Was ist Quoter?

Quoter ist eine moderne, cloudbasierte Angebotsplattform, mit der Technologiedienstleister mehr verkaufen und schneller bezahlt werden können.

Quoter wurde von den Entwicklern von IT Glue entwickelt. Die Lösung ist blitzschnell, nutzerfreundlich und dafür konzipiert, dass mehr Anbieter Angebote erstellen können.

Dank der unbegrenzten Nutzer-Tarifpläne in Verbindung mit den Automatisierungsworkflows können sich mehr deiner Mitarbeiter dem Vertrieb widmen, ohne dass Gefahr besteht, dass du nicht mehr die Kontrolle hast.

Wer verwendet Quoter?

Quoter richtet sich in erster Linie an Technologiedienstleister.

Wo kann Quoter bereitgestellt werden?

Cloud, SaaS, webbasiert, Mac (Desktop), Windows (Desktop), Linux (Desktop), Chromebook (Desktop)

Über den Anbieter

  • Quoter Software
  • Ansässig in Vancouver, Kanada
  • 2018 gegründet
  • Telefon-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Australien, Deutschland, Irland, Kanada, Mexiko und 5 weitere

Sprachen

Englisch

Quoter Kosten

Startpreis:

99,00 $/Monat
  • Keine Gratisversion

Quoter bietet keine Gratisversion. Die kostenpflichtige Version von Quoter ist ab 99,00 $/Monat verfügbar.

Über den Anbieter

  • Quoter Software
  • Ansässig in Vancouver, Kanada
  • 2018 gegründet
  • Telefon-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Australien, Deutschland, Irland, Kanada, Mexiko und 5 weitere

Sprachen

Englisch

Quoter – Videos und Bilder

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Quoter

99,00 $/Monat
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15,00 $/einmalig
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19,00 $/Monat
Kostenlose Version
Gratis Testen

Quoter Funktionen

  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Angebote / Schätzungen
  • Angebotserstellung
  • Anpassbare Felder
  • Automatisierte Angebotserstellung
  • CRM
  • Drag-and-Drop
  • Drittanbieter-Integration
  • Elektronische Unterschrift
  • Elektronische Zahlungen
  • Integration in die Buchhaltung
  • Kontakt-Datenbank
  • Kontaktmanagement
  • Kontrolle des Genehmigungsprozesses
  • Kundenspezifisches Branding
  • Preis- / Margen-Management
  • Preis- und Kostenkalkulationen
  • Preismanagement
  • Produktkonfigurator
  • Rabattmanagement
  • Versionskontrolle
  • Vertriebsaktivitätsmanagement
  • Vorlagen-Management
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Wissensbasis-Management
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen

Alternativen für Quoter

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Bewertungen über Quoter

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,6 (51)
Benutzerfreundlichkeit
4,6 (51)
Kundenservice
4,8 (51)
Funktionen
4,5 (51)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,7 (51)

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
75%
4
20%
2
6%
Alex W.
Alex W.
President in Kanada
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Informationstechnologie & -dienste, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

A great product for MSPs to leverage online quoting and signatures

5,0 letztes Jahr

Kommentare: We were looking to replace our internal quoting process which was handled by our PSA (Autotask) and Quote provided us not only the ability to make amazing proposals, but with their E-Sign compliance, we were able to fold our electronic signature process into it as well. Now we run all our agreements and proposals through the software making it easy for us to win new business for hardware or recurring services

Vorteile:

Being able to have almost my entire sales process handled in a single quote/email is great. We have our contracts embedded into the templates making it easy for managed services as well as hardware

Nachteile:

The product is being regularly improved upon, but having default text in custom fields would be nice, and more advanced PSA features like Billable products as of right now, do not import into templates so they are added by the proposal which is kind of a pain.

Mark J.
Senior Technology Consultant in USA
Informationsdienst, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Fantastic and Simple Quoting Platform

5,0 letztes Jahr

Kommentare: Our experience with Quoter has, overall, been excellent. It is cost-effective, integrates well with our PSA (Autotask) and allows us to quickly and easily generate large volumes of quotes. We are extremely pleased with the support, and the product works well for our use case.

Vorteile:

We loved the onboarding process for Quoter where their support team built out Quoter forms based on our existing quote and contract proposal templates. The system is extremely simple to use and manage, changes can be implemented quickly and it's easy to generate quotations quickly.

Nachteile:

There is not a great quote search tool to categorize quotes by company, contact or product category. I would like to see integration with Amazon or Newegg, but that's not necessarily typical. Quoting options are quick and simple, but sometimes I encounter issues customizing the quote line items the way I would like to. For example, i can't have text dividers between quote line items to indicate different sections of the quote. The template quote does a good job of itemizing categories at the bottom, but sometimes it would be nice to have additional delineation options.

Jason P.
Sales Manager in Australien
Informationstechnologie & -dienste, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung
Quelle: SoftwareAdvice

In Betracht gezogene Alternativen:

Wholesale changes made without notice

2,0 vor 2 Jahren

Kommentare: While the product has provided the basic service that we required over the last 2+ years, the constant changes that break our business processes, and the general lack of communication, mean we now have no option but to look for an alternative product.

Vorteile:

The user interface is very easy to use and there is integration with quite a number of third party applications

Nachteile:

There is very little capability to customise the look and layout of the quotes the customer receives beyond company logos. Quoter constantly makes "improvements" to the product. A lot of these remove existing functionality and break our business processes. These "improvements" are rarely communicated to us by Quoter before implementation. That often leaves the product unusable for up to a day while we have to scramble to find out what they've changed and how to modify our integrations and/or processes.

Craig H.
VP of Sales in USA
Informationstechnologie & -dienste, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Quick and Easy

5,0 vor 7 Monaten

Kommentare: Our closing rate went up 60% once we fully implemented the solution.

Vorteile:

Speed of creating quotes and getting them out the door. Also clients can create their own quotes if we allow them.

Nachteile:

Removing retired or older items is difficult. Be nice to sort by date added and modified so older services or items can be purged easily.

Bruce P.
Managing Director in UK
Informationstechnologie & -dienste, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Simple and fast quoting

5,0 vor 5 Monaten

Kommentare: Simply put, Quoter make quoting easy for us

Vorteile:

Really easy to use - I can onboard new staff in no time. Time to produce quotes is really quick. Also the support is some of the best I've seen - very prompt and personal.

Nachteile:

Could have better integration with our PSA software. However Quoter listen to their clients, have taken this on board and I am confident it will be improved.