Was ist Hippo CMMS?

Hippo CMMS ist eine leistungsstarke, kostengünstige und nutzerfreundliche Lösung für das Wartungsmanagement. Die flexible Plattform und leistungsstarke CMMS-Funktionen passen zu einer Vielzahl von Branchenanforderungen, von der Herstellung über das Gesundheitswesen bis hin zur Bildung und mehr. Hippo macht das Komplexe einfach mit seiner grafischen Schnittstelle, unbegrenzten Nutzer*innen und dem zuverlässigen Kundenbetreuungsteam. Mit über 15 Jahren Erfahrung ist Hippo ein führendes Programm zur Optimierung von Wartungsvorgängen in über 1.200 Organisationen.

Wer verwendet Hippo CMMS?

Hippo bietet flexible Wartungsmanagementlösungen für eine Vielzahl von Branchen, darunter Fertigung, Gesundheitswesen, Gastgewerbe, Immobilienmanagement, Bildung, Einzelhandel, Non-Profit-Organisationen und mehr.

Wo kann Hippo CMMS bereitgestellt werden?

Cloud, SaaS, webbasiert, Mac (Desktop), Windows (Desktop), Linux (Desktop), Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Über den Anbieter

  • iOFFICE
  • Ansässig in Salt Lake City, USA
  • 2013 gegründet
  • Telefon-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Australien, Kanada, Mexiko, Vereinigte Staaten, Vereinigtes Königreich

Sprachen

Englisch, Französisch, Spanisch

Über den Anbieter

  • iOFFICE
  • Ansässig in Salt Lake City, USA
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Englisch, Französisch, Spanisch

Hippo CMMS – Videos und Bilder

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Hippo CMMS

35,00 $/Jahr
Kostenlose Version
Gratis Testen
69,00 $/Monat
Kostenlose Version
Gratis Testen
45,00 $/Monat
Kostenlose Version
Gratis Testen
45,00 $/Monat
Kostenlose Version
Gratis Testen

Hippo CMMS Funktionen

  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Anlagegegenstand-Management
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Asset Lifecycle Management
  • Audit Trail
  • Barcode / RFID
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bestandskontrolle
  • Bestell-Management
  • Check-in/Check-out
  • Dokumentenmanagement
  • Drittanbieter-Integration
  • Erinnerungen
  • Facility Asset Management
  • Für mechanische Ausrüstung
  • Geräte-Management
  • Gerätenachverfolgung
  • Inspektions-Management
  • Instandhaltungsmanagement
  • Inventarverwaltung
  • Kreditplanung
  • Kundendienst-Historie
  • Lieferanten-Management
  • Mobiler Zugriff
  • Standortverfolgung
  • Störfallmanagement
  • Techniker-Management
  • Terminplanung
  • Verfolgen von Vermögensanlagen
  • Vorbeugende Wartung
  • Wartungsplanung

Alternativen für Hippo CMMS

Die schnellste, einfachste und preiswerteste Service-Management-Software, mit der du vom ersten Kundenkontakt bis zur Bezahlung alles automatisieren kannst.
Als Experte für Infor SyteLine/CloudSuite Industrial seit über 30 Jahren unterstützt LogicData Hersteller bei der Erreichung ihres operativen Erfolgs.
Führendes CMMS, das das gesamte Spektrum von Wartungsaktivitäten umfasst und dir hilft, die präventive Wartung im Griff zu behalten.
MicroMain CMMS-/EAM-Software ist eine sehr leistungsfähige, flexible und einfach zu bedienende Wartungsmanagementsoftware.
Cloudbasiertes Wartungsmanagement-Tool, das kleinen und großen Unternehmen bei der Arbeitsverfolgung, Bestandsaufnahme und Auditierung hilft.
Die Arbeitsauftragslösung organisiert Serviceanfragen, plant wiederkehrende Aufgaben, verfolgt Ressourcen, Zeit und Materialien und bietet Berichterstattung.
Die lokale oder browserbasierte Instandhaltungssoftware von MPulse bietet zuverlässige Tools für die Planung, Verfolgung und Berichterstellung für Instandhaltungen.
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A construction cloud platform deployed to collect vendor tags, equipment asset data and spares data on major capital projects.
Eine einfach zu bedienende, mobile Wartungssoftwarelösung, mit der du Anlagen, PMs, WOs und mehr einfach verwalten kannst.
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Bewertungen über Hippo CMMS

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,4
Benutzerfreundlichkeit
4,4
Kundenservice
4,7
Funktionen
4,2
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,6

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
49%
4
43%
3
7%
2
1%
Marishia
Marishia
Vendor Relations Analyst in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Good for keeping maintenance tasks organized

5,0 vor 3 Jahren

Kommentare: I work in a vendor relations position in A/P. This streamlines the companies maintenance records for all of the senior facilities and the data or invoices are in the system organized and in detail for each department from the actual maintenance request, to the facilitating, to payment of invoices from the vendor and it makes the payment process seamless.

Vorteile:

Anyone can use it, and can be tailored to special requests.

Nachteile:

This software is extremely functional. I wouldn't change anything.

Antwort von Hippo CMMS

vor 3 Jahren

Thank you for your review, Marishia! I'm glad Hippo is helping you and your team not only to keep track of your maintenance tasks, but also to streamline records and invoices for the A/P department. It's always great to hear when different departments take advantage of Hippo tools and features. Please don't hesitate to contact us if you ever need any assistance. Warm regards, Fabio Carvalho Customer Success Adviser 866.956.2859 x 223 | f.carvalho@hippocmms.com

Christopher
Director of Operations in USA
Gastgewerbe, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

A rich tool that's keeps getting better and better

4,0 vor 2 Jahren

Kommentare: We are using Hippo to track the work for our engineering teams across our two hotels. It's a great tool and getting better all the time.

Vorteile:

Hippo is fairly easy to set up and use and it's simple enough to easily roll out to other users. The recurring / scheduled WOs are great for PM. The recently-released app makes Hippo even easier to use when mobile -- a key feature for my organization. The calendar view is important for our team. I like the database query tool, but wish you could duplicate queries. The customer service is excellent! -- second to none!

Nachteile:

The primary challenge for our organization using Hippo is finding WOs once open. It would be nice if there were a bucket/queue for NEW WOs awaiting assignment instead of having to search for them amidst all the other work orders. Search is getting better and easier with the app, but requires re-entering search criteria every time you click into a WO and back out. Also, it would be nice if there were a way to time-delay/park items ("snooze this for a week and the put it back in the queue to be assigned"). Lastly, I would love if there were a way to customize the WO field layout, remove fields, add custom fields and change whether ANY field is required or not (instead of the 4 that can be modified).

Antwort von Hippo CMMS

vor 2 Jahren

Thank you, Christoper, for the honest review! We will definitely take your suggestions into consideration for what we could improve on, we always love to hear feedback on how we could become an even better product. Cheers!

Wendie
Administrative Associate/Facility Manager in USA
Gesundheit, Wellness & Fitness, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Maintenance On the Move!

4,0 letzten Monat Neu

Kommentare: Hippo has greatly assisted with communication and productivity in that all work orders are real time and technicians see the job immediately after being approved. All of our staff have link on our intranet to the Hippo log in screen where they are able to enter a work order. The work order allows for emailing the professional vendor if necessary, as well as communicate with the employee if more detail is needed to understand the work order. We have more control over what we purchase as it can be logged into inventory and we have a good idea now of wear and tear on our equipment and systems. Lots of individual customization is available to make the Hippo system work the way you need it to!

Vorteile:

Our agency was looking for a building maintenance software that would track our work, tell us information about our equipment and systems, and help us manage our daily work. A team of employees that included a director, manager, and team members looked at approximately six different products and chose Hippo CMMS. We really liked that the software had the ability for us to scan in maps of our buildings and where equipment or a system were located. We were able to create a reporting environment for each of our buildings and could visually see where equipment went and work had been done. I think this was the feature that set Hippo apart from the others.

Nachteile:

I believe the modules we struggle with the most are the adding resources to a work order. The system has the ability to add another technician or "resource", but there is limited area to add what the original resource accomplished prior to assigning another resource. This can lead to some confusion when someone takes on the job after the original resource. Also adding inventory is time consuming. We plan to explore bar coding to inventory can be purchased and scanned into the module.

Thiago
Sustainability & Special Projects Assistant in Kanada
Bildungsmanagement, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

An execellent tool

3,0 vor 3 Jahren

Kommentare: Besides the cons, Hippo is an excellent maintenance tool. It is organized, simple and easy to use. I use Hippo every day, adding, editing and sometimes creating work orders. And I have an excellent experience with the support team. Sometimes we have in-depth discussions on how we can improve our expertise about Hippo and finding solutions to our requests.

Vorteile:

The software is user-friendly. In a few clicks, you can find what you are looking for. Good in extracting reports. Hippo it is organized and store thing properly.

Nachteile:

You can't close more than one work order per time. Adding a piece of equipment, or adding a location should be more natural than add one by one. We can't have a hierarchy relationship between work orders. Hippo should allow us to create predecessors and successors dependencies. So, you can have a main project closed when its small pieces of work orders were settled first. Improve the way that hippo manages spare parts. Hippo should Create a separate space to register the spare parts instead of using per facility.

Antwort von Hippo CMMS

vor 3 Jahren

Hi Thiago, As you know, we appreciate the feedback (both pros and cons) so that we can improve. We are constantly trying to make Hippo better, and adding new features. One thing I would suggest would be to customize a work category. For example, create a "Projects" category. This will allow you to keep associated tickets together. It also allows you to search for work orders and run reports in that category much easier and faster. I know you are in touch with our support team often, and please continue to reach out to us. Have a great day and enjoy the rest of our summer! Mel Motoch

Steven
Maintenance Assistant in USA
Medizinische Praxis, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Ease of use and everything being under one roof.

5,0 vor 3 Monaten

Kommentare: A positive one with relatively few bumps. Technical support is amazing.

Vorteile:

Ease of use, scheduling, communication, reports, and especially technical support.

Nachteile:

Initial set up of putting all the association's information into the software.