Aplos

Aplos

von Aplos

Wer verwendet Aplos?

Kirchen und gemeinnützige Organisationen, die eine einfache Art und Weise suchen, um ihre Fondsbuchhaltung zu erledgen. Wir werden auch von CPAs und Buchhaltern verwendet, die Echtzeit-Zugriff auf die Bücher von mehr als einer Organisation benötigen.

Was ist Aplos?

Aplos bietet ein Online-Fondsbuchhaltungssoftware für gemeinnützige Organisationen und Kirchen. Genieße deine Fondsbuchhaltung mit unserer allumfassenden, benutzerfreundlichen Software, auf die du jederzeit überall online zugreifen kannst. Gib einfach deine Transaktionen ein und erstelle professionelle Berichte. Akzeptiere Online-Spenden und verfolge automatisch Beitragsnachweise nach. Support und Training sind immer kostenlos!

Aplos – Details

Aplos

http://www.aplossoftware.com/

Gegründet 2009

Aplos – Preisübersicht

Aplos ist verfügbar ab 59,00 $/Monat. Aplos bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Weitere Preisinformationen für Aplos findest du unten.

Startpreis

59,00 $/Monat

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Ja

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Training

Persönlich

Live Online

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

Support während der Geschäftszeiten

Online

Aplos Funktionen

Buchführungssoftware für Schulen
Abrechnung & Rechnungsstellung
Anlagegegenstand-Management
Anwesenheitsmanagement
Einkauf
Fondsrechnung
Für Privatschulen
Hauptbuch
Klasse hochladen
Kostenplanung und Prognosen
Lohn- und Gehaltslisten-Management
Software für Schulen
Verbindlichkeiten
Einkauf & Empfang
Fondsrechnung
Forderungen
Kontenabgleich
Kostenplanung und Prognosen
Lohn- und Gehaltslisten-Management
Projektbuchhaltung
Spenden-Tracking
Subventions-Management
Verbindlichkeiten
Aktivitäts-Verfolgung
Compliance Management
Einkauf & Empfang
Forderungen
Hauptbuch
Kontenabgleich
Kostenplanung und Prognosen
Partnerschaft-Buchhaltung
Spender-Management
Verbindlichkeiten
Vermögensverwaltung
Absolventen-Management
Auktions-Management
CRM
Freiwilligen-Management
Kampagnenmanagement
Mitgliedschaft-Management
Mobiles Spenden
Pfand-Management
Spendenmanagement
Spender-Management
Spendersuche
Subventions-Management
Tracking von Beiträgen
Veranstaltungsmanagement
Wiederkehrende Spenden
Zahlungsabwicklung
Fondsrechnung
Forderungen
Hauptbuch
Kontenabgleich
Kostenplanung und Prognosen
Lohn- und Gehaltslisten-Management
Spenden-Management
Verbindlichkeiten
Vermögensverwaltung
Freiwilligen-Management
Integration in die Buchhaltung
Integrierte Buchführung
Kinder-Check-in
Kleingruppenmanagement
Mitglieder-Portal
Mitgliederverzeichnis
Online-Spenden
Pfand-Management
Veranstaltungsmanagement
Verfolgen der Teilnahme
Verwaltung mehrerer Standorte
Ausschuss-Management
E-Mail Marketing
Gebühren-Management
Mitglieder-Datenbank
Mitglieder-Portal
Mitgliedertypen
Mitgliederverzeichnis
Mitgliedschaftsverlängerung
Veranstaltungsmanagement
Verwalten von Anwendungen
Website-Management
Zahlungsabwicklung
Ausschuss-Management
Buchhaltung
Freiwilligen-Management
Fundraising-Management
Gebühren-Management
Mitglieder-Datenbank
Mitgliedschaft-Management
Social-Media-Management
Spender-Management
Veranstaltungsmanagement
Belegmanagement
Kampagnenmanagement
Mobiles Spenden
Online-Spenden
Pfand-Management
Spenden-Tracking
Spendenmanagement
Spender-Management
Veranstaltungsmanagement
Wiederkehrende Spenden
Zahlungsabwicklung

Aplos – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 133 Nutzerbewertungen

Gesamt
4.4/5
Benutzerfreundlichkeit
4.4/5
Kundenservice
4.6/5
Funktionen
4.2/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4.5/5

Simple and easy, but with advanced features for those who need it.

Bewertet am 9.10.2018
Brandon B.
Organizing Pastor
Religiöse Einrichtungen, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5/5
Benutzerfreundlichkeit
5/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
5/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: We began using Aplos as a brand new church. They helped us every step of the way as we grew - absolutely stellar customer service! We still don't have the complexity that some larger churches do, but every time we have needed to add something, the capacity has been there. The one exception was the lack of payroll integration, which I understand that they are now adding but we have not used yet. What I love about the product is that it is easy for us who are new to accounting to use, but also robust enough that our treasure (CPA) is able to use it in more complex ways.

Vorteile: Cloud-based Accounting with multiple user accounts makes it easy to keep finances updated.
Clean, simple, straight-forward layout makes use easy.
Super-responsive customer service are always there when you need them.
Bank integration makes it easy to import transactions.
Contact management.
Reports are quick and easy to generate with customized data.
Ability to connect to online-giving.

Nachteile: At the moment we are unable to link families within the contact management system.
There are awesome graphs and charts on the dashboard, but unfortunately they do not have a lot of customization options or the ability to easily export.

Great Software for Non-profits

Bewertet am 1.7.2019
Roslyn C.
Administrative Assistant
Religiöse Einrichtungen, Selbstständig
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
4/5
Benutzerfreundlichkeit
4/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Aplos has THE BEST Customer Service team you could ask for! No matter what the issue or who answers the phone, I am always treated professionally and courteously. For example, I recently called because our church was changing our fiscal year from the calendar year to a July-June year. In a matter of minutes, I was on my way with my questions answered! At times when what I wanted wasn't available in the software, I have always been told that my request would be sent to the IT team for review and consideration. I like the fact that Aplos LISTENS to its customers and responds! The webinars and support areas offered are always helpful as well. Lastly, I personally enjoy the humor of the Aplos team; and the occasional contests/prizes are fun, too!

Vorteile: The software is basically user-friendly.

Nachteile: Some areas (like events) don't allow me all the options I wish were available.

Great for Church Finances

Bewertet am 23.1.2020
Mabel D.
Project Manager
Non-Profit-Organisation Management, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
4/5
Benutzerfreundlichkeit
5/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
4/5
Kundenbetreuung
4/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Vorteile: I love the updated dashboard and the charts you can see with the finances.

Nachteile: It does take a long time to transfer information from another system to Aplos. We made the switch and 4 months later we were ready to start using the program.

Antwort des Softwareanbieters

von Aplos an 27.1.2020

Thank you, Mabel, for your review. We are happy to see that you enjoy our software!
Making the switch to a new platform certainly can take some time; depending on how many systems or spreadsheets you are wanting to integrate, the amount of data you need to move, the number of users to train, etc. Best to allow plenty of time to ensure that the data move is complete and accurate and your team is up to speed on Aplos' capabilities and how to perform transactions.
Our Success Team is here to help guide you along the path to a more efficient and accurate future for your organization.

Great for church finances and more

Bewertet am 3.12.2019
Don M.
pastor
Religiöse Einrichtungen, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
4/5
Benutzerfreundlichkeit
5/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
Kundenbetreuung
4/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Much more accurate accounting and record keeping, balancing with bank deposits.

Vorteile: We made the transition from paper to online accounting via Aplos. It is very easy to make entries and retrieve reports, keep up with contributions and even church membership.

Nachteile: Users with little computer experience could be put off a bit but that would be the case with any online accounting system.

Antwort des Softwareanbieters

von Aplos Software an 3.1.2020

Thank you for the valuable review, Don! We appreciate the fact you're enjoying Aplos.

Good Software for Beginning Nonprofits

Bewertet am 13.7.2018
Sherry N.
Founder
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
3/5
Gesamt
3/5
Benutzerfreundlichkeit
4/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
4/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Vorteile: I like that everything is all together in one spot - donor software, accounting, newletters and online giving forms. I like how when someone gives online through your forms that it automatically incorporates into your accounting and saves info from the giver into your contacts. Their customer service and support is their beacon of light. Extreme strong point. It's almost as if you have nonprofit accountant on your staff to answer your questions. They answer you quickly, and their answers are always helpful. And often times they've logged in and completely helped me fix an issue. This is the best thing I love about them and something that makes them completely unique. This was a game changer for me as a brand new nonprofit and didn't know what I was doing. I can't say enough about this! This is what makes me recommend them to everyone I know that's a nonprofit leader.

Nachteile: The newsletter email templates and online giving forms are very template-y and don't give you a lot of control. The final product can help you get information out, however it looks pretty amateurish, which in turn makes your nonprofit/your brand, look amateurish - which is more important than most people know. If Aplos could follow constant contact's lead on design formatting they would be top notch. The other thing I don't like is often I'm fundraising for events and have options for customers to pick (example : I want to buy tickets for an event and a tshirt for two people), or want them to be able to buy multiples of items and it really needs somewhat of a "cart" option for online giving forms. Third, I get lots of complaints from customers about the transaction errors which make it hard to give. I get this a lot. Which can hinder givers, often they won't go back again and give again when they get an email way later that the transaction didn't go through, so you lose donations. I've addressed this with them several times, but there hasn't been any resolution. I think it has to do with that the provider they use does a micro-transaction to the bank and then banks don't approve it.