Hippo CMMS

Hippo CMMS

von Hippo CMMS

Wer verwendet Hippo CMMS?

Hippo bietet flexible Wartungsmanagementlösungen für eine Vielzahl von Branchen, darunter Fertigung, Gesundheitswesen, Gastgewerbe, Immobilienmanagement, Bildung, Einzelhandel, Non-Profit-Organisationen und mehr.

Was ist Hippo CMMS?

Hippo CMMS ist eine leistungsstarke, kostengünstige und nutzerfreundliche Lösung für das Wartungsmanagement. Die flexible Plattform und leistungsstarke CMMS-Funktionen passen zu einer Vielzahl von Branchenanforderungen, von der Herstellung über das Gesundheitswesen bis hin zur Bildung und mehr. Hippo macht das Komplexe einfach mit seiner grafischen Schnittstelle, unbegrenzten Nutzer*innen und dem zuverlässigen Kundenbetreuungsteam. Mit über 15 Jahren Erfahrung ist Hippo ein führendes Programm zur Optimierung von Wartungsvorgängen in über 1.200 Organisationen.

Hippo CMMS – Details

Hippo CMMS

https://www.hippocmms.com/

Gegründet 2004

Hippo CMMS – Preisübersicht

Hippo CMMS ist verfügbar ab 39,00 $/Monat. Hippo CMMS bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Weitere Preisinformationen für Hippo CMMS findest du unten.

Startpreis

39,00 $/Monat

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Ja

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Mobile - iOS Native

Mobile - Android Native

Training

Persönlich

Live Online

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

Support während der Geschäftszeiten

Online

Hippo CMMS Funktionen

Auftragsmanagement Software
Angebote / Schätzungen
Arbeitsauftragserstellung
Bestandskontrolle
Job-Management
Kundendatenbank
Routing
Terminplanung
Versandmanagement
Vertragsmanagement
Vorbeugende Wartung
Wiederkehrende Termine
Anlagegegenstand-Management
Arbeitsauftragsverwaltung
Bestandskontrolle
Besuchermanagement
Für Schulen
Geräte-Management
Gewerbliche Immobilien
Inspektions-Management
Kreditplanung
Lieferanten-Management
Raumverwaltung
Störfallmanagement
Vorbeugende Wartung
Wohnimmobilien
Zimmer-Planung
Abrechnung & Rechnungsstellung
Inventarverwaltung
Kalibriermanagement
Kundendienst-Historie-Nachverfolgung
Mobiler Zugriff
Schlüssel & Schloss-Management
Techniker-Management
Vorbeugende Wartung
Arbeitsauftragsverwaltung
Energiemanagement
Facility-Management
Garantie-Management
Geräte-Management
IT-Asset-Management
Instandhaltung Planungs- und -Steuerungssysteme (IPS)
Instandhaltungsmanagement
Inventarverwaltung
Planung präventiver Wartung
Software-Lizenzmanagement
Verwaltung von Einzelteilen
Arbeitsauftragsverwaltung
Bestandskontrolle
Garantie-Nachverfolgung
Gerätenachverfolgung
Job-Management
Wartungsplanung
Arbeitsauftragsverwaltung
Auftragskostenrechnung
Geräte-Management
Gewerbliche Immobilien
Job-Management
Kundendatenbank
Routing
Terminplanung
Verfolgen von Vermögensanlagen
Versandmanagement
Wartungsplanung
Wohnimmobilien
Abrechnung & Rechnungsstellung
Arbeitsauftragsverwaltung
Inventarverwaltung
Kalibriermanagement
Kundendienst-Historie-Nachverfolgung
Mobiler Zugriff
Prädiktive Wartung
Schlüssel & Schloss-Management
Techniker-Management
Terminplanung
Verfolgen von Vermögensanlagen
Vorbeugende Wartung
Arbeitsauftragsverwaltung
Aufgabenliste
Einkauf
Erinnerungen
Inspektions-Management
Lieferanten-Management
Mobiler Zugriff
Prädiktive Wartung
Wartungsplanung
Zustandsüberwachung

Hippo CMMS – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 243 Nutzerbewertungen

Gesamt
4.5/5
Benutzerfreundlichkeit
4.4/5
Kundenservice
4.7/5
Funktionen
4.2/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4.6/5

From Clipboard to Computer

Bewertet am 19.12.2018
Alexander G.
A
Maschinerie, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5/5
Benutzerfreundlichkeit
5/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
5/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Before HIPPO CMMS all of our maintenance records were paper and clipboard. With HIPPO CMMS we are able to keep track of the preventative maintenance in a more proactive way than before. HIPPO CMMS helps us to preform predictive maintenance that we were unable to do in the past because it allows us to keep all information pertaining to equipment in one place with better, faster searching capabilities.

Vorteile: HIPPO CMMS gives us the ability to run individual reports for each piece of equipment. These reports help with capital expenditures when cost justification is needed.

Nachteile: It would be nice to have some sort of text box linked to each piece of equipment where you could keep notes and helpful information instead of using the Documents tab. If I need to write a note about a piece of equipment I have to edit a document then reload it to the HIPPO system.

Antwort des Softwareanbieters

von Hippo CMMS an 25.12.2018

Hi Alexander,

Thanks for taking the time to leave us a review and your feedback. Nothing makes our team happier than hearing about another successful implementation.

We definitely have data fields associated with equipment for comments and notes. Our team will be reaching out to you in the new year to see how we can make your experience even better.

If you don't want to wait, drop us a line or send us an email and let us know of anything we can do to improve.

Daniel

HIPPO CMMS

Bewertet am 31.7.2019
John M.
Director of Maintenance
Essen & Trinken, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
4/5
Benutzerfreundlichkeit
3/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
4/5
Kundenbetreuung
5/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: The company I joined had no CMMS program at all and it is a 3 plant multiple line bottling plant so I brought Hippo with me from my previous employer. So to be fair going from no CMMS to CMMS has made things a lot easier. Because of the regulatory requirement in this industry it makes providing documentation to auditor easier and reliable.

Vorteile: On line makes it convenient and without worry of upgrades and software cost upfront. Its pretty easy to maneuver around and the training has gotten better over the past years.

Nachteile: For me I would like to be able to reopen old work orders to attach documents to. There is definitely a need for a 24 hour support team if you are working a plant that is 24/7 and even if they had an on-call person it would be nice.

Antwort des Softwareanbieters

von Hippo CMMS an 2.8.2019

Hi John,

Thank you for your great review! We are extremely happy that you recommended Hippo to your current company based on your previous experience with us and that it is making it easier for you to manage your maintenance program. Our development team is currently working on making it possible to reopen a work order. It has been a common request, so stay tuned for updates.
I will share your suggestion with my management. As you may have noticed, we have a new technical support system and it is giving us helpful data to help us evaluate extending our support hours. We are getting more and more customers from different time zones, so this is definitely something we are considering.
We appreciate your feedback, so please let us know if you have any other suggestions or questions.

Warm regards,

Fabio Carvalho
Customer Success Adviser
866.956.2859 x 223 | f.carvalho@hippocmms.com

Best bang for the buck CMMS!

Bewertet am 19.9.2019
Chris F.
Maintenance Manager
Essen & Trinken, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5/5
Benutzerfreundlichkeit
5/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
5/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: So far Hippos has been great.. The work requester function is easy for anyone to use and has allowed the maintenance team to classify expenses and to justify improvements. Work orders are easy to use and completion rate are up.

Vorteile: Hippo is easy yo use web based and has all the main features needed for most CMMS users. It is not cluttered up with all the little things that 90% of maintenance mangers never use that just get in the way. Hippo is very user friendly, has exceptional support, and was easy to migrate to.

Nachteile: If i have to manufacture a negative, it would be getting used to the navigation. Once you get it though it is pretty easy.

Antwort des Softwareanbieters

von Hippo CMMS an 20.9.2019

Thank you for your great review, Chris!

I'm glad you're enjoying Hippo's ease of use and that you had a good onboarding experience. I will make sure to share this review with our team. Please keep in mind that Hippo offers lifetime technical support, so don't hesistate to contact us if you ever need any assistance.

Warm regards,

Fabio Carvalho
Customer Success Adviser
866.956.2859 x 223 | f.carvalho@hippocmms.com

A great program for time management in the work place.

Bewertet am 22.11.2019
Tony F.
Maintenance coordinator
Hausmeisterservice, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
3/5
Benutzerfreundlichkeit
4/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
4/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Very positive

Vorteile: There is a lot that I still need to learn so I watch as much of the video's to help me. Thank you for the Video's.

Nachteile: I am finding it stressful not knowing how to use a lot of the program, but Thanks to the hippo support team for always helping me with my questions so I can move forward.

Antwort des Softwareanbieters

von Hippo CMMS an 25.11.2019

Thanks for your great review, Tony!

I'm glad Hippo has been a great solution for the MITT team. Please keep in mind that Hippo offers lifetime technical support, so our support team is always happy to assist you.

Warm regards,

Fabio Carvalho
Customer Success Adviser
866.956.2859 x 223 | f.carvalho@hippocmms.com

An execellent tool

Bewertet am 19.8.2019
Thiago N.
Sustainability & Special Projects Assistant
Bildungsmanagement, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Quelle des Nutzers 
3/5
Gesamt
4/5
Benutzerfreundlichkeit
3/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
4/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Besides the cons, Hippo is an excellent maintenance tool. It is organized, simple and easy to use. I use Hippo every day, adding, editing and sometimes creating work orders. And I have an excellent experience with the support team. Sometimes we have in-depth discussions on how we can improve our expertise about Hippo and finding solutions to our requests.

Vorteile: The software is user-friendly.
In a few clicks, you can find what you are looking for.
Good in extracting reports.
Hippo it is organized and store thing properly.

Nachteile: You can't close more than one work order per time.
Adding a piece of equipment, or adding a location should be more natural than add one by one.
We can't have a hierarchy relationship between work orders. Hippo should allow us to create predecessors and successors dependencies. So, you can have a main project closed when its small pieces of work orders were settled first.
Improve the way that hippo manages spare parts. Hippo should Create a separate space to register the spare parts instead of using per facility.

Antwort des Softwareanbieters

von Hippo CMMS an 20.8.2019

Hi Thiago,

As you know, we appreciate the feedback (both pros and cons) so that we can improve. We are constantly trying to make Hippo better, and adding new features. One thing I would suggest would be to customize a work category. For example, create a "Projects" category. This will allow you to keep associated tickets together. It also allows you to search for work orders and run reports in that category much easier and faster.

I know you are in touch with our support team often, and please continue to reach out to us.

Have a great day and enjoy the rest of our summer!

Mel Motoch