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Was ist MIP Fund Accounting?

MIP Fund Accounting ist eine konfigurierbare Fondsbuchhaltungslösung, die entwickelt wurde, um die komplexen Buchhaltungsanforderungen des Nonprofit-Finanzmanagements zu erfüllen und zu bewältigen. Die integrierte Softwarelösungssuite von MIP bietet Hauptbuch, Kreditoren- und Debitorenbuchhaltung, Budgetierung, Personalverwaltung, Lohnbuchhaltung, Anlagevermögen, erweiterte Sicherheit und mehr. MIP Fund Accounting betreut exklusiv die Finanzbuchhaltung von tausenden gemeinnütziger Organisationen und Regierungsbehörden im ganzen Land.

Wer verwendet MIP Fund Accounting?

Gemeinnützige Organisationen, Regierungsbehörden und Stammesorganisationen

MIP Fund Accounting Software - 1
MIP Fund Accounting Software - 2
MIP Fund Accounting Software - 3
MIP Fund Accounting Software - 4
MIP Fund Accounting Software - 5

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MIP Fund Accounting

MIP Fund Accounting

4,1 (70)
0,01 $
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
75
5
3,9 (70)
4,0 (70)
4,1 (70)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
475,00 €
Jahr
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
348
13
3,8 (1.516)
3,8 (1.516)
3,7 (1.516)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Weitere gute Alternativen zu MIP Fund Accounting

NetSuite
Am besten bewertete Funktionen
Duplizierte Zahlungswarnung
Kontenplan
Scheckausstellung
OneStream
Am besten bewertete Funktionen
Einkommen & Bilanz
Finanzberichterstattung
Mehrere Währungen
Blackbaud Raiser's Edge NXT
Am besten bewertete Funktionen
Spenden-Tracking
Spender-Management
Zahlungsabwicklung
Acumatica Cloud ERP
Am besten bewertete Funktionen
Auftragsmanagement
Bestandsverfolgung
Forderungen
QuickBooks Desktop Enterprise
Am besten bewertete Funktionen
Buchhaltung
Einkommen & Bilanz
Finanzberichterstattung
Xledger
Am besten bewertete Funktionen
Hauptbuch
Kontenabgleich
Verbindlichkeiten
Sage Intacct
Am besten bewertete Funktionen
Datenextraktion
Duplizierte Zahlungswarnung
Echtzeit-Daten
QuickBooks Online Advanced
Am besten bewertete Funktionen
Buchhaltung
Finanzberichterstattung
Gewinn-und Verlustrechnung
Striven
Am besten bewertete Funktionen
Abrechnung & Rechnungsstellung
Finanzmanagement
Inventarverwaltung

Bewertungen über MIP Fund Accounting

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,1
Benutzerfreundlichkeit
3,9
Kundenservice
4,1
Funktionen
4,0
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,0

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
37%
4
40%
3
17%
2
4%
1
1%
Paul
Assistant Controller in USA
Grundschul- & Sekundarbildung, 1.001–5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung
Quelle: SoftwareAdvice

Highly functional product for a small, medium, or large non profit organization

5,0 vor 6 Jahren

Kommentare: We have used this product for many years for our business and it has served us very well. I would highly recommend it.

Vorteile:

1. Configuration of chart of account. 2. Account code combinations to allow for control of account code usage. 3. Import/Export of data functions - We are able to import our 30,000+ lines of data for payroll entry each 2 weeks. 4. Accounts Payable EFT notifications - When we pay vendors via ACH, we set up the system so a notification is sent to the vendor each time we make a payment and it includes remittance details. 5. Administrative access controls. - Admins have the ability to control everything a user needs to see. 6. Customer support is always helpful

Nachteile:

1. Although the import function is a huge plus, sometimes I wish we could speed up a the process for larger entries.

Carlos
CFO in USA
Non-Profit-Organisation Management, 201–500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Ok for the $, but only if you have it on premises, stay away from their cloud one.

4,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Loved it when it was on premises, hate their cloud version and the exorbitant prices for services

Vorteile:

System is great for the $ but ONLY if you have it on premises. Once you move to the cloud they nickel and dime you to death. Any changes you need, they will charge you dearly for it. For example once we moved to the cloud, adding a new segment and changing history >$7K, I used to have a SQL engineer do it for $1K.

Nachteile:

High costs of their customer support for any change

Paige
CFO in USA
Bürgerliche & soziale Einrichtungen
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung
Quelle: SoftwareAdvice

Great software for mid-market non-profits

3,5 vor 9 Jahren

Vorteile:

The Saas version makes it easy to implement and easy on the IT department (they don't have to do anything). It also makes it easy to access from anywhere. We moved from Blackbaud because their system was so clunky and I couldn't get financials out of it easily. With Abila, it's very easy to run a variety of financials that I can tailor to my needs. It's also very easy to drill down (not from the financial reports) to find the detail I'm looking for with links to supporting documents (i.e. invoices). The A/R, fixed asset and other modules let us keep accounting for everything in one place.

Nachteile:

The financial reports are a bit limited in terms of showing groupings of departments without being able to show the total on the same report. It can't do monthly balance sheets on one report. And you can't enter operational/non-financial data for more comprehensive reporting. The wait time for calling into their help center is still unacceptable (hold times of no less than 30 minutes). They know about this and, instead of fixing it, tell users to use their chat function. While their response time on chat is very fast, I hate having to type out my issues and responses. I just want to talk to a live person.

Akkegra
Finance Director in USA
Non-Profit-Organisation Management, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung
Quelle: SoftwareAdvice

Cloud Conversion/ Client Services

4,0 vor 5 Monaten

Vorteile:

When the software was hosted on premises, it was almost flawless.

Nachteile:

It was pushed to move to our account to the cloud and functionality and updates to the on prem software was starting to lag and more bugs were encountered. When our org migrated, the process was cumbersome and we were charged over $550 for a 'modern overview' that I would have waived if the charges were transparent. Client services failed to deliver adequate service and cannot recommend MIP cloud.

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Einzel- & Familiendienstleistungen, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Sturdy and reliable accounting software

4,0 vor 4 Jahren

Kommentare: Overall good, reliable and serves our current needs. We'd prefer a system that did not require annual updates performed by our applications team, but it's something we can live with. Customer support is helpful but can be hard to reach at times.

Vorteile:

It is reliable and doesn't crash. Good suite of features that suit our essential needs, such as payroll, AP, AR, reports, budgets and fund management. Other tools are add ons that we do not currently use but had to contract with a few additional third parties to meet our needs.

Nachteile:

Annual fee and need for annual updates. Normally these are not too cumbersome but occasionally they are more difficult to implement for our applications team and it takes up a good chunk of their time.