Wer nutzt diese Software?

Möchtest du EDI integrieren? Schließ dich der DiCentral-Familie an. DiCentral arbeitet mit allen Branchen und Unternehmensgrößen zusammen.

Durchschnittliche Bewertung

213 Bewertungen
  • Gesamt 4 / 5
  • Benutzerfreundlichkeit 4 / 5
  • Kundenservice 4 / 5
  • Funktionen 4 / 5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis 4 / 5

Produktdetails

  • Kostenlose Version Nein
  • Kostenlose Testversion Nein
  • Einsatz Cloud, SaaS, Web
    Mobile - iOS Native
    Mobile - Android Native
  • Training Persönlich
    Live Online
    Webinare
    Dokumentation
  • Kundenbetreuung 24/7 (Live Vertreter)
    Support während der Geschäftszeiten
    Online

Angaben zum Hersteller

  • DiCentral
  • http://www.dicentral.com/
  • Gegründet 2000

Über DiCentral

Die flexiblen EDI- und Supply Chain-Lösungen von DiCentral lassen sich in mehr als 100 Geschäftssysteme (z.B. ERP, WWS, Buchhaltung oder E-Commerce) für jede Branche integrieren. Mit unseren Cloud-Lösungen – von Web-EDI bis zu vollintegrierten ERP-Adaptern – ist Ihr Unternehmen für globales Wachstum bestens aufgestellt. Unser Service- und Implementierungsteam unterstützt sie dabei mehrsprachig 24/7 weltweit. Erfahren Sie mehr auf unserer Website oder kontaktieren Sie uns noch heute!

DiCentral Funktionen

  • Auftragsabwicklung
  • Auftragserfassung
  • Auftragsverfolgung
  • Inventarverwaltung
  • Katalogmanagement
  • Retourenmanagement
  • Rückstandsverwaltung
  • Spezielles Auftragsmanagement
  • Versand-Management
  • Wiederkehrende Bestellungen
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Berichterstattung / Analyse
  • Datenbank-Unterstützung
  • Dokumentenarchivierung
  • Elektronischer Datenaustausch (EDI) Testing
  • Integration von Dritten
  • Management by Exception
  • Unterstützung für EDI-Mapping
  • Workflow-Planer
  • Dashboard
  • ETL – extrahieren / transferieren / laden
  • Internetdienste
  • Mehrfache Datenquellen
  • Metadata-Management

Die hilfreichsten Reviews für DiCentral

Good Service Provider, but improvements are needed

Bewertet am 16.11.2018
Verifizierter Rezensent
Customer Service / Office Manager
Groߟhandel, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
4 / 5
Kundenbetreuung
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Overall it's positive and I find the majority of their CS reps professional and responsive. There are times though that like most service providers these days, DiCentral has outsourced live CS out of the country. That unfortunately, creates difficulties in communicating with reps who may have a very heavy accent, or who may not grasp the intricacies American English

Vorteile: It's relatively easy to navigate. The screens are pretty well laid out and the data has always shown to be accurate.

Nachteile: There are times when exporting a large number of PO's from a major department store who sends over PO's for each door, and you want to check your data, it can take an exceptionally long time to get that data out of DiCentral.

Fast, easy and reliable EDI solution! I love it!

Bewertet am 21.6.2018
Melissa W.
President
Möbel, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
4 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: The greatest benefit to utilizing DI Central as my EDI provider is the ease of use, and their reliability. I have found the customer support team to be prompt with the response when needed!
I have never experienced any down time or missed transmissions with DI Central. They are an outstanding EDI provider!

Vorteile: I love the ease of use the most about the DI Central software. We haven't experienced any down time utilizing DI Central. It is very reliable and consistent!

Nachteile: Does DI Central have integration with Quick Books capabilities. That would be an asset! I would like to see more integratoin with my internal programs so that the processing of orders could be more seemless.

Good but can be great

Bewertet am 16.11.2018
Mark R.
Project Manager
Konsumgüter, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
3 / 5
Benutzerfreundlichkeit
3 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
4 / 5
Kundenbetreuung
4 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Good, I would recommend. On the topic of customer service, we used to be able to call customer service, request a specific person that is familiar with our business and setup, and work with them. It seems DiCentral has become extremely rigid about first creating tickets. When we are in our most pressing needs for answers ASAP, this is not always feasible.

Vorteile: Dated but very straightforward. It feels almost like using WIndows 95, so that's good from a concept of less is more.

Nachteile: Lack of automation. By that I mean pre-filling fields and automating emails etc. can be better. Customer Support is ok. Specifically, it'd be helpful to have an email alert option for only 850s. I get email alerts for every inbox update right now, which is way too much. I just need 850s and I would imagine there are tons of vendors that would appreciate that as well.

Overall it's a pretty good solution for businesses that do a lot of EDI transactions

Bewertet am 25.6.2018
Rivka S.
Sales VP
Groߟhandel, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
4 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
4 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: When it works as planned it saves me a lot of time!!!!

Vorteile: Customer support is helpful and knowledgeable. It's easy to learn and use. You can process EDI transactions from any computer. It didn't take long to figure out. That's the basic way to use the software. We integrate it with our Quickbooks so I don't have to enter in anything to the system...it's all just a few clicks.

Nachteile: For just the EDI web version, the site can sometimes run slow...when using the software version, it can also transfer over to QB very slowly. And sometimes things just can't sync for whatever reason which is frustrating.

Brilliant. The support team is enormously helpful, understanding, and flexible.

Bewertet am 19.6.2018
Sathish kumar N.
Business Analyst
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Does not applies

Vorteile: It's user friendly, simple and productive! We have been using this software for about 3 years now. Overall, we are very pleased with the system, and we cannot imagine trying to conduct our daily business on any other software. Pros - Very powerful, scalable
- Excellent customer service for implementation AND ongoing needs
- Quick adoption for new employees

Nachteile: Ship Notice/manifest is little complicated for the new users Once the order line is used for the shipment, It should automatically grey out in order to avoid errors

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