ProcessMaker

Wer verwendet ProcessMaker?

Das Unternehmen arbeitet in den Bereichen Software, Bildung (Hochschulbildung und K-12), Finanzen, Versicherungen, Gesundheitswesen, Banken, Behörden, Fertigung, Telekommunikation und mehr.

Was ist ProcessMaker?

ProcessMaker ist spezialisiert auf Enterprise-Business-Process-Management (BPM) und Workflow-Softwarelösungen. Mit ProcessMaker kannst du die Effizienz beim Erstellen, Ausführen, Protokollieren und Optimieren deiner Geschäftsprozesse über eine intuitive, nutzerfreundliche Oberfläche steigern. Tausende von Unternehmen auf der ganzen Welt wenden sich an ProcessMaker Enterprise, um eine hochverfügbare, produktionsbereite, mehrsprachige BPM-Lösung zu erhalten, die sowohl vor Ort als auch in der Cloud verfügbar ist.

ProcessMaker – Details

ProcessMaker

http://www.processmaker.com/

Gegründet 2003

ProcessMaker – Kostenübersicht

ProcessMaker bietet eine Gratisversion und eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von ProcessMaker ist ab 1.495,00 $/Monat verfügbar.

30462
30463
30464
30465
30466
ProcessMaker video
30462-thumb
30463-thumb
30464-thumb
30465-thumb
30466-thumb

Startpreis

1.495,00 $/Monat

Kostenlose Version

Ja

Gratis Testen

Ja

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Installiert - Windows

Mobile - iOS Native

Mobile - Android Native

Training

Persönlich

Live Online

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

24/7 (Live Vertreter)

ProcessMaker Funktionen

BPM-Tools
Alarmfunktion / Benachrichtigungen
Automatisierung von Geschäftsprozessen
Kollaboration
Management für Geschäftsrichtlinien
Prozess-Mapping
Prozessmodellierung & Design
Prozessänderung-Nachverfolgung
Visual Workflow Management
Zugriffskontrollen/Berechtigungen
Anpassbares Dashboard
Aufgabenmanagement
Automatisierung von Geschäftsprozessen
Compliance-Verfolgung
Dokumentenmanagement
Drittanbieter-Integration
Formularverwaltung
Grafischer Workflow Bearbeiter
Kalenderverwaltung
Mobiler Zugriff
No-Code
Workflow-Konfiguration
Zugriffskontrollen/Berechtigungen

ProcessMaker – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 174 Nutzerbewertungen

Gesamt
4,4/5
Benutzerfreundlichkeit
4,3/5
Kundenservice
4,1/5
Funktionen
4,3/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,2/5
Diego C.
Regional Procurement Coordinator
Telekommunikation, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    2/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    8/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 19.9.2019

"Process Maker Best Workflow Platform"

Kommentare: The platform has helped us a lot, we have created around 3 different flows and it has never given us any inconvenience that could not be fixed with some changes in user permissions, so I give my recommendation of the platform 100% Apart from this, the platform allows you to incorporate an unlimited number of users and the fact that the platform is designed in a web environment, which allows you to have access to the tool from any device and in case there is little, it has a mobile application. which allows you to have immediate and available access at any time

Vorteile: the use of the application is quite easy, knowledge of it is not necessary for the administration of the application, approvals and flows are quite friendly, and the best thing about the tool is the cost-benefit, process maker has come to facilitate our work on a daily basis, we use it to create an approval of the flow of purchases at a regional level and it has been very effective in addition to the report module is very accurate and allows you to export the information either in excel or work it in PowerBI

Nachteile: The only thing I can say that the application is bad is the customer service, the technical support is very late as the salespeople, we reached a point where we almost suspended the license for not having an offer for the renewal of In the same way, although the license price is very accessible, it is necessary to buy a license for each user and also for the flow created.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 19.9.2019
Douglas O.
Automation RPA
Finanzdienstleistungen, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    4/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 25.6.2019

"Good for end user, Bad for reporting and case tracking"

Kommentare: Migrating the different process in the company about financial and open cases.
For example, the process for request access to IT, is in ProcessMaker, and reduce the time for response and the user can track the ticket approved

Vorteile: Easy for use, principal for the end users and Administrators. The easy development the different process in the company. ProcessMaker help us to safe the planet, migrating the paper to digital forms

Nachteile: The reports, is more easy create reports in other program compare with the reporting environment in the system and the part of case tracking is very dificult.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 25.6.2019
Pius E.
Technical Account Manager
Bankwesen, 5.001-10.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    3/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    3/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    5/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 1.7.2020

"Feedback on purchase and installatio of ProcessMaker BPM Software"

Kommentare: Experience is good so far but requires training of users which could have come helpful with license purchase - additional approval to fund training of users is being sought to bridge this gap.

Vorteile: Contracting process and support for onboarding
Easy of setup

Nachteile: Scarce local support
Training credits not available with purchase as with other solution providers such as IBM, Microsoft etc.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 1.7.2020
Eric T.
Associate Director
Hochschulbildung, 10.001+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    2/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    2/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    2/5
  • Kundenbetreuung
    3/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    1/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    4/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 23.9.2019

"Ok tool that was not what we needed | Ended up abandoning"

Kommentare: I did not like it. I was forced to adopt the platform because C-Level execs saw demo and then said we need this. Tasked with migrating a code base from another institution to our operations was already a arduous process, but then it only worked on PM2.5x migrating to 3x was going to require an extended effort that I could not implement due to the changes in the software (that were for the better).

Vorteile: Visually architect a workflow/business process.

Nachteile: I started training for PM2 and attempted to rework an add on from another campus for our workflow. I found the development process to be tedious and unncessarily complicated due to the multiple layers involved in the stack: PHP (old outdated library too), triggers for db's that operate independently of the PHP code. Old libraries like Gulliver that were a tad buggy. To compound things in order to make PM actually useful in the enterprise we had to purchase the support contract, which in itself wasn't very supportive.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 23.9.2019
Ariel M.
Web Developer
Informationstechnologie & -dienste, 5.001-10.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 28.6.2020

"Great support"

Kommentare: Great experience

Vorteile: This software is user-friendly. It helps us to keep a record of everything in the organization

Nachteile: The only thing that I don't like is that there are so many updates

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 28.6.2020