A
Kostenlose Version
Gratis Testen
7,00 $/Monat
Kostenlose Version
Gratis Testen
5,00 $/Jahr
Kostenlose Version
Gratis Testen
13,49 $/Monat
Kostenlose Version
Gratis Testen

Bugzilla Funktionen

  • Audit Trail
  • Workflow-Management

Alternativen für Bugzilla

Fehlerprotokollierung und Absturzberichts-SaaS für moderne Softwareteams, die die Anwendungsqualität und die Entwicklungsgeschwindigkeit verbessern möchten.
ProWorkflow ist eine laut Hersteller branchenführende und beliebte Projekt-, Aufgaben- und Workflow-Management-Software. Starte eine kostenlose Testversion.
Zoho Sprints ist ein agiles Projektmanagement-Tool, das Scrum-Teams hilft, zu planen, nachzuverfolgen und für Veränderungen stets empfänglich zu sein. Erfahre mehr über Zoho Sprints
Eine einfache, schnelle und skalierbare Anwendung zur Bug-Nachverfolgung, mit der du Bugs einfach verwalten und tolle Produkte pünktlich liefern kannst.
Caspio ist eine Low-Code-Plattform zur Erstellung von Online-Datenbankanwendungen ohne Programmierung. Erfahre mehr über Caspio
Good Day ist eine Arbeitsmanagementplattform zur Verwaltung von Projekten, Aufgaben, Produkten, Zeit und Teams, für produktive, transparente Zusammenarbeit. Erfahre mehr über GoodDay
Diese kostenlose Software zur Fehlerverfolgung unter dem GNU-Protokoll und in PHP geschrieben.
Ein integriertes Application-Lifecycle-Management (ALM) -System, das deine Projektanforderungen, -Freigaben, -Testfälle und Probleme verwaltet Erfahre mehr über SpiraTeam
Eine Lösung mit Bug-Reporting-Fokussierung, für Kunden- und Beta-Test-Feedback, Nutzerinteraktion, Absturzberichte und vieles mehr. Integriere das jetzt!
Feedback-Zusammenarbeit mit integrierter Bug-Nachverfolgung für Websites, E-Learning-Kurse, Webanwendungen, Videos und Bilder.
Taiga ist das Projekt-Tool für multifunktionale agile Teams. Es verfügt über umfangreiche Funktionen und ist sehr einfach zu beginnen
Schnelleres Veröffentlichen hochwertiger Software- und Webprojekte mit Backlog -- Online-Projektmanagement-Tool für Entwickler und ihre Teams Erfahre mehr über Backlog
Userback hilft dir, visuelles Feedback und Fehlerberichte von jeder Website oder Anwendung mit kommentierten Screenshots, Videos und mehr zu erfassen. Erfahre mehr über Userback

Bewertungen über Bugzilla

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,1
Benutzerfreundlichkeit
4,1
Kundenservice
4,0
Funktionen
4,0
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,3

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
30%
4
55%
3
14%
2
1%
Ramon israel S.
Ramon israel S.
Project Manager in Mexiko
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Telekommunikation, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Best value for your money.

5 vor 8 Monaten

Kommentare: I really like bugzilla for error management, as a testing company, something it gets hard to merge our internal operation to external operantion´s customers, so far with Bugzilla this task gets very easy.

Vorteile:

It is very scallable. Easy to manage. Easy to deploy. Easy to share to internal team and customers.

Nachteile:

From my experience it was not very easy to install, as it is an open software, I needed to pay for a third party for deployment. So far, this allows it to be very easy and it is quite cheap (250 USD per year for 5GB storage).

Ramindu D.
Ramindu D.
Software Technical Lead in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Computer-Software, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Bugzilla: The grandad of modern bug tracking software

4 vor 3 Jahren

Kommentare: Bugzilla has been a part of our organization's roster of bug tracking tools for as far as I can remember, and has always been simple, effective and up to the mark in terms of managing large applications with a large number of issues being reported by an active QA team all day, every day.

Vorteile:

Bugzilla has always been, and always will be one of the best and most well-known bug tracking tools. It is so well-known that it will get used as the basic yardstick against which other newer tools are measured. That being said, Bugzilla provides a simple interface which gets you towards getting your job done, which is to report/fix bugs, in a hurry. The controls are intuitive and self-explanatory. You don't need a huge manual to figure it out.

Nachteile:

Throughout the years Bugzilla has been quite clunky at times with saved bug reports not getting saved, search not working properly etc., but the modern version has next to no issues.

Kshitij P.
Test Manager in Indien
Informationstechnologie & -dienste, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

The best free bug-tracker.

3 vor 5 Jahren

Kommentare: This was the market pioneer for free-ware bug tracking. It is easy to set up and host on your office system.
Though the UI has a few things to be desired and you need to circumvent the lack of usability, but some good user training(which you will anyways be giving with process implementation with your team) helps a lot.
If you are looking for a free ware tool - esp where you need to start from scratch and have a limited budget, then look no further. Major cons -
1. I felt the UI needs some improvement - alongwith Usability.
2. The other paid tools have good customizability - defining the workflows or even showing proper labels.
Overall Bugzilla has a proven track record of being a very good tool - esp for start-ups with less money and/or either a company or a new sub-department within the organization - where the management doesn't want to invest a lot of money. But with good process definition and proper implementation(which will also help in long) these shortcomings can be overcome. Though

Vorteile:

1. Free of cost with updates. 2. Easy of installation. 3. Browser compatible- with most of the varieties of standard ones.

Nachteile:

1. UI design not attractive. 2. Customization difficult.

Ravi R.
Ravi R.
Associate Software Developer in Indien
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

One of the best tool for tracking issues

4 vor 4 Jahren

Kommentare: A handy tool for beginners, good tracking of the issues and all the emails are sent perfectly for every issue. We have resolved many issues of some of our softwares with it's help. The team is happy with the information tracking on issues.

Vorteile:

We can link so many people to an issue and any findings will be reported to all the people in the email list. The database capabilities are very optimized. I think there is no match to bugzilla when it comes to pricing, an open source alternative to our worries. We have some great login options availaible with bugzilla.

Nachteile:

Weak support with third party tools and low integration is making it fade. However a large community always has answers to your questions, but some questions still goes unanswered.

Ross R.
PM in USA
Unterhaltung, 5.001-10.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Good, but a bit outdated on-prem issue-tracking solution

4 vor 5 Monaten

Vorteile:

It's a robust issue-tracking suite with all the features you'd need: admin-side control over exposed fields and forms, workflows, good security, watching issues, notifications, etc. Fairly inexpensive if you're willing to go through the trouble of installing and maintaining it on your own servers.

Nachteile:

In a world where everyone is moving towards the cloud, on-prem solutions seem outdated, lack the required level of integrations with other cloud software and require skills that are harder to find for deployment and maintenance. The UI also feels a bit from the 90ies and won't make your developers or QA community particularly happy. Overall, I find that the learning curve of Bugzilla is a bit longer than that of cloud-based systems like Jira.

Software gefunden in