Was ist The HindSite Solution?

Bei HindSite geht es um Zeit. Die Software automatisiert deine manuellen Prozesse, damit du Zeit sparen kannst. Zeit, die du für das Wachstum deines Unternehmens aufwenden kannst.

HindSite wurde ursprünglich von einem Bewässerungsunternehmen entwickelt und macht die Verwaltung deines Unternehmens – Vertrieb und Marketing, Planung, Routing, Kontakte, Teile, Kommunikation im Außendienst sowie integrierte Abrechnung (QuickBooks und Sage50) – zu einem Kinderspiel. Eliminiere Papierarbeit, indem du mobile Geräte für den Außendienst verwendest und mehr Kontrolle und dein Geschäft erhältst. Erfahre mehr.

Wer verwendet The HindSite Solution?

Dienstleistungsunternehmen, die Papierarbeit bekämpfen. Unternehmen mit 5–50 im Außendienst eingesetzten LKWs, die Routen planen müssen, eine fundierte Kundendatenbank (CRM) haben, und gleichzeitig die Zeit und die verwendeten Materialien verfolgen sowie Rechnungen nahtlos erfassen müssen.

The HindSite Solution – Details

HindSite Software

2001 gegründet

The HindSite Solution – Details

HindSite Software

2001 gegründet

The HindSite Solution – Videos und Bilder

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The HindSite Solution

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Ausgewählte Software

Startpreis

99,99 $
35,00 $/Monat
79,00 $/Monat
29,99 $/Monat

Kostenlose Version

Kostenlose Version Nein
Kostenlose Version Nein
Kostenlose Version Nein
Kostenlose Version Nein

Gratis Testen

Gratis Testen Nein
Gratis Testen Ja
Gratis Testen Ja
Gratis Testen Ja

The HindSite Solution – Bereitstellung und Support

Kundenbetreuung

  • Chat

Einsatz

  • Windows (Desktop)
  • Windows (On-Premise)
  • Linux (On-Premise)
  • Android (mobil)
  • iPhone (mobil)
  • iPad (mobil)

Training

  • Live Online
  • Webinare
  • Dokumentation

Funktionen von The HindSite Solution

  • API
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Angebote / Schätzungen
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Felder
  • Anpassbare Formulare
  • Anpassbare Vorlagen
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Aufgabenplanung
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bestandsverfolgung
  • CRM
  • Dateispeicherung
  • Dokumentenspeicher
  • Drag-and-Drop
  • Drittanbieter-Integration
  • Echtzeit-Aktualisierungen
  • Echtzeit-Benachrichtigungen
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Echtzeit-Daten
  • Elektronische Unterschrift
  • Erinnerungen
  • GPS
  • Historische Berichte
  • Integration in die Buchhaltung
  • Inventarverwaltung
  • Job-Management
  • Job-Nachverfolgung
  • Job-Planung
  • Kalenderverwaltung
  • Kontakt-Datenbank
  • Kundendatenbank
  • Kundendienst-Historie
  • Kundenhistorie
  • Mobiler Zugriff
  • Online-Zeiterfassung
  • Rechnungsmanagement
  • Routing
  • Schätzung
  • Standortverfolgung
  • Statusverfolgung
  • Terminplanung
  • Versandmanagement
  • Vertrags-/Lizenz-Management
  • Wartungsplanung
  • Workflow-Management
  • Zahlungseinzug im Außendienst

Siehe die vollständige Field Service Management Software Liste

  • API
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Angebote / Schätzungen
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Vorlagen
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Aufgabenplanung
  • Auftragskostenrechnung
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bestandskontrolle
  • Bestandsverfolgung
  • Bewässerungs-Nachverfolgung
  • Daten-Import / -Export
  • Drag-and-Drop
  • Drittanbieter-Integration
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Echtzeit-Daten
  • Elektronische Unterschrift
  • Elektronische Zahlungen
  • GPS
  • Geografische Karten
  • Grünflächenmanagement
  • Integration in QuickBooks
  • Integration in die Buchhaltung
  • Inventarverwaltung
  • Job-Management
  • Job-Nachverfolgung
  • Job-Planung
  • Kalenderverwaltung
  • Kundendatenbank
  • Kundenportal
  • Landschaftsdesign
  • Lohn- und Gehaltslisten-Management
  • Mitarbeitermanagement
  • Mobile Unterschriftenerfassung
  • Mobiler Zugriff
  • Rechnungsmanagement
  • Routing
  • Schätzung
  • Self-Service Portal
  • Terminplanung
  • Timesheet Management
  • Versandmanagement
  • Vertrags-/Lizenz-Management
  • Wartungsplanung
  • Zeit & Kosten Verfolgung
  • Zeitverfolgung

Siehe die vollständige GaLaBau Software Liste

  • API
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Angebote / Schätzungen
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Felder
  • Anpassbare Formulare
  • Anpassbare Vorlagen
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Aufgabenplanung
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bestandskontrolle
  • Bestandsverfolgung
  • Daten-Import / -Export
  • Dokumentenspeicher
  • Drag-and-Drop
  • Drittanbieter-Integration
  • Echtzeit-Aktualisierungen
  • Echtzeit-Benachrichtigungen
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Echtzeit-Daten
  • Elektronische Unterschrift
  • Elektronische Zahlungen
  • Erinnerungen
  • Für HLK-Unternehmen
  • Historische Berichte
  • Integration in QuickBooks
  • Integration in die Buchhaltung
  • Inventarverwaltung
  • Job-Management
  • Job-Nachverfolgung
  • Job-Planung
  • Kalenderverwaltung
  • Kontakt-Datenbank
  • Kundendatenbank
  • Kundendienst-Historie
  • Kundenhistorie
  • Kundenportal
  • Mobile Unterschriftenerfassung
  • Mobiler Zugriff
  • Rechnungsmanagement
  • Routing
  • Schätzung
  • Standortverfolgung
  • Techniker-Management
  • Terminplanung
  • Timesheet Management
  • Versandmanagement
  • Wartungsplanung
  • Workflow-Management
  • Zeit & Kosten Verfolgung

Siehe die vollständige SHK Software (Sanitär, Heizung, Klima & Lüftung) Liste

Alternativen für The HindSite Solution

Mehr Alternativen zu The HindSite Solution

Erfahrungen mit The HindSite Solution

Alle 30 Nutzerbewertungen lesen

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,2
Benutzerfreundlichkeit
4,1
Kundenservice
4,5
Funktionen
4
Preis-Leistungs-Verhältnis
3,7

Nutzerbewertungen nach Bewertung

5
10
4
13
3
6
2
1

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001
Cate R.
Cate R.
Office Staff in USA
Verwendete die Software für: Nicht angeboten
Herkunft der Bewertung

Saves time for both technicians and office staff.

5 vor 7 Jahren

Kommentare: This software has the ability for technicians to web sync while in the field. This means if the office changes the schedule they can see the changes. Also if the tech is running ahead or behind of schedule there is real time updates and then can be adjusted saving tons of time and definitely money. The developers are constantly improving the software by updating reporting features or adding programs such as Hindsite Connect. Having the ability to email customers confirmations and marketing material directly from the software will save time since we will not have to export and sort the information in another program.

Trena T.
Office Administrator in
Verwendete die Software für: Nicht angeboten
Herkunft der Bewertung

Hindsite Great for Service Related Industries

4 vor 10 Jahren

Kommentare: We contiue to be grateful for all the details that Hindsite has allowed us to manage for our business. Our customers also find GREAT value in the fact that they can call the office and get highly detailed answers from office staff very quickly and efficiently (thanks to the HISTORY feature). As an office administrator, scheduling multiple technicians for multiple services (estimates, repairs, installations etc.) has become MUCH easier with HindSite Software. Using HindSite software in conjunction with a mapping software allows us to schedule appointments much more efficiently by location, eliminating a great deal of drive time. Many service related industries can benefit from HindSite. If you're IN to details, HindSite is the program for your business. There are many ways to track time records for employees and several mapping features that are sure to be helpful.

Vorteile:

The biggest PRO I think HindSite offers is the CUSTOM REPORTS - you can pull just about any report needed for about any situation for any data captured. Another favorite feature is ADD-A-NOTE. This lets you attach a note to the customer (ie. calls made to or received from) and keeps it with that contact. SPECIAL NEEDS is an amazing feature for the office personnel to allow them quick information about a customer such as "HIS name is Kelly, HERS is Jean" or "Must pay past due balance prior to scheduling next service". Then there's PDA SPECIAL NEEDS is great for service technicians. It's a special 'pop-up message' that appears as they time in to a job and allows us to warn technicians for items such as Dogs, warranty void, or other items that only pertain to that particular customer. REMINDERS is another one of my favorite features for tasks you don't want to forget for the future. HISTORY keeps all data at your fingertips for all services rendered. There are MANY more benefits too!

Nachteile:

If you want to review work schedules from a past dates, you will only be able to view the data that exists with current employees who are licensed. All of the data for each customer still exists in the HISTORY, its just that you cannot expect all the appointments to be in a screen where you can view the schedule as it was from a past date. The exception to this would be if you retain the same staff/licenses. Moving appointments or changing from one date to another is very easy - sometimes too easy. If you're not careful it's possible to accidently relocate a scheduled appointment to a date or time that wasn't intended.

Justin C.
Sales Manager in USA
Verbraucherdienste, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung
Quelle: SoftwareAdvice

Good product idea just not easy to make changes

3 vor 4 Jahren

Kommentare: Don’t use apple devices with this software because it won’t work properly

Vorteile:

Having contracts in the system and knowing that once they are completed they will get billed properly.

Nachteile:

Anytime you need to make a change to a contract it seems like it is easier to delete the current one and add a new one.

Doc J.
Operations Manager in USA
11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Quite frankly, I couldn't imagine doing my job without this software. It is a must have for service

4 vor 4 Jahren

Kommentare: Overall my experience has been great. The staff and HindSite really support their product to the best of their abilities, and their attitude makes the small nuances in the software easy to overlook.

Vorteile:

The support staff is phenomenal, they are always helpful and informative, and are never afraid to admit if they need help from a superior. I have had great experiences with every level of personnel they have. The software itself is very thorough, almost overwhelming, without a little direction. The ease of scheduling and ability to customize to your own specific requirements is great, and the integration with QuickBooks makes invoicing mostly a breeze. The contracts and marketing aspects which tie everything together really make it a must have for any service based company, especially in their industry-specific niche. Keeping track of parts & products for billing and inventory is SO easy.

Nachteile:

Not cloud or web-based: lose power at the office, and the mobile techs can be at a loss. So many options and features make development a little slow, and tweaking existing products to perfection is can be hampered by new feature additions. Sometimes contract labor conversions to QuickBooks invoicing can be glitchy.

April V.
office manager in USA
Bau, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung
Quelle: SoftwareAdvice

Hindsite Saves time

5 vor 2 Jahren

Kommentare: overall, Hindsite has saved us the aggrevation of scheduling, frustration of not knowing where the technicians are. Their help department is the best, if I call to get their help, I know that I will not have to call back

Vorteile:

Hindsite saves time with the mapping. You know exactly how many miles from the next job your technician is and they are not wandering aimlessly around for the next stop.

Nachteile:

I cant say I have a con because they have now even added texting, who doesn't like to text a customer, again!! game changer!!