Wer nutzt diese Software?

Redbooth-Kunden kommen aus einem breiten Spektrum von Branchen, darunter aus dem Marketing- und kreativen Bereich, IT, Remote-Teams und von überall dort, wo Menschen gemeinsam als Team funktionieren.

Durchschnittliche Bewertung

77 Bewertungen
  • Gesamt 4.4 / 5
  • Benutzerfreundlichkeit 4.4 / 5
  • Kundenservice 4.4 / 5
  • Funktionen 4.2 / 5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis 4.3 / 5

Produktinformationen

  • Startpreis 9,00 $/Monat
  • Kostenlose Version Ja
  • Gratis Testen Ja
  • Einsatz Installiert - Mac
    Cloud, SaaS, Web
    Installiert - Windows
    Mobile - iOS Native
    Mobile - Android Native
  • Training Persönlich
    Live Online
    Webinare
    Dokumentation
  • Kundenbetreuung 24/7 (Live Vertreter)
    Support während der Geschäftszeiten
    Online

Angaben zum Hersteller

  • Redbooth
  • https://www.redbooth.com/
  • Gegründet 2008

Über Redbooth

Projektmanagement für moderne Teams. Redbooth ist eine Aufgaben- und Projektmanagement-Plattform, die für die Zusammenarbeit, Team-Aufgaben, Diskussionen und File-Sharing einen einzigen Ort zur Verfügung stellt. Redbooth ist einfach und flexibel zu bedienen, sodass Projektteams und Abteilungen bei tausenden von Unternehmen ihre Arbeit erledigen können. Für bis zu 10 Benutzer mit 2 Workspaces und 2 GB Speicherplatz freischaltbar. Für weitere Details siehe Preisliste.

Redbooth Funktionen

  • Aufgabentafel
  • Berichterstattung / Analyse
  • Erstellen von Unteraufgaben
  • Gamification
  • Gantt-/Zeitstrahlansicht
  • Management wiederkehrender Aufgaben
  • Mobiler Zugriff
  • Tabellenansicht
  • To-Do-Listenansicht
  • Verfolgung des Prozentsatzes bis zur Fertigstellung
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Zeitverfolgung
Der Softwareanbieter hat diese Information nicht vervollständigt.
  • Agile Methodiken
  • Anpassbare Vorlagen
  • Budgetmanagement
  • Gantt-Diagramme
  • Ideenmanagement
  • Kanban-Tafel
  • Kundenportal
  • Meilensteinverfolgung
  • Portfoliomanagement
  • Ressourcenmanagement
  • Traditionelle Methodiken
  • Verfolgung der Kosten bis zur Fertigstellung
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Zeit & Kosten Verfolgung

Die hilfreichsten Reviews für Redbooth

Simple task tracking software

Bewertet am 14.11.2019
Jessica P.
Solution Architect
Computer-Software, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
4 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
Kundenbetreuung
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: It's been a great tool to keep client communication organized

Vorteile: 1. The ease of adding columns to customize to different project's needs.
2. Very easy for clients to learn and use

Nachteile: 1. lack of outside integrations
2. Task assignments: teaching clients to properly tag/notify people can be a challenge since it's not clear who or when people will get notified without knowing the software

+3 years using it. Always helped, but with a pinch of frustration.

Bewertet am 24.5.2016
Mario S.
Project Manager
Computer-Software
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
Quelle: SoftwareAdvice
4/5
Gesamt
3.5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
4.5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
4.5 / 5
Kundenbetreuung
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Vorteile: Incredibly versatile, one-man-band type of collaboration software.
It ties communication tools (HD videoconference and chat) with task management (recurring tasks, subtasks, ...), project management (lightweight Gantt chart, workload view and time tracking), all native, in one package. It also features native Android and iOS native apps.
These work well for keeping in touch with the team and create/update tasks.
This is specially important for teams who are dispersed (different cities, different timezones, ...). While you can easily spend hundreds of dollars on different softwares for different purposes, Redbooth ties it all together in one.

Nachteile: They've been through a lot of changes over these 3-4 years and they don't seem to have found their core yet. The UI still looks something out of the first drafts and doesn't look polished or slick like other players in the collaboration space like Asana or Slack. The Dashboard is somewhat useless and just mimics a prettier email inbox while having the same behavior. Their premise of replacing email is a bit doubtful. Lots of potential, but doesn't seem to go anywhere.

Super Easy To Use

Bewertet am 20.5.2019
Verifizierter Rezensent
Managing Director
Unternehmensberatung, Selbstständig
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
4 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: My experience overall has been great as I have used the product since back when it was Teambox 4

Vorteile: Redbooth has a great UI and continues to make updates that makes the product super easy to use.

Nachteile: Missing status update option as native versus a tag. Also would love to be able to assign sub task to a person and set due dates for them similar to the main task.

A Solid Option for Task Management

Bewertet am 7.10.2019
Verifizierter Rezensent
Video Producer
Kino & Film, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
4 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
Kundenbetreuung
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Redbooth is as strong as the amount of users who commit to it. We struggle to get everyone on board, and therefore a lot of task management still has to happen over email and text. However, on teams who have really bought into the software, Redbooth offers everything we need.

Vorteile: The layout of Redbooth, with horizontal columns that are flexible and moveable, has given us a really great way to organize our tasks, and schedule out a variety of time-based tasks and travel appointments.
We also make use of the robust tagging and notification options within the software to manage our tasks appropriately across a 20+ member team.

Nachteile: A weak point of Redbooth is definitely the calendar view options. We really need the ability to view tasks on a calendar that are only under a specific tag, or viewing tasks for a single person across all workspaces.
We also run into some issues with Word documents not displaying properly in the web interface, which just adds another step to download and look at a document when all you need is just to see it at a glance.

Used for marketing project management - good for limited budget + quick onboarding

Bewertet am 23.6.2018
Elizabeth C.
Marketing
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
3 / 5
Benutzerfreundlichkeit
4 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
3 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: -project management
-cost savings

Vorteile: -Clear accountability for users who are assigned tasks
-Clear paper trail of conversation/feedback given
-Easy to scale up/down for different projects + teams
-Many ways to structure a team and project
-Straightforward UI - easy to onboard new team members
-Cost-efficient
-Easy to divide projects within the platform and create different user experiences for people touching different elements of a project
-Easy timeline setup based on task input

Nachteile: -Glitchy at times (for example, upon upgrade, the customer support chat window covered up a critical button; difficult to format notes because once you've added bullets, it's hard to go back to normal formatting; difficult to drag elements to reorder)
-File storage is extremely unheplful. When you upload attachments to tasks, they are just stored as files within a master file, and it takes significant time to organize them separately. We wound up ignoring this feature altogether
-Additional notification setting options for tasks would be helpful - we wound up blasting people's emails, so they started ignoring Redbooth emails altogether

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