Coupa Procurement

Coupa Procurement

von Coupa Software

Wer verwendet Coupa Procurement?

Mittlere bis große Organisationen in allen Branchen, die auf Waren und Dienstleistungen verbesserte Prozesseffizienz sowie umfassende Transparenz und Kontrolle füralle Arten von Ausgaben suchen.

Was ist Coupa Procurement?

Coupa Beschaffungs-Software macht es einfach für Mitarbeiter, Bestellanforderungen zu kaufen und zu erstellen, wofür auch immer du sie brauchst. Wenn deine Mitarbeiter eine Anfrage haben, zeigt ihnen Coupas Software, wie sie die Anforderung in der richtigen Weise erfüllen. Von Items an die Spitze von Suchergebnissen stellen bis hin zum Suchen von Resultaten, um vertraglich vereinbarter Leistungen wie bevorzugte Preis- und Mengenrabatte zu nehmen - für User ist es einfach, das richtige zu tun.

Coupa Procurement – Details

Coupa Software

http://www.coupa.com

Gegründet 2006

Coupa Procurement – Kostenübersicht

Coupa Procurement bietet keine Gratisversion und keine kostenlose Testversion.

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Nein

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Training

Persönlich

Live Online

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

24/7 (Live Vertreter)

Support während der Geschäftszeiten

Online

Coupa Procurement Funktionen

Einkaufssoftware
Ausgabenmanagement
Bedarfsmanagement
Beschaffungsmanagement
Bestell-Management
Compliance Management
Inventarverwaltung
Lieferanten-Management
Rechnungsverarbeitung
Vertragsmanagement
Anlagegegenstand-Management
Ausgabenmanagement
Bedarfsmanagement
Beschaffungsmanagement
Bestell-Management
Inventarverwaltung
Katalogmanagement
Lieferanten-Management
Rechnungsverarbeitung
Vertragsmanagement
Wareneingangs- / Einlagerungsverwaltung

Der Softwareanbieter hat diese Information nicht vervollständigt.

Coupa Procurement – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 56 Nutzerbewertungen

Gesamt
4,2/5
Benutzerfreundlichkeit
4/5
Kundenservice
4/5
Funktionen
3,9/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4/5
Verifizierter Rezensent
Host Team Pastor
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    4/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    Nicht bewertet
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 10.7.2018

"The best expense coding system we've ever had!"

Vorteile: It is easy to learn and use! The process for updating and communicating about various transactions is so much simpler than it used to be. It's saved us time by keeping communication between our users and approvers streamlined. The fact that I can just hit "reply" to an email asking me to adjust some coding on a receipt has kept me from digging around in my company directory, figuring out who to call with a question, and getting redirected often. So much faster.

Nachteile: It can be a little slow to load and the mobile version has often had issues uploading receipt images or giving me access to all the coding breakdowns I need.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 10.7.2018
Sean B.
FP&A Analyst
Computer-Software, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    3/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    8/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 2.12.2019

"Coupa Review "

Kommentare: Great software for the end user and supplies but not for the admins.

Vorteile: It is very easy for the end user and supplier to submit invoices. Suppliers are able to track the invoice process and payments. Helps reduce the time spent communicating with suppliers.

Nachteile: Making changes are not easy. Adding custom fields and changing approval chains have not been easy to adjust.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 2.12.2019
Joshua V.
Director, Product Operations
Computer-Software, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    4/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    5/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 14.4.2020

"Review of Coupa Procurement"

Kommentare: I've used Coupa for close to 5 years now. While the product provides a good value to it's primary functionality, the product lacks a level of polish to it. The navigation and processes to do specific steps feel clunky and not very smooth. I've looked for things only to ask Accounting where something is at because I simply can't find what I'm looking for.
While overall an ok to good piece of software there are pieces of it that make it time consuming to use and because of that I only use it when I absolutely have to.

Vorteile: Pros of Coupa: - Allows process and systems to work through large purchases
- Helps better keep track of the purchases needed for the company (whether they be large or small)
- Ties the purchases to a PO for Accounting and Finance teams to keep track of.

Nachteile: Cons of Coupa:
- The usability of the product isn't polished. You can't find a submitted request easily to see who has the next step in the approval process
- It's difficult to search for created items in Coupa
- You end up searching for large amounts of time to do things in the product you need to complete but are not quite sure where those things you need to do are at.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 14.4.2020
David J.
VP
Finanzdienstleistungen, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    1/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    1/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    1/5
  • Kundenbetreuung
    1/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    1/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    0/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 1.10.2019

"Coupa is the worst software I have ever used"

Vorteile: Absolutely nothing. The software is the least institutive, user friendly I have ever used.

Nachteile: Regardless of whether I am using expenses, requisitions or invoices, I have never been able to submit or save anything without having to get the finance team to perform magic in the background. The end user typically gets an error message "Please fix the errors below", but there are never any highlighted fields or errors displayed.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 1.10.2019
Shivam A.
Engineer II
Pharmazeutika, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    8/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 13.2.2020

"Good Tool to Manage Purchase Orders"

Kommentare: Overall experience has been good. The vendor receives the purchase order once approved via email. Once the service has been received attaching the invoice and the closure procedure is easy as well.

Vorteile: I have been using Coupa for 2+ years. Mainly use it to create Purchase Orders to vendors. Receive invoices from suppliers. The software has an inbuilt approval process to route Purchase Orders, vendor master service agreements. The software can be synced with Microsoft office which allows you to get notifications when a request is new your queue or the Purchase Order has been approved or denied. It also allows you to run queries to tabulate budgetary expenses and track historical expenditure. Creating a Purchase Requisition is fairly easy and straightforward.

Nachteile: Coupa is very useful and easy to navigate but requires training to become proficient in the application. Suggestion is to create job aids/ training procedures which can be used as a reference guideline whenever needed specially for personnel not using the application too often.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 13.2.2020