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Was ist Coupa?

Die Beschaffungssoftware von Coupa macht es den Mitarbeitenden einfach, einzukaufen und Bestellanforderungen für alles zu erstellen, was sie benötigen.

Wenn deine Mitarbeitenden eine Anfrage haben, leitet die Software von Coupa sie gezielt zur Umsetzung an. Von der Einblendung bevorzugter Artikel an der Spitze der Suchergebnisse bis hin zur Berücksichtigung vertraglich vereinbarter Vorteile wie Vorzugspreise und Mengenrabatte gehören Fehler der Vergangenheit an.

Wer verwendet Coupa?

Mittlere bis große Organisationen in allen Branchen, die auf Waren und Dienstleistungen verbesserte Prozesseffizienz sowie umfassende Transparenz und Kontrolle füralle Arten von Ausgaben suchen.

Coupa Software - 1
Coupa Software - 2
Coupa Software - 3
Coupa Software - 4
Coupa Software - 5

Du bist nicht sicher, ob Coupa das Richtige ist? Mit einer beliebten Alternative vergleichen

Coupa

Coupa

4,1 (88)
Keine Preise gefunden
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
38
3
3,9 (88)
3,8 (88)
3,8 (88)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
Keine Preise gefunden
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
77
18
4,2 (505)
3,9 (505)
3,8 (505)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Weitere gute Alternativen zu Coupa

BILL
Am besten bewertete Funktionen
Datensicherheit
Online-Zahlungen
Zahlungsabwicklung
Vantage Circle
Am besten bewertete Funktionen
Bonus-Katalog
Manager-to-Employee-Anerkennung
eKarten
Tradogram
Am besten bewertete Funktionen
Ausgabenmanagement
Bestell-Management
Zugriffskontrollen / Berechtigungen
Google Docs
Am besten bewertete Funktionen
Dokumentenerstellung
Filesharing
Werkzeuge zur Zusammenarbeit
Expensify
Am besten bewertete Funktionen
Belegmanagement
Kostenverfolgung
Upload mobiler Kaufbelege
BeyondTrust Remote Support
Am besten bewertete Funktionen
Bildschirm teilen
Echtzeit-Chat
Remote-Zugriff/-Kontrolle
SAP Ariba
Am besten bewertete Funktionen
Auftragsmanagement
Inventarverwaltung
Katalogisierung / Kategorisierung
DealerCenter
Am besten bewertete Funktionen
Berichterstattung / Analyse
Inventarverwaltung
Webseitenintegration
SAP Concur
Am besten bewertete Funktionen
Belegmanagement
Erstattungs-Management
Kostenverfolgung

Bewertungen über Coupa

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,1
Benutzerfreundlichkeit
3,9
Kundenservice
3,8
Funktionen
3,9
Preis-Leistungs-Verhältnis
3,8

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
43%
4
40%
3
7%
2
2%
1
8%
Garth
Garth
Director of PRocurement in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Medienproduktion, 1.001–5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Things to be aware of for new users

5,0 vor 4 Jahren

Kommentare: Overall my experience has been fantastic! I am beginning to get reporting at a detailed level that I've never had, I enjoy the audit trails and Audit oversights

Vorteile:

Super powerful package. We have a Procurement module, SIM (Supplier Information management), Sourcing, AI. This is an extremely powerful and well-orchestrated product. We had a very knowledgeable implementation team from Coupa which to really great job discovering on identifying what we needed due for the setup. We've been using this product now for about 4 months and now implementing a second affiliate company without much assistance from Coupa and it's going pretty well.

Nachteile:

Beware that systems integration is much more complex than anyone tells you it is. Its been four months since go-live, And we are still having problems with integrating to oracle. Some may read this review think that this is a problem with the implementer, some of it may be. Specifically, we are struggling with the supplier integration and though we have weekly calls, we are still having problems. So just wanted to be aware we were made to believe that Integrating was done all the time and has never been a problem

Fabio
Fabio
Procurement Supervisor in Brasilien
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Chemikalien, 1.001–5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Should be better

5,0 vor 3 Jahren

Kommentare: This platform should be better considering all the investment and is an expensive tool for companies, so you spend more time to do the right thing once.

Vorteile:

It is a good platform to help companies to buy products and services. The idea is to faster the relation between companies (B2B).

Nachteile:

It is not a friendly platform for the user, it is full os details and does not allows mistakes, I mean if you start a process with some information and you have to change it, you would take some time to do that.

Ian
Owner in USA
Einzelhandel, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Worst company ever

1,0 letzten Monat Neu

Kommentare: HORRIBLE so far absolutely horrible . Nobody wants to make a call and help the business, rather hide in chat box.

Nachteile:

NOTHING there’s nothing good about this company. They refuse to help their customers

Eyüp
Industrial Engineer in Türkei
Finanzdienstleistungen, Selbstständig
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Coupa EO

4,0 vor 2 Jahren

Kommentare: I can devote more time to other tasks because I create invoices more quickly.

Vorteile:

They are very good at billing. I think the security systems are also good

Nachteile:

It still has a lot of shortcomings in integration with some software. They need to fix these asap

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Computer-Software
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

End user's love but application team might face hurdles

4,0 vor 6 Jahren

Kommentare: Effectively reduces cost, better operational efficiencies and better end user experience

Vorteile:

The tool is meant to give a very good experience to end users. All the out of box functions are designed with high quality UI standards which will reduce the learning curve for end users. IT team don't have to spend hours to explain the features and functions as the terminologies and configurations are quite intuitive. Finally so much comes out of box if planned well and ahead of time a lot of customization requirement can be avoided. The T&E module is really liked by a lot of top tier business users.

Nachteile:

The integration capability is not up to the mark. When it comes to customize a lot of road blocks can be faced but it seems the Product team is actively looking in to some of them and with every release they are making some advancement in this direction. There are some weird limitation on few types of reporting capabilities which I think should be there.