Wir helfen Unternehmen in Deutschland
seit 15 Jahren bei der Softwareauswahl

Was ist MyCase?

MyCase ist eine umfassende Case-Management-Lösung für deine Anwaltskanzlei, die dir die Tools zur Verfügung stellt, die du zur Verbesserung der Organisation, zur Steigerung der Effizienz und zur Skalierung deines Unternehmens benötigst. Mit MyCase sind alle wichtigen Falldetails – Dokumente, Kontakte, Kalender, E-Mails, Aufgaben, Rechnungen – an einem einzigen, organisierten Ort verfügbar. Teste eine kostenlose Testversion (keine Kreditkarte erforderlich) auf mycase.com.

Wer verwendet MyCase?

Kleine Anwaltskanzleien, die eine nutzerfreundliche Kanzleiverwaltungssoftware suchen, um Falldaten, Dokumente, Kontakte, Zeiterfassung, Abrechnungen und Rechnungsstellung an einem Ort zu verwalten

MyCase Software - 1
MyCase Software - 2
MyCase Software - 3
MyCase Software - 4
MyCase Software - 5

Du bist nicht sicher, ob MyCase das Richtige ist? Mit einer beliebten Alternative vergleichen

MyCase

MyCase

4,7 (679)
39,00 $
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
102
13
4,6 (679)
4,6 (679)
4,6 (679)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
Keine Preise gefunden
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
54
11
4,3 (94)
4,4 (94)
4,6 (94)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Weitere gute Alternativen zu MyCase

Cleo Integration Cloud
Am besten bewertete Funktionen
Datentransformation
Elektronischer Datenaustausch
Mehrfache Format-Unterstützung
Amicus Attorney
Am besten bewertete Funktionen
Dokumentenmanagement
Rechtsfall-Management
Zeitverfolgung
AbacusLaw
Am besten bewertete Funktionen
Fall-Aufzeichnungen
Kundenmanagement
Zeitverfolgung
Filevine
Am besten bewertete Funktionen
Dokumentenmanagement
Fall-Aufzeichnungen
Kundenmanagement
Rocket Matter
Am besten bewertete Funktionen
Abrechenbare & nicht abrechenbare Stunden
Abrechnung & Rechnungsstellung
Online-Zeiterfassung
Sage Timeslips
Am besten bewertete Funktionen
Abrechnung & Rechnungsstellung
Rechnungshistorie
Zeitverfolgung
Clio
Am besten bewertete Funktionen
Abrechnung & Rechnungsstellung
Rechtsfall-Management
Zeitverfolgung
ProLaw
Am besten bewertete Funktionen
Abrechnung & Rechnungsstellung
Abrechnungsfähige Positionen nachverfolgen
Vertrags-/Lizenz-Management
PracticePanther Legal Software
Am besten bewertete Funktionen
Abrechnung & Rechnungsstellung
Für Juristen
Zeitverfolgung

Bewertungen über MyCase

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,7
Benutzerfreundlichkeit
4,6
Kundenservice
4,6
Funktionen
4,4
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,6

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
78%
4
15%
3
4%
2
1%
1
2%
Rick
Rick
Social Security Disability Representative
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Rechtsberatung, Selbstständig
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Could Not Practive Without MyCase

5,0 vor 2 Jahren
Untertitel auf Deutsch sind im Videoplayer verfügbar
Joel
Joel
Owner in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Anwaltskanzlei, Selbstständig
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

My impressions of MyCase a little more than a year in

5,0 vor 2 Wochen Neu

Kommentare: Overall, my experience with MyCase has been a positive one. I love the client portal and have received excellent feedback from my clients about how professional my CMS is. The texting feature is amazing as I am someone who wants to save all of my client communications. Texting using MyCase makes that incredibly easy.

Vorteile:

I love how easy MyCase makes it for me to stay in communication with my clients. I also love the task feature as it gives me the kinds of reminders I need to stay on track with my cases.

Nachteile:

I do not like that what I can access on the mobile app is very different/limited compared to what I can access on my computer's browser. I also do not like how counterintuitive some of the customization features are in terms of where on the platform they can be found or how the options work.

Jonathan
Attorney at Law in USA
Anwaltskanzlei, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

MyCase is Efficient for Case Management

4,0 vor 2 Wochen Neu

Kommentare: Very positive. It has helped out team integrate better case tracking and give clients a clear picture of the work performed. We have also kept better billable hours by logging times directly into MyCase and associating the time with the completed task.

Vorteile:

The case tracking events and timeline is extremely helpful to see the progression, time tables, and work put into a single matter.

Nachteile:

Generating reports can be difficult to complete. The user interface can be difficult to locate at times.

Glen
Owner Principal in USA
Anwaltskanzlei, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Great Potential, Falls Short

3,0 vor 2 Monaten Neu

Kommentare: Overall MyCase is just average. It could be so much better. I have asked MyCase to address these issues for over a year but they seem focused on adding bells and whistles like Zapier integration, document assembly improvements... all very good things, but neglecting the basic features that would make user experience so much better. If I was contemplating moving to MyCase I would think long and hard. If it wasn't for the client portal features, I would ditch MyCase.

Vorteile:

MyCase has great potential. It plays nicely with other apps and the MyCase team has worked to make it more connective with zapier and other automation apps. It is headed in the right direction. It has a usable client portal feature and auto notification system that makes it valuable for our business in keeping clients updated on their files (cutting down on emails and redundant communications). It is stable-- very few glitches, outages, crashes, etc... Coming from the Amicus platform, it is far more reliable. It is relatively easy to set up and use.

Nachteile:

Now for the bad news. 1. MyCase is frustratingly vanilla in ways that should be easily fixable. For example, MyCase allows almost *no* user customization for any of the meaningful ways users interact with the platform like events. Whereas most platforms allow calendar events to be listed by most recent or oldest, MyCase forces users to only view oldest to most recent (with an on/off toggle that lets you only view events in the future or the full list of events from oldest to newest). This means you have to endlessly scroll down the screen for any typical file with more than a handful of events. Worse, the main navigation bar at the top of the MyCase screen does not stay there when scrolling down, so if you want to navigate anywhere else or add a new event etc... you must scroll all the way back up to see that main bar and then scroll back down again to see the event you just added. Very annoying. 2. MyCase does not allow a user any control over what case information you see on a given file, so you wind up having to have multiple windows open to display the information you want rather than customize it for your practice. 3. MyCase forces an annoying amount of mouse clicking on users. For example, adding a new task to MyCase file requires 7 or 8 mouse clicks because MyCase does not allow for a user to set certain default settings that would avoid repetitious selections. 4. MyCase billing is just average. Again, creating bills and applying payments requires way too many clicks and selections. And it's needless. There's no reason MyCase cannot allow an Admin to set firm defaults for billing that would pre-fill in most of the data fields by default. Instead the user has to fill in each one manually over and over.

Beatriz
Paralegal in USA
Anwaltskanzlei, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Excellent case management

5,0 vor 3 Monaten

Kommentare: Highly recommend it’s an easy application and works great to keep organized workload

Vorteile:

The way to stay organized with tasks and due deadlines- it’s a great way to keep your caseload organized

Nachteile:

That if I choose a contact to be an attorney for the child, in one case I cannot change that contact to be an adversary on another case.

April
Paralegal in USA
Rechtsberatung, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Every Paralegal Needs this Program

5,0 vor 3 Wochen Neu

Kommentare: Love mycase. It is the easiest part of my job.

Vorteile:

This helps me stay on top of my case load. Everything is one place and it is user friendly.

Nachteile:

Some of the features like document automation seem great but the time it takes to implement is just not available to me.