Ascente

Ascente

von Compusource

Wer verwendet Ascente?

Das Tool ist ideal für kleine bis mittelgroße Klempner-, HLK- und Kühlstoffunternehmen mit dem Fokus auf neuen Konstruktionen. Es trägt zur Verbesserung der Arbeitsproduktivität bei und ermittelt Möglichkeiten zur Umsatzgenerierung.

Was ist Ascente?

Ascente ist eine umfassende Außendienstsoftware für den Klempner- und HLK-Bereich sowie für Bauunternehmen. Ascente verbessert das Endergebnis, indem es die Rentabilität durch höhere Effizienz, Produktivität und neue Möglichkeiten der Umsatzgenerierung steigert. Mit Ascente MobilePro können Techniker ihren Kunden umsatzsteigernde Optionen anbieten und gleichzeitig Jobinformationen speichern. Das vollständig integrierte Vorgehen reduziert den Verwaltungsaufwand und verhindert Einnahmeverluste aus falschen oder verlorenen Abrechnungen.

Ascente – Details

Compusource

http://www.compusource.com

Gegründet 1971

Ascente – Kostenübersicht

Ascente bietet keine Gratisversion und keine kostenlose Testversion.

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Nein

Einsatz

Installiert - Windows

Training

Persönlich

Live Online

Dokumentation

Kundenbetreuung

Support während der Geschäftszeiten

Online

Ascente Funktionen

SHK Software (Sanitär, Heizung, Klima & Lüftung)
Abrechnung & Rechnungsstellung
Angebote / Schätzungen
Arbeitsauftragsverwaltung
Bestandskontrolle
Job-Management
Kundendatenbank
Kundendienst-Historie-Nachverfolgung
Mobiler Zugriff
Routing
Techniker-Management
Terminplanung
Versandmanagement
Wartungsplanung
Abrechnung & Rechnungsstellung
Angebote / Schätzungen
Arbeitsauftragsverwaltung
Inventarverwaltung
Job-Management
Kundendatenbank
Kundendienst-Historie-Nachverfolgung
Mobile App
Routing
Techniker-Management
Terminplanung
Versandmanagement

Ascente – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 10 Nutzerbewertungen

Gesamt
3,8/5
Benutzerfreundlichkeit
3,8/5
Kundenservice
4,1/5
Funktionen
4,4/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,3/5
Kathy T.
Corp Secretary
Bau, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 18.4.2018

"Just started the techs on tablets and love them."

Kommentare: Organization, tracking, connection and total service for the customer.

Vorteile: We have been with Ascent & Traverse since May 2005. We just started with the tablets a month ago. The tablets save time and increase sales. Easy for the techs to work with and the customers are impressed. Easy also for the techs in the field to see past service work performed, equipment, can collect payment and add to invoice and email receipt directly to customer.

Nachteile: Would love to be able to produce more reports that work for our company. Would love to be able to dispatch contract job techs to their jobs through the dispatch board someday.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 18.4.2018
Dawn O.
Operations Manager
Verbraucherdienste, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 14.3.2018

"I like that the platform is established and will continue on for years."

Kommentare: fully integrated with payroll.

Vorteile: that it is fully integrated! It can do service, jobs etc and especially with payroll. I like that they continue to improve Ascente with new versions but I wish they would test it more because too often silly bugs are the result of it. THANK YOU for finally attaching the jobs to the jobsite in the call taking screen!!! That alone was a game changer. When I need help, the hotline is very receptive. I like the dispatching and service. The Preventive Maintenance module.

Nachteile: I think it is very time intensive to train new people. Especially when it comes to Preventive Maintenance, Service Billing and Inventory. Every box means something. i wish they had more default reports to choose from? OR every time they create one to have an place on their website that I could see what the name is and what it does. It seems the only way we get the information we really need to to export it to excel. And at this point right now I am the only one who really knows how to do that. Isn't there a way to track Payroll deduction entries? All I can run is what was actually deducted? I would like to know what is owed or when we actually entered in a tool account etc? I wish I could control the Color of the dispatch calls by the Promise time or be able to add my own criteria or be able to override it and make it my own color. For example- I want first calls to be a certain color so that I can easily see that everyone has a first call and not have to click on it. Or if a tech has a first call and then and afternoon. I can tell easily that we need morning call(s). I wish they had a shortcut to each of the notes from the call taking screen. I wish they offered yearly reviews of how we use the system and are we using it to its potential?
I wish I knew of the additional options or upgrades available?

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 14.3.2018
Mike P.
CFO
Bau, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    1/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    1/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    2/5
  • Kundenbetreuung
    2/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    1/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    0/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 12.7.2016

"Ascente review"

Kommentare: Have used Compusource products (Contrac2) for many years, upgraded to Ascente, huge mistake.
Very hard product to use and support for this product is far inferior to prior products.

Nachteile: Very inflexible product, can't customize.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 12.7.2016
Karen L.
Service
Maschinenbau oder Wirtschaftsingenieurwesen, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 2.3.2018

"I'm in the service department and use Ascente daily, overall I'm happy with the program."

Vorteile: It is easy to learn and use on a daily basis. There are many reports and searches that I can run in order to see my overall customer base.

Nachteile: Some of the changes after our upgrade are not good for us and how we work. There are several things that were changed and we have to add several steps to a process that takes us longer now to complete it. We will be talking to someone soon about these issues.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 2.3.2018
Kevin W.
Controller
Bau, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 22.2.2018

"I have found Ascente to be very user friendly and common sense for our staff"

Kommentare: Very good Customer service

Vorteile: I really like the Job Site history that is tracked, and the ease of managing service calls. Reporting is very strong, and provided great information for our management team.

Nachteile: There are not many options available for third party integration software, such as GPS and Credit Card processing. Wish there were more options when it comes to these pieces.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 22.2.2018