Was ist MIP Fund Accounting?

MIP Fund Accounting ist eine konfigurierbare Fondsbuchhaltungslösung, die entwickelt wurde, um die komplexen Buchhaltungsanforderungen des Nonprofit-Finanzmanagements zu erfüllen und zu bewältigen. Die integrierte Softwarelösungssuite von MIP bietet Hauptbuch, Kreditoren- und Debitorenbuchhaltung, Budgetierung, Personalverwaltung, Lohnbuchhaltung, Anlagevermögen, erweiterte Sicherheit und mehr. MIP Fund Accounting betreut exklusiv die Finanzbuchhaltung von tausenden gemeinnütziger Organisationen und Regierungsbehörden im ganzen Land.

Wer verwendet MIP Fund Accounting?

Gemeinnützige Organisationen, Regierungsbehörden und Stammesorganisationen

Wo kann MIP Fund Accounting bereitgestellt werden?

Cloud, SaaS, webbasiert, Windows (Desktop), Windows (On-Premise), Linux (On-Premise)

Über den Anbieter

  • Community Brands
  • Ansässig in Tysons Corner, USA
  • 2017 gegründet
  • Telefon-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Vereinigte Staaten

Sprachen

Englisch

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MIP Fund Accounting

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MIP Fund Accounting Funktionen

  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Buchhaltung
  • Budgetierung/Prognosen
  • Finanzberichterstattung
  • Fondsrechnung
  • Forderungen
  • Hauptbuch
  • Kontenabgleich
  • Lohn- und Gehaltslisten-Management
  • Mehrere Währungen
  • Projektbuchhaltung
  • Spenden-Tracking
  • Subventions-Management
  • Verbindlichkeiten
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen
  • für gemeinnützige Organisationen

Alternativen für MIP Fund Accounting

Führende Buchhaltungssoftware und Finanzmanagementlösung. Von Finanzexperten*innen für Finanzexperten*innen entwickelt
Indem es eine Fondsbuchhaltungssoftware mit einer benutzerfreundlichen Plattform kombiniert, bietet Aplos das beste In-Fonds-Accounting für gemeinnützige Organisationen und Kirchen.
Komplette moderne ERP-Lösung – Buchhaltung, Vertrieb, CRM und mehr. SaaS oder auf deinen Servern. Mobile Option verfügbar, keine Pro-Nutzer-Preisgestaltung.
Axelor ist ein leistungsfähiges, flexibles und einfach anpassbares Open-Source-ERP-System, das aus mehr als zwanzig integrierten Geschäftsanwendungen besteht.
Open-Source-Set mit integrierten Geschäftsanwendungen für CRM, POS, Website, eCommerce, Vertrieb, Buchhaltung, Lager, HR, Projekt und Marketing. Erfahre mehr über Odoo
Business-Budgetierungssoftware, die einem Unternehmen die finanziellen und betrieblichen Informationen zur Verfügung stellt, die es für bessere Entscheidungen benötigt.
Umfassende Cloud-basierte ERP-Lösung für Unternehmen. Beinhaltet Buchhaltung, CRM, PM, HR, etc. auf Desktops, Mobiltelefon, Tablets.
Eine komplette ERP-Lösung mit integriertem CRM: keine manuelle Arbeit und keine Tabellenkalkulationen mehr.
Donor management, accounting, grants management, email marketing, online fundraising, and more — all in one integrated platform.
Financials & Supply Management enables companies to seamlessly integrate and streamline financial management processes from end-to-end.
Tessaract is a cloud-based business management software that powers business growth in all industries.
Reinvent the way your business does accounting! Accounting Seed is a cloud-based accounting platform backed by the power of Salesforce.
Die Buchhaltungssoftware Denali FUND ist flexibel und leicht zugänglich, was sie zur perfekten Wahl für kleine und mittelgroße gemeinnützige Organisationen macht.

Bewertungen über MIP Fund Accounting

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,2
Benutzerfreundlichkeit
3,9
Kundenservice
4,1
Funktionen
4,0
Preis-Leistungs-Verhältnis
3,9

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
38%
4
41%
3
17%
2
3%
1
2%
Paul W.
Assistant Controller in USA
Grundschul- & Sekundarbildung, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung
Quelle: SoftwareAdvice

Highly functional product for a small, medium, or large non profit organization

5 vor 4 Jahren

Kommentare: We have used this product for many years for our business and it has served us very well. I would highly recommend it.

Vorteile:

1. Configuration of chart of account. 2. Account code combinations to allow for control of account code usage. 3. Import/Export of data functions - We are able to import our 30,000+ lines of data for payroll entry each 2 weeks. 4. Accounts Payable EFT notifications - When we pay vendors via ACH, we set up the system so a notification is sent to the vendor each time we make a payment and it includes remittance details. 5. Administrative access controls. - Admins have the ability to control everything a user needs to see. 6. Customer support is always helpful

Nachteile:

1. Although the import function is a huge plus, sometimes I wish we could speed up a the process for larger entries.

Carlos R.
CFO in USA
Non-Profit-Organisation Management, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Ok for the $, but only if you have it on premises, stay away from their cloud one.

4 vor 3 Monaten

Kommentare: Loved it when it was on premises, hate their cloud version and the exorbitant prices for services

Vorteile:

System is great for the $ but ONLY if you have it on premises. Once you move to the cloud they nickel and dime you to death. Any changes you need, they will charge you dearly for it. For example once we moved to the cloud, adding a new segment and changing history >$7K, I used to have a SQL engineer do it for $1K.

Nachteile:

High costs of their customer support for any change

Rose L.
Accounting in USA
Bildungsmanagement, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung
Quelle: SoftwareAdvice

Account Software Crisis

1 vor 2 Monaten Neu

Kommentare: Nightmare

Vorteile:

Nothing about the software is user friendly and the training process is a nightmare. the company keeps switching trainers who leave the company and leave their clients with no connection to know what is going on

Nachteile:

The technology feature is very difficult and the modular build up is not effective to pull out reports.

Alejandro R.
USA
Philanthropie
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung
Quelle: SoftwareAdvice

Excellent for non-profits, but it could be even better

4 vor 7 Jahren

Vorteile:

The best thing is the multi-dimentional logic built into the product, which enables it to track almost any measure (P&L, Balance Sheet) across various dimensions (company, department, program, grant, restriction type, etc.) This gives you almost total flexibility to manage your organization's finances in any way you want.

Nachteile:

My only pet peeves - none of which are deal-breakers - are: - Lack of drill-down capabilities straight from the reports. Say you run a P&L report and want to know the details behind a certain expense figure. In QuickBooks, you can just double-click on the figure and get a detailed report of the details behind it. In MIP you are forced to run a separate Transactions report. The information can still be obtained; it just takes longer. - No "Balance Sheet by Month" report. This is another basic report that even Quickbooks has. It's very important when you're analyzing your historical results. - The documentation is horrible. There are no examples whatsoever. You need to know the system already in order to understand what the manuals mean to say. - Certain reports should give you the codes along with their names. For example, a Distribution Codes report tells you that code 1125 splits costs 40% to Program 254 and 60% to Program 350. But the report doesn't tell you that code 1125 is for employee "John Do", Program 254 is "Advocacy," and Program 350 is "Shelter". You need to run a separate Chart of Accounts report and then do vlookups. This should be a really easy thing to code into the package.

Verifizierter Rezensent
Co-Founder in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Einzel- & Familiendienstleistungen, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Sturdy and reliable accounting software

4 vor 2 Jahren

Kommentare: Overall good, reliable and serves our current needs. We'd prefer a system that did not require annual updates performed by our applications team, but it's something we can live with. Customer support is helpful but can be hard to reach at times.

Vorteile:

It is reliable and doesn't crash. Good suite of features that suit our essential needs, such as payroll, AP, AR, reports, budgets and fund management. Other tools are add ons that we do not currently use but had to contract with a few additional third parties to meet our needs.

Nachteile:

Annual fee and need for annual updates. Normally these are not too cumbersome but occasionally they are more difficult to implement for our applications team and it takes up a good chunk of their time.