Was ist MyCase?

MyCase ist eine umfassende Case-Management-Lösung für deine Anwaltskanzlei, die dir die Tools zur Verfügung stellt, die du zur Verbesserung der Organisation, zur Steigerung der Effizienz und zur Skalierung deines Unternehmens benötigst. Mit MyCase sind alle wichtigen Falldetails – Dokumente, Kontakte, Kalender, E-Mails, Aufgaben, Rechnungen – an einem einzigen, organisierten Ort verfügbar. Teste eine kostenlose Testversion (keine Kreditkarte erforderlich) auf mycase.com.

Wer verwendet MyCase?

Kleine Anwaltskanzleien, die eine nutzerfreundliche Kanzleiverwaltungssoftware suchen, um Falldaten, Dokumente, Kontakte, Zeiterfassung, Abrechnungen und Rechnungsstellung an einem Ort zu verwalten

Wo kann MyCase bereitgestellt werden?

Cloud, SaaS, webbasiert, Mac (Desktop), Windows (Desktop), Chromebook (Desktop), Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Über den Anbieter

  • MyCase
  • Ansässig in San Diego, USA
  • Telefon-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Vereinigte Staaten

Sprachen

Englisch

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MyCase – Videos und Bilder

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MyCase Funktionen

  • Abrechenbare & nicht abrechenbare Stunden
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Anpassbare Berichte
  • Archivierung & Aufbewahrung
  • Aufgabenmanagement
  • Automatische Zeiterfassung
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • Buchhaltung
  • CRM
  • Compliance Management
  • Daten-Import / -Export
  • Document Capture
  • Dokumentenerstellung
  • Dokumentenklassifizierung
  • Dokumentenmanagement
  • Dokumentenspeicher
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Mail-Management
  • Erinnerungen
  • Fall-Aufzeichnungen
  • Fall-Management
  • Filesharing
  • Formular-Automatisierung
  • Für Anwälte
  • Für Juristen
  • Für das Familienrecht
  • Gebührenermittlung & Buchung
  • Integration in die Buchhaltung
  • Kalender-Synchronisierung
  • Kalenderverwaltung
  • Kontakt-Datenbank
  • Kontaktmanagement
  • Kostenverfolgung
  • Kundenmanagement
  • Kundenportal
  • Mitarbeiter-Kalender
  • Mobile App
  • Online-Zeiterfassung
  • Projekt-Nachverfolgung
  • Rechnungsmanagement
  • Rechtsfall-Management
  • Regelbasierte Gerichtsplanung
  • Sichere Datenspeicherung
  • Statusverfolgung
  • Timesheet Management
  • Treuhand-Buchhaltung
  • Versionskontrolle
  • Vertrags-/Lizenz-Management
  • Verwaltung juristischer Formulare
  • Volltextsuche
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Workflow-Management
  • Zeit & Kosten Verfolgung
  • Zeitverfolgung
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen

Alternativen für MyCase

Eine einfach zu bedienende Software zur Zahlungsabwicklung, die speziell für die Bedürfnisse von Anwälten entwickelt wurde.
The #1 automation platform for growing law firms
Lawcus rationalisiert und vereinfacht die Verwaltung von Kanzleien, das Customer-Relationship-Management (CRM) und die Aufnahme von Klienten.
Einfaches cloudbasiertes CRM zur Verfolgung der Leads, Konversationen, Follow-ups und Aufgaben, die für dein Unternehmen von zentraler Bedeutung sind.
Zoho CRM bietet Unternehmen eine komplette Lösung für das Kundenbeziehung-Lebenszyklus-Management Erfahre mehr über Zoho CRM
Zeit- und Kostenverfolgung sowohl auf dem Desktop als auch unterwegs, lässt sich in QuickBooks und gängige Verwaltungssoftware integrieren.
Tabs3 Billing ist eine funktionsreiche, anpassbare Option für die eigenständigen Fakturierung oder das vollständige Unternehmensmanagement.
Fallmanagement, Projektmanagement speziell für juristisches Fachpersonal. Die Nutzerfreundlichkeit macht Filevine perfekt für agile Unternehmen.
Eine cloudbasierte Lösung, die Rasenpflege durch Kostenvoranschläge, Rechnungsstellung, Terminplanung, automatisierte Textnachrichten und mehr ermöglicht.
Spare Zeit mit einer leistungsstarken, nutzerfreundlichen Terminplanungssoftware mit Kundenhistorie (CRM), automatisiertem Marketing und vielem mehr.
Die Verwaltung von Rechtsakten ist ideal für Unternehmen, Universitäten, Behörden und Versicherungsgesellschaften.
Die Cloud-Software Panther Pricing generiert automatisierte Preisempfehlungen für den Einzelhandel.

Bewertungen über MyCase

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,7
Benutzerfreundlichkeit
4,7
Kundenservice
4,7
Funktionen
4,5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,7

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

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M. wayne T.
M. wayne T.
Co-Owner, Attorney in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Anwaltskanzlei, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Easy and Efficient Case Management

5 vor 4 Jahren

Kommentare: I began using MyCase when it was relatively young. As a result it has been easy to master each new feature as it has been introduced. Tech support is responsive and helpful when needed. MyCase continues to add features based on input and suggestions from users and there seems to be a focus on staying current and relevant to demands of law office management.

Vorteile:

From the beginning, it was easy to use, and as it has evolved, it remains user friendly. It eliminates the need for a paper file. One of the best features is that clients have access to their case, documents, calendar, billing and to their attorney. The messaging function eliminates voice messages and most phone calls. Clients can leave questions at any time of day or night and will have a documented answer without telephone tag. Overall case management is significantly more efficient than paper files.

Nachteile:

The creation of Automated documents has been disappointing. The feature exists but is not as user friendly as the rest of the software. The recent integration with Dropbox is confusing as well but I suppose that may be my lack of familiarity with how it functions.

Antwort von MyCase

vor 3 Jahren

Thank you for your review. We are always grateful for customers like you that have been with us since the beginning, and who help us continue to improve and grow. We are sorry to hear that you have been having difficulties with the recent document and Dropbox updates, and a member of our product team has reached out to hear your feedback in more detail. We look forward to many more years of partnership and continuing to improve your experience!

Willem galen G.
Attorney- Law Firm Owner in USA
Anwaltskanzlei, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

It's easy to use and you can start simply and add features

5 letzten Monat Neu

Kommentare: I have practiced for a long time. When I began I worked for a big firm that valued tracking billing time above all else. This was a good experience. When I started my firm I was always good at keeping track of time. Mycase makes it easier. A lawyer rarely bills all their time. But tracking every minute should be the goal. Integration of docu-sign and ability to keep all data about a case within the software makes for more efficient practice.

Vorteile:

The time recording, case/contact data storage, docusign, billing features are what I started using. I used abacus before cloud based practice mgt software was available. I have used Clio. Mycase is more intuitive than other practice mgt software programs with which I have experience. It is easier to use. I was slow to use some of the better features like templates. I realized that I could distinguish my firm by completing tasks quicker than average for the industry. Using electronic data forms allows us to obtain relevant data from customer and swiftly prepare the pleadings necessary to initiate case or respond to case and to prepare pleadings for requesting temporary relief orders from the court. We are continuing to explore the use of templates. Our goal is to have the petition or response, the declaration regarding minors, the income and expense declaration, the request for orders all template based. Having calendar synced is good. Having email synced is great. Ensures all time is considered for billing.

Nachteile:

Slightly more detail on creation of templates from judicial council forms would be helpful. I imagine CA is a big market. CA has court approved forms for civil litigation and family law. Family law is the most form driven area of CA state litigation. Why not pre-load Petition FL-100, Summons FL-110, Response FL-120, Declaration re Minors FL-105, Income and Expense Declaration FL-150, Request for Orders FL-300, Responsive Decl Request for Orders FL-320, Asset and Debt Declarations FL-142 and FL-160 into mycase? If you do you will have a marketing tool for family law attorneys.

Erin B.
Office Manager in USA
Anwaltskanzlei, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Okay for a very small firm

3 vor 2 Jahren

Vorteile:

The client portal feature of the software is great. (Although we got a lot of complaints about the app.)

Nachteile:

The company rolls out updates CONSTANTLY and they don't seem to beta test any of them first! There are constantly issues. I can't even pull accurate reports, I informed the company of the issue over a year ago and they still haven't corrected it, so I can't pull accurate income or billable reports. They seem more interested in releasing "the next big thing" rather than focusing on basics and standard functionality, which is disappointing. Such as the calendar- it seems standard to be able to drag an event to a new time frame, have alerts, etc, but features on basics like that are missing. We tried to work with the developers and made the software work as long as possible, but in the end we made the decision to switch.

Antwort von MyCase

vor 2 Jahren

Hi Erin, thank you for your honest review. We are sorry to hear about your experience, it is one of our primary goals at MyCase to add high-value features based on feedback from customerrs like you. A member of our product team has reached out to hear more about your firm's needs so that we can better partner with you moving forward. We hope to continue our partnership and greatly appreciate your feedback.

Cassie B.
Attorney (Managing Member) in USA
Rechtsberatung, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Great product

5 vor 3 Wochen Neu

Kommentare: Great! Love it. Do and will continue to highly recommend it.

Vorteile:

I love the ability to modify types of cases and fit the program to our ever-changing needs. I don't believe there is any other case management system with this level of flexibility. I also like that MyCase is a one stop shop. All our time entries, billing, documents and calendars are in one place.

Nachteile:

I wish editing documents was a bit simpler. Editing in the program is cumbersome and if you download then edit, you have to re-load the document. I don't know if the technology exists to make this any better at this point, and it has certainly improved since we began using MyCase.

Andrew D.
Attorney in USA
Rechtsberatung, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Essential Tool for a Law Firm

5 vor 3 Wochen Neu

Vorteile:

Client invoicing and time tracking make this product stand out.

Nachteile:

The program does everything we need it to do. I cannot think of anything to change.