Was ist AccuLynx?

AccuLynx ist eine der beliebtesten Softwareanwendungen in der Dachdeckerbranche und unterstützt Bauunternehmen bei der Verwaltung und Erweiterung ihres Geschäfts. Die Anwendung ist vollgepackt mit leistungsstarken Funktionen und einfach zu bedienenden Tools, die die Prozesse eines Dachdeckerunternehmens rationalisieren, ihre Gewinne steigern und einen hervorragenden Kundenservice bieten. Mit AccuLynx können Dachdeckerunternehmen jeden Aspekt ihres Geschäfts von einer einzigen Anwendung aus verwalten.

Wer verwendet AccuLynx?

Dachdeckerunternehmen im Bereich Wohn- und Gewerbeimmobilien; Bauunternehmen für Versicherungssanierung

Wo kann AccuLynx bereitgestellt werden?

Cloud, SaaS, webbasiert, Android (mobil), iPhone (mobil)

Über den Anbieter

  • Exact Logix
  • Ansässig in Beloit, USA
  • 2008 gegründet
  • Telefon-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Kanada, Vereinigte Staaten

Sprachen

Englisch

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  • Exact Logix
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AccuLynx – Videos und Bilder

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AccuLynx

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99,00 $/Monat
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AccuLynx Funktionen

  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Angebote / Schätzungen
  • Angebotserstellung
  • Anpassbare Vorlagen
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Aufgabenmanagement
  • Auftragnehmer-Management
  • Auftragskostenrechnung
  • Auftragsänderungsmanagement
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bestell-Management
  • Budgetverfolgung / Auftragskostenrechnung
  • CRM
  • Dokumentenmanagement
  • Echtzeit-Aktualisierungen
  • Fotoerfassung
  • Für die AEC-Branche
  • Gebot-Management
  • Genehmigungsmanagement
  • Inspektions-Management
  • Integration in die Buchhaltung
  • Job-Planung
  • Kalender-/Erinnerungssystem
  • Kalenderverwaltung
  • Kontaktmanagement
  • Kosten-Datenbank
  • Kundennachverfolgung
  • Leadmanagement
  • Mobiler Zugriff
  • Projekt-Nachverfolgung
  • Projektmanagement
  • Projektplanung
  • Sales-Pipeline-Management
  • Schätzung
  • Subunternehmen-Management
  • Terminplanung
  • Vertrags-/Lizenz-Management
  • Vertriebszulassung
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit

Alternativen für AccuLynx

Webbasierte Baumanagement-Software von Wohnobjekten zum Verwalten von Projektplänen, Ändern von Aufträgen und Aufstellungen, Abschätzungen und mehr.
Verwalte deine Services und deinen Geschäftsplan, verfolge Jobs in Echtzeit, erstelle Rechnungen und Angebote und erhalte Zahlungen und Statistiken.
All-in-one-Außendienstmanagement-App mit umfassenden Funktionen zum Ausführen und Erweitern von Vorgängen jeder Größe. Fakturierung, Zahlungen und mehr!
Automatisierte Online-Banking-Downloadtransaktionen von deiner Bank oder Kreditkarte direkt in dein QuickBooks-Online-Unternehmen.
Das Unternehmen hat die Komplexität von CRM in eine Aufgabenliste umgewandelt, damit du Leads in Kundschaft verwandelst, Ziele erreichen und dein Geschäft schnell ausbauen kannst.
Web-based solution that enables roofing businesses of all sizes manage appointments, client database, proposals, sales and more.
Ein Tool für die visuelle Zusammenarbeit, das eine gemeinsame Perspektive für dein Team und für jedes Projekt schafft – auf eine flexible, lohnende Weise, die auch noch Spaß macht. Erfahre mehr über Trello
Bietet kleinen und mittleren Bauunternehmen Zugriff auf End-to-End-Geschäfts- und Projektinformationen.
Zoho CRM bietet Unternehmen eine komplette Lösung für das Kundenbeziehung-Lebenszyklus-Management Erfahre mehr über Zoho CRM
Billing and invoicing solution that helps contractors create estimates, accept online payments, manage client information, and more.
Die Fuhrparkmanagement-Software von Verizon Connect für kleine und mittlere Unternehmen mit einer Flottengröße von fünf oder mehr Fahrzeugen.
Helps freelancers and creative entrepreneurs organize their business with fast invoicing, time tracking, and contract management.

Bewertungen über AccuLynx

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,5
Benutzerfreundlichkeit
4,4
Kundenservice
4,6
Funktionen
4,3
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,2

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
61%
4
34%
3
4%
2
1%
1
1%
Andy
Andy
General Manager in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Bau, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Solid CRM

5,0 vor 3 Jahren

Vorteile:

Functionality Ordering Estimates Tracking of customers

Nachteile:

Inability to add pictures/ reports to contract worksheet

Carolyn
Owner in USA
Bau, Selbstständig
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Awesome all around system

5,0 vor 10 Monaten

Kommentare: I've used this software at a large company, used several other systems since then. Started a company about a year ago and needed software to help keep things organized as we grow. Demo'd every software I could find and ultimately Acculynx was still the best option.

Vorteile:

Everything related to the job is in one place, and it's easy to get to. The dashboard is useful and relevant, and the software is scalable from small to large businesses according to needs. Integrates with many other programs and everything works well.

Nachteile:

Not as customizable as others, but works so well it doesn't need to be necessarily (apple vs android so to speak.) Dont like that you have to pay extra for features that I would consider essential, such as smart docs and the full scheduler/production mode.

Antwort von Exact Logix

vor 10 Monaten

Hi Carolyn - Thanks for the 5-star review! We're glad that you've seen the benefits of AccuLynx for companies of all size.

Peter
Director of Operations in Kanada
Bau, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

New User

4,0 vor 3 Monaten

Kommentare: Still a new user. Not implemented as of yet (scheduled for June 1). Designing templates at this time and assigning job roles

Vorteile:

Library, template design, communications, reduction of Paperwork

Nachteile:

Cost of the product. Acculynx is almost double the cost of competing products. The margin is even wider when you add additional services.

Antwort von Exact Logix

vor 3 Monaten

Hi Peter - Thanks for sharing your feedback! We're glad that things like our template library and digital document storage have helped you better run your roofing business!

Caleb
Estimating Coordinator / IT in
Bau, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung
Quelle: SoftwareAdvice

Becoming a slick system but also is less customizable every year

3,0 vor 5 Jahren

Kommentare: It's a good program if you only price on a markup basis and if you have very little labor line items and are in the US.

Vorteile:

Can access anywhere. Clean and visually easy to find the information you need on a screen (compared to many other programs) Now able to control how measurement numbers are used to generate material and labor quantities. (used to be a limited feature) Eagle views can be imported directly into estimates and orders. Estimates can transfer directly to orders. Some control of file workflow Some ability to group multiple jobs under one homeowner. Can create estimate off of mobile device. If you are a US company there is integration available with Major suppliers. Support is quick to get to problems.

Nachteile:

The longer we stay with the program the less control we have over the way estimates, orders, and jobs are handled. New updates have made having a standard price list practically impossible within the program. By this I mean they are pushing for all quotes to be based on cost and Margin. This causes problems when there are agreed or dictated rates for work with insurance companies and contractors. Some manual over-ride of cost to state the preferred charge per unit is available but this causes job cost breakdown further down the line with the order process. Emails directly from the program are possible but are unreliable. Easily one third of the recipients will have the acculynx email end up in a spam filter and quotes are easily missed until an owner adds us to a safe list. This problem doesn't exist when emailing from our regular gmail. Any change in email subject line while replying will cause the email to be lost by acculynx. Despite being able to indicate who the primary owner and the sales owner are on a job, generating a sales report allocates all sales to the person listed as the sales owner. Should you have a production manager who would take on the job as primary owner the sales rep will no longer show this job as credited towards their sales. Effectively making either the sales or primary owner categories useless and sales reports inaccurate. Recent program changes have removed the ability to have labor and material applied to one item. They must now be show separate. Their assumption is that only one or two labor items will be used for a roofing job, siding job, etc. If you have labor rates for underlayments, accessories, flashings it becomes cumbersome to always ensure these items are added to every estimate and results in an overly wordy estimate.

Austin
Owner in USA
Baumaterial, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Highly recommend

5,0 vor 3 Monaten

Kommentare: Very happy, more organized, proposals are easier to make having the templates there. We really enjoy the program.

Vorteile:

It's hard to choose just one thing, every feature is very helpful. The calendar and the notes are nice to have to remember who is needing what and when we last spoke with the client. The invoice process is easy and the option to import from the worksheet is a big time saver! Having the "paid" mark is a nice way to give the client a receipt. We highly recommend Acculynx and are glad we chose to go with it!

Nachteile:

At first it was a little challenging added the crews to the mobile app, and figuring that out but we re-scheduled a short training and was able to get the help we needed.

Antwort von Exact Logix

vor 3 Monaten

Hi Austin - Thanks for sharing a review of AccuLynx! We're glad that you've been able to take advantage of the features designed for roofing contractors. Thanks for being an AccuLynx customer!